Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Ultima Underworld: The Stygian Abyss

Underworld Ascension – Paul Neurath wskrzesza kultową serię cRPG
Underworld Ascension – Paul Neurath wskrzesza kultową serię cRPG

wiadomość2 lipca 2014

Legendarny deweloper Paul Neurath powraca do branży z nowym studiem – OtherSide Entertainment – i zapowiada jego debiutancki projekt: Underworld Ascension. Będzie to gra cRPG, stanowiąca duchowego spadkobiercę kultowej serii Ultima Underworld i powstająca domyślnie z myślą o pecetach. Niestety, na tę chwilę nie mamy żadnych innych informacji na temat tego tytułu.

Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios
Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios

wiadomość4 listopada 2011

Upadek Looking Glass Studios nie oznaczał upadku ich myśli artystycznej. Studio wydało z siebie i współpracowało ze zbyt wielką ilością ogromnych talentów, żeby nie pozostawić po sobie godnej spuścizny. Udało się. Fragmenty ich gier, odpowiedzialni za nie ludzie, czy po prostu naśladowcy i spadkobiercy rozwiązań, które wprowadzili istnieją po dziś dzień. I chwała im za to.

Po drugiej stronie lustra, część pierwsza. Ultima Underworld, System Shock, Thief - historia firmy Looking Glass Studios.
Po drugiej stronie lustra, część pierwsza. Ultima Underworld, System Shock, Thief - historia firmy Looking Glass Studios.

wiadomość29 września 2011

Historia Looking Glass Studios to interesujące pasmo wzlotów, upadków oraz wizjonerstwa lekko wyprzedzającego swoją epokę. Underworld, Thief oraz Shock to serie i tytuły, bez których obecna branża nie byłaby taka sama. Bowiem rozwiązania, które stworzyli, pomimo że nie weszły na stałe do gier głównego nurtu to mocno zmieniły oblicze rynku, nawet wśród nieświadomych tego graczy nowego pokolenia.

Gry, które wyprzedziły swoje czasy
Gry, które wyprzedziły swoje czasy

artykuł11 września 2016

Gry komputerowe od samego początku swego istnienia rozwijają się w szalonym tempie, mimo to znaleźli się deweloperzy zbyt wizjonerscy jak na swoje czasy, tworzący tytuły, których geniusz doceniono dopiero lata całe po ich debiucie.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
28.07.2007 21:34
zanonimizowany465394
0
Generał

kiedys sie w to grało ;]

28.07.2007 21:36
odpowiedz
zanonimizowany45782
0
Legend

Klasyka, gra na swoje czasy genialna. Pamiętam do dzisiaj walkę z Gazerem w kopalni krasnoludów. I pierścień latania, pozwalający obrobić ich skarbiec. A nawet dzisiaj by się zagrało, gdyby grafikę dopasować. Druga część też była dobra, ale jakoś mi się zacinała, i nigdy jej nie skończyłem.

19.07.2008 09:22
odpowiedz
zanonimizowany553546
0
Konsul

Super gierka

30.10.2008 14:32
odpowiedz
zanonimizowany580427
0
Pretorianin

Fajna gra.

21.02.2010 16:42
odpowiedz
zanonimizowany670723
0
Konsul

dosatalem ja kidys na urodziny ;]

22.05.2011 12:54
Czudowny
👍
odpowiedz
Czudowny
9
Skupiony DOS-owiec

Najpierwszejszy wstrząs jaki przeżyłem obcując z grami i komputerami. Silnik graficzny z pierwszego zdarzenia - możliwość rozglądania się, skakania i pływania. Umiejętności które się liczą, czytania książek, automapa (nareszcie), poznawania języka jaszczurów, zbieranie artefaktów i dużo magicznych przedmiotów, system czarów oparty na runach. I do tego PIERWSZA gra, która miała taki silnika graficzny z swobodnym rozglądaniem, jeszcze przed Doom'em. Arcylegenda, wydana w czasach gdy człowiek z komputerem, w którym spoczywał procesor 486 i 8 MB-ów RAM był BOGIEM w okolicy. Żeby odkryć jej walory, trzeba włączyć całkowicie odmienny sposób myślenia - ten z czasów lat dziewięćdziesiątych, inaczej nie da tej satysfakcji i zniechęci do siebie.

Jednak chyba błąd - 8 MB RAM nie jest wymagane do odpalenia tej gry. 4 MB spokojnie wystarczyły - tak jak w mojej pierwszej maszynie.

03.06.2011 09:26
Raistand
👎
odpowiedz
Raistand
120
Legend

No ale żeby nie było ŻADNYCH screenshotów z gry! Wstyd proszę redakcji. Wstyd!

05.11.2011 18:47
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
73
Silence of the LAMs

Zabawnie się to czyta: Ale największą jej wadą było to że za szybko się kończyła. Wciągała człowieka w wir akcji, uzależniała i nagle po tych kilkudziesięciu godzinach gry koniec.
Dzisiaj naprawdę zabawnie to brzmi.
Choć patrząc na sprawę trzeźwo to, nie licząc kilku wyjątków, cRPGi nadal przechodzi się w podobnym przedziale czasowym.

Wersja GOG jest świetna bo działa płynniej a muzyka jest mocno poprawiona. Instrument klawiszowy (?) daje popalić.

Grę kupiłem pół roku temu za zaległe wirtualne PLNy z programu CDP. Jak się przyzwyczai człowiek do sterowania to grę w mig pokocha.

18.02.2015 22:06
odpowiedz
raven11164
1
Junior

Po Eye of The Beholder w którą jedyni grać można było będąc wyposażonym w kratkowaną kartkę
Ultima Underworld: The Stygian Abyss to był szok nie tylko pełna swoboda ruchu ale i świetny system konstruowania czarów ze znalezionych runów. To była najlepsza gra swoich czasów i długo ne pojawił się jej godny następca

20.05.2015 08:06
1
odpowiedz
zanonimizowany800546
16
Chorąży
10

oj grało się grało ... ;) świetna gra, trochę za krótka :/

18.08.2018 00:23
Arkajf
1
odpowiedz
Arkajf
32
Pretorianin
10

Wybitna gra. Techniczne i klimatyczne arcydzieło. Pierwsza w pełni 3D (i to nie tylko w poziomie ale i w pionie z uwagi na budowę poziomów) gra rpg poprzedzająca erę fpsów zapoczątkowanych przez Wolfenstein 3D. Ten ostatni był wydany chyba miesiąc wcześniej ale doprawdy był technicznie mniej zaawansowany (płaskie poziomy). Znakomity klimat, znakomita automapa pozwalająca na dodawanie własnych notatek. Sam miód.

04.01.2019 22:23
Fidrek
😃
odpowiedz
Fidrek
10
Chorąży

Postanowiłem zmierzyć się z tą grą po raz pierwszy w życiu. Widzę, że jest sporo tekstu zwłaszcza w dialogach. Ukazało się jakiekolwiek spolszczenie do tej gry ?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze