Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Seria Magic Carpet - seria gier

Magic Carpet 2
Magic Carpet 2

Akcji 24 czerwca 1996

Kontynuacja nietypowej gry akcji firmy Bullfrog z 1994 roku. W Magic Carpet 2 wcielamy się ponownie w znanego z pierwowzoru czarodzieja, który tym razem stawia czoła potężnemu demonowi Vissiluthowi oraz jego sługusom. Władca mrocznej krainy Netherworld pragnie bowiem wykorzystać wiedzę naszego zmarłego mentora do przejęcia kontroli nad światem żywych. W porównaniu do pierwowzoru główny koncept gry pozostał niezmieniony, a podczas zabawy zasiadamy ponownie na naszym latającym dywanie, aby w serii kolejnych misji walczyć z zastępami potworów oraz wrogo nastawionych magów. Jednocześnie musimy też dbać o nasz własny zamek i bronić go przez zakusami potencjalnych agresorów. Wśród nowych elementów gry wyróżnić warto przede wszystkim 15 nowych czarów, 20 nieobecnych wcześniej przeciwników, a także możliwość zapisywania stanu gry w trakcie misji. Poprawie uległa także oprawa graficzna, a w toku rozgrywki pojawiły się także misje rozgrywane nocą lub pod powierzchnią ziemi.

PC

Magic Carpet
Magic Carpet

Akcji 6 maja 1994

Opracowana przez firmę Bullfrog oryginalna, pierwszoosobowa gra akcji, którą można określić mianem symulatora latającego dywanu. Akcja Magic Carpet osadzona została w fantastycznym świecie zamieszkanym przez wiele mitycznych stworzeń, a podczas zabawy wcielamy się w postać młodego czarodzieja, który po śmierci swojego mentora postanawia pójść w jego ślady. Celem rozgrywki jest zebranie wystarczającej ilości energii magicznej, aby przywrócić pokój w krainach targanych wewnętrznymi konfliktami magów. Podczas każdej misji otrzymujemy do dyspozycji własny zamek oraz nietypowy środek lokomocji w postaci latającego dywanu. Zabawa toczy się w całkowicie trójwymiarowym środowisku i koncentruje w głównej mierze na walce z kolejnymi przeciwnikami, podczas której wykorzystujemy ponad 20 zróżnicowanych czarów ofensywnych i defensywnych. Dostępne są również zaklęcia pomocnicze, pozwalające np. wezwać w sukurs armię szkieletów lub teleportować się do naszej twierdzy celem zregenerowania energii.

PC