Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 czerwca 2025, 20:10

Postapokaliptyczna gra survivalowa rzuca graczom nowe wyzwanie, wydłużając niełatwą walkę o przetrwanie w Project Zomboid

Kolejna aktualizacja „niestabilnej” wersji Project Zomboid przynosi sporo usprawnień w systemie spawnowania zombie, animacjach oraz efektach wizualnych. Ponadto wprowadzono możliwość wydłużenia dnia, co wiąże się z dodatkowymi szansami, ale także utrudnia przetrwanie.

Źródło fot. The Indie Stone.
i

Pojawiła się kolejna aktualizacja do „niestabilnej” wersji Project Zomboid (tj. Buildu 42). Po zmianach w systemie spawnowania się zombie i fizyce ragdolli przyszedł czas na audiowizualny aspekt rozgrywki (oraz realizm wędkowania). Oczywiście nie zapomniano także o standardowej poprawie balansu gry oraz bugach.

Fizyka zombie odświeżona

  1. Korekcie poddano efekty ognia i dymu (twórcy przypominają jednak, że to zmiany w większości wizualne, natomiast redesign systemu jako takiego jest planowany na przyszłość).
  2. Spore usprawnienia pojawiły się w widoku mapy gracza. Dzięki nim zobaczymy na niej na przykład nazwy ulic, co powinno nam ułatwić orientację.
  3. Ciekawym dodatkiem jest też opcja ImagePyramid, za sprawą której będziemy mogli kontrolować kolejność rysowania oraz kolory piramid obrazów.
  4. Łatka uwzględnia również możliwość bardziej precyzyjnego ustawiania przedmiotów.
  5. Ponadto zmianom uległ system stawiania barykad. Od teraz będą one dostępne w menu Build; zmodyfikowano także zasady ich wznoszenia.
  6. W trybie Apocalypse pojawiła się opcja wyboru 90-minutowych dni (zamiast 60-minutowych). Z jednej strony będziemy mieli więcej czasu na zbieranie zasobów, lecz z drugiej przetrwanie może okazać się jeszcze trudniejsze niż do tej pory.
  7. System wędkowania natomiast został rozbudowany i teraz, by coś złowić, będzie trzeba od czasu do czasu zakręcić kołowrotkiem.
  8. Zombiaki z kolei doczekały się nowych animacji – nie zdziwcie się, jeśli zaczną na Was szarżować, obracać się w miejscu, a nawet chwiać na boki.
  9. Gracze mogą za to skradać się pomimo uszkodzenia stóp (twórcy zaznaczają jednak, że znacznie wolniej).
  10. Poza tym poprawiono system spawnowania się zombie, który do tej pory generował zbyt wielu przeciwników w odosobnionych miejscach (oraz posterunkach policji).

Łatka eliminuje także sporo większych i mniejszych bugów. Najważniejszymi zmianami wydają się być naprawa zacinających się animacji, a także zachowania pojazdów względem zombie, które już nie powinny przyczepiać się do karoserii. Zarówno postacie, jak i przeciwnicy mają zaś poruszać sprawniej, co zapewne przełoży się pozytywnie na płynność rozgrywki.

Danuta Repelowicz

Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

więcej