Testujemy World of Tanks na ASUS K53E

World of Tanks podbiło serca graczy nietypową tematyką. Jest to bodajże pierwsze MMO, które koncentruje się w całości na bitwach pancernych. Ten ciekawy pomysł w połączeniu z talentem ludzi ze studia Wargaming.net sprawił, że gra już dzisiaj jest niemałym przebojem, a nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości jej popularność miała zacząć maleć. Sprawdziliśmy czy słabszy z naszych laptopów da radę udźwignąć ciężar dużych sieciowych starć.

Adrian Werner

Komentarze

World of Tanks podbiło serca graczy nietypową tematyką. Jest to bodajże pierwsze MMO, które koncentruje się w całości na bitwach pancernych. Ten ciekawy pomysł w połączeniu z talentem ludzi ze studia Wargaming.net sprawił, że gra już dzisiaj jest niemałym przebojem, a nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości jej popularność miała zacząć maleć. Sprawdziliśmy czy słabszy z naszych laptopów da radę udźwignąć ciężar dużych sieciowych starć.

 

Ustawienia średnie

Zacząłem od ustawień średnich. Wyglądają one naprawdę dobrze. Oczywiście tekstury są w niektórych miejscach rozmyte, ale całość i tak cieszyła oko. Gorzej było z płynnością - ASUSxxx wyciągał średnio kilkanaście klatek na sekundę. Ciągłe „chrupanie” uniemożliwiało pełne cieszenie się grą. Co gorsza, mocno utrudniało przeżycie. Choć zabawa World of Tanks polega na toczeniu bitew pancernych, a te w rzeczywistości nie były znane ze swojej dynamiki, to mimo to, ich wirtualne wersje w wykonaniu zespołu Wargaming.net toczą się w szybkim tempie. Słabsze czołgi (a takimi tylko dysponujemy na początku) już po kilku trafieniach zamieniają się w dymiące wraki. Powoduje to, że by mieć szansę na dotrwanie do końca starcia musimy się często wykazać doskonałą celnością i szybkim refleksem, co przy bardzo niskim poziomie klatek na sekundę jest raczej trudne.

 

Ustawienia niskie (rozdzielczość 1024x768)

Po ustawieniu wszystkich opcji na minimalne i obniżeniu rozdzielczości do 1024x768 całość zaczęła wreszcie płynnie działać. Sporym problemem silnika World of Tanks jest niestabilność prędkości wyświetlania. Liczba klatek na sekundę potrafi błyskawicznie zmniejszyć się o połowę lub o tyle samo zwiększyć, zależnie od przebiegu wydarzeń na ekranie. To powoduje, że lepiej mieć trochę mocy w zapasie, niż porywać się na wyższe ustawienia i potem zginąć tylko i wyłącznie dlatego, że gra postanowiła zachrupać w kluczowym momencie.

Ogółem ASUS K53E, pomimo sporych trudności, dał radę udźwignąć World of Tanks. Posiadacze słabszych laptopów zmuszeni będą mocno obniżyć detale i rozdzielczość, ale po dokonaniu tego można spokojnie cieszyć się wirtualnymi bitwami pancernymi.

World of Tanks

World of Tanks

PC
Data wydania: 12 sierpnia 2010
World of Tanks - Encyklopedia Gier
7.5

GRYOnline

5.4

Gracze

8.1

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Znamy dokładną datę premiery Age of Empires Online

Następny
Znamy dokładną datę premiery Age of Empires Online

Activision oficjalnie ujawnia Call of Duty Elite

Poprzedni
Activision oficjalnie ujawnia Call of Duty Elite

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl