

Najciekawsze materiały do: RoadCraft

Recenzja gry RoadCraft. To nie jest kolejny SnowRunner - to dziecięce marzenie o kierowaniu wielką „koparą”
recenzja gry26 maja 2025
Światowa premiera 20 maja 2025. RoadCraft wjechał jak walec drogowy pomiędzy tegoroczne premiery. Spin-off słynnego SnowRunnera zaciera złe wrażenia po nieudanym Expeditions, oferując największą do tej pory satysfakcję z rozgrywki, która skupia się tym razem na budowie dróg.

Popularny symulator budowania stał się jeszcze bardziej realistyczny niż dotąd. Wielka aktualizacja 2.0 to odpowiedź na krytykę graczy RoadCraft
wiadomość10 lipca 2025
RoadCraft doczekał się obszernej aktualizacji 2.0, która wprowadza liczne usprawnienia i nowości opracowane w odpowiedzi na głosy społeczności.

SnowRunner 2 „może jednak” powstawać. Twórcy realistycznych symulatorów z otwartym światem puszczają oko do fanów, ogłaszając ważne zmiany w najnowszej grze
wiadomość7 lipca 2025
Twórcy gry RoadCraft wypowiedzieli się na temat istotnych zmian, które chcą zaimplementować w symulatorze. Studio Saber Interactive odniosło się do SnowRunnera 2.

Realistyczna gra o budowaniu otrzymała malutką „mapę drogową”. Lada dzień RoadCraft dostanie pierwszą darmową zawartość po premierze
wiadomość4 czerwca 2025
Poznaliśmy plany rozwoju symulatora RoadCraft na kolejne miesiące. Studio Saber Interactive powinno wypuścić następny patch już niedługo.
- Pierwszy patch do RoadCraft jest już dostępny. Aktualizacja 1.5 poprawia AI i pojazdy 2025.05.28
- RoadCraft to sukces twórców SnowRunnera, mimo „mieszanego” odbioru na Steamie. Nadchodzą poprawki i wyczekiwany tryb 2025.05.21
- Premiera RoadCraft. Symulator budowy ma świetną polską cenę na Steamie i zbiera dobre recenzje 2025.05.19
- Nowości na Steam. Szalona gra kurierska, która na Epicu będzie za darmo, i wyczekiwany symulator autorów Space Marine 2 2025.05.19
- Celująca w ultrarealizm gra o budowaniu dróg ma dość niskie wymagania sprzętowe. Wywołujący nostalgię trailer RoadCraft wzbudza apetyt na tryb sandboxowy 2025.05.07
- 50 najpopularniejszych wersji demo zimowego Steam Next Fest. Na liście nie brakuje niespodzianek 2025.03.04
- Demo złożonej gry o budowaniu dróg obnażyło największe problemy RoadCrafta. „Fizyka świata jak w kreskówce” 2025.02.25

RoadCraft Cheat Table (CT for Cheat Engine) v.1.0
cheat enginerozmiar pliku: 0,7 KB
Cheat Table to skrypt do programu Cheat Engine do wykorzystania w RoadCraft. Autorem moda jest N3rveMods.

Ciekawie zrealizowana gra, ale posiada jeszcze dużo błędów. Na ten moment raczej bym poczekał z zakupem :) natomiast ma duży potencjał, więc po załataniu gry można polecić :)
Dla zainteresowanych polecam krótki material:
[link]
Jest słabo. Fizyka w tej grze leży i błaga aby jej o nic nie pytać. Ciężkie pojazdy odbijają się od kamieni na drodze, a kilkunastotonowa ładowarka (zwana w grze równiarką) jadąc po drodze z bali podskakuje jak piłka. Pojazdy ogólnie zachowują się nienaturalnie. Model jazdy jest uproszczony, ziemia deformuje się tylko w pewnym stopniu. Brak uszkodzeń i zużycia paliwa powoduje, że właściwie cały czas można jeździć na włączonych blokadach mostów.
Rzeczy, które miały rekompensować regres modelu jazdy wykonano byle jak. Obsługa dodatkowych maszyn przypomina te budżetowe symulatory wszystkiego dołączane do gazetek. Jest nieintuicyjna, zrobiona byle jak i wygląda źle. Wisienką na torcie jest magicznie napełniająca się piaskiem wywrotka - taką chałturę można było odstawić 20 lat temu. Wyrównywanie piasku też zakrawa na żart, po prostu klikamy odpowiednią opcję w równiarce, przejeżdżamy i piasek w cudowny sposób sam przyjmuje interesującą nas formę.
Gra ogólnie jest bardziej zabawką dla dzieci niż wyzwaniem, jaki stanowiły gry z serii "runner".
Jak na razie najgorsza z całej serii po zrobieniu 3 misji mogę powiedzieć że na ten moment szkoda czasu i pieniędzy. Przechodząc 3 mapę (zalane kopalnie) pojazdy z platformą są strasznie zbugowane. Przykładowo 8x8 z naczepą płaską po załadowaniu 7 sztuk betonowych płyt i zabezpieczeniu gdy jechałem do celu wystrzelił w powietrze. Nie jest to odosobniony przypadek bo praktycznie każdy pojazd ma jakieś bolączki. Rozściełacz gdy jest w trybie jazdy zawiesza się nawet na najmniejszej nierówności nie wspominając o tym że podczas asfaltowania gdy da się za mało piachu i jest np wystający krawężnik pewne jest że nie przejedziesz. Kolejny ciekawy przykład. Terenówka którą mamy od samego początku wyciąga niemal 100km/h w rzeczywistości jedziemy 20km/h. Pojazdy czy to w błocie czy na asfaltówce jadą tą samą prędkością. Usunięcie systemu paliwa i uszkodzeń... Bezsensu. Nie znajdę plusów na prawdę... Przepraszam. Ogólnie to wygląda to tak jak by gra była nastawiona na to że gracze będą korzystać z automatycznej pracy pojazdów. No nic czekam na jakieś aktualizacje. Na ten moment wracam do wcześniejszych produkcji.
Gra była u mnie krótko na dysku.
Kiepskie zachowanie ciężarówek ai mimo dobrze zaplanowanej trasy.
Ciężarówki co chwilę wypadały z trasy i gra informowała komunikatami.
Nie podobało mi się też ładowanie dźwigiem materiałów na pakę.
W poprzednich grach SpinTires itp można było wybrać i załadować automatycznie towar.
Gra fajna ale nie dla mnie.