Komputer do 2000zł
Zwracam się z wielką prośbą do znawców w tej kwestii.
W końcu nadszedł czas na wymianę sprzętu i chciałbym, żeby z tych 2k wyciągnąć jak najlepszy PC.
Ogólnie poznałem się już na kupowaniu gotowców w super marketach i nie chciałbym ponownie popełnić tego błędu.
Więc proszę o polecenie jakiegoś zestawu i w razie możliwości napisać gdzie (najlepiej przez internet) kupić, ponieważ nie mam doświadczenia :)
Edit: Zapomniałbym. Komputer ma być pod gry oczywiście.
AMD Phenom II X4 955 C3 479zł
AsRock M3A770DE 220zł
GoodRam 4GB 1333MHz CL9 149 zł
Samsung 500GB F3 139zł
Gigabyte Radeon HD6850 1024MB 649zł ew. tańszy model od Vertex'a, oparty na dobrym niereferencyjnym chłodzeniu.
Fractal Design Integra 500W 215zł
1851zł brutto + obudowa.
ceny z esc.pl
Proponuje rozglądnąć się za dodatkowym coolerem na procka. Za niecałą stówkę można wyrwać Xigmatek Gaia SD1283, która oferuje rewelacyjną wydajność jak na te pieniądze.
I jak z wydajnością takiego zestawu, starczy na jakiś czas?
Po prostu chodzi mi o to, żebym nie musiał szybko zmienić sprzętu na nowy, a mógł pograć w najnowsze gry, nie zmniejszając detali do minimum.
DymekRPG, za jakiś miesiąc wychodzi nowa platforma od AMD, AM3+. Zaproponowany Phenom, będzie w pełni kompatybilny na nowej podstawce, przez co wymiana płyty głównej, nie będzie stanowić żadnego problemu. Jeżeli nastąpi taka potrzeba, dorzucisz RAMu, zmienisz kartę, whatever.
Poza tym, zastanów się nad OC procesora. Aktualnie trzeba naprawdę chcieć, żeby coś skopać. Kwestia podejścia do sprawy + nieco wiedzy ogólnej. W internecie jest masa poradników, także nie powinno być żadnego problemu.
Jeżeli chodzi o gry. Na dzień dzisiejszy przy tej konfiguracji, każdy tytuł odpalisz na full w wysokiej rozdzielczości i nie powinno się to przez najbliższy czas zmienić. Wyjątek stanowią gry, które mają skopaną optymalizacje.
A kupno możesz polecić właśnie na esc.pl, czy w innym sklepie?
No i jak z doborem obudowy?