13. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Actua Soccer 2
Sportowe 10 listopada 1997
Sequel pierwszej symulacji piłki kopanej, która mogła równać się z produktami EA Sports. W Actua Soccer 2 dostajemy wszystko, co decydowało o sukcesie części pierwszej, naturalnie poszerzone i udoskonalone.
Discworld II: Mortality Bytes!
Przygodowe 24 września 1997
Druga część przygód czarodzieja Rincewinda, jednego z głównych bohaterów słynnej książkowej sagi Świat dysku Terry’ego Pratchetta.
Exhumed
Akcji 1 marca 1997
Akcja gry Powerslave (znanej w Europie pod nazwą Exhumed) przenosi nas do Egiptu, a konkretnie do starożytnego miasta Karnak, które zostało opanowane przez tajemnicze siły zła. Wielu śmiałków wkroczyło do zapomnianej przez ludzkość doliny, aby ustalić co jest przyczyną przerażających wydarzeń, które rozegrały się wkrótce po ingerencji sił nadprzyrodzonych, żaden z nich jednak nie powrócił...
TechnoMage
Akcji 15 listopada 2000
Zgrabnie łącząca wiele różnych gatunków przygodowa gra akcji osadzona w ciekawym uniwersum, w którym współistnieją magia i technika. Tytuł opowiada historię samotnego bohatera, który musi uratować świat przed zagrożeniem ze strony potworów z podziemnej krainy.
Worms Pinball
Zręcznościowe 12 listopada 1999
Jedna z wielu gier wykorzystujących markę Worms. Tym razem jest to spin-off pozwalający pograć w pinball, którego stół nawiązuje do znanej serii. Tytuł oferuje realistyczne zachowanie kuli, a także ukryte mini gierki. Dodatkowo akcję można obserwować z różnych ujęć.
Actua Soccer 3
Sportowe 1 grudnia 1998
Actua Soccer 3 to trzecia odsłona cyklu piłkarskich symulacji, stworzonego przez brytyjskie studio deweloperskie Gremlin Interactive. Gracze mają okazję pokierować poczynaniami 10 tys. piłkarzy z 450 klubów futbolowych grających w 25 ligach krajowych. Twórcy gry zadbali o jeszcze większy realizm wprowadzając m.in. zmienne warunki pogodowe oraz możliwość własnoręcznego korygowania taktyki na wirtualnych boiskach.
Micro Machines V3
Wyścigi 1 marca 1997
Micro Machines V3 to zręcznościowe wyścigi, w których gracze kierują niewielkimi, zabawkowymi pojazdami po zakręconych trasach wytyczonych w rozmaitych pomieszczeniach domowych.
Forsaken
Akcji 30 kwietnia 1998
Trójwymiarowa strzelanina z widokiem z pierwszej osoby w postapokaliptyczej stylistyce. Gracze wcielają się w gotowego na wszystko łowcę, którzy przemierza zniszczoną Ziemię w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Produkcja oferuje, obok trybu dla pojedynczego gracza, też liczne opcje zabawy wieloosobowej.
Mortal Kombat 3
Bijatyki 6 października 1995
Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.
Fade to Black
Przygodowe 28 czerwca 1996
Fade to Black to kontynuacja futurystycznej gry przygodowo-zręcznościowej zatytułowanej Flashback: The Quest for Identity, która w połowie 1993 roku przyniosła sławę francuskiemu zespołowi Delphine Software.
Chicken Run
Akcji 13 listopada 2000
Bazująca na filmie animowanym o tym samym tytule trójwymiarowa gra utrzymana w konwencji „skradanki”, w której grupa zwierząt hodowlanych podejmuje się desperackiej próby ucieczki z farmy.
War Gods
Bijatyki 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.
Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.
Machine Hunter
Akcji 31 sierpnia 1997
Strzelanina, w której akcję obserwujemy z perspektywy top-down. W Machine Hunter wcielamy się w żołnierza wyposażonego w specjalny kombinezon pozwalający na przejmowanie kontroli nad robotami, co z kolei zapewnia mu dostęp do wykorzystywanego przez nie arsenału. Jest to o tyle ważne, że studio Eurocom Entertainment Software zabiera nas na Marsa, a naszym zadaniem jest odparcie ataku ze strony agresywnych Obcych.
Marvel Super Heroes
Bijatyki 25 września 1997
Dwuwymiarowa bijatyka opracowana przez firmę Capcom. W Marvel Super Heroes gracze stają do walki o tak zwane Kamienie Nieskończoności, które zapewniają swojemu posiadaczowi niewyobrażalną potęgę. Tytuł zadebiutował na automatach arcade, a po niespełna dwóch latach doczekał się premiery między innymi na konsoli PlayStation 1.
WWF in Your House
Sportowe 31 października 1996
Wykorzystująca licencję amerykańskiej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa. Tytuł nie stara się realistycznie odwzorowywać realiów dyscypliny. Stanowi mocno inspirowaną pierwszymi częściami Mortal Kombat luźną wariację na temat walk na ringach.
Wild Arms 2
RPG 2 września 1999
Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.
WCW Backstage Assault
Sportowe 31 października 2000
Gra o wrestlingu, która stara się wyróżnić na tle licznej konkurencji poprzez specyficzne miejsca toczenia walk - zawodnicy rywalizują o pasy poza tradycyjnym ringiem. Produkcja bazuje na licencji federacji World Championship Wrestling i pozwala pokierować najsłynniejszymi zapaśnikami, którzy ją reprezentują.
Rapid Racer
Wyścigi 14 listopada 1997
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami łodzi motorowych i walczymy o zwycięstwo na sześciu zróżnicowanych trasach. Rapid Racer to jeden z pierwszych tytułów wydanych na konsolę PlayStation 1, które wykorzystują możliwości pada DualShock. Tytuł działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę, co jednak pociągnęło za sobą obniżenie jakości oprawy wizualnej.
Threads of Fate
RPG 14 października 1999
Zręcznościowy japoński action RPG, którego unikalnym elementem jest dwoje różniących się charakterem, celem i stylem walki bohaterów. Dla każdego z nich twórcy przygotowali odrębną historię.
Thrasher Presents Skate and Destroy
Sportowe 26 września 1999
Zręcznościowa produkcja adresowana do fanów ekstremalnej jazdy na deskorolce. W odróżnieniu od serii Tony Hawk’s, gra wyróżnia się nieco bardziej realistycznym podejściem do dyscypliny.
Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.
Tobal No. 1
Bijatyki 2 sierpnia 1996
Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.
Azure Dreams
RPG 13 listopada 1997
Hybryda jRPG-a i produkcji typu roguelike, wzbogacona o elementy zaczerpnięte z symulatorów randkowych. W trakcie zabawy przejmujemy kontrolę nad Kohem, czyli wojownikiem przemierzającym kolejne kondygnacje wieży Monster Tower, w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczących tajemniczego zaginięcia jego ojca.