Tak jak już napisałem w temacie, mam zamiar wrócić do Obliviona. Na starcie chciałbym wam się zapytać gdzie aktualnie kupię najtaniej TES IV? Zależy mi na polskiej wersji.
Teraz mam pewną sprawę odnośnie samej rozgrywki. W Obliviona grałem bardzo dawno i krótko w stosunku do czasu jaki poświęciłem Skyrimowi. Z tego powodu niewiele kojarzę z tej gry. Pamiętam, że jest zupełnie inny system levelowania i rozwoju postaci. Nie pamiętam jednak jak z balansem siły i grywalności tych najbardziej typowych klas czyli: mag, wojownik i skrytobójca. Wiem, że jak w każdym TESie jest duża dowolność rozwoju postaci i łatwo zmieniać daną postać. Chciałbym was zapytać jak najczęściej rozwijaliście postać, ile wam to dawało frajdy i jaka była grywalność? Nawiązując do Skyrima to w piątej części serii najlepiej grało mi się skrytobójcą/łucznikiem, a najgorzej magiem ale to głównie przez duże możliwości postaci złodzieja i okrojonej liczby czarów w Skyrimie. Dlatego jeśli możecie to przytoczcie mi ile około jest ekiwpunku dla poszczególnych postaci (czyli broni i czarów, bo chce wiedzieć czy jest taka dysproporcja jak w Skyrimie). Czekam też na inne porady/wskazówki jak przyjemnie wrócić do tej części gry jednak proszę nie wysyłajcie mi linków do poradników poszczególnych ras itp. bo jako stary wyjadacz TES nie chce ich czytać tylko wasze opinie i przeżycia z gry dla danych wariantów rozgrywki ;)
W Elder Scrollsach nigdy nie było jakiegoś narzucenia grania czysto pod wojownika, maga czy złodzieja. Akurat Wojownik zawsze ma na początek w miarę dobrze.ale granie czysto wojownikiem bywa czasem nudne.
Dlatego też polecam iść na wojownika z wspomaganiem się czarami. Sam złodziej na początek może mieć problem :) bo wykradzione rupiecie nie mają żadnej wartości. Tym bardziej jak znajdziemy coś cennego to nikt od nas nie odkupi poza paserami co poznajemy ich poprzez gildię złodziei.
Na początek warto wykonać sobie zadania kapliczek dedr bo można dostać całkiem niezłe itemki.
Te akurat mi się bardzo przydawały na początek
-Kamień duszy Azury po zapełnieniu duszą nie zniknie jak go użyjemy
-Miecz Umbry. Jest całkiem dobrym wyborem na początek gry. na dodatek idealnie pasuje do Kamienia duszy Azury bo Umbra ma czar łapania dusz.
-Kościany klucz czyli nie łamiący się wytrych
Jak wspomniałem o robieniu wojownika/maga to warto sobie wstąpić sobie do Gildi magów bowiem da potem dostęp do uczelni w cesarkim mieśćie gdzie możemy tworzyć swoje czary z tych co sami posiadamy. jak i zaklinać przedmioty z napełnionych kamieni dusz.
Arena głównie polega na walce. Nie można zabierać sprzętu od zabitych(no chyba że na modzie) ale dostajemy z czasem więcej pieniędzy za wygrane walki. na dodatek można trochę nabić skilli do walki lub magii. Bo na arenie nie ma reguły czym walczysz. Tylko nie zdejmuj w walce otrzymanego pancerza.
@Cobrasss dziękuje za odpowiedź. Mógłbyś jeszcze przybliżyć mi jak było z czarami w oblivionie? Tzn czy było ich sporo czy jednak podobnie jak w skyrimie ustępowały znacząco ekwipunkowi?
Na g2a akurat jest promocja na wersję deluxe za 19 zł. Wersja steam.
O samej magii polecam tutaj zajrzeć.
https://enklawanetwork.pl/pc/vademecum/oblivion/magia/
I owszem niektóre lepsze czary mogą w stanie ustąpić magicznym przedmiotom. Dlatego polecam umbrę jako coś do machania bo nie ma żadnych magicznych ataków poza czarem łapania dusz i tym samym ciskać magią aby nią rozwijać.