Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 maja 2025, 16:31

Nowa postapokaliptyczna strzelanka survivalowa staje się bardzo realistyczna. Twórca Road to Vostok zapewnia, że „fiński STALKER” dobrze się rozwija

Twórca survivalowego FPS-a Road to Vostok przybliżył kolejne mechaniki, które zaimplementował już w grze, w tym system pór roku. Rozwój „fińskiego STALKER-a” przebiega sprawnie.

Źródło fot. Road to Vostok Team
i

Po krótkiej przerwie twórca nadchodzącego Road to Vostok wyszczególnił, co nowego udało mu się w ostatnim czasie zaimplementować do tej postapokaliptycznej produkcji. Fiński deweloper na bieżąco uaktualnia mapę rozwoju swojego survivalowego FPS-a, z akcją osadzoną na granicy Rosji i Finlandii (dlatego gra jest często określana jako „fiński STALKER”), a kilka dni temu opublikował obszerny materiał, na którym prezentuje najnowsze mechaniki.

Rywal Escape from Tarkov – chociaż należy zaznaczyć, że Road to Vostok, w przeciwieństwie do tej znanej wieloosobowej produkcji, zaoferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza – zaoferuje trzy poziomy trudności. Najwyższy, „Ironman”, sprawi, że rozpoczniemy zabawę bez żadnego przedmiotu w ekwipunku i wprowadzi opcję permanentnej śmierci we wszystkich lokacjach.

Antii, twórca Road to Vostok, wspomniał również o obecności osiągnięć w tytule oraz możliwości wyboru pory roku (lato lub zima), co znacząco wpłynie na świat gry. Pojawi się też opcja „dynamiczna”, określająca długość zimy i lata na określoną liczbę dni.

W materiale obserwujemy, jak usprawniona została oprawa graficzna produkcji – Antii skupił się w ostatnim czasie na poprawie elementów natury (w tym trawy, drzew, ale też ścieżek). Twórca dodał również nowe postacie niezależne oraz losowe wydarzenia. Najbardziej wpływające na rozgrywkę zmiany dotyczą granatów i broni palnej. Te pierwsze można teraz przerzucać z jednej ręki do drugiej, a ponadto otrzymały one bardziej precyzyjne dźwięki wybuchu.

Ponadto usprawnień doczekały się magazynki – to teraz osobne przedmioty z własnym miejscem w ekwipunku, które trzeba ręcznie połączyć z resztą broni, aby można było z niej strzelać (to samo tyczy się także amunicji). Wszystkie te zmiany mają sprawić, że Road to Vostok będzie jeszcze bardziej realistyczną grą.

Na koniec deweloper zaznaczył, że rozwój FPS-a przebiega sprawnie, lecz nie zdradził jeszcze, kiedy dokładnie gra zadebiutuje we wczesnym dostępie na PC.

Zuzanna Domeradzka

Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

więcej