Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Potrzeba większej liczby gier Open World Immersive Sim.

10.11.2021 12:37
Raiden
1
Raiden
152
Generał

Potrzeba większej liczby gier Open World Immersive Sim.

Tak mnie, od dłuższego czasu, nachodzi myśl, że naprawdę świat gier z otwartym światem powinien się zmienić, bo kolejny Wiedźmag, Cyberpunk czy inny symulator pacmana (zjadacza kropeczek z mini-mapki) niewiele wniesie do tematu. To nie tak, że te gry są nic nie warte, ale to tak, że mogłyby być warte dużo więcej, gdyby były zaprojektowane jako open world immersive Sim RPG.

Piszę tu o grach z organicznym projektem świata - można napisać, iż gry tego gatunku tworzą Matrixa – świat iluzji, w którym NPC i gracz podlegają tym samym, logicznym zasadom (NPC nie są tylko podporządkowanymi graczowi teksturami, których jedynym celem istnienia w świecie gry jest wypełnienie pustki i przekazanie graczowi informacji od twórców), a zarazem świat ten mógłby istnieć samoistnie – bez gracza (dzięki spójności i sensowności przedstawionych rozwiązań).
Gracz nie musi w nich zjadać kropek na kompasie minimapy (podążać za wyznacznikami), by w ogóle doświadczenie mogło zaistnieć, a może nawigować dzięki elementom świata przedstawionego (npc i rozmowom z nimi itp.). Te zasady dotyczą praktycznie wszystkiego w tych grach (zdobywania doświadczenia, walki itd. - wszystko jest częścią świata, a nie nakładką na niego - systemem, bez którego nie będzie doznania).

W zamyśle to gry takie jak Gothic, Pathologic 2, Stalker, połowicznie Kingdom Come, Far Cry 2, czy Zelda BotW.
W Gothica dziś nadal gra się świetnie (oczywiście, dość topornie w pewnych aspektach, ale świat nadal ma swoje zasady), w Cybera wielu już teraz ma problemy ze światem, nie pisząc, co będzie za parę lat.

Myślę, że coś takiego mogłoby mieć też istotny wpływ na jeden z największy problemów tworzenia dziś gier - budżet. Organiczne światy to też takie, które są świadome skali (doświadczę wynika z przemyślanych systemów, a nie ogromu pustki), w których nie trwoni się budżetu na mało wnoszące do interakcji aspekty (np. jakieś bibeloty leżące na stołach w różnych lokacjach, które niby maja ożywiać miejsce - nadawać mu charakteru i sprawiać wygląd rzeczywistości - ale tylko odciągają od faktycznej interakcji i często są nad informacją dla gracza).

Forum: Potrzeba większej liczby gier Open World Immersive Sim.