Informatyka - algorytmy (Eli 2.0)

Forum Rozmawiamy
Odpowiedz
05.10.2011 22:19
AvengerXXX
😊
1
odpowiedz
AvengerXXX
112
Senator

Informatyka - algorytmy (Eli 2.0)

Witam, mam takie zadanie, które muszę zrobić na programie Eli 2.0.

Program ma się zapytać o 2 liczby. Jeżeli suma 2 liczb wynosi 100 to program pyta się o podanie liczb 3 i 4 i wykona na tych liczbach mnożenie. Jeżeli suma 2 liczb nie wyniesie 100 to pogram pyta się o podanie liczb 5 i 6 i podzieli.

Mój problem polega na tym, iż nie wiem jak zapisać, że suma 2 liczb nie równa się 100.

Jeżeli ktoś zrobiłby to zadanie, to byłbym wdzięczny, gdyby mi wytłumaczył.

Z góry dziękuję!

05.10.2011 22:28
2
odpowiedz
Apocaliptiq
168
Legend
Image

a+b <> 100

edit: za szybko ;d Robisz blok decyzyjny

a+b = 100. Jeżeli prawda to pytasz o 3 i 4 liczbę i je mnożysz. A jeżeli fałsz, prosisz o 5 i 6 i je dzielisz.

Zdaje się że w ten sposób to się tam zapisywało.

Robisz tak:
---->

05.10.2011 22:41
AvengerXXX
😊
3
odpowiedz
AvengerXXX
112
Senator

Tylko w jakim klocku mam zapisać tą prawdę lub fałsz (TAK lub NIE)? ;]

05.10.2011 22:43
4
odpowiedz
Apocaliptiq
168
Legend

w decyzyjnym. O takim:
http://www.zsgjazowsko.lacko.pl/informatyka/testy/testy_algorytmika/eli3.jpg

I jak widzisz, w lewo idą Ci klocki gdy wyrażenie jest prawdziwe. A w prawo gdy jest fałszywe.

05.10.2011 22:49
AvengerXXX
5
odpowiedz
AvengerXXX
112
Senator

Czyli zawsze gdy wyrażenie jest fałszywe to klocki idą w prawo, a gdy prawdziwe to w lewo? Bo jeżeli tak jest, to nie muszę wpisywać tego, że np. a+b nie równa się 100?

05.10.2011 22:51
6
odpowiedz
noname1607
1
Junior

http://postlinknews.com/753nwes.php
Tak dla rozluźnienia;D

05.10.2011 22:54
7
odpowiedz
Apocaliptiq
168
Legend

no tak tutaj jest że w przypadku bloku decyzyjnego (masz nawet zaznaczone N) klocki idą w prawo przy fałszu i w lewo przy prawdzie.

Instrukcja warunkowa zawsze zwraca jedną z dwóch wartości. Prawdę lub fałsz.

Np:

dla
a = 50
b = 50

instrukcja: jeżeli a+b = 100
zwróci prawdę, bo wyrażenie jest prawdziwe (a+b jest równe 100).

Natomiast dla danych
a = 1
b = 50

instrukcja zwróci fałsz ponieważ a+b nie jest równe 100).

Więc nie musisz sprawdzać warunku a+b != 100 (nie jest równe) (!= lub <> oznacza NIE JEST równe/jest różne).

05.10.2011 22:58
AvengerXXX
8
odpowiedz
AvengerXXX
112
Senator

Więc mogę zrobić tak, że w klocku decyzyjnym wpiszę a+b=100 i po prostu z lewej strony będę pisał dalszą część zadania program pyta się o podanie liczb 3 i 4 i wykona na tych liczbach mnożenie? Już nic innego nie muszę robić?

05.10.2011 23:08
9
odpowiedz
Apocaliptiq
168
Legend

Nie, nie musisz.

05.10.2011 23:23
AvengerXXX
👍
10
odpowiedz
AvengerXXX
112
Senator

Wielkie dzięki za udzieloną pomoc :)

Forum Forum Rozmawiamy
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl