Komentarze do wiadomości: Cyberpunk 2077 zapewni głębsze doznania RPG niż Wiedźmin 3 – twierdzi jeden z twórców

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
12.08.2020 16:59
Kowalus20
1
1
odpowiedz
Kowalus20
157
Generał

Trudno, żeby powiedział inaczej :D to byłoby nieco dziwne....

12.08.2020 17:11
p4go
2
1
odpowiedz
p4go
171
Almost human

Kowalus20 masz rację. Dziwnie by wyglądało jakby powiedział, że wycięliśmy głębsze doznania RPG...;)

post wyedytowany przez p4go 2020-08-12 17:13:26
12.08.2020 17:12
Artur56
3
odpowiedz
Artur56
2
Centurion

Jakbyśmy tego nie wiedzieli..
Przecież logiczne, że chcą zrobić grę lepszą, wzorując się na błędach Wiedźmina.

12.08.2020 17:17
AFKward
4
odpowiedz
14 odpowiedzi
AFKward
25
Centurion

Ale kupowanie nowych mieszkań i modyfikowanie pojazdów to wycięli.

12.08.2020 17:20
Artur56
4.1
Artur56
2
Centurion

Dziennikarze razem z durną hołotą wycinają wymyślone rzeczy. Jak można wycinać cokolwiek z gry, która jeszcze nie wyszła i jest nowym IP?

post wyedytowany przez Artur56 2020-08-12 17:22:09
12.08.2020 17:26
AFKward
4.2
2
AFKward
25
Centurion

No można, na przykład zapowiedzieć tę funkcję, a potem ją usunąć. Ja co do tych rzeczy miałem nadzieję i tyle.

12.08.2020 18:09
4.3
gskgrek
26
Centurion

AFKward - gdzie i kiedy zapowiedzieli kupowanie mieszkań?
Gdzie i kiedy była mowa o modyfikowaniu pojazdów?

12.08.2020 18:20
AFKward
12.08.2020 18:31
4.5
zanonimizowany668247
168
Legend

Ale kupowanie nowych mieszkań i modyfikowanie pojazdów to wycięli.
Lepsze jest jedno klimatyczne, dobrze wykonane i przede wszystkim użyteczne mieszkanie/kryjówka niż dawać wiele i na dodatek byle jakich mieszkań. Bardziej wolę rozwiązanie z Monster Huntera (Wiem, World miał kilka kwater, ale były one odblokowywane za awans jako łowca) niż z gier Bethesdy (wiele domów do kupienia, a wszystkie służyły bardziej za rupieciarnię niż miejsce do którego chciałoby się wracać) lub ewentualnie jeden dom/osada w grze ciekawie wykonana, a reszta to zapchaj dziury.

12.08.2020 18:55
Godetsu
😂
4.6
2
Godetsu
57
Pretorianin

Ogladajac jakiekolwiek gameplaye z CP, oraz te pierwsze zapowiedzi przez caly czas wyswietla sie napis "WORK IN PROGRESS - DOES NOT REPSESENT THE FINAL LOOK OF THE GAME" Bardzo trudno jest wam to zrozumiec? Macie zero pojecia o developerce. Produkcja gry od zawsze polega na tworzeniu mechanik i ich modyfikacji, czasem zastapienia innymi, lub dodania innych mechanik w inne miejsce gry co wymaga skasowania czegos zupelnie innego. Ludzie pracujacy nad gra siedzacy po kilka tysiecy godzin nad projektem maja dwadziescia scenariuszy jednej mechaniki, sa dziesiadki razy bardziej swiadomi co tak naprawde robia. Najlepsze jest to ze napisali te informacje z CAPSEM A WY NADAL PO 2 LATACH NIC NIE ZOBACZYLISCIE :D

12.08.2020 19:00
AFKward
4.7
AFKward
25
Centurion

No i w porządku, ale co, to nie mam prawa czuć się rozczarowanym przez wzgląd na wycięte mechaniki, które mnie akurat nastrajały pozytywnie? To tylko moja ocena.

12.08.2020 21:11
4.8
2
zanonimizowany1299868
16
Senator

AFKward
kupowanie nowych mieszkań
Akurat ten element nie jest "musi mieć" i bez tego da się żyć. Choć twierdza w Neverwinter Nights 2 jest bardzo miły dodatek, to jednak "domy" w niektórych grach są tylko zrobione na siłę i są rozczarowane. W grze Fable 3 taki element jest słabo zrealizowany i nie chcę się bawić w to.

Ale przecież w większości gry RPG podróżujemy, a nie mieszkamy w domu i uprawiamy ogrody, by zbierać marchewki.

Jak nie mają czasu na element "domy dla bohatera" do gry, to lepiej nie będą zrobić na siłę. Bo wtedy będzie tylko rozczarowanie. Niech skupiają się na ważniejsze elementy gry takich jak lokacji do zwiedzanie, dialogi, questy, grywalność. Liczy się jakość.

ale co, to nie mam prawa czuć się rozczarowanym przez wzgląd na wycięte mechaniki, które mnie akurat nastrajały pozytywnie? To tylko moja ocena
Zgadzam się z Tobą. Znam to uczucie. Lepiej będzie dla wszystkich, jak za dużo rzeczy nie będą obiecywać, jak nie są 100% pewni.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-08-12 21:12:41
12.08.2020 21:34
4.9
1
zanonimizowany668247
168
Legend

W grze Fable 3 taki element jest słabo zrealizowany i nie chcę się bawić w to.
Nie tylko w Fable 3, ale w prawie każdej grze ten element jest bezsensownie zrealizowany. Co innego Mafia 2, Shenmue (to robiło klimat), Vampire The Masquerade Bloodlines (TV + Radio + klimat) czy seria GTA (Ale fabularne domy protagonistów). Domy w grach Bethesdy potrafiły robić za śmietnik (co nie było złe). Ale Fable? Oprócz trzymania tam zupełnie niepotrzebnego partnera/partnerki to tam można było co najwyżej powiesić jakieś trofeum albo wynająć (zysk tyłka nie urywał, ale pomysł z wynajmowaniem całkiem spoko). W Borderlands 3 to kompletnie niepotrzebnie dodali taki ficzer, ale to i tak jest tylko 1 pokój.

Domy/mieszkania w grach mają sens jeśli będzie jakieś zastosowanie dla nich. Czy to jako element narracyjny (jak np Shenmue, VTMB czy Disco Elysium), praktyczny mający jakiś wpływ na rozgrywkę (Mafia 2), zezwalający na dekorowanie przedmiotami dostępnymi w grach (Elder Scrollsy + Fallouty 3, 4 i NV, The Judgment, Monster Hunter World) lub pozwalający przespać się i przechować loot (Kingdom Come, Gothic, Fallouty i Elder Scrollsy) czy po prostu zapisać grę (seria GTA i Kingdom Come). No, ale i tak praktycznie w każdej wymienionej przeze mnie grze to mieszkania mają mocno ograniczone zastosowanie. Raczej łatwiejsze do kompletnego olania. No chyba, że gra cię będzie zmuszała do powrotu.

Ale i tak uważam, że lepiej jakby dali jedno lub ewentualnie kilka dostępnych ale zdobywanych poprzez fabułę niż dawać jakieś bezsensowne kupowanie po to żeby mieć.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2020-08-12 21:36:06
12.08.2020 21:45
4.10
zanonimizowany1299868
16
Senator

Blackthorn
Zgadzam się z Tobą. Ale twierdza w Neverwinter Nights 2 jest zdecydowanie najlepsza w moim odczucie (na razie nie widziałem coś lepszego), bo nie tylko jest rozbudowany dodatek, ale też ma duży wpływ na finałowy akt.

Twierdze w Baldur's Gate 2 może są bardzo skromne, ale generują złoto i dostarczają mini-questy związane z wybrane profesji, więc nie są zbędne dodatki.

Statek w Pillars of Eternity 2 też jest spoko, bo na nim podróżujemy i od tego zależy przetrwania na oceanie.

A! Zapomniałem o statek kosmiczny Normandia w grze Mass Effect 2, który jest też całkiem spoko pomysł. Nie tylko podróżować po kosmosie, ale można wiele razy ulepszyć statku, bo od tego zależy przetrwania całej drużynie w finałowe misji.

Po prostu muszą być dobrze zrobione. CD-Projekt Red wycięli to, bo uznali, że nie mają czasu na to. Za dużo komplikacji w silniku gry i tak mają sporo opóźnienie.

że lepiej jakby dali jedno lub ewentualnie kilka dostępnych ale zdobywanych poprzez fabułę niż dawać jakieś bezsensowne kupowanie po to żeby mieć
Popieram. Lepiej jest mieć tylko 1 dom, ale porządnie zrobiony i ma znaczenie dla główny wątek.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-08-12 21:50:57
12.08.2020 21:47
4.11
1
zanonimizowany668247
168
Legend

Po prostu muszą być dobrze zrobione. CD-Projekt Red wycięli to, bo uznali, że nie mają czasu na to. Za dużo komplikacji w silniku gry i tak mają sporo opóźnienie.
Ale oni nie wycięli posiadania mieszkania/kryjówki a jedynie opcję kupowania nowych. Po co dawać graczowi możliwość posiadania wiele mieszkań w 1 mieście. To jest bezsensu. Lepiej dać 1 lub ewentualnie kilka różnych, ale dostępnych poprzez fabułę lub w zależności od wybranej historii naszej postaci ale z opcją customizacji oraz z jakimiś interakcjami niż kilka-kilkanaście możliwych do kupienia, ale kompletnie niepotrzebnych.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2020-08-12 21:51:36
12.08.2020 21:52
4.12
zanonimizowany1299868
16
Senator

Blackthorn
O tym mam na myśli. ;)

Zgodzę się, że liczy się jakość, a nie ilość. Widziałem ostatni pokaz, gdzie możemy zdecydować, kim mamy zostać na starcie. Wtedy od razu dostaniemy "gotowy dom" już na samym początku, który prawdopodobnie będziemy tam wracać wielokrotnie. W końcu to trochę dziwne, by jako bogaty człowiek z wielkie korporacji kupuję "dom dla żebraka" na pustyni i tam mieszkać.

W końcu CD-Projekt Red postawili na jakość i wiarygodność historii bohatera, a nie nieograniczony wolność gracz jak w przypadku Bethesda i Skyrim, gdzie tam wątek główny jest słaby. Nawet w Wiedźmin 3 nie możemy iść tam wszędzie, gdzie fabuła na to nie pozwala i bardzo dobrze.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-08-12 22:02:08
12.08.2020 23:18
KUBA1550
😡
4.13
KUBA1550
76
Generał

Skakanie na bungee oraz jazdę na koniu też wycięli ;/

13.08.2020 10:25
SpoconaZofia
4.14
SpoconaZofia
92
Legend

Ogólnie świetna reklama gry. Najpierw zapowiedź dużo rzeczy nakręć ludzi a później wycinaj wszystko. Jak zamierzali wyciąć to po co to ogłaszali. Ba powinni w ogóle nie informować i dać graczom niespodziankę.

12.08.2020 17:22
premium571472
📄
5
2
odpowiedz
premium571472
42
Centurion

Oby nie były za głębokie...

12.08.2020 17:25
Jurkowski
6
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Jurkowski
60
Pretorianin

Akurat Wiedzmin 3 pod względem RPG nie był jakiś super czy nawet dobry. Bardziej zagrawyłem się w Wiedzmina 3 ze względu na świat, dialogi czy samą fabułę. To że był RPGiem schodziło na drugi czy trzeci plan. To już Wiedzmin 1 był bardziej RPGowy niż trójka.

12.08.2020 17:32
6.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Wybór linii dialogowych to RPG

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-08-12 17:32:18
12.08.2020 17:35
6.2
zanonimizowany932226
101
Senator

Aaaaaa szkoda gadać.

Do usunięcia.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-08-12 17:38:52
12.08.2020 20:59
6.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Jurkowski
Masz rację, Wiedźmin 3 to bardziej akcja-przygodowa z trochę elementy RPG, niż klasyczny RPG.

12.08.2020 21:08
👍
6.4
3
str1111
45
Generał

Akurat Wiedzmin 3 pod względem RPG nie był jakiś super czy nawet dobry

Po czym

dialogi czy samą fabułę

Czyli jedne z najważniejszych elementów RP...

13.08.2020 16:09
Ogame_fan
6.5
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Jezusie Hydro wez no czasem pomysl zanim cos napiszesz...

12.08.2020 17:41
7
odpowiedz
marian123123
19
Centurion

Po co się spowiadają z każdego szczególiku, o którym i tak większość by nie wiedziała ? Przecież to rodzi ujemne wrażenie co do gry...

12.08.2020 18:02
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
pawel1812
75
Generał

Podziały na gatunki w grach stały się bardzo sztywne i dziwne dla mnie. RPG jak rozumiem jest obecnie sztucznym konstruktem który odnosi się tylko do drzewka rozwoju postaci i linii dialogowych.
W założeniu RPG- Role Playing Game mogłaby sie odnosić zupełnie do czegoś innego. I każda gra w której wcielasz się w jakąś fikcyjną postać i grasz tą postacią, jest RPGiem. W takim założeniu nie byłoby bardziej i mniej RPG ew. gorsze i lepsze gry.

12.08.2020 18:24
8.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

pawel1812
I każda gra w której wcielasz się w jakąś fikcyjną postać i grasz tą postacią, jest RPGiem
Tylko że w Cyberpunk nie dostaniemy gotowy bohater w przeciwieństwie do Wiedźmin i mamy wybór, kim chcemy zostać na start. Uliczny dzieciak? Koczownik? Albo człowiek z korporacji? O wygląd i wybór umiejętności nie wspomnę. No, możemy zdecydować, w jaki sposób kończymy większości questy.

Po drugie, wspominałeś o RPG, który pochodzi z "papieru". Na papierze mamy nieograniczony wolność w wymyślanie scenariuszy. Natomiast RPG dla gry komputerowe jest po prostu ograniczony i tyle. Nigdy nie będzie 100% RPG, bo "mistrz gry" nie da się stworzyć scenariusz dla gry komputerowe, który przewiduje wszystkie ruchy gracze, nawet te najbardziej zwariowane i absurdalne. Za dużo pracy i koszty.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-08-12 18:30:15
12.08.2020 18:26
8.2
Rheda
21
Chorąży

Nie każda. Gry RPG charakteryzują się przede wszystkim możliwością podejmowania decyzji i przeżywanai ich konsekwencji, co przejęły od swoich papierowych pierwowzorów. Nie zapominajmy, że Cyberpunk 2077 jest przecież w ogóle czymś w rodzaju adaptacji systemu RPG "Cyberpunk 2020". Bardziej erpegiem być się nie da.

12.08.2020 18:35
8.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Rheda
Gry RPG charakteryzują się przede wszystkim możliwością podejmowania decyzji i przeżywania ich konsekwencji
Dokładnie. To także wolność w eksploracji i rozwoju bohatera. Możemy zdecydować, kim chcemy zostać i w jaki stylu chcemy rozwiązać problemów. Możemy ukończyć questy na wiele sposobów.

RPG znaczy wolność w tworzenie historii.

12.08.2020 18:19
9
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon było około 2500 drzwi, natomiast w Cyberpunku 2077 jest ich o wiele więcej, trudno więc liczyć na to, że w tak wyjątkowy sposób zostanie potraktowane każde zamknięte wejście w Night City
Super... Czyli nie możemy zwiedzać wszędzie, co tylko zechcemy. W grze Baldur's Gate 1, Might and Magic, Fallout 1-2, Arcanium czy Gothic mamy dużo więcej wolność w eksploracji, o ile strażnicy i potwory nas nie powstrzymują. Z drugiej strony, oszczędzimy dużo czasu na zbędne zwiedzanie "puste i nudne lokacji". Ma swoje plusy i minusy.

p4go
Dziwnie by wyglądało jakby powiedział, że wycięliśmy głębsze doznania RPG...;)
Wątpię, że kłamią. Bo prawda później czy prędzej tak wyjdzie na jaw, a wtedy gracze będą wściekli i mogą się domagać reklamacji. To nie jest mądry ruch, jeśli chodzi o interesów.

Kłamstwo ma sens tylko wtedy, jeśli da się ukrywać prawdy na jak najdłużej, co tylko zechcemy. Natomiast Cyberpunk niedługo trafi do ręce graczy i tak zauważą.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-08-12 18:26:23
12.08.2020 18:37
kęsik
😉
10
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
168
Legend

Jak to? Przecież sami zmieniali opis gry z "gra RPG" na "przygoda w otwartym świecie". Niech się łaskawie zdecydują.

12.08.2020 21:33
10.1
Rheda
21
Chorąży

Gdzie ten opis?

12.08.2020 18:56
Persecuted
11
odpowiedz
Persecuted
161
Adeptus Mechanicus

Myślę, że niektórzy gracze patrzą na grę i pierwsze, co pomyślą, to „O rany, tryb FPP i bronie. To strzelanka!”, a to jest bardzo, ekhm, powierzchowna ocena. Pod wieloma względami zapewni znacznie głębsze doznania RPG niż Wiedźmin 3.

I to go nie powinno dziwić, bo cRPGowość to jedno, ale mechanika walki w czasie rzeczywistym nadal stanowi jeden z najistotniejszych elementów niemal każdej gry tego typu. Jest to o tyle ważne, że nawet mistrzowsko zaimplementowane mechaniki typowe dla gry fabularnej mogą się okazać niewystarczające, jeżeli jej system walki będzie ssał po całości.

Nawet Wiedźmin 3, jakkolwiek dobrym cRPGiem by nie był, nie odniósłby takiego sukcesu, gdyby ciachanie wrogów nie było w nim zrealizowane co najmniej solidnie. Oczywiście biorę poprawkę na to, że profesja naszego bohatera wymuszała na nim częste "robienie mieczem", a CP ma nam dawać pod tym względem zdecydowanie większą swobodę, ale jednak zakładam, że większość graczy będzie chciała sięgnąć od czasu do czasu po karabin czy miecz (może nawet gra będzie to w paru miejscach wymuszać w celach narracyjnych czy fabularnych).

Pamiętacie skradanie w Wiedźminie 2? A teraz wyobraźcie sobie, że strzelanie w Cyberpunku jest tak samo "dopracowane i przyjemne"... ;]. Takiej gry nie uratowałby nawet najlepszy świecie scenariusz.

12.08.2020 20:13
12
odpowiedz
pawel 222
78
Szary Jedi

To już sam ocenie po ukończeniu

12.08.2020 20:23
ReznoR666
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
ReznoR666
48
Forgive me the 666

To jest racja. Ludzie którzy potraktują go jako ARPG czy strzelankę mogą się zawieść. Byłoby dziwne, jakby CRPGiem się nie okazał. W końcu wzorują się na papierowym table-top RPG i współpracują z jego twórcą.

Wiedźmin 3 to był dla mnie bardziej ARPG niż CRPG. A przynajmniej takie są moje odczucia z grania jako fana Action RPG. Inaczej bym go raczej nie ukończył, bo nie za bardzo tolerują CRPGi. Inni mogą się ze mną oczywiście nie zgodzić.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-08-12 20:24:04
12.08.2020 20:49
Persecuted
13.1
Persecuted
161
Adeptus Mechanicus

W zasadzie wszystko co ma zręcznościową walkę w czasie rzeczywistym i nie jest to jedynie opcja, a domyślny sposób prowadzenia rozgrywki, musi zostać uznane za Action-RPG. CP też się do tej grupy zalicza, bo system walki zapożycza wprost z pierwszoosobowych shooterów.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-08-12 20:50:40
12.08.2020 20:57
13.2
zanonimizowany1299868
16
Senator

ReznoR666
Tylko że Cyberpunk od CDR w założeniu ma być akcja-przygodowa RPG, a nie klasyczny RPG. Więc też wymaga odrobiny zręczności i refleksu.

12.08.2020 22:51
ReznoR666
13.3
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Racja, nie ma co myśleć binarnie. W końcu każda gra jest unikalna i może być miksem wielu gatunków w różnym stopniu.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-08-12 22:52:53
12.08.2020 20:44
hubert43
14
1
odpowiedz
hubert43
42
Pretorianin

Na razie to zapewnia test na cierpliwość.

13.08.2020 08:33
Bieniu05
15
odpowiedz
Bieniu05
160
The100

jesli wyjdzie bo od tego by trzeba bylo zaczac

13.08.2020 11:05
Lena
😊
16
odpowiedz
Lena
13
Chorąży

Głębsze doznania w połączeniu z rozbudowanym edytorem postaci... Może przyszykują jakiś specjalny kontroler :P

13.08.2020 16:33
17
odpowiedz
zanonimizowany1285878
24
Senator

Ciekawe czy będzie to gra która pozwoli mi oderwać się od Falloutów :) Nastawiony jestem sceptycznie, przez wzgląd na poprzednie gry studia. Ale lepiej być sceptycznym i się miło zaskoczyć :)

13.08.2020 20:00
18
odpowiedz
Shlebe
5
Junior

Wiesiek spoko, ale ciężko by było zapewnić "płytsze" doznania RPG niż Wiedźmin. W ogóle Dzikiemu Gonowi raczej bliżej do gier pokroju Far Cry czy Horizon Zero Dawn niż jakiegokolwiek RPGa, chociażby ze względu na brak jakichkolwiek skillchecków.

post wyedytowany przez Shlebe 2020-08-13 20:02:53
Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl