Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 28 marca 2014, 11:24

Kinect for Windows v2 – poznaj wygląd i garść szczegółów na temat urządzenia

Firma Microsoft ujawniła wygląd i garść technicznych szczegółów na temat nowego sensora Kinect (powstałego na potrzeby konsoli Xbox One) w wersji współpracującej z systemami Windows. Niestety, jeszcze nie wiadomo, kiedy dokładnie urządzenie trafi na rynek, ani ile będzie kosztowało.

O tym, że druga wersja Kinecta powstaje również z myślą o komputerach osobistych pracujących na systemie operacyjnym Windows, wiadomo było mniej więcej od czasu, kiedy ujawniono urządzenie, wraz z natywną dla niego konsolą Xbox One. Niemniej, do tej pory o wersji pecetowej wiedzieliśmy niewiele poza tym, że jego rynkowy debiut ma nastąpić w 2014 roku. I jakkolwiek dokładny termin premiery nadal nie jest znany, niedawno firma Microsoft ujawniła przynajmniej wygląd urządzenia (zdjęcie poniżej), a także garść szczegółów na jego temat. Niestety, nie ma wśród nich wieści odnośnie ceny kontrolera ruchu ani krajów, w których będzie on dostępny. Co się zaś tyczy daty wypuszczenia czujnika na rynek, to powiedziano jedynie, że jest ona „coraz bliżej”.

Różnice między wersją xboksową a pecetową są drobne, ale jednak są.
Różnice między wersją xboksową a pecetową są drobne, ale jednak są.

Jeśli chodzi o wygląd windowsowskiego Kinecta, jest on w zasadzie bliźniaczo podobny do wersji przeznaczonej na Xboksa. Bodaj największą różnicę stanowi przycisk służący do włączania urządzenia, któremu nadano klasyczny dla tego typu elementów kształt, rezygnując z charakterystycznego dla konsoli Microsoftu zielonego znaku „X”. Co do zdradzonych informacji – wiemy, że do działania sensor będzie potrzebował zasilacza (obsługującego napięcie od 100 do 240 V, zależnie od regionu), a także huba (koncentratora), do którego będzie należało podpiąć zasilanie, komputer (przez gniazdo USB) oraz samego Kinecta. Jakkolwiek jednoznacznie tego nie potwierdzono, można spodziewać się, że oba te elementy znajdą się w pakiecie z kontrolerem ruchu.

Pod względem możliwości komputerowa wersja czujnika nie powinna różnić się zanadto od tej, która znajduje się w każdym pudełku z konsolą Xbox One. W listopadzie ubiegłego roku rozpoczęło się rozsyłanie wczesnych wersji sensora do deweloperów, by mogli oni rozpocząć prace nad aplikacjami wykorzystującymi omawiane urządzenie. Dotyczy to na przykład zespołu Razorfish Emerging Experiences, który eksperymentuje z połączeniem Kinecta z takimi technologiami jak Oculus Rift, Google Glass, Unity 3D, Cinder czy Leap Motion.