turowe gry, 2 WŚ
Zastanawiam się w jaką grę mógłbym zagrać, może być turowa z hexami jak Civ 5, a może być z real time jak HoI. Jednak mam ważne wymaganie do tych gier, chcę by koniecznie gra pozwalała mi grać taktycznie, strategicznie, ma być możliwy element zaskoczenia. Znając prawdziwe akcje z 2 WŚ wiemy jak czasami ktoś przypadkiem natknął się gdzieś na wrogów i albo przez to wpadł w swego rodzaju w pułapkę, albo przeciwnie, to on miał przewagę, bo wrogowie mogli być nieprzygotowani, mogli postój robić, napełniać baki czołgów (akcja z polskim czołgiem pancernym, który natknął się na tankujących z cysterny Niemców, zaczął walić w nich z tego co miał i chyba z kilkanaście czołgów rozwalił, a Niemcy sami siebie trochę blokowali w tym zamieszaniu).
W grze by jakoś takie rzeczy zrealizować, można zastosować mgłę wojny, wtedy nawet w grze hexowej, turowej nie będę miał pewności, czy dobrze postąpiłem ustawiając żółtodziobów za pasem lasu myśląc, że przez górzyste, zalesione tereny Niemcy nie będą się przeprawiać, a okazałoby się, że właśnie tamtędy przeszli (coś na wzór Niemców, którzy obeszli linię Maginota).
Czułbym się usatysfakcjonowany, gdybym błędnie zakładał różne rzeczy, popełniał błędy lub dobrze przewidywał ruchy wroga. Właśnie takie rzeczy nadałyby rozgrywce piękna.
Nie stworzono jeszcze lepszej gry strategicznej osadzonej w realiach IIWŚ niż gry z serii Combat Mission.