Kupno internetowe, gwarancja
Cześć wszystkim, piszę do was z zapytaniem, co zrobić, jeśli kupiłem produkt 4 miesiące temu przez internet, i są z nim problemy, posiadam kartę gwarancyjną na 2 lata, jeśli kupiłem przez internet, to w jaki sposób mam użyć tej karty, jeśli sklep będzie prosiło o dowód zakupu i gwarancję to w jaki sposób mam im ją przekazać, czy wysłać czy dać zdjęcie, trochę się boję wysłania karty i sprzętu, bo mogę ich nie dostać spowrotem, co i jak postępować i na co mam uważać zwracając produkt. Proszę żeby osoby które się na tym wcale nie znają o nie wypowiadanie się tu.
Jeżeli kupiłeś przez internet to powinni ci przysłać paragon z przesyłką lub mailowo.
Najlepiej jak byś się zapytał w sklepie w którym kupowałeś czy musi być oryginał paragonu czy może być kopia
(ale raczej będą chcieli oryginał) paragonu i karty gwarancyjnej. Na zwrot towaru zakupionego przez internet ma się 11 Dni, więc ciebie zwrot już nie dotyczy. Możesz tylko oddać na gwarancję, a oni ci to albo naprawią albo wymienią na nowe jeżeli nie uda się naprawić. Jeżeli chodzi o wysyłkę i obawy że nie odzyskasz to musisz wysłać kurierem lub pocztą by mieć jakieś potwierdzenie że wysłałeś do nich a oni odebrali. ogólnie to jeżeli to jest sklep internetowy to raczej nie ma obawy że nie odzyskasz, co innego z osobą prywatną. dlatego najważniejsze mieć potwierdzenie wysyłki i odbioru i powinno być OK.
ogólnie ja nigdy nie miałem problemu ze zwrotem 11 Dniowym czy gwarancją(naprawą) przedmiotów zakupionych przez internet a były to Tablet, karta graficzna i parę jakichś ciuchów
Tak. dostałem kartę gwarancyjną i paragon z towarem, to nie jest taki sklep, tylko bardziej firma, która sprzedaje na allegro Ami-kom, zwrot nie chcę, tylko wymianę tego, bo wątpię że da się to naprawić.
A założymy że wyślę im towar z gwarancją, a oni się wyprą że nie było tam tego co powinno być, tylko jakieś śmieci, to da się to jakoś udowodnić, bo na allegro takie coś się zdarza.
drumnbass1804---> Nie ma czegos takiego jak 11-dniowy termin zwrotu, ale jest 10-dniowy, choc sa plany by go wydluzyc do 14 dni.
RygielV2 --> Wszystko zalezy od tego jaki to produkt, bo niektore maja gwarancje door-to-door, wiec zglaszasz tylko do producenta, przysylaja kuriera i zabieraja sprzet. Najlepiej przeczytaj warunki gwarancji, a przede wszystkim od kogo ja dostales, czy od sklepu, czy od producenta.
To jest dysk twardy, gwarancja na 2 lata, kupiłem ją od firmy na allegro która sprzedaję różne części do komputerów, Mają prawie 6k pozytywnych komentarzy i tylko jeden neutralny. Napisali że mam go wysłać, a nie że przyślą kuriera który to zabierze, i mam podać dane "tele adresowe" czyli to tele adresowe to co to ?
Dane teleadresowe jak sama nazwa wskazuje to Twoje dane takie jak kontakt telefoniczny oraz adres na jaki mają później odesłać Ci naprawiony/wymieniony sprzęt. Podaj szczegółowe dane, żeby nie było problemu i najlepiej do telefonu dorzuć też mail - będą mieli wybór jak się z Tobą kontaktować.
Jeżeli to ta firma http://amikom.pl/kontakt.php to wygląda całkiem przyzwoicie.
Jedna rzecz - w takich firmach (tej wielkości) nikt się nie bawi w obsługę serwisu door to door. Po prostu spakuj dobrze dysk, wypełnij karton czymś miękkim (gazety, worki foliowe lub coś podobnego), trochę twardszy kartonik - może po butach i wysyłaj wraz z kartą gwarancyjną i paragonem.
Paragon najlepiej zszyj spinaczem do karty.
Skoro twierdzisz, że na allegro mają pozytywne komentarze to nie ma się co martwić. Zresztą odezwali się do Ciebie co również dobrze wróży :).
Reasumując - wysyłaj i się nie martw. Jak dojdzie na miejsce to ewentualnie możesz poprosić o nr zgłoszenia RMA - będziesz miał później podstawy do jakichkolwiek rozmów.
Aha, a co do linku z firmą to nie oni, oni mają firmę w Warszawie ul.Powstańców Śląskich 124
Jeżeli firma ma już długą historię na allegro i jak piszesz dużo pozytywnych komentarzy, to nie masz się co martwić.