Problem z WIFI
witam, jakiś tydzień temu zakupiłem sobie Samsunga Galaxy Ace i gdy próbuje się podłączyć pod wifi to przez cały czas jest ustalanie adresu IP, a potem przy sieci, do której chciałem się podłączyć pisze, że jest wyłączono, zapamiętano, Kiedyś udało podłączyć mi się telefon ale strony nie działały jak by go w ogóle nie było. Co mam zrobić najlepiej krok po kroku gdyż jestem w tych sprawach zielony, mam ruter TP-LINK
Masz problem z telefonem, a nie z komputerem, więc kategoria jest niewłaściwa.
Poza tym nie podałeś żadnych szczegółów. Jakie są zabezpieczenia, jaki to jest dokładnie router (TP-LINK produkuje kilkaset modeli), czy coś jeszcze łączy się z nim bezprzewodowo...
No mam podłączone 2 laptopy bezprzewodowo, a router to TL-WR340G
i jest zabezpieczone hasłem
Hasłem...
WEP? WPA? WPA2? TKIP? AES? Personal? Enterprise? Szyfrowanie po MAC adresie?
a jak to sie sprawdza?
WPA2-PSK
Powinno ci to pisać w telefonie gdy sprawdzasz jakie sieci WiFi są w zasięgu telefonu. Jeżeli ktoś ci zakładał sieć, np. dostawca internetu, to mógł włączyć filtrowanie MAC, czyli wtedy jak nawet znasz hasło, to nie połączysz się z danym WiFi.
Edit. Trochę spóźniony post, nie odświeżyłem wątku ;/
To jak usunąć to filtrowanie MAC? Czy w ogóle istnieje taka opcja?
W ustawieniach routera, ale to był tylko mój domysł i może chodzić o coś innego.
Bo już kiedyś się podłączyłem ale net nie działał to może być związane z tym filtrowaniem MAC?
Na dolnej części rutera znajduje się napis MAC i kod kreskowy czyli od tego nie można się połączyć?
MAC na spodzie routera to jest jego MAC i nie ma nic wspólnego z filtracją adresów.
Poszukaj w opcjach routera (konkretnie gdzieś w zabezpieczeniach sieci bezprzewodowej), czy jest włączone filtrowanie MAC. Jeżeli jest, to dodaj MAC telefonu. Jeżeli nie wiesz, jaki to adres to po prostu wyłącz filtrowanie, bo to zabezpieczenie i tak można złamać w kilka sekund.
no tak tylko jak mam wejść w te opcje rutera na laptopie czy gdzie?