Steam z 65 milionami aktywnych kont
Widać Polska nabrała trochę kolorów. Zapewne tez dzięki waszemu portalowi. Ja nieraz zakupiłem gre dzięki waszemu artykułowi o promocjach. To samo się tyczy humble bundle. Za niewielkie pieniądze posiadam ponad 100 gier na steam-ie.
Super - steam to najlepsza platforma gier na pc - tanio, szybko, z wieloma bonusami. Już od pięciu lat nie kupiłem gry w pudełku i nie kupie, bo nie lubie.
Policzyli wszystkie konta handlarzy z jedną grą na koncie i się chwalą.
Samych kont na psn jest 96 mln, xbl to ok 50 mln aktywnie grających. Sukces JAK NA PC, jest niewątpliwy.
I przy tych 65 milionach AKTYWNYCH kont sprzedaż na poziomie miliona kopii jest uważana (relatywnie) za sukces. Mając tu na myśli tytuły AAA. Dla twórców niezależnych 1/4 tej liczby byłaby powodem do świętowania. Wychodzi na to, że blockbusterowymi produkcjami interesuje się około 1% społeczności Steama. Gdyby było to przynajmniej 5%, to sprzedaż wynosiłaby prawie 8 milionów kopii, a branża znajdowałaby się w kompletnie innym miejscu w tej chwili.
Artykuł zerżnięty z The Verge i to bez podania źródła. Nieładnie. Rozumiem że skądś trzeba czerpać informacje, ale newsem jest w tym przypadku fakt, że Steam osiągnął 65 mln aktywnych kont, natomiast pozostałe informacje nie powinny być bezmyślnie przepisane z artykułu the Verge, w szczególności nie trzeba było przepisywać błędnej opinii jakoby liczbę graczy pecetowych można oszacować poprzez dodanie do liczby użytkowników Steama liczbę graczy LoL i WoT (dlaczego nie World of Warcraft?). Nie można tych grup sumować ze względu na duble - wiele graczy Lol/WoT gra też w gry na Steamie.
[7] Takie wyliczenia są z (.). Czy każdy gracz z tych przykładowych 65 milionów ma obowiązek kupić każdą grę AAA?
Odejmijmy od tych 65 milionów graczy spoza US i Europy Zachodniej (dla których ceny gier są chore), wszystkie multi konta i konta na sprzedaż z jedną grą i ile nagle zostanie? 4 miliony? Niech będzie to nawet 10 milionów. Wiec sprzedaż gry AAA w ilości 1 miliona jest bardzo wysokim wynikiem.
[7] Takie wyliczenia są z (.). Czy każdy gracz z tych przykładowych 65 milionów ma obowiązek kupić każdą grę AAA?
\/ Takie wyliczenia z (.) \/
Odejmijmy od tych 65 milionów graczy spoza US i Europy Zachodniej (dla których ceny gier są chore), wszystkie multi konta i konta na sprzedaż z jedną grą i ile nagle zostanie? 4 miliony? Niech będzie to nawet 10 milionów. Wiec sprzedaż gry AAA w ilości 1 miliona jest bardzo wysokim wynikiem.
Gratuluję, oby nadchodzące innowacje sprawiły, że platforma ta zdobędzie więcej użytkowników. A teraz Valve proszę Half Life 3! :D
[10] Oj co się stało zabrakło argumentów? Czy może właśnie zauważyłeś, że j. jak łysy grzywką o kant kuli z tym porównaniem 1 miliona sprzedanych kopii do 65 milionów kont na Steamie.
Pamiętam jak jakiś cwaniak na Allegro, któremu nie zeszły wykradzione kody z kart graficznych zamiast obniżyć cenę bo zbliżał się ich termin ważności to aktywował po jednym kodzie na konto i sprzedawał gry wraz z kontem. A miał tego ponad 1000 sztuk. I to tylko jeden sprzedajacy i tylko w takim marnym kraiku jak Polska.
Ciekawe co będzie jeżeli pewnego dnia wszystko walnie( z powodu kryzysu cięć zwolnień upadłości itp) a miliony użytkowników nie będzie miało dostęp do żadnych gier.
[12] "marnym kraiku jak Polska" - Zastanów się co piszesz o swojej Ojczyźnie. Nikt Ci nie każe lubić swoich rodaków, zwłaszcza tych, którzy kręcą takie debilne wałki dla kilku groszy, ale miej szacunek do kraju, kultury i ludzi, z których wielu oddało życie po to byś Ty teraz mówił po polsku w swoim własnym kraju.
Co do tematu, to ciekaw jestem ile w tych 65 milionach jest smurfów do Doty 2. Powinni policzyć tylko te konta, na których jest przynajmniej kilka płatnych gier.