Postapokaliptyczna gra survivalowa rzuca graczom nowe wyzwanie, wydłużając niełatwą walkę o przetrwanie w Project Zomboid
Kolejna aktualizacja „niestabilnej” wersji Project Zomboid przynosi sporo usprawnień w systemie spawnowania zombie, animacjach oraz efektach wizualnych. Ponadto wprowadzono możliwość wydłużenia dnia, co wiąże się z dodatkowymi szansami, ale także utrudnia przetrwanie.

Pojawiła się kolejna aktualizacja do „niestabilnej” wersji Project Zomboid (tj. Buildu 42). Po zmianach w systemie spawnowania się zombie i fizyce ragdolli przyszedł czas na audiowizualny aspekt rozgrywki (oraz realizm wędkowania). Oczywiście nie zapomniano także o standardowej poprawie balansu gry oraz bugach.
Fizyka zombie odświeżona
- Korekcie poddano efekty ognia i dymu (twórcy przypominają jednak, że to zmiany w większości wizualne, natomiast redesign systemu jako takiego jest planowany na przyszłość).
- Spore usprawnienia pojawiły się w widoku mapy gracza. Dzięki nim zobaczymy na niej na przykład nazwy ulic, co powinno nam ułatwić orientację.
- Ciekawym dodatkiem jest też opcja ImagePyramid, za sprawą której będziemy mogli kontrolować kolejność rysowania oraz kolory piramid obrazów.
- Łatka uwzględnia również możliwość bardziej precyzyjnego ustawiania przedmiotów.
- Ponadto zmianom uległ system stawiania barykad. Od teraz będą one dostępne w menu Build; zmodyfikowano także zasady ich wznoszenia.
- W trybie Apocalypse pojawiła się opcja wyboru 90-minutowych dni (zamiast 60-minutowych). Z jednej strony będziemy mieli więcej czasu na zbieranie zasobów, lecz z drugiej przetrwanie może okazać się jeszcze trudniejsze niż do tej pory.
- System wędkowania natomiast został rozbudowany i teraz, by coś złowić, będzie trzeba od czasu do czasu zakręcić kołowrotkiem.
- Zombiaki z kolei doczekały się nowych animacji – nie zdziwcie się, jeśli zaczną na Was szarżować, obracać się w miejscu, a nawet chwiać na boki.
- Gracze mogą za to skradać się pomimo uszkodzenia stóp (twórcy zaznaczają jednak, że znacznie wolniej).
- Poza tym poprawiono system spawnowania się zombie, który do tej pory generował zbyt wielu przeciwników w odosobnionych miejscach (oraz posterunkach policji).
Łatka eliminuje także sporo większych i mniejszych bugów. Najważniejszymi zmianami wydają się być naprawa zacinających się animacji, a także zachowania pojazdów względem zombie, które już nie powinny przyczepiać się do karoserii. Zarówno postacie, jak i przeciwnicy mają zaś poruszać sprawniej, co zapewne przełoży się pozytywnie na płynność rozgrywki.