11 listopada 2022
RPG, Fantasy, jRPG, Remaster/remake, Singleplayer, Taktyczne, Turowe, Widok izometryczny.
Tactics Ogre: Reborn to odświeżona wersja klasycznej taktycznej gry jRPG. Zabawa obraca się głównie wokół toczenia bitew za pomocą turowego systemu walki, rozwijaniu postaci oraz podejmowaniu trudnych decyzji moralnych.
Zobacz Grę
Na razie dotarlem dopiero do polowy chapter 2 (chaos route) i... ta wersja jest IMO znacznie gorsza niz Tactics Ogre na PSP. Zmieniono kilka podstawowych mechanik (np. skille mozna uzywac tylko w obrebie klasy ktora je odblokowala, wiec np. nie mozna dac dual strike berserkerowi - moze go uzywac tylko ninja), uproszczono levelowanie (jesli masz ninja lvl30 i zmienisz na berserka lvl30, to odblokowujesz wszystkie jego skille do lvl30 - finishery z broni jednak trzeba grindowac od zera). Wywalili tez losowe walki miedzy lokacjami (dawaly expa i sprzet), teraz mozna uzyc opcji "train" w miescie, gdzie klepiemy sie z randomowymi mobkami (tylko exp, nie dostajemy sprzetu).
Najwieksza wada jest jednak to, ze bitwy nie zostaly rebalansowane w zwiazku ze zmianami (i np. oslabieniem klas) - wiec niektore starcia moga byc CHOLERNIE trudne a inne robia sie banalne (potrzeba terror knighta lvl30? cyk, class change, mamy terror knighta lvl30).
Pogram dalej (skonczylem 3 rozne TO, skoncze i 4tego) i ew. uzupelnie comment pozniej...