Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Neverwinter Nights: Enhanced Edition
Neverwinter Nights: Enhanced Edition
Neverwinter Nights: Enhanced Edition Game Box

Najciekawsze materiały do: Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Baldur's Gate, Icewind Dale i inne klasyki RPG z datami premier na konsolach
Baldur's Gate, Icewind Dale i inne klasyki RPG z datami premier na konsolach

wiadomość31 maja 2019

Wiemy już, kiedy Planescape: Torment, Icewind Dale, Neverwinter Nights oraz seria Baldur's Gate ukażą się na konsolach. Firmy Skybound Games i Beamdog podały daty premier, ceny oraz skład poszczególnych pakietów z kultowymi grami na licencji Dungeons & Dragons.

Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape Torment trafią na konsole
Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape Torment trafią na konsole

wiadomość7 lutego 2019

Ciekawe wieści dla wszystkich fanów klasycznych gier RPG. Firmy Skybound Games oraz Beamdog zawarły umowę wydawniczą, na podstawie której tytuły takie jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights czy Planescape: Torment trafią na konsole obecnej generacji.

Neverwinter Nights Enhanced Edition ukaże się 27 marca
Neverwinter Nights Enhanced Edition ukaże się 27 marca

wiadomość11 marca 2018

Studio Beamdog ogłosiło, że Neverwinter Nights: Enhanced Edition, czyli remaster popularnego RPG z 2002 roku, ukaże się za kilkanaście dni, 27 marca. Po premierze autorzy chcą wspierać grę modułami z nowymi przygodami.

PC
AND
PS4
XONE
Switch
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.03.2018 13:33
odpowiedz
Alamar
63
Centurion

Kampania podstawowego Neverwinter sie troche dluzyla ale ja mimo to ja ukonczylem i teraz milo wspominam ta gre. Drugi dodatek byl bardzo dobry, ten w podmroku u Drowow.

22.03.2018 13:47
1
odpowiedz
zanonimizowany1255307
2
Legionista

Tak w ogóle uważam, że premiera tej gry w przyszłym tygodniu to strzał w stopę dla Beamdog powinni to nazwać jako betę, a tak to posypię się recenzję jako finalnego produktu i kicha z tego wyjdzie. Jeżeli będę chcieli poprawić wszystkie tekstury i modele tak jak w powyższych linkach to zajmie im to przynajmniej rok jak nie więcej, kompletnie nie rozumiem ich polityki wydawniczej wydaje mi się, że kasa im się skończyła i chcą jak najszybciej zarobić.

25.03.2018 23:48
odpowiedz
5 odpowiedzi
PiotrPan
12
Chorąży

Jeśli to odświerzenie będzie polegało tylko na zmianie grafiki to nie ma sensu, mi stara grafika w ogóle nie przeszkadzała, wręcz dodawała klimatu. Silnik graficzny był bardzo ładny, dużo lepszy od falloutów i innych gier z przełomu lat 90' i 00', np. można było z bliska poobserwować założoną zbroję.

Co do samej gry NWN1 było świetną grą, znakomita mechanika walki - dużo lepsza niż w Baldur's Gate, dialogi nie były specjalnie rozbudowane ale mi przypadły do gustu, mało było dialogów, z których nic nie wynikało. Fabuła jest kapitalna i wciągająca, ma się wrażenie iż faktycznie jest się w sercu zarazy, choć niektórych pompatyczność może odrzucać. Lokacje są świetne, od wieży magów, przez kryjówki zbójeckie, po starożytne ruiny.

Dodatek Hordes of Underdark można w zasadzie traktować jak osobną grę - jest kapitalny, przeszedłem z tego co pamiętam z 5 razy.

Oczywiście gra nie może się równać z nwn2 mimo to warta zagrania

26.03.2018 19:54
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Cubi__
63
Centurion

A ja wręcz marzę by przenieść całą historię do innego silnika graficznego. Marzy mi się ta historia na silniki Filar Wieczności 2 (Philars of Ethernity 2). Wtedy bym grę kupił, a tak to mam starą, poczciwą wersję i nie narzekam . Swoją drogą NWN zawsze mi się uruchamia a KOTOR 1 już na Win7 nie pogram.

27.03.2018 13:38
odpowiedz
zanonimizowany1255307
2
Legionista

Dzisiaj "premiera" na steamie, ma być też dwu godziny stream na którym omówią jak gra będzie wyglądać w przyszłości, jestem ciekaw co tam zapowiedzą,

27.03.2018 13:41
odpowiedz
Heinrich07
2
Generał

Ile serwerów? Sporo ludzi gra?

28.03.2018 09:56
1
odpowiedz
Czuper1000
20
Chorąży

Mam problem z polską czcionką w tej grze. Jakieś chińskie znaczki zamiast "ę", "ć", "ś", itd. Ktoś ma rozwiązanie?

28.03.2018 13:14
odpowiedz
boy3
64
Senator

Na poprawę kampani podstawki chyba nie ma co liczyć :/

31.03.2018 08:50
[Gammorin]
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
[Gammorin]
42
Centurion

Ktoś kto grał w starą wersję i tą może zdradzić czym one się różnią od siebie?

01.04.2018 10:38
B4dPenguin
odpowiedz
1 odpowiedź
B4dPenguin
32
Centurion

Nawet nie wiecie jaki szok przeżyłem widząc nową wersję tej gry, dla mnie zakup obowiązkowy. Nie spodziewałem się że ktoś planuje względem tej gry jakieś nowe wersje, remastery, nowe tekstury, normalnie się wzruszyłem :D. Niedawno odpaliłem gogowską wersję i niestety o ile gra działała dobrze, to zrobiła mi psikusa, kiedy wyłączyłem grę i wróciłem do niej następnego dnia to okazało się że moje savy zniknęły, a raczej gra ich nie widziała chociaż w folderze istniały :/. Mam nadzieję że ta wersja nie będzie złośliwa.

post wyedytowany przez B4dPenguin 2018-04-01 10:38:39
01.04.2018 19:14
odpowiedz
2 odpowiedzi
boy3
64
Senator

Kiedy można się spodziewać tych nowych tekstur i modeli do gry?

post wyedytowany przez boy3 2018-04-01 19:18:00
03.04.2018 20:31
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zeet
2
Legionista

Oprocz tego, ze dziala w Full HD i 4K, chyba nic nie zostalo poprawione. Gram bo gram (nostalgia w co sie gralo 15 lat temu), ale np AI towarzysza czy wyszukiwanie sciezek wola w tych czasach o pomste do nieba.

post wyedytowany przez Zeet 2018-04-03 20:34:25
05.04.2018 22:10
😃
odpowiedz
HitmanSA
30
Legionista

Bez sensu, kolejny "remaster", po to by naciągnąć ludzi :/ Grafika w tej grze mi zupełnie nie przeszkadza, za to w tych wszystkich remasterach zamiast się skupiać na 4k i innych pierdołach to powinni coś zrobić z tym paskudnym gui. Weźmy na przykład Gothica I, graficznie mi odpowiada, ale ten interfejs to jakaś kompletna porażka, nawet grając to x lat temu wyglądał słabo.

05.04.2018 23:31
A.l.e.X
odpowiedz
A.l.e.X
130
Alekde

Na razie najmniej dopracowana wersja EE na ten moment nie warta zakupu. (m.in dlatego że mając już silnik 3D mogli jednak zrobić nowe tekstury i modele od nowa)

07.04.2018 14:17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Hipopotamek
1
Junior

Witam, mam pytanie: czy w odświeżonej wersji spolszczono także mody, jak np. "Pirates of the Sword Coast"?

10.04.2018 20:42
odpowiedz
1 odpowiedź
alistair80
53
Centurion

Nie kupię tej wersji tylko by sprawdzić zmiany w grafice, ale na CD-Action jest filmik, gdzie pokazano różnice w grafice i jak dla mnie, to są kolosalne. Oczywiście pod warunkiem, że filmik to nie ściema, a zmiany zostały dokonane w całej grze. Najlepiej zobaczyć to w 27:52, gdzie pokazano dwa posągi - jeden przed zmianami, a drugi po zmianach. Jeśli ktoś nie widzi tu różnicy, to chyba jest ślepy. Dlatego dziwię się, że ludzie twierdzą, że zmian nie ma. Może ktoś to wyjaśnić?

11.04.2018 14:53
odpowiedz
2 odpowiedzi
rushos
8
Junior

filmik jest na stronce

post wyedytowany przez rushos 2018-04-11 14:55:39
11.04.2018 18:16
odpowiedz
boy3
64
Senator

Oni dopiero zaczęli pracować nad tym texturpackiem, w grze nie ma takiej grafiki, wystarczy odpalić lets play z neverwintera aby się przekonać o tym

post wyedytowany przez boy3 2018-04-11 18:41:12
22.06.2018 04:16
Planetar
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Planetar
59
Pretorianin
8.5

W tamtych czasach to był hicior. Nie było wtedy takich gier z takim widokiem. Wybaczało się wszystko dla D&D. Ludzie już nie pamiętają jaki zastój w rpg nastał. NIE BYŁO NIC! NIC NIE BYŁO! haha! Były tylko Baldury i Icewindy jako gwiazdy na niebie - niedoścignione legendy, ale w przestarzałej grafie. Równocześnie w tym samym roku co NWN wydano pierwszego Dungeon Siege'a! Porównajcie sobie jaka różnica.

Innymi słowy NWN to był ogromny i potrzebny skok jakościowy. Poprzeczka ustawiona wyżej i dzięki temu następne gry crpg mogły się do tego odnieść i być lepsze. Rozkręcało się powoli, ale progres był między innymi dzięki powstaniu NWN. Ktoś musiał pierwszy spróbować ogromnego crpg zrobić w 3D i dzięki temu teraz mamy zalew fantasy crpg. Ale tak kiedyś było. Topornie i ciężko. A grę wspominam bardzo dobrze choć nie była idealna - ale w tamtych ponurych czasach (ps rok po WTC 2001 hello) - była super.

A no i jeszcze z tymi dwoma dodatkami Shadows of Undrentide & Hordes of Underdark był już totalny odjazd. Bardzo wzbogaciły i wydłużyły kampanie. Bardzo udane. Szczególnie Podmrok pamiętam dobrze.

Także kto nie grał, a lubi D&D & Forgotten Realms w stylu retro pozycja obowiązkowa.

post wyedytowany przez Planetar 2018-06-22 04:29:44
22.06.2018 11:51
odpowiedz
2 odpowiedzi
Xand3rd
10
Centurion

kapłan/bard/uczeń czerwonego smoka i nie było mocnego na mnie na serverach :P

post wyedytowany przez Xand3rd 2018-06-22 11:53:41
05.08.2018 22:41
odpowiedz
Zawodowiec_M
102
Konsul

Kupiłem z łezką w oku. Serwery działają, przeważnie angielskojęzyczne do odgrywania ról. Gra na nich po 40-60 osób, więc jest do kogo dołączyć. Jak na razie EE to naprawiony kod sieciowy i oświetlenie. Nie poprawiali tekstur. Trochę im to zajmie...

05.08.2018 22:43
odpowiedz
1 odpowiedź
Zawodowiec_M
102
Konsul

A może ruszą nowe Krainy Cienia?

12.10.2018 22:39
Irek22
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Irek22
112
Grzeczny już byłem

Jakkolwiek w przypadku takich tytułów jak Baldur's Gate I i II, Icewind Dale czy Planescape Torment enhanced remaster można uzasadnić, tak w przypadku NWN nie ma żadnego sensownego powodu, by zrobiono remaster akurat tej gry - graficznie ta gra zawsze była szkaradna* (tak, nawet w dniu premiery), rozgrywka ssie, fabuła nie porywa i w ogóle jest to chyba najgorsze cRPG w dorobku BioWare.

*To, co się udało z tego silnika wyciągnąć CDP Red to mistrzostwo świata!

20.11.2018 03:42
Fear87
😃
odpowiedz
Fear87
50
Konsul

W pracach jest wersja na androida!

Można zapisać się do bety na google play.

21.12.2018 18:04
Fear87
odpowiedz
1 odpowiedź
Fear87
50
Konsul

Właśnie jest promo w google play na NN:EE - przecena z 49,99zł na 8,49zł :)

29.04.2019 10:10
Iselor (Łódź)
2
odpowiedz
Iselor (Łódź)
126
Senator

O Neverwinter Nights w swoim czasie napisano wiele, jednak biorąc pod uwagę że gra miała premierę kilkanaście lat temu, warto przypomnieć, zwłaszcza młodszym graczom tego klasycznego już erpega.

Gra nie miała łatwo od początku. Prawie w tym samym czasie premiery miały dwie inne gry czyli Icewind Dale II i Morrowind. Podobnie jednak jak dzieło Black Isle, gra Bioware opierała się na trzeciej edycji Dungeons & Dragons (a to były lata świetności tak D&D jak i książek i ogólnie świata Forgotten Realms), w dodatku była pierwszym tytułem opartym o ten system w grafice 3D. Swoje robiła też nazwa twórców: Bioware, czyli panowie od Baldurs Gate. Nie mogła nie odnieść sukcesu.

Początkowo jednak gracze mieli do gry mieszane odczucia. Grafika faktycznie się podobała (dzisiaj się zestarzała, ale godnie), system D&D do dziś pozwala na kombinacje i wielokrotną zabawę. Fabuła jednak daleko odstępowała od tego do czego Bioware przyzwyczaiło. Ot, złe siły rzuciły na miasto Neverwinter zarazę. Grupa uczniów, wśród nich gracz, szkolonych na bohaterów, wybrańców Lady Aribeth, Paladynki Tyra, ulubienicy Lorda Nashera, ma odnaleźć lekarstwo na zarazę i zwalczyć zło.

Ot i tyle. To i wydarzenia z początku gry (bez spojlerów), pozbawione większej logiki (każdy kto grał wie co mam na myśli) nie zachęcają. Jednak wraz z rozwojem wydarzeń fabuła nabiera rumieńców i staje się coraz ciekawsza. Oprócz questa głównego, który się wielce przekształca w trakcie gry, czeka na nas kilkadziesiąt zadań pobocznych. To zdecydowanie wydłuża zabawę. Jedną z rzeczy w Neverwinterze, które bardzo lubię to to, że dane nam będzie zwiedzić różne ciekawe miejsca (to co każdy fan D&D lubi najbardziej: lasy, góry, jaskinie, lochy, grobowce etc.) tłukąć przy okazji po pysku sporą część monstrów z Księgi Potworów dla D&D;) Od goblinów, przez orki, dzikie wierzęta, trolle, nieumarłych wszelkiej maści na smokach skończywszy. Druga rzecz za którą kocham NWN to to o czym już pisałem wcześniej czyli mechanika. Klasyczne dla tego systemu rasy i klasy, mnóstwo atutów, umiejętności i czarów czyli wszystko co erpegowiec kocha najbardziej. Najlepiej zainstalowac od razu Diamentową Edycję, czyli pakiet zawierający NWN wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami. Zapewni to od razu dodatkowe atuty i umiejętności, klasy prestiżowe, monstra, czary, portrety – do wykorzystania także w „podstawce”. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie by każdy tytuł kupić osobno i instalować po kolei :)

Pierwszym z dwóch dodatków dla NWN jest Shadows of Undrentide. Ten również fabułą nie zachwyca, gdyż znów mamy motyw zatrucia, aczkolwiek nie całego miasta, a naszego Mistrza. Teraz więc ratujemy jedną osobę. Jednak miałkość fabuły SoU nadrabiają fajne lokacje – najpierw lądujemy na Dalekiej Północy i dostajemy klimat a la Icewind Dale, później trafimy na (spojler, sorry) Pustynię Anauroch. SoU to fajny dodatek, klimatyczny (na początku wg mnie bardziej niż pod koniec, ale co tam), tylko szkoda że trochę krótki. Jednak jest jeszcze drugi, dłuższy i trudnijszy dodatek, przeznaczony dla potężniejszych postaci (tak od 15 poziomu w górę). W Hordes of Underdark będziemy musieli zejsć do ponurej krainy Podmroku, znajdującej się pod powierzchnią Fearunu i zmierzyć się z Drowami/Mrocznymi Elfami, Łupieżcami Umysłów, Beholderami/Obserwatorami czy najpotężniejszymi z diabłów. HoU to dodatek bardzo klimatyczny i dosyć trudny (końcowego bossa nie każdy w walce dał radę pokonać).

Kupić osobno lub w pakiecie Neverwinter Nights: Diamentowa Edycja można także pakiet najlepszych przygód (modów) stworzonych przez graczy o nazwie Kingmaker. Nie jest to rzecz obowiązkowa, ale jeśli komuś będzie mało Neverwintera, to czemu nie, zwłaszcza że niektóre z przygód od graczy fabularnie są nawet lepsze od rzeczy stworzonych przez twórców gry (choć są to przygody krótkie, na góra kilka godzin).

Neverwinter Nights – koniecznie z dodatkami – to pozycja obowiązkowa dla każdego fana cRPG. Jeśli nie znasz tej pozycji, kupuj koniecznie!

11.09.2019 17:44
Jaq87
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaq87
16
Legionista

Akurat zwiększenie rozdzielczości i odrobina wygładzenia tu niewiele da - po prostu modele są toporne.
Jeżeli już to zrobić to na silniku z Dragon Age: Origins, który tak samo jest 3d z góry, ale nie jest tak konsolowo dynamiczny jak kolejne części, do tego ma sensowny toolset z możliwością tworzenia czarów, questów itd. Nie jest to robota dla 1-2 osób po godzinach, a właśnie dla studia moderskiego jak Beamdog. Niestety ten już padł i wątpię aby innym się chciało tak konwertować.

25.09.2019 12:13
odpowiedz
snierzyn
100
Konsul

Gram w Diamond na Full HD, zwiększyłem tylko czcionkę.. Różnice są tylko w fontach i menusach, specjalnie różnicy grafiki nie widzę w porównaniu z Enhanced.

09.07.2020 10:08
Xarthras
odpowiedz
Xarthras
13
Chorąży

Ostatnio pokonałem Moragę na najwyższym poziomie trudności (bez importowania postaci). Nie dałbym rady, gdyby nie AI. Wystarczyło, że stanąłem za drzwiami, a gdy zaczynało mi brakować HP, to je zamykałem i przeciwnik natychmiast o mnie zapominał, więc mogłem spokojnie się uleczyć. Już nawet w ID inteligencja przeciwników była lepsza.

05.08.2020 20:18
Silvaren
odpowiedz
Silvaren
29
Konsul
Image

Polecam usprawnioną reedycję modułu sprzed 14 lat. Kampania tworzona przez producenta Baldur's Gate II: Throne of Bhaal i nawiązująca nieco do wydarzeń z pierwszej części sagi:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/08/darkness-over-daggerford-recenzja-modulu-neverwinter-nights-enhanced-edition.html

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze