Problem z liveboxem (?)
Moich problemów z internetem ciąg dalszy, tym razem myślę, że problem leży w samym liveboxie.
A więc - livebox podłączony przewodowo do komputera działa bezproblemowo.
Internet na netbooku stojący w odległości dwóch metrów od liveboxa działa bezproblemowo.
Jednak kiedy przejdę do drugiego pokoju czyli ogólnie będę w trochę dalszej odległości od liveboxa wcale nie wykrywa sieci, a jeśli już wykrywa połączenie zostaje przerwane po kilkunastu/dziesięciu sekundach.
Może trzeba coś pozmieniać w ustawieniach sieci bezprzewodowej albo karcie sieciowej? Bo w to, że problem leży po stronie liveboxa nie chce mi się za bardzo wierzyć.
Podbijam raz jeszcze.
Dodam, że sprawdzałem jeszcze na innym laptopie i tam problemów z połączeniem bezprzewodowym nie było... Więc chyba problem leży po stronie netbooka?
Ale macie jakieś propozycje co w ogóle może być tego powodem?
Up?
Kompletnie nie wiem gdzie może leżeć problem - na laptopie z którego teraz pisze z siecią bezprzewodową nie ma żadnego problemu...
Za to w netbooku ciągle są jakieś problemy. Może karta sieciowa jest źle skonfigurowana? Proszę o odpowiedź, ponieważ potrzebuję internetu w tym netbooku.
1. Menedżer urządzeń - właściwości karty:
- zmniejsz Roaming Aggressiveness,
- zwiększ Transmit Power,
- zarządzanie energię - wyłącz "Zezwól komputerowi na wyłączanie...".
2. Zainstaluj nowszy sterownik.
Więcej pomysłów nie mam :)
Zrobiłem wyszukiwanie problemu i znalazło mi jeden problem - "Problem z kartą sieci bezprzewodowej lub punktem dostępu".
O co chodzi?
kjx dobrze pisze, jeszcze warto wyłączyć Power Save Mode. JAk zrywa to połączenie to jesteś na baterii czy na kablu?
Możesz też pokombinować z ustawieniami 802.11 Preamble (Short/Long and Short/Long) zarówno na liveboksie - prawie każdy router ma ta opcje, jak i na karcie sieciowej. Ewentualnie zmiana kanału, ale jak inny laptop działa bez problemu to raczej nie pomoże.
k42a_ -> To znaczy że winna jest karta sieciowa w laptopie, albo Livebox. Bardzo odkrywcze, ale nie spodziewałbym się niczego więcej po windowsowej diagnostyce sieci.
Prosiłbym o dokładniejsze opisanie czynności, bo tekst jeszcze warto wyłączyć Power Save Mode czy Możesz też pokombinować z ustawieniami 802.11 Preamble (Short/Long and Short/Long) zarówno na liveboksie - prawie każdy router ma ta opcje, jak i na karcie sieciowej. niewiele mi mówi.
JAk zrywa to połączenie to jesteś na baterii czy na kablu?
Na baterii. A jakie to ma znaczenie jeśli bateria jest naładowana ponad 50%?
Wg mnie wina liveboxa, bo ma do dupy zasięg. U mnie jak się go przesunie o metr to już może nie być w jakimś miejscu gdzie wcześcniej był zasięgu...
k42a_ -> Power Save Mode i 802.11 Preamble zmieniasz w tym samym miejscu co Transmit Power i Roaming Aggressiveness - w zaawansowanych właściwościach karty sieciowej.
Co do baterii, to wiele laptopów ogranicza zużycie prądu po przejściu na zasilanie z akumulatora, to może mieć wpływ na łapanie sygnału.
Deton --> to raczej nie to, bo jak wcześniej pisałem na laptopie jest sygnał w tych samych miejscach gdzie na netbooku go nie...
milanista --> w tej chwili jest dosyć dziwna sytuacja - netbook jest już włączony od dobrych 15 minut i nadal łapie sygnał bezproblemowo... Może po prostu musiał się "przyzwyczaić" do liveboxa? Albo livebox do niego? Wiem, że to mocno naciągane rozumowanie ale kto wie... Tak czy siak na teraz wszystko jest ok, a jakby coś szło nie tak to zastosuję się do waszych rad.