Programowanie w C++ - obcięcie ostrosłupa

Forum Rozmawiamy
Odpowiedz
29.05.2011 17:53
1
odpowiedz
zanonimizowany358586
80
Konsul

Programowanie w C++ - obcięcie ostrosłupa

Witajcie. Potrzebuję wskazówki. Muszę napisać program który narysuje ostrosłup, będzie mógł go obracać, oraz obciąć czubek płaszczyzną pod dowolnym kątem (ale bez przecinania podstawy).
Bryłę już mam, tworzę ją za pomocą klas krawędzi które zawierają współrzędne początku i końca. Wierzchołki też są w klasach. Wymyśliłem sobie że płaszczyznę określę za pomocą dwóch punktów utworzonych przez użytkownika myszką. I teraz zaczynają się schody.

Jak określić punkty przecięcia tej płaszczyzny z każdą z krawędzi żeby stworzyć nowe punkty do rysowania krawędzi? Stereometrii jeszcze w liceum nie przerabiałem i nie do końca ogarniam wzory na wiki. Mógłby mi ktoś pomóc? Bardzo proszę.

29.05.2011 18:14
😊
2
odpowiedz
Mark24
11
Legend

płaszczyzny za pomocą dwóch punktów w przestrzeni chyba nie da się określić.

29.05.2011 18:23
😊
3
odpowiedz
zanonimizowany358586
80
Konsul

Racja, zapomniałem dodać że płaszczyzna będzie z założenia prostopadła do płaszczyzny monitora.

29.05.2011 19:56
😊
4
odpowiedz
zanonimizowany358586
80
Konsul

Upnę nieśmiało gdyż problem naprawdę palący.

Forum Forum Rozmawiamy
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl