STALKER 2 otrzymał pierwszy naprawdę duży patch. Aktualizacja 1.1 rozwiązuje ponad 1800 problemów, część z nich doty...
Jeszcze z dwa takie duże patche i będzie można pomyśleć o kupnie.
Gra 8/10 w recenzji a potrzebuje patchy o wielkości 100GB? Fajne czasy, fajne recenzje. Poważna branża
Patch o wadze około 110gb...nie sądziłem, że dożyje takich czasów. Spoko, niech łatają.
To dobrze, niech łatają, jest co łatać. Ale u mnie gra już dawno skończona, więc jak to mówią - musztarda po obiedzie. Może za roczek.
Jeszcze z dwa takie duże patche i będzie można pomyśleć o kupnie.
O tym samym pomyślałem. Ilość poprawek i waga aktualizacji tylko świadczą o tym, że ta gra w ogóle nie powinna była zostać wydana.
Nic dodać nic ująć :D też czekam bo miałem buga w zadaniu, a nie chce mi się sprawdzać czy to naprawili bo pewnie jest teraz masa innych błędów xd
Niech kontent dodadzą, bo chodzić po lokacjach co nic w nich nie można ciekawego znaleźć to nie ma sensu.
Super aktualizacja, teraz gra się zawiesza przy kompilacji shaderów.
Pytanie do oddanych fanów Stalkera jako serii, czy moderzy planują do tej najnowszej części takie ekspansje jak Anomaly/Gamma?
Tak samo, jak w przypadku trylogii - pytanie to należy zadać po ukończeniu produkcji i ukazaniu się ostatniego patcha. Wtedy będzie dopiero widać, czy jest co modować i na ile jest to możliwe oraz czasochłonne.
Mało prawdopodobne, przynajmniej na razie. Anomaly mogło powstać, bo gsc udostępniło kod źródłowy silnika X-ray i sporo innych danych i narzędzi kiedy studio zostało zamknięte w 2011, więc modderzy mogli robić co dusza zapragnie. Teraz kodu UE5 nie udostępnią z oczywistych powodów, no i mają też inne zasady dla modderów w swoim EULA.
Rozumiem, czyli trzeba czekać 1-2 lata na jakieś konkretne info. Dziękuję.
Tylko zdajcie sobie sprawę, że waga łatki nie oznacza, że dokonano tylu poprawek. Na pewno nie, bo to wręcz nie możliwe. Zapewne patch zawiera też części gry, które nie zostały w żaden sposób zmienione, ale z powodu takiej, a nie innej konstrukcji, poprawione elementy musiały zostać wydane z pozostałymi.
Bardzo mnie to cieszy ale jeszcze poczekam az wyjdzie maly patch rozwiazujacy problemy stworzone przez ten duzy i wroce do gry :)
Gra 8/10 w recenzji a potrzebuje patchy o wielkości 100GB? Fajne czasy, fajne recenzje. Poważna branża
A-Life dodane miesiąc po premierze, ale nie przeszkodziło to recenzentowi ocenić ten system jako "niezły". XD
Byla to ocena prorocza. Recenzent przewidzial ze mozliwe bedzie szybkie usuniecie tej drobnej usterki. Branza sie rozwija :)
Pewnie że tak. Sami twórcy mówią po premierze, że AL nie działa i trzeba paczować, a w recenzji się recenzent zachwyca. Widocznie jakieś profity z tego miał .
No w komentarzach widać wpisy że nie naprawili a-life, a tylko zwiększyli obszar spawnu. Jak jest na prawdę to nie wiem.
Na steam jest 84% pozytywów wychodziło by na to że 8.0 to za mało powinno być 8.4 /10 :)
"A-Life dodane miesiąc po premierze, ale nie przeszkodziło to recenzentowi ocenić ten system jako "niezły". - poza tym że przeciwnicy respili się na plecach nie był zły. Testowałem różne mody na niego i standardowy grając na trudności weteran był najlepszy poza tym bugiem.
Myślę że to pojęcie "A-Life" jest zwyczajnie przereklamowane. Ludzie sobie to wyobrażają nie wiadomo jak a to przecie ma być system życia w zonie i on po części działa dobrze, respia sie npc sojuszniczy/wrogowie w POI, stalkerzy przemieszczają się przez mapę, są starcia w wielu regionach dzięki temu słychać strzelaniny z oddali. Ludzie myślą to powinno być milion zdarzeń w wszystkich rejonach mapy tylko po co ? skoro gracz i tak by tego nie widział bo odśmiecacz by to skasował nim by się tam doszło. Za duże starcia na raz też są kiepskie bo się na zasobach i naprawie nie wyrobi. Testowałem moda w którym na raz do 150 npc sie respiło i poruszało w promieniu 350m starcie tam trwało w jednej wiosce z 5 - 10 min a potem z 50 zwłok leżało zdecydowanie za dużo to było i koszt w amunicji starcia też ogromny, więc zdecydowanie za takim czymś nie zatęsknię.
Wiecie że waga patcha, to po prostu wynik starych plików które zostały zaktualizowane i to wygląda tak jakbyście musieli od nowa pobierać grę. Rozumiem, że ameby (czyt. użytkownicy GoL'a) nie zdają sobie z tego sprawy i dlatego pieją o rozmiarze update'a.
Jeżeli patch wymaga ode mnie pobrania prawie pełnej gry jeszcze raz, to znaczy, ze ładny burdel musiał panować w tej grze, skoro musieli grzebać we wszystkich plikach gry. A to świadczy tylko o marnym jej stanie. Więc tak, jako klient, który wykłada niemałe pieniądze na produkt finalny, będę marudził.
Podpisano
~ameba z GOL
Po prostu stosują archaiczny model rodem ze steama, gdzie po prostu musisz od nowa dany plik pobrać XD I tak, nie zrozumiałeś tego. Ale czy po użytkowniku GoL'a mogłem się tego spodziewać?
lol, nie ma takiego czegoś jak archaiczny model ze steama, steam ma najnowsze standardy
efekt zależy wyłącznie od twórców, jak mają zwale 1000 rzeczy i musza jej poprawić to potem jest do pobrania 100GB
i żaden system tego nie zminimalizuje, mogą tylko twórcy
o ile nie aktualizują w zasadzie całej gry xD
Więc też robercik nie rozumie nic, a nic, a zgrywa mądrego ha ha, no, ale czego mogłem się spodziewać po użytkowniku Gola..
Jak gra się wywala na kompilacji shaderów, pomaga albo usunięcie shaderów z C:/Windows/Users/xxxx/Appdata/Stalker2/Saved (duży plik) albo jak w moim przypadku uruchomienie gry jako admin. Plik gamelaunchhelper.exe w głownym folderze z grą.
Dobra wiadomość, nie powiem, ale niech łatają dalej... Na przyszłą jesień(wrzesień/październik) powinno już być wszystko gitara. Dobrze że się wstrzymałem, bo za rok Stalker 2 to będzie zupełnie inna gra niż na premierę. Podobnie jest w przypadku SW-Outlaws. Co jak co, ale UBI nie odpuściło i wzięli się konkretnie do roboty i już w tej chwili dużo się pozmieniało od premiery, i nie chodzi tu tylko o optymalizację i bugi. Pozmieniano już niektóre mechaniki gry, oraz przykładowo już nie jesteśmy skazani tylko na blaster i można używać wielu broni.
W każdym bądź razie szansa na to że kiedyś zagram w SW-Outlaws powoli wzrasta.
Fajnie ale już skończyłem z 10 czy więcej dni temu.
150 GB wazy cała gra czyli ten patch to cała gra przerobiona.
No może w końcu zacznę grać ileż można czekać ,ile jeszcze upddatów .
Mnie zastanawia czy na Xbox Series X już nie rwie w trybie wydajności, bo obok 60 FPS to nawet nie stało. Do tego gra ma jakieś toporne poruszanie się.
Żenada
ja nie wiem po co oni podają ilość naprawionych bubli, idą na rekord?, chwalą się jak bardzo gra jest zbugowana??
bo im więcej tym gorzej to wygląda, a nie lepiej, bo tyle naprawili, jak tyle naprawili to pewno jest 10 razy tyle jeszcze
i jeszcze im gracze w tyłek wchodzą, a ci ich potraktowali jak kompletnych frajerów, nie było żadnego skończenia gry na termin, nie udało im się dotrzymać terminu, wydali nieskończoną grę wiedząc o tym doskonale, nic tam się kompletnie nie zmieniło, bo nigdy gry nie skończyli, cały czas ją kończą, po wydaniu...
jakby takie coś wydało ea czy ubi to gracze by ich zmiażdżyli, suchej nitki by na nich nie zostawili, a tutaj nagle jest super, co za hipokryci
Super pacz, cholera go wie co naprawia...ale na pewno nie walkę z npcami i spamowanie ich z tyłka, ot 20 minut grania, jestem w dzikiej wyspie, kompletnie zadupie i znikąd spamuje się walka w oddali ot z 100 metrów ode mnie, ledwo widzę postury wrogów tylko wystrzały i okrzyki, siedzę przykucnięty w trawie i patrze aż walka kończy się wygraną wrogów, później jedynie widzę strzałkę mej widoczności oraz wystrzały o celności najlepszych snajperów, trzy salda z kapiszonów i leże trupem, zero jakiejkolwiek możliwości olania walki, zero bycia niewidocznym, zero namiastki skradania, zero balansu samej walki...jedyna funkcja, która powoduje ze jeszcze nie olałem tej gry z powodu tak debilnej walki to używanie przycisku F5, wiec kiedy zostałem zabity, wczytałem jeszcze raz grę i szok żadnej walki nie było, przeszedłem w spokoju na koniec wyspy... tyle jeśli chodzi o ten mistyczny system życia w zonie
Miałem łącznie 3 podejścia do gry z czego dwa razy zaczynałem od nowa.
Jak się domyślacie za każdym razem przez błędy. W dooopie mam te ich patche tyle dni po premierze. 4 raz nie będę biegł na bagna.
Mnie się udało skończyć za drugim podejściem.
Pierwsze podejście, na chwilę obecną 46h gry i ani jednego błędu uniemożliwiającego grę. Błędy są, jednak nie licząc A life gdzie npce respiły się znikąd nie przeszkadzają one w grze, do tego nie miałem ani jednego crasha. Sprzęt mam wiekowy rtx 2060s, zainwestuj w kompa lub zrób porządek bo w tym może tkwić problem.
To straszne ale te 8/10 to minimum. Gra wymaga wielu poprawek ale mimo to po 60 godzinach i jakichś 60% fabuły (nazwijmy to fabułą)bawię się wyśmienicie. Dla mnie na razie 8+/10 za samo łażenie po Zonie i zabawy bronią.
Dobrze i mogli by wydać ponownie grę.
Teraz pomyślnie co by było w czasach wydań gier na DVD i gdy nie można było pobierać żadnych poprawek z neta??
dvd można było zwrócić do empiku nawet po dłuzszym czasie.jak gra była bublem takich zwrotów było więcej to w sklepach o tym wiedzieli i nie było problemów.
Nie spodziewałem się że tak szybko ogarną to a-life, ciekawe czy jest rzeczywiście jest więcej życia w zonie i wiele się dzieje również bez udziału gracza.Ja sobie jeszcze pewnie z rok poczekam:P
Dziękuję postoję. Na razie ogram zaległe mody. Może za dwa trzy lata kupię na wyprzedaży
ja już rzygam tymi modami do starych stalkerów i nigdy do nich nie wrócę. Także dwójka to dla mnie zbawienie, nawet biorac pod uwagę błędy.
Powinni brać przykład z Grinding Gears Games (PoE2), w jakim stanie powinno się udostępniać graczom grę w early accessie
Cóż to w ogóle za porównanie. PoE2 to mimo wszystko prosta gierka, z nieskomplikowaną grafiką, która udźwigną 10 letnie pc i co by nie mówić martwym światem.
Stalkera głównie męczą kwestie optymalizacyjne, które przełożyły się na problemy z A-life i wydajnością.
Powiem tak, pograłem dłuższą chwile i od razu widzę że wydajność w skupiskach NPC-tów spadła i to do takiego stopnia, że chyba będę musiał obniżyć ustawienia grafiki z maksa do poziomu niżej. W Rostoku przy rozmowie z jednym z handlarzy spadają klatki z 40-45 do 15-20 i nie wiadomo czym jest to spowodowane bo po skończonej rozmowie znowu magicznie wracają. To jeden przykład, bo u technika jest podobny problem. A przypominam że w poprawkach jest napisane że tą wydajność poprawili właśnie w tych "skupiskach NPC" :). Co do nie odradzających się przeciwników to właśnie spotkało mnie coś dziwnego bo byłem w "tunelu pod jeziorem" który wyczyściłem i wychodząc z niego na plecach zrespił się jeden z monolitu :).To są moje wnioski z może 30 minut grania więc przy dłuższej sesji pewnie będzie więcej problemów.
Pytanie czy tam jest 100GB do pobrania czy 1GB do pobrania i 100GB do zmodyfikowania jak ostatnio.
Ludzie nie umieją czytać i rzucają liczbami z czapki zamiast spojrzeć co mają napisane na ekranie przed sobą.
Przykładowo tutaj macie do pobrania 1,7GB a do modyfikacji 31,6GB na dysku. Jak ktoś jest nieogarnięty to powie hurr durr wielki patch 32 GB!
po prostu gra się ściąga ponownie jak w dniu zakupu wtedy było też 110Gb, a po instalacji na dysku 114,5 Gb komedia jeszcze czegoś takiego nie grali błędy owszem w grach się zdarzały i będą się zdarzać dlatego zaraz są wydawane poprawki do ściągnięcia ale żeby ponownie było do pobrania 110Gb to jest chyba kpina to nie jest żaden patch tylko poprawiona nowa wersja wydanej 20-11-2024 gry.
To jest kwestia konstrukcji archiwów, czyli paczek plików gry, zarówno Cyberpunk jak i Stalker mają mało dużych plików więc nawet minimalna zmiana polegająca na poprawieniu literówki w jakimś tekście oznacza patch ważący kilka GB.
A skoro tutaj mamy kompleksowy patch który zmienia zawartość wszystkich plików gry to zasadniczo dostajemy do pobrania grę od nowa, mimo że nie dodano żadnej zawartości.
"to nie jest żaden patch tylko poprawiona nowa wersja wydanej 20-11-2024 gry" w miesiąc, w Cyberpunku czekaliśmy na taką ilość poprawek ile pół roku ? może rok. Wydajność pracy myślę że mają tu całkiem dobrą choć pokpili trochę sprawę premiery na szczęście gra jest na tyle dobra i odmienna że trochę im się upiekło i można im wiele darować bo i tak się chce grać.
Chciałem kupić ale po tym jak wypuścili taki bubel to poczekam aż go całkowicie załatają i może, może poleci jako wyprzedaż za kilka dyszek. Już po Cyberpunk 2077 który kupiłem drugi raz się oszukać nie dam.
Kupiłes 2 raz i ogrywasz na? Lub probowałes?
Jak boskie PS4 to wywal te gówno przez okno.
To rozwiąże twoje problemy. Oceny wersji PC i X series X są naprawdę dobre. Jak odpaliłem to na ps5 to się zaśmiałem. Piksele i rozmyte tekstury to chyba na Sony codzienność. Space Marine 2 wygląda jakby go pociągnęli mydłem.
Czytam na steam, że patch psuje sejwy, kompilacja shaderów nie działa u niektórych...
po prostu gra się ściąga ponownie jak w dniu zakupu wtedy było też 110Gb, a po instalacji na dysku 114,5 Gb komedia jeszcze czegoś takiego nie grali błędy owszem w grach się zdarzały i będą się zdarzać dlatego zaraz są wydawane poprawki do ściągnięcia ale żeby ponownie było do pobrania 110Gb to jest chyba kpina to nie jest żaden patch tylko poprawiona nowa wersja wydanej 20-11-2024 gry.
1800 problemów to chyba musiały być jakieś drobnostki. Widziałem na necie że ludzie przechodzili grę i dali radę ją przejść chyba bez większych problemów. Ale tak czy siak kupowanie gier na premierę mija się z celem.
Bo gra nie jest jakoś wybitnie problematyczna, bugi uniemożliwiające przejście gry to rzadkość.
Problem w tym, że gra w tym stanie po prostu jest odarta z doświadczenia jakie miała dać, ot możesz jak po sznurku latać za głównym wątkiem bo nic innego nie ma sensu, nie czuć radości z życia w tym świecie.
No właśnie. No i jaki jest sens kupowania gry w dniu premiery skoro to czy tamto w grach jest niedorobione. To samo z recenzjami. Recenzje zazwyczaj zachwalają grę, a w praktyce okazuje się że gra jest niedorobiona. Moim zdaniem każda gra, która ma jakieś błędy powinna dostawać niskie noty. Bo tak to jest zwykłe nabijanie w butelkę.
Ludziom nigdy nie dogodzi się. Wydaje się niedopracowaną grę, więc ją dopracowuje się, czego skutkiem są ogromne patche, a ludzie i tak będą narzekać.
A jeszcze się dziwią, że gra niedopracowana, chociaż to oni sami za to odpowiadają min. preorderami i natychmiastowym kupowaniem na premierę. Nie potrafią czekać, a potem mają z tym problem, bo naprawa trochę trwa i nie wytrzymują z czekaniem. I jeszcze szczekają, że jak tak można, że takie duże patche to jak mogli wydać tak niedopracowaną grę, chociaż przecież oni nie musieli nawet podjąć się próby dopracowania gry, ale to robią i nawet się wysilają. Może jednak lepiej czasem trochę poczekać, trochę cierpliwości nigdy nie zaszkodzi, a nie rzucać się na preordera czy premierową wersję.
Poza sporymi bugami w misji w zalisi którą obszedłem trainerem teleportując się do znacznika ustawionego obok wioski na god mode ( uważać też trzeba by nie postrzelić sojuszników ) i bez tego patcha gra była dość solidna i nie robiąca problemów z kilkoma modami. Pewno nim dojdę do końca to kolejne poprawki wyjdą tak dokładnie zwiedzam tą grę i bawię się super :)
Edit : No dobra jeszcze FSR3 FG jest do niczego :P ten input lag nie pozwalał w cokolwiek trafić ale z Lossles Scalingiem Frame Gen gra się dobrze :) to nie ma straty i nawet w window mode odpaliłem hdr :)
Niestety, ale po tym patchu gra gorzej mi działa. Zawiesza się w czasie kompilowania shaderów, płynność rozgrywki taka jak na premierę, a przecież było już lepiej po 2 poprzednich patchach. W dodatku zabugowana dość ważna misja poboczna w Zalisji po powrocie z IBAOC. Ech... Grałem 2 godziny dzisiaj i żadnych usprawnień nie stwierdziłem.
Napisałem Ci post wyżej jak zaliczyć misję w zalisi bez nadmiernego podenerwowania się :) Szybko i sprawnie idzie, kluczowe jest by zrobić ją przed emisją.
Co do kompilacji shaderów :
C:\Users\nazwa usera\AppData\Local\Stalker2\Saved\Config\Windows\Engine.ini
[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0
i nigdy więcej nie zobaczysz kompilacji shaderów :)
Poważnie misja w Zalesiu jest wciąż zepsuta? W wykazie błędów uwzględnionych w łatce znajdują się niby poprawki dla tego zadania. Ech...
Po dwóch poprzednich patchach u mnie gra chodziła przyzwoicie między 40-60 klatek. Teraz mam dropy do ok. 30 i mikro przycięcia wróciły. Nie sprawdzałem co prawda ile wynosi teraz zużycie procesora, ale sądząc po odgłosie wiatraków, wzrosło ??
U mnie po patchu gra już 3x całkowicie się zawiesiła, raz wyrzuciła mnie poza mapę po wpadnięciu w anomalię (znacznik skrytki z odległości 15 m nagle zaczął pokazywać 20 mln m a wszystko na około było szare :D), shadery raz się kompilują a raz zawieszają. Widzę, że muszę po tym patchu j jednak przeinstalować
Panie Marcin a może jakieś info, jakich platform dotyczy łatka? Po prócz wspomnienia o steamie to kij wie, czy chodzi o pc czy o konsole. Z tego artykułu wnioskuję, że update dotyczy jedynie pc a konsole mają się gonić.