autor: Zuzanna Domeradzka
Nowa postapokaliptyczna strzelanka survivalowa staje się bardzo realistyczna. Twórca Road to Vostok zapewnia, że „fiński STALKER” dobrze się rozwija
Twórca survivalowego FPS-a Road to Vostok przybliżył kolejne mechaniki, które zaimplementował już w grze, w tym system pór roku. Rozwój „fińskiego STALKER-a” przebiega sprawnie.

Po krótkiej przerwie twórca nadchodzącego Road to Vostok wyszczególnił, co nowego udało mu się w ostatnim czasie zaimplementować do tej postapokaliptycznej produkcji. Fiński deweloper na bieżąco uaktualnia mapę rozwoju swojego survivalowego FPS-a, z akcją osadzoną na granicy Rosji i Finlandii (dlatego gra jest często określana jako „fiński STALKER”), a kilka dni temu opublikował obszerny materiał, na którym prezentuje najnowsze mechaniki.
Rywal Escape from Tarkov – chociaż należy zaznaczyć, że Road to Vostok, w przeciwieństwie do tej znanej wieloosobowej produkcji, zaoferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza – zaoferuje trzy poziomy trudności. Najwyższy, „Ironman”, sprawi, że rozpoczniemy zabawę bez żadnego przedmiotu w ekwipunku i wprowadzi opcję permanentnej śmierci we wszystkich lokacjach.
Antii, twórca Road to Vostok, wspomniał również o obecności osiągnięć w tytule oraz możliwości wyboru pory roku (lato lub zima), co znacząco wpłynie na świat gry. Pojawi się też opcja „dynamiczna”, określająca długość zimy i lata na określoną liczbę dni.
W materiale obserwujemy, jak usprawniona została oprawa graficzna produkcji – Antii skupił się w ostatnim czasie na poprawie elementów natury (w tym trawy, drzew, ale też ścieżek). Twórca dodał również nowe postacie niezależne oraz losowe wydarzenia. Najbardziej wpływające na rozgrywkę zmiany dotyczą granatów i broni palnej. Te pierwsze można teraz przerzucać z jednej ręki do drugiej, a ponadto otrzymały one bardziej precyzyjne dźwięki wybuchu.
Ponadto usprawnień doczekały się magazynki – to teraz osobne przedmioty z własnym miejscem w ekwipunku, które trzeba ręcznie połączyć z resztą broni, aby można było z niej strzelać (to samo tyczy się także amunicji). Wszystkie te zmiany mają sprawić, że Road to Vostok będzie jeszcze bardziej realistyczną grą.
Na koniec deweloper zaznaczył, że rozwój FPS-a przebiega sprawnie, lecz nie zdradził jeszcze, kiedy dokładnie gra zadebiutuje we wczesnym dostępie na PC.