Alternatywa dla flasha
Szukam jakiejś alternatywy dla flasha-który na dłuższą mete jest mało rozwojowy, zmula i łatwo się wykrusza przy większej ilości danych. Szukam czegoś łatwego w posługiwaniu się (proste funkcje typu goto), a przy tym będzie odporny na większą ilość materiału.
Jeśli nie html5/css3, javascript, to tylko flash. Cała reszta będzie wymagać instalowania dodatkowych pluginów, które nie są popularne i użytkownicy mogą nie chcieć niczego instalować.
Flash jest swietny, nie zmula i sie nie wykrusza, jednak trzeba umiec programowac, najlepiej as3, dla mnie jego jedyna wada jest chyba brak natywnego blittingu (poprawia plynnosc animacji)
Podstawowa kwestia to co masz zamiar robic, co znaczy wieksza ilosc materialu, musialem kiedys zrobic playera odtwarzajacego video w 5000 x 720 i dzialalo.
ciezko o alternatywe, html5 to ciagle porazka
W html5 mozesz robic animacje i duzo wiecej. Przyklady:
http://www.addyosmani.com/resources/googlebox/
http://www.mrdoob.com/projects/chromeexperiments/ball-pool/
http://www.cuttherope.ie/ <-- to naprawde polecam zobaczyc
Tak, Flash ma monopol. Dlatego Adobe tak bardzo walczylo z html5.
Lutz programowanie to jedno, a dodanie do flasha multum symboli, które mają działać w jednym momencie płynnie to już co innego.
mylisz sie.
nie mam pojecia co znaczy 'multum', 100, 500, 10000. czy robisz to na timeline czy programowo (roznice w wydajnosci sa znaczace, by nie powiedziec kolosalne.
zobacz chociazby jakie mozliwosci oferuje klasa tweenmax.
nie wiem tez czy to ma isc w siec czy lokalnie. nie zmienia to faktu ze flashowe 'multum' obiektow bedzie i tak o co najmniej rzad wielkosci wyzsze niz 'alternatywnego' html5