Kwestie które cię interesują są dość rozbieżne. Fabuła to konik literacki - umiejętność pisania, bogata wyobraźnia i pełno pomysłów. Przerywniki to jednak kwestia techniczna, związana z grafiką i animacją nie mówiąc już o projektowaniu poziomów. Jak jakiś tytuł przyjdzie mi do głowy dam znać, ale raczej będzie to kilka osobnych książek, niż jedna.
Polecam sie zainteresowac Klasycznym RPG :] dolaczyc do jakiejs lokalnej grupy
(Klasyczny Warhamer ,Neruoshima) trafic na zaprawionego w bojach GM'a :]
Książek na temat game designu jest dość sporo, ale warto skorzystać z samych tutoriali, np. do UDK. Masz tam dokładnie, krok po kroku napisane co i jak zrobić. Dodatkowo zabawa w UDK daje szybkie efekty i jest dużo gotowych lokacji do podejżenia.
Ściągnij UDK i zacznij się w nim bawić, tak chyba będzie najszybciej i najciekawiej. A tak ogólnie:
- najpierw zrób sobie krótkiego design doca z rozplanowaniem lokacji
- poszukaj referencji wg których chciałbyś modelować teren+textury
- architektura, wypełniacze, punkty orientacyjne, pfxy, sfxy, etc.
- AI, skrypty.
- pod koniec dodajesz drzewa, krzaki, kamole, brud, śmieci, bawisz się z niebem, etc.
- korekta.
Oczywiście po każdym kroku sprawdzaj sobie lokację, skalę, etc. Trzeba zachować rozsądne proporcje, żeby z niczym nie przesadzić.
To tak ogólnie, bo nie zajmuję się tym już kilka lat.
Pozdrawiam,
Sher