Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Technologiczny wyścig / pogoń za jak najlepszą oprawą graficzną - skąd to się do cholery bierze?

27.01.2015 21:57
ReaLynX
1
ReaLynX
34
Hejdasz
Image

Technologiczny wyścig / pogoń za jak najlepszą oprawą graficzną - skąd to się do cholery bierze?

Ach, moje ostatnie gamingowe przygody natchnęły mnie do stworzenia tego tematu i rzucenia w przestrzeń tego pytania. No kurczę, dlaczego? Wczoraj przeszedłem wreszcie Crysisa 3 (jakoś mnie ominął do tej pory) i wrażenia jakie po sobie pozostawił są po prostu koszmarne. Gra genialna pod względem oprawy A-V, za to gameplay i fabuła to jakaś totalna kpina. Jasne, nie jest to tytuł kompletnie zły - ma swoje momenty, ale widać, że był robiony na siłę. Historia prześmieszna i nadęta, mechanizmy takie same jak w dwójce (+ trochę pozornej otwartości), no i gra na 6h, czyli dwukrotnie krótsza od części poprzedniej. I to wszystko poświęcone jest dla graficznych wodotrysków?

Dzisiaj za to powróciłem do Mafii II. Cholera, nie jest to gra idealna, otwartość w niej też jest pozorna, ale to nadal kawał klimatycznego kodu i fajnej historii. Narracja, postacie, muzyczka sącząca się w tle - no coś pięknego. Da się? Da się. A oprawa graficzna? Niech mnie kule biją, wciąż daje radę! Starzeje się z klasą. Czego chcieć więcej?

Konkluzja? Pytanie? Dlaczego część devów myśli, że najważniejsza w odbiorze gry jest oprawa graficzna? Crytek dwiema ostatnimi produkcjami (CR 3 i Ryse) trochę się ośmieszył; w ślady za nim podążają inne studia. Kto wyznacza taki kierunek? Biznes? Forsa? Stado baranków, kupujących takie rzeczy? What happened?

27.01.2015 22:10
2
odpowiedz
William_Wallace
152
Generał

Ponieważ sensem istnienia Ciebie, rozumianego jako biologiczna maszyna - ciało, z zasilaniem - duszą, została zaprojektowana tylko w jednym celu - doświadczania.

Doświadczenie możesz odbierać jednym z 6 zmysłów (tak jest ich 6), a wzrok jest zmysłem mocno dominującym w dzisiejszym systemie, stąd podświadomość dąży do jak największego pochłaniania doświadczenia przez ten zmysł.

27.01.2015 22:16
maviozo
3
odpowiedz
maviozo
239
autor zdjęć

Do fabuły nie potrzeba kosmicznych sprzętów.
Do grywalności też nie.
Wyścig technologiczny napędza jednak sprzedaż.
Sprzedają się nowe konsole, nowe karty graf. procesory i tak dalej.
Sprzedaż = pieniądze.
Ludzie chcą zarabiać.
A skoro produkcja może wyróżnić się tylko grafiką i wymaga najwięcej inwestycji, to właśnie na to kładzie się nacisk.
Dla mnie tak naprawdę obecny poziom grafiki w grach mógłby już się zatrzymać. Nie potrzeba niczego lepszego. Teraz mogłoby być więcej mechaniki, grywalności, fabuły, klimatu itp.
Zauważ, że właśnie w te elementy uderzają wszelkie indie - bo tutaj jeszcze można coś zawalczyć, jeszcze coś nowego zaproponować.

Ale tak jest zupełnie ze wszystkim. Jak coś staje się masowe, to staje się płytkie.

Forum: Technologiczny wyścig / pogoń za jak najlepszą oprawą graficzną - skąd to się do cholery bierze?