Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kto ma apetyt na nową Ultimę Underworld?

06.02.2015 16:35
Bukary
1
Bukary
237
Legend
Wideo

Kto ma apetyt na nową Ultimę Underworld?

Jeśli tęsknice za takimi grami, które niegdyś robiło Looking Glass (Ultima Underworld, System Shock, Thief), czyli tzw. "immersive simulations", to macie okazję, żeby przyczynić się do ich powstania.

Niedawno utworzone studio, w skład którego wchodzą byli członkowie LGS (m.in. Tim Stellmach!), pracuje już nad nową Ultimą (Underworld Ascendant). Oto strona projektu na Kickstarterze:
https://www.kickstarter.com/projects/othersidegames/underworld-ascendant

I filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=uPlAKIqUWAU

W powodzi nieciekawych, nieoryginalnych gier, które zjadają własny ogon, ten projekt wydaje się być widoczną z daleka latarnią. A dla mnie (i zapewne wielu innych osób znużonych kierunkiem, w którym zmierza większość współczesnych produkcji) - może nawet ostatnią deską ratunku przed wycofaniem się z aktywnego udziału w świecie elektronicznej rozrywki.

Mam nadzieję, że nowe studio zdoła zebrać znacznie większą kwotę, niż przewidziano, a po Underworld Ascendant przyjdzie czas na odrodzenie System Shocka i poniżonego w zeszłym roku Thiefa (choć z tymi ostatnimi, ze względu na obecnych właścicieli marki, może być trudno).

06.02.2015 16:39
.:Jj:.
2
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Tak BTW, Thief szybko nie przejdzie w nowe ręce. Ale ja nie płaczę- zawsze przy okazji tego tematu wspominam świetnego standalone 'The Dark Mod' z fanowskimi misjami.
http://www.thedarkmod.com/main/

06.02.2015 16:49
Bukary
3
odpowiedz
Bukary
237
Legend

Zgadza się. Niestety, po ostatnim potworku o nazwie Thief możemy szybko nie zobaczyć kolejnej części. Dobrze, że w nowym Underworld będzie można grać jako złodziej. ;)

A wracając do tematu: system rozwiązań "problemów" w grze (Improvisation Engine), o którym pisze OtherSide Entertainment na Kickstarterze, zapowiada się znakomicie. Właśnie czegoś takiego brakuje większości liniowych i sztywno oskryptowanych produkcji w naszych czasach.

Szkoda tylko, że potrzeba sporej kwoty, aby wydano narzędzia dla moderów (Builder Toolkit).

06.02.2015 16:58
4
odpowiedz
zanonimizowany561661
45
Senator

Ja mam, już się dołożyłem.

06.02.2015 17:07
Bukary
5
odpowiedz
Bukary
237
Legend

Dołożyłeś się? To dobra wiadomość. Też mam taki zamiar, tylko się jeszcze zastanawiam nad kwotą. Od 20$ jest już zagwarantowana kopia gry... :)

Na tym filmiku z Kickstartera widać już kilka ciekawych elementów rozgrywki. Całość przypomina właśnie te stare, dobre gry, choć, rzecz jasna, pod względem wizualnym produkcja jest jeszcze w powijakach. Paul Neurath napisał jednak:

We’ve seen some comments about the visuals for the current, early prototype being not cutting edge. We are well aware ;) Our approach to development is to focus on game play and core features in the early months, getting the game to play great. Only after that do we turn attention to making the game beautiful to look at. We’ve learned over the years that this approach enables us to better innovate and lock down wonderful game play than if we were to front load the visual polish. On our team we do have some folks who worked on some of best looking 3D games in recent years, such as BioShock Infinite. So we have some chops to pull off a nice look. Please just give us a bit of time to get there.

I to jest dla mnie kolejny przykład sensownego podejścia do produkcji gier. Podejścia, które mieści się na przeciwnym biegunie obecnych tendencji, czyli pokazywania na samym początku kampanii "reklamowej" wizualnych fajerwerków, które potem nijak się mają do ukończonej gry.

Trzymam za nich kciuki!

06.02.2015 17:10
_Luke_
6
odpowiedz
_Luke_
264
Death Incarnate

Gdyby nie kurs dolara zastanowilbym sie nad fizycznym wydaniem.

06.02.2015 17:27
7
odpowiedz
zanonimizowany561661
45
Senator

Ja dałem 50$ bo Ultima Underworld otworzyła mi oczy na gry tego typu i bawiłem się cudownie oraz chcę mieć dostęp do wersji testowej nowej wersji jak najwcześniej.
Ale to tylko Kickstarter, może z tego nic nie wyjść. Może nawet nie uzbierają założonej kwoty.

08.02.2015 12:54
Bukary
8
odpowiedz
Bukary
237
Legend

Kilka zagranicznych serwisów opublikowało wywiady z Paulem Neurath. Wynika z nich, że założenia UA są rzeczywiście bardzo zbliżone do tego, co mieliśmy w tych starych, ulubionych grach, a czego tak bardzo brakuje nam dzisiaj.

Przypomnę tylko, kto między innymi pracuje nad UA:

Tim Stellmach: główny projektant Ultima Underworld 2, jeden z najważniejszych projektantów poziomów w Thiefach i System Shocku.
Austin Grossman: projektant fabuły Underworld 2, System Shocka, Deus Exa i Dishonored.
Steve Pearsall: producent Thiefa Gold i Thiefa 2.
Warren Spector: główny twórca Deus Exa.
Robb Waters: autor grafik koncepcyjnych do System Shocka, System Shocka 2, Thiefa i Bioshocków.
Joe Fielder: autor większości dialogów w Bioshock Infinite.

Dream team!

Warto też podać stronę projektu:
http://www.underworldascendant.com/

08.02.2015 14:53
9
odpowiedz
zanonimizowany1067775
2
Pretorianin

Ja nie

16.02.2015 11:24
Bukary
10
odpowiedz
Bukary
237
Legend

Stephen Russell, jeden z najlepszych głosów w branży gier komputerowych, dołączył do ekipy UA! A przecieki wskazują na to, że wkrótce dołączą też inne osobowości z dawnej drużyny Looking Glass.

Projekt ufundowany już niemal w 75%.

Forum: Kto ma apetyt na nową Ultimę Underworld?