Problem programistyczny - potrzebna pomoc.
Robię gierkę. Coś w stylu tego: http://flash.mysite.pl/Bounce/ ale troszkę inna. I podobnie jak w podanej grze, w obecnej też mam problem z odbiciem kulek. Problem pojawia się w momencie gdy kulka leci ukośnie do kwadracika. Czasem jest tak, że algorytm zadziała - rozpozna czy to odbicie pionowe czy poziome i odbije kulkę, a czasem jest tak, że kulka wlatuje w kwadracik :/ Nie mogę znaleźć żadnej zależności dlaczego tak się dzieje. I tu jest do Was prośba, macie może pomysł jak rozpoznawać odbicie pion/poziom? Bo najwyraźniej mój algorytm nie działa poprawnie...
Kulka co klatke gubi kolizje z klockami poniewaz odleglosc miedzy jej aktualna pozycja a pozycja z poprzedniej klatki jest wieksza od jej promienia. Musisz podzielic wektor ruchu kulki na mniejsze czesci i wtedy sprawdzac kolizje oraz tworzyc wektor odbicia.
Właśnie nie. Bo w jednej klatce test jest robiony co mały kroczek. W nowej wersji ruch jednej klatki jest podzielony na 8 części i 8 razy test kolizji jest robiony.