Witam. Mam problem dnia 31.07.2015 zostało mi skradzione konto STEAM, od razu na drugi dzień napisałem do supportu wysyłając screen z [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card ( [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] ) zgodnie z tą instrukcją (mój Angielski jest mocno ograniczony) i po czasie 15 dni odpisali mi
spoiler start
Hello [NICK],
Thank you for contacting Steam Support.
We apologize for the delay.
In order to assist you with this issue, we must verify your ownership of the software and associated Steam Account(s).
Please provide as much of the following as possible:
If you purchased software through Steam through PayPal, please provide the PayPal account holder billing information (name and address) and the PayPal Invoice ID. The Invoice ID will be 16-18 digits long and comprised of only numbers. It may be listed as the Order Description Number.
If you registered software purchased at a retail location, please handwrite your Support Ticket Number 5378-TYOF-9366 on the quick reference card or sticker above the CD Key (the number should not be written on a separate piece of paper or inserted with an image editor) and reply with a digital photo or scan of the CD Key in .jpg format. Please ensure that you submit a full-color image, rather than a photocopy.
If you have any difficulty locating the CD Key on the packaging, please see the following link:
URL: [link]
Example scans:
[link]
[link]
If you purchased software through Steam using [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card, please provide a screenshot of the transaction in your [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card account.
Please visit the following website [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] card.com and click on "View Credit" on the left. A pop-up window opens where you can enter your PIN code for your [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card and the Security-Check information.
Click on submit and go to "Your Payments". Under “Details” please click on the arrow to display the full transaction information. Please provide a screenshot of the information listed under this tab. Please ensure that the transaction numbers are visible.
After verifying your proof of ownership we will gladly assist you with this issue.
spoiler stop
Więc wysłałem im jeszcze raz screeny na co odpowiedzieli mi:
spoiler start
Hello [NICK]
In order to assist you with this issue, we must verify your ownership of the software and associated Steam Account(s). Please provide the following information for a [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card purchase on the account:
Please provide a screenshot of a purchase for the Steam account on your [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card account.
Please visit the following website [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] card.com and click on "View Credit" on the left. A pop-up window opens where you can enter your PIN code for your [ link zabroniony przez regulamin forum ] card and the Security-Check information.
Click on submit and go to "Your Payments". Under “Details” please click on the arrow to display the full transaction information. Please provide a screenshot of the information listed under this tab. Please ensure that the transaction numbers are visible.
Follow the appropriate link below for information on screenshots:
Title: Saving a Screenshot on a PC
Link: [link]
Title: Saving a Screenshot on a Mac
Link: [link]
After verifying your proof of ownership we will gladly assist you with this issue.
spoiler stop
Więc wysłałem im po raz 3 screeny i odpisali Mi:
spoiler start
Hello Lukaszled,
In order to assist you with this issue, we will need you to verify the following information:
-Steam account name associated with the purchase:
-Complete PayPal account holder billing information (name and billing address):
-Valid daytime phone number including country code (if applicable) or area code:
Please reply to this ticket with this information included in the response. This ticket is not posted publicly and no other users will be able to view this information.
Thank you in advance for your cooperation.
spoiler stop
Proszę mi powiedzieć co robię źle. Nie posiadam nic innego jak kodów doładowania steam. Ponieważ także złodziej włamał się na konto email i wyczyścił całą skrzynkę.
Za pierwszym razem poprosili cie o cdkeye gier
Za drugim screeny z platnosci pejs ejf card
Za trzecim dane adresowe i pelne imie i nazwisko z paypal, kod kraju* i telefon
@Lopot, faktycznie nie wiem gdzie ja tam uwidziałem kod pocztowy :D
Podaj to o co cię prosili. Jesteś pewny, że podałeś nazwę konta Steam, a nie np. swój nick? I czy w ogóle je podałeś?
Za trzecim dane adresowe i pelne imie i nazwisko z paypal, kod pocztowy i telefon
Nie kod pocztowy, tylko kod kraju (+48) z numerem telefonu :D
mój kolega miał podobną sytuacje, musiał powysyłać do steama wszystkie dowody zapłaty. Przelewy z konta/paypala. Najlepiej jest zawsze brać fakture po kupnie jakiejś gry na steam i chomikować to w jakimś folderze. Po 2 tygodniach odzyskał dostęp do konta. Miał troche zabawy z tymi wszystkimi dowodami zakupu, ale odzyskał. Bez dowodów kupna trudno Ci będzie odzyskać konto.
Nie miałem styczności z paypal, nie mam żadnych innych dowodów. Kody były zakupione na allegro. Dlaczego oni w ogóle pytają się mnie o cd-key oraz paypal?. Podałem im login, mail na który był założony steam, hasło, IP,
ZAWSZE trzeba mieć na koncie jakąś grę z pudełka, jakąś grę osobiście kupioną własną kartą czy też przez własny PayPal.
Nie masz dowodu zakupu, nie możesz udowodnić, że to twoje konto.
spoiler start
Nie masz dowodu zakupu, nie możesz udowodnić, że to twoje konto.
spoiler stop
ok rozumie wiec dlaczego na stronie piszą ze jednym z sposobów na odzyskanie konta jest właśnie [ link zabroniony przez regulamin forum ] Card
Popatrz na sytuację z boku.
Pracujesz w supporcie.
Dostajesz zgłoszenie o kradzieży konta.
Użytkownik A może przedstawić dowód zakupu gry z tego konta, dane do PayPala, itp.
Użytkownik B może pokazać kody PSC.
Komu przyznasz rację?
Próbuj może ci się uda. BTW konto sam zakładałeś czy też kupione?
ZAWSZE trzeba mieć na koncie jakąś grę z pudełka, jakąś grę osobiście kupioną własną kartą czy też przez własny PayPal.
Nie trzeba.
Ja mam wszystko kupowane za pomoca PejSejfCard, a juz raz mialem pewna sytuacje z kontem, ktora trzeba bylo bardzo szczegolowo wyjasniac. Najwazniejsze okazaly sie wiadomosci email potwierdzajace zakupy.
Nie odzyskasz nigdy konta może steam pomoże i napisz do suportu że ukradli ci konto mojemu kuzynowi ukradli cs na steamie 3 na koncie
@up w jego przypadku to niestety norma.
LenY postaraj się znaleźć jak najwięcej dowodów, że konto jest twoje nawet z pozoru głupie i bezsensowne informacje mogą przeważyć szalę na twoją korzyść. Kupowałeś tylko na steam czy też w innych sklepach? Jeżeli też gdzie indziej to na stronie tych sklepów w zakładce swojego konta powinieneś mieć jakieś klucze.
Napisałem chyba już wszystko co mi przychodzi do głowy, kiedy gry były kupowane, ostatni mail, hasło.