100 do wydania na planszowkę
Dostałem bon do empiku o wartosci 100 zlotych. Uznalem, ze kupie sobie za niego cos, czego normlanie na pewno bym nie kupil. Wybor padl na jakas gre planszowa. Jednak w temacie tym jestem zupelnie zielony, ktos moglby doradzic gdzie swoje pierwsze "planszowe" kroki kierowac?
Jak na razie myslalem o Cytadeli lub o Osadnikach z Catanu.
Ja bym kupił Ticket to Ride Europa. Polski durny tytuł to Wsiąść do pociągu.
Niestety nic obiektywnie nie mogę o tej grze powiedzieć bo wiem tyle co wyczytałem w internecie, póki co jeszcze jej nie kupiłem. Natomiast jakiś czas temu kupiłem Pandemię i też gorąco polecam:)
Osadnicy z Catanu to naprawdę dobra gra - bardzo proste zasady, nieskomplikowana rozgrywka, duża interakcja z innymi graczami i sporo dróg do sukcesu. Minusem jest duża losowość, więc jak ktoś ma pecha to może przegrać nawet pomimo dobrej strategii, ale taka cecha gier z kostkami.
Jak masz parę osób do wspólnej gry (3 to minimum, najlepiej się gra w 4), to bierz śmiało, imo bardzo dobra gra na początek.
xanat0s -> A we dwójkę się nie da? Mam przyjaciół, jednak najczęściej u mnie przebywa moja ukochana. Stąd chciałem grę w którą da się też we dwie osoby zagrać. Chyba, że coś takiego nie istnieje, wedle zasady "jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego".:D
Oczywiście, że istnieją gry, w których można grać zarówno we 2 jak i 5, chociażby wspomniany przeze mnie Ticket to Ride jednak nawet i tutaj przyjemniej gra się we 4 niż w 2.
Polecam stronę http://boardgamegeek.com/
EDIT:
Zarówno świetne dla 2, 3 i 4 graczy są SCRABBLE:)
Niestety Osadnicy to minimum 3 osoby - jest nieoficjalny wariant na 2 graczy, ale to jednak nie to samo. Zwłaszcza, że siłą Osadników jest interakcja i handel z innymi graczami - co siłą rzeczy przy 2 graczach, gdy każdy jest dla każdego wrogiem, działa kiepsko.
Możesz spróbować np. bardzo dobrą polską grę - Neuroshima Hex. Dobra w 2 osoby i bardzo dobra w 4 - ale z czego wiem niedostępna w EMPiKach.
[edit]