Witam, co ma wpływ na szybkość renderowania w grafice 3d? Głownie chodzi mi tutaj o renderowanie na bieżąco w cyclesie - czy dokupienie kilku gb pamięci przyspieszy ten proces? Czy zaśmiecenie kompa może mieć na to wpływ?
Zależy to od programu, Blender obsługuje CUDA więc chyba nieźle byłoby przejść na GTX680.
Mam do wydania max 50 zł
To może jakaś książka, czas szybciej zleci...
Za 50 zł mogę kupić kilka gb pamięci ram dlatego pytam się czy to coś przyspieszy renderowanie.
Jak dozbierasz do 150 to możesz kupić GT440, też ma CUDA.
http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Render/Cycles/GPU_Rendering
Napisz moze w czym chcesz renderowac.
Czy zaśmiecenie kompa może mieć na to wpływ?
Jesli smieciem mozna nazwac proces lub usluge zabijajaca caly czas CPU, to tak.
- tak wieksza ilosc RAM przyspieszy ten proces,
- a w czym chcesz rendery robic?
Cycles w blenderze.
[9] Nie mogę na gpu bo mam radeona. Także na procesorze jak zawsze.
- tak wieksza ilosc RAM przyspieszy ten proces,
Brednie..
Procesor, liczba rdzeni/watków się liczy.. 3DS Max praktycznie w ogóle nie zżera RAM-u.. Ostatnio miałem możliwość porównania:
Mój PC - I5 @4GHz (4 rdzenie), 8GB RAM (karta również ATI, 7850)
Współlokatora: I7 3xxx (dokładnie nie pamiętam który), @4.2GHz [albo 4.4, ale chyba 4.2] (4 rdzenie, 6 wątków dzięki HT), 16 GB RAM (również ATI, 7990)
Rendering jednej z bardziej złożonych klatek (niezbyt wygórowanie ustawienia) u mnie 1:30-1:40, u współlokatora 1:05-1:15
Arxel -->
kolega pytal czy ilosc RAM wplynie na szybkosc renderowania .... chyba nie czytasz jego postow uwaznie ... takze moich gdyz wyraznie napisalem, ze ilosc RAM ma wplyw na szybkosc renderowania a nie ze jest to zasadniczy i jedyny wspolczynnik wplywajacy na jego szybkosc.
To czy miales mozliwosc porownania takich czy innych komputerow jest w tym wypadku malo wazne gdy zwrocisz uwage na karte graficzna, o ktorej mowi Garret a tym bardziej na budget, ktorym na rozbudowe dysponuje. Kazdy kto ma do czynienia z grafika 3D dobrze wie ze ilosc pamieci operacyjnej ma znaczenie przy predkosci renderowania i jest jednym ze wspolczynnikow wplywajacych na jego szybkosc - ja jedynie to potwierdzilem gdyz takie bylo pytanie kolegi ...
Kazdy tez wie ze najlepszy bedzie szybki wielordzeniowy procesor wiec Twoje stwierdzenie wydaje sie banalne gdyz akurat nie o to pytal Garret - szczegolnie gdy uwzglednisz ze za 50pln kolega nie kupi szybkiego procesora (wielordzeniowego) a RAM tak ....
Rozumiem .... komputer Twojego kolegi ktory mial wiecej RAM i byl lepszy (procek) wygral ale Ty twierdzisz ze wieksza ilosc RAM to bzdura ... LOL :))
EDIT:
Garret Rendellson -->
zapytaj na forum specjalistycznym typu http://www.max3d.pl/forum/ to sam sie przekonasz - zamiast gdyban i testow kolegow dostaniesz profesjonalna odpowiedz (przynajmniej konkretna:)
Ale ten wpływ jest bardzo mały.. Zapomniałem dopisać, że wyciągnęliśmy u niego RAM i sprawdziliśmy przy takiej samej ilości - różnica była praktycznie niezauważalna.. Może napisze inaczej - różnica była tak niewielka, że osobiście uważam, iż nie ma sensu wydawać kasy na RAM - jeśli mamy przykładowo 8 GB.. Nie chciało już mi się sprawdzać jak to będzie wyglądało przy 4, bo spieszyłem się z oddaniem projektu i nie miałem czasu na dalsze zabawy..
nie - wyraznie w poscie 12 BREDNIAMI NAZWALES FAKT, IZ ILOSC RAM MA WPLYW NA PREDKOSC RENDEROWANIA ... teraz wez zobacz fora specjalistow - RAM JEST WYMIENIANY WSZEDZIE JAKO JEDEN Z ELEMENTOW WPLYWAJACYCH NA SZYBKOSC RENDEROWANIA (w szczegolnosci przy bardziej zlozonych scenach)
nie ma sensu wydawac 50 pln na RAM??? Majac jedynie 50pln jedynym sensownym rozwiazananiem wydaje sie RAM (oczywiscie mozna dolozoc i do GPU i CPU i nawet do promu kosmicznego mozna dolozyc tylko trzymamy sie budgetu jak myslalem ....)
Opinię oparłem na własnych obserwacjach..
(w szczegolnosci przy bardziej zlozonych scenach)
Widzisz, Garret Rendellson nigdzie nie napisał jak bardzo złożone sceny chce renderować.. Ktoś mógł założyć, że bardzo, ktoś inny, że nie, a zerkając na jego porfolio założyłem, że chodzi o renderowanie pojedynczych modeli, co raczej nie jest złożoną sceną, ergo - więcej RAMu nie przyspieszy tak znaczono i zauważalnie renderingu.. Jeszcze raz podkreślę - według moich obserwacji opartych na renderingu animacji (nie pojedynczego modelu)..
Poza tym nie wiemy ile RAMu ma Garret Rendellson.. 2 GB? 4? 8? 512MB? ;)
rany chlopie ... nie wiem co mam wiecej napisac ... :) jednak nie mow ze ilosc RAM nie ma wplywu na szybkosc renderowanej grafy :) nawet jesli wg. Twoich slow przyspiesza nieznacznie to juz nie jest to bzdura :) ales Ty uparty - tak jak ja przy twierdzeniu ze GW zrobili Koreanczycy (pomimo ze zrobili je Amerykanie nawet jesli Korenaczycy mieli wplyw:).
No bo nie ma takiego wplywu... Ma troche przy samej pracy, edytowaniu gdy scena ma 500 obiektow, kazdy pełno tekstur HD itd, ale samo renderowanie to juz głównie praca procesora, przecież to przeliczanie tylko
w przypaku cyclesa jak najmocniejsza karta graficzna od nvidii.
reszta jest malo znaczaca.
Mam 2 gb ramu ddr 1333 mgh + kolejne 2 leżące zepsuta na półce ale odeślę je na gwarancję :P
Co do pieniędzy to może w niedługim czasie będę miał trochę więcej do wydania ale nie zmienia to faktu, że nie zamierzam inwestować za wiele w ten komputer - powiedzmy, że pare stów maksymalnie żeby dało się na nim w miarę przyzwoicie pracować.
Chyba jednak w takim razie zdecyduję się na wymianę karty graficznej. Jaką poleciacie (oczywiście używana). Cena to max do 400 zł.
pakowanie sie w rendering z 2GB ram to dosc odwazne przedsiewziecie.
co do karty, pytaj w watku o skladaniu komputerow, wez najmocniejsze co jest, o ile oczywiscie cycles jest priorytetem.
post 18 (w temacie wplywu ilosci pamieci RAM na szybkosc renderingu) "... No bo nie ma takiego wplywu..."
post 20 "... Mam 2 gb ..."
coz - mysle nadal pozostane przy swoim twierdzeniu - w szczegolnosci przy tej konfiguracji ilosc RAM ma znaczenie ...