Lista publicystyki 2011
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas
artykuł3 stycznia 2011
Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nasVoice-over w grach MMO
artykuł21 marca 2011
W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.
Voice-over w grach MMOBestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim
artykuł25 listopada 2011
Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?
Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze SkyrimGenerałowie w serii Command & Conquer
artykuł11 grudnia 2011
Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.
Generałowie w serii Command & ConquerGry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych
artykuł11 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.
Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznychPoprzednio w Portal
artykuł21 kwietnia 2011
Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.
Poprzednio w PortalPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia
artykuł4 października 2011
W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - NekropoliaKto jest kim w Wiedźminie 2?
artykuł12 maja 2011
Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.
Kto jest kim w Wiedźminie 2?Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex
artykuł20 sierpnia 2011
Deus Ex: Human Revolution przez wiele osób już teraz zostało okrzyknięte tytułem, który zgarnie statuetkę najlepszej gry roku i trzeba przyznać, że bardzo optymistyczne nastawienie do trzeciej części Deus Ex nie jest przypadkowe.
Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus ExPrzemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry
artykuł17 listopada 2011
Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.
Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gryRedakcyjne podsumowanie roku 2011
artykuł23 grudnia 2011
Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.
Redakcyjne podsumowanie roku 2011Poprzednio w F.E.A.R.
artykuł20 czerwca 2011
F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.
Poprzednio w F.E.A.R.Gry w South Parku
artykuł28 grudnia 2011
Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?
Gry w South ParkuGry a historia, część II - Jak było naprawdę?
artykuł12 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby potworną udręką.
Gry a historia, część II - Jak było naprawdę?10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie
artykuł28 września 2011
Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.
10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznieDrugi Wiedźmin połatany, czyli Zabójcy Królów w wersji 2.0
artykuł3 października 2011
Wiedźmin otrzymał łatę o numerku 2.0, która wedle wszelkich zapowiedzi ma być w tym roku najprawdopodobniej ostatnim dużym lekarstwem na bolączki gry.
Drugi Wiedźmin połatany, czyli Zabójcy Królów w wersji 2.0Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach
artykuł12 października 2011
W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.
Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziachPoprzednio w serii Assassin's Creed
artykuł10 listopada 2011
W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.
Poprzednio w serii Assassin's CreedUniwersum Dragon Age
artykuł8 marca 2011
Dragon Age, chociaż zebrał bardzo pozytywne recenzje, często jest krytykowany za miałkość fabuły i niezbyt interesujące uniwersum. Czy słusznie?
Uniwersum Dragon AgeWszystko co wiemy o Shogun 2: Total War
artykuł11 marca 2011
Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.
Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total WarJesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem
artykuł8 lutego 2011
Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.
Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem ChmielarzemPlebiscyt na gry dekady - rok 2003
artykuł8 sierpnia 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do wielkiego plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia.
Plebiscyt na gry dekady - rok 2003Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część II
artykuł16 września 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w drugim prezentujemy kilka tytułów, które aktualnie są w produkcji.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część IIGadżety dla gracza - nie samymi grami żyje człowiek
artykuł16 grudnia 2011
Pluszaki z Angry Birds, figurki z Mass Effect, podpórki do książek na licencji gry Portal to tylko niektóre z hitowych gadżetów uwzględnionych w naszym przeglądzie. Sprawdź, czy znalazło się w nim więcej ciekawych propozycji.
Gadżety dla gracza - nie samymi grami żyje człowiekGymkhana - motoryzacyjny narkotyk
artykuł24 maja 2011
Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!
Gymkhana - motoryzacyjny narkotykWiedźmin - walka o władzę i wpływy
artykuł16 maja 2011
Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.
Wiedźmin - walka o władzę i wpływyPlebiscyt na gry dekady - rok 2001
artykuł1 lipca 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.
Plebiscyt na gry dekady - rok 2001Podsumowanie roku 2010: U.V. Impaler
artykuł7 stycznia 2011
Ostatnia część serii artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują 2010 rok. Dziś swoimi przemyśleniami na temat zeszłorocznych gier podzieli się z Wami U.V. Impaler.
Podsumowanie roku 2010: U.V. ImpalerDziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu
artykuł3 stycznia 2011
Z okazji dziesięciolecia startu serwisu gry-online.pl cofamy się do początku XXI wieku, by przyjrzeć się, jak wyglądała branża gier w tamtym okresie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temuPoprzednio w Batmanie
artykuł17 października 2011
Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.
Poprzednio w BatmanieJak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold
artykuł20 października 2011
Jako że wielkimi krokami zbliża się trzecia, a de facto szósta, odsłona cyklu Stronghold, przypominamy, jak na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zmieniały się losy tej serii.
Jak budowała się Twierdza? - historia serii StrongholdBugi w grach - te zabawne i te irytujące
artykuł2 grudnia 2011
Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.
Bugi w grach - te zabawne i te irytująceSengoku – czyli krew, honor i gry
artykuł17 marca 2011
Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.
Sengoku – czyli krew, honor i gryPoprzednio w Dead Space
artykuł24 stycznia 2011
Na początku XXV wieku ludzkość staje przed widmem zagłady. Zachłannie eksploatowana Ziemia zostaje całkowicie wyjałowiona z surowców naturalnych. Jedynym rozsądnym wyjściem z beznadziejnej sytuacji jest próba odnalezienia potrzebnych surowców w kosmosie.
Poprzednio w Dead SpaceWszystko, co wiemy o Dead Space 2
artykuł7 stycznia 2011
Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.
Wszystko, co wiemy o Dead Space 2Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu
artykuł3 stycznia 2011
Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisuPodsumowanie roku 2010: Łosiu
artykuł5 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji podsumowują miniony rok. Po Verminusie przyszedł czas na Łosia, pełniącego w gry-online.pl szefa newsroomu i encyklopedii.
Podsumowanie roku 2010: ŁosiuNowe kategorie gier na gry-online.pl
artykuł26 sierpnia 2011
W ostatnich tygodniach na gry-online.pl wprowadzamy sporą ilość zmian programistycznych i koncepcyjnych, które związane są z nową wersją strony nad którą obecnie pracujemy.
Nowe kategorie gier na gry-online.plTolkien, a gry komputerowe - część I
artykuł4 listopada 2011
Po prozę J.R.R. Tolkiena twórcy gier komputerowych sięgali już blisko trzydzieści lat temu. Z okazji premiery Wojny na Północy przypominamy jak skończyły się te próby.
Tolkien, a gry komputerowe - część IPodsumowanie roku 2010: Verminus
artykuł4 stycznia 2011
Rozpoczynamy cykl podsumowań minionego roku przez redakcję gry-online.pl. Na pierwszy ogień idzie Redaktor Naczelny – będzie trochę o grach, polskiej branży i filmach.
Podsumowanie roku 2010: VerminusJazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2
artykuł11 lutego 2011
W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.
Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2Poprzednio w Gears of War
artykuł19 września 2011
Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.
Poprzednio w Gears of WarPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno
artykuł6 października 2011
Dzieje Piekła są równie pokrętne i tajemnicze jak ono samo. Demony i ogniste poczwary pojawiły się dopiero w trzeciej odsłonie sagi Heroes, od razu zajmując stałe miejsce w sercach wielu graczy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - InfernoKult Mrocznego Rycerza
artykuł13 października 2011
Dwuznaczny protagonista, miasto będące satyrą na nasze lęki i cierpienia oraz płodna rzesza fanów. Oto dlaczego Batman jest obecnie hegemonem współczesnej rozrywki.
Kult Mrocznego RycerzaWiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends
artykuł29 listopada 2011
Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?
Wiedźmin i Dead Island na Game Industry TrendsPoprzednio w Crysis
artykuł25 marca 2011
Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.
Poprzednio w CrysisRok 2011 w MMO
artykuł7 marca 2011
Jeśli zostaną dotrzymane terminy i zrealizowane wszystkie zapowiedzi, to rok 2011 będzie jednym z najlepszych w historii Massive Multiplaye Online.
Rok 2011 w MMOPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia
artykuł3 października 2011
Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - ŚwiątyniaResident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu
artykuł31 października 2011
Capcom na londyńskim pokazie zaprezentował kilka gier. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, dlaczego bohater Asura’s Wrath jest wkurzony, czym zaskoczy nas Resident Evil: Revelations i jakie tajemnice kryje Resident Evil: Operation Racoon City.
Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazuGry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)
artykuł11 lipca 2011
Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.
Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)