Nowy podcast z Gabem Newellem:
Moje tłumaczenie ze słuchu na szybko:
"[17:40]
- Czy macie plany na przywrócenie Adriana Sheparda do linii fabularnej?
- Rozmawialiśmy o tym, nie mamy nic konkretnego. Wiemy, że jest wielu jego fanów i na pewno się go nie pozbyliśmy ani nic z tych rzeczy.
- Czy zabicie Eliego, postaci obecnej przez długi czas, było trudne?
- To jest jedna z tych decyzji, które musisz podjąć odnośnie postaci. Jeśli nikt nigdy nie umiera, nie ma ryzyka ani napięcia. Tak, jak to było w Wyspie Giligana, gdzie nic nie może ulec zmianie, bo każdy ma podobne oczekiwania.
Mieliśmy dosyć zaciętą dyskusję odnośnie tego czy go zabić czy nie.
Jeśli tworzysz te postacie to masz inne podejście do nich niż reszta i odczucia względem ich uśmiercenia mogą być skomplikowane. Szekspir zabijał swoje postacie, bo to jest jedna z metod aby stworzyć jak najlepszą opowieść. To jest w zasadzie oczywisty, banalny sposób... musisz podejmować ryzyko, gracz nie może się znudzić, nie wszystko może być przewidywalne (ble ble ble... ) (...)
- Czy to była debata nad tym kogo zabić czy po prostu: zabić Eliego czy też nie?
- Myśleliśmy tylko nad Elim.
- Teraz ostatecznie pytanie, które zadać ci chce każdy fan i które męczy nas od dłuższego czasu: Kiedy możemy spodziewać się wydania Ricochet 2?
- haha... Jeśli chodzi o Ricochet 2 - zawsze mamy ten problem, że gadamy o pewnych rzeczach ze zbyt dużym wyprzedzeniem, a kończymy na tym, że zmieniamy zdanie gdy opracowujemy i tworzymy poszczególne elementy, więc gdy próbujesz ogarnąć tę potężną historię, którą ma przecież Ricochet 2, dochodzisz do momentu, w którym stwierdzisz, że coś jest zaskakujące w pozytywnym sensie, a coś innego jest zaskakujące w negatywnym sensie. Wiesz, chcielibyśmy być super transparentni (otwarci) odnośnie przyszłości. Problemem jest jednak to, że uważamy, że twisty i zmiany przez które przechodzimy prawdopodobnie doprowadziłyby fanów do szału bardziej niż nasze milczenie w tym temacie dopóki, dopóty będziemy mogli bardzo jasno określić, co dalej.
(...)Mówiłeś o horyzontalnej strukturze i o tym, że ludzie są przerzucani z projektu do projektu. Co do Ricochet 2 - czy ludzie odchodzili od tego projektu i to spowodowało spowolnienie rozwoju tego projektu?
- Nie, każdy kto pracował nad Ricochet 2 kontynuuje pracę nad Ricochet 2."
Before you get too excited, the questions are more about narrative and character development across the series' games. Literature geeks like us love this stuff, but if you're just looking for Half-Life 3 details, don't get your hopes up.
<== Ricochet 2
Problemem jest jednak to, że uważamy, że twisty i zmiany przez które przechodzimy prawdopodobnie doprowadziłyby fanów do szału bardziej niż nasze milczenie w tym temacie dopóki, dopóty będziemy mogli bardzo jasno określić, co dalej.
To ma sens.
@Damian1539
Nic nie wnosisz do tematu. Zacytowałem wypowiedź Gabe'a Newella, która bezdyskusyjnie JEST O HALF-LIFE 3, zdradza całkiem konkretne informacje o tym, że prace jednak trwają, a biorąc pod uwagę lata całkowitego milczenia, to jest ta informacja dla fanów dosyć istotna.
Ricochet 2 (żart) = Half-Life 3 (lub ep3, aftermath czy jak to nazwą).
Ponadto ukazał się podręcznik dla nowych pracowników Valve:
http://cdn.flamehaus.com/Valve_Handbook_LowRes.pdf
http://imgur.com/a/s6dj0
Trollowanie po raz kolejny:
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/4/11101145669-orig.png
http://i199.photobucket.com/albums/aa73/TBot_Alpha/ohValve.jpg