Tworzenie gry. Pytania (a może i odpowiedzi też)

Forum Technologiczne
Odpowiedz
25.06.2013 13:29
ZoolPl
1
odpowiedz
ZoolPl
51
Savior

Tworzenie gry. Pytania (a może i odpowiedzi też)

Witam serdecznie, przybywam z zapytaniem o tworzenie gry (komputerowej oczywiście)

Od dłuższego czasu planuje wziąć się za tę sztukę, ze względu na to, że znajomość programowania i modelowania 3d jako taką mam. I Pierwszym pytaniem jest: 1. czy to wystarczy?

Kieruje swoje pytania głównie do tych którzy coś już próbowali w tym temacie.

2. Na jakim silniku najlepiej jest tworzyć grę (horror ew. akcja) by koszty były niskie lub znikome, a może napisanie własnego (choć raczej niemożliwe) jest najlepszym rozwiązaniem?

3. Czy są jakieś polskie fora, portale gdzie można się zapoznać z tym tematem.
Jak na tę chwilę to tyle, jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę :)

Rozumiem, że to jak porywanie się z motyką na słońce, ciężka harówa, samozaparcie i masa rzeczy jeszcze do nauki, ale jednak chciał bym spróbować.

Ktoś się podejmie odpowiedzi ? :)

25.06.2013 14:23
blood
👍
2
odpowiedz
blood
249
Legend

https://store.unity3d.com/

Masz tutaj 30 dniowy trial.

http://www.unrealengine.com/udk/

Tutaj masz darmową wersję unreal engine.

Powodzenia.

25.06.2013 14:28
ZoolPl
3
odpowiedz
ZoolPl
51
Savior

A co z grami komercyjnymi bo z tym też wiążą się moje pytanie :)

- Czy donate dla autora (nazwijmy to "docenieniem" pracy) czyli dobrowolna wpłata, również zalicza sie jako zysk z gry? Komercja ?

-moze polecenie jakiegoś silnika do pracy komercyjnej? Bo liczby tu zawarte -> "We are extending the US$50,000 royalty-free revenue benefit to all existing UDK commercial licensee." Troszkę mnie przerażają :)

-I co z reklamami na stronie? Nadal komercja? Jak to jest ujęte.

26.06.2013 09:03
ZoolPl
4
odpowiedz
ZoolPl
51
Savior

Up'ik?

26.06.2013 09:49
5
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Na jakim silniku najlepiej jest tworzyć grę (horror ew. akcja) by koszty były niskie lub znikome

Unity3D. Wersja standard jest darmowa do użytku komercyjnego na PC, Mac, linux Android i iOS. Jednak Unity3D jest o tyle specyficzne, że ułatwia trudne rzeczy, a utrudnia te banalne. Co nie zmienia faktu, że nie ma nic lepszego dla twórców niezależnych, no chyba że są w stanie napisać własny silnik albo będą używać frameworków takich jak Cocos2D.
Jest dostępnych wiele rozszerzeń do Unity3D pisanych przez innych programistów. Są one sprzedawane w specjalnym sklepie. Warto wydać te kilkaset zł, czy nawet 2-3 tys. zł na kilka dodatków, które zaoszczędzą setki godzin pracy.

Możesz też użyć UDK, ale to rozwiązanie jest po prostu zbyt drogie na dłuższą metę. W przypadku Unity3D po prostu kupisz licencję pro, a na pełną licencję UE3 raczej nie będzie Cię stać.

Czy są jakieś polskie fora, portale gdzie można się zapoznać z tym tematem.
http://forum.warsztat.gd/

Od siebie dodam, że nie porywaj się od razu na dużą grę. W moim rozumieniu duża gra to taka, której nie ukończysz w jeden miesiąc. Najlepiej zacznij od tworzenia prostych gier na smartfony, najlepiej iOS, bo tam najłatwiej zarobić. Zobaczysz jak wygląda cały proces tworzenia, wydawania i promocji. Pamiętaj też o tym, że pierwsze Twoje gry będą słabiutkie, ale nauczysz się wiele i stawisz czoła problemom o których teraz nawet nie masz pojęcia.
Zabierając się od razu za coś dużego prędzej czy później się zniechęcisz, bo będziesz co chwila wyrzucał swoją pracę do kosza, gdyż stwierdzisz, że jest bezużyteczna. Dlatego tak ważny jest ten początek z kilkoma prostymi grami, które łatwo ukończyć, a nawet porzucenie projektu niewiele kosztuje.

26.06.2013 13:39
ZoolPl
6
odpowiedz
ZoolPl
51
Savior

Bardzo Ci dziękuję za rozległą wypowiedź. Takiej właśnie oczekiwałem.

26.06.2013 13:43
7
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

1+2. Male szanse, zeby udalo ci sie zrobic horror bez zadnego doswiadczenia w tworzeniu gier. Najpierw zrob proste gierki uzywajac wlasnego kodu, np. arkanoida, tetrisa, potem bierz sie za gotowe frameworki lub silniki. Jak opanujesz obsluge unity/ogre/ue/irlight itp., to zaczniesz pisac wlasny silnik.

3. Warsztat skonczyl sie na kill`em all. Polecam fora zagraniczne, np. Gamedev.net, Flipcode, oficjalne fora Unity itp.

26.06.2013 13:46
ZoolPl
8
odpowiedz
ZoolPl
51
Savior

No oczywiście, że nie będę brał się z samego początku za duży projekt. Na pierwszy ogień: Podstawy.

Forum Forum Technologiczne
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl