Pierwszy benchmark obsługujący DirectX11 już dostępny
kamera jest prowadzona tak, zeby pokazac to co chcieli pokazac
Lepiej niech będzie pokazywała wszystko to co nie chcieli pokazać :)
Eee lipa
ładniejszą grafike mam za oknem xD
Nie widzę żadnego postępu, trochę poprawione cienie i nic poza tym... nic specjalnego, tak samo jak z DX10.
Jak nie widzisz roznicy to po co przeplacac xD Pewnie oprocz wymagan nie ma zadnej roznicy...
Różnica jest taka, że jak (po ściągnięciu dema) uruchomicie to demko pod DX9/10 to np. ten smok jest całkowicie pozbawiony kolców. Żeby je zobaczyć trzeba mieć kartę obsługującą DX11 :)
Na moim GF8800GT taka tekstura schodów to całkowicie płaski obrazek.
Wydaje mi się, że takie efekty można by także uzyskać dzięki dx9. Najbardziej podobała mi się zmiana ukazania domku i przy użyciu niby efektów dx11 dachówki i cegły były o wiele wiele bardziej uwypuklone. Ale wydaje mi się, że to jest chwyt marketingowy i to samo dało by się uzyskać przy dx9.
Właśnie zrobiłem ten benchmark i wyszło mi tak
Unigine
Heaven Demo v1.0
FPS:
6.7
Scores:
169
Hardware
Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model:
Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz
CPU flags:
2621MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 HTT
GPU model:
ATI Radeon HD 4600 Series 8.632.1.2000 1024Mb
Settings
Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled
No i muszę powiedzieć,że jestem pod wrażeniem efektów.
Na szczęście dałem już sobie spokój z rozbudową komputera i takie rzeczy są dla mnie wyłącznie ciekawostkami.
@Blackthorn [ Level: 0 - Pretorianin ]: trzeba byc slepym, by nie widziec roznicy, naprawde.
Różnicy nie ma praktycznie wcale (drobne niezauważalne w czasie gry). A to jest zrobione na tyle sprytnie by różnica była bardzo widoczna, wiadomo w jakim celu.
Drau -> Trzeba umiec czytac ze zrozumieniem, mialem na mysli ze ten sam efekt daloby rade uzyskac na dx 10 i dx9, jak dla mnie to jest tylko chwyt marketingowy
@Blackthorn [ Level: 0 - Pretorianin ] >Jak nie widzisz roznicy to po co przeplacac xD Pewnie oprocz wymagan nie ma zadnej roznicy...
Jak na moje, to ani nie piszesz nic o poprzednich dx, ani nic o chwycie marketingowym.
Nie wnikam w to, co miales na mysli, bo to twoja dzialka, by te informacje przekazac, a nie moja, by sie jej specjalnie jeszcze domyslac.
Takze uwaga o czytaniu ze zrozumienem warta mniej niz zero.
A roznice widac olbrzymia. Dzieki tesselacji - zageszczeniu siatki modeli, mozna z powodzeniem uzyc displacement map, a dzieki temu z kolei, uzyskac efekt niezwykle realistycznej wypuklosci, autentycznie trojwymiarowej. Dziwie sie, ze Ati poszlo po rozum do glowy tak pozno i zaczeli reklamowac ten feat, bo sama tesselacje wspieraja od lat, bodajze od serii 8xxx czy 9xxx starych radeonow.
I jasne, da sie to zrobic na dx9. Tylko kosztem jak wysokich wymagan? kosmicznie wysokich.
Drau -> zamiast sie czepiac to nie skupiaj sie nad 1 postem tylko nad poprzednimi(dokladnie poprzednim, moj post byl do niego odpowiedzia jakbys nie zauwazyl). Wiec ponownie namawiam Ciebie do czytania ze zrozumieniem, zanim co kolwiek napiszesz.
Nie ma się co sugerować tym demem, bo to prawdopodobnie działanie marketingowe Ati.
To co najbardziej rzuca się w oczy, to brak jakiejkolwiek różnicy między DX9, a DX10. Mówiąc wprost, jest to demo jednego efektu: sprzętowej teselacji. Zgoda wygląda to przyzwoicie, ale jest na siłę pokazywana różnica między teselacją on/off. Niech mi ktoś powie, kto w obecnych czasach zostawiłby takie płaskie schody w grze? Z resztą wystarczy popatrzeć na budynki np. w Assasin's Creed, żeby ujrzeć to co tutaj nazywa się nową technologią.
To co ostatecznie przekreśla to demo w moich oczach, to brak możliwości włączenia generowania software'owej emulacji teselacji. Przecież wystarczy tylko więcej poligonów na ekranie narysować, nic więcej. Wówczas mógłbym porównać jak małą wydajność ma moja karta graficzna względem nowych kart z DX11.
Pytanie tylko, czy czasem nie zostałby ten DX11 i nowe radeony ośmieszone. Jeśli mój GF 8800 GT wyciąga ok. 30 fps w 1680x1050 z wszystkim włączonym, to nowy GF z górnej półki będzie miał ponad 80 fps. Jeśliby nawet włączyć renderowanie większej ilości poligonów, to pewnie poniżej tych 20 fps by nie spadł.
Tymczasem wydajność nowych Radeonów w demie to coś ok. 30 fps z tego co ludzie w komentarzach pisali (jak się mylę, to niech ktoś mnie poprawi).
Zatem trudno jest w ogóle wyciągnąć z tego dema jakiekolwiek wnioski. Najlepiej po prostu poczekać na konkretne gry wykorzystujące tą technologię w jakiś spektakularny sposób i dopiero zdecydować się na zakup karty.
likfidator2
To co ostatecznie przekreśla to demo w moich oczach, to brak możliwości włączenia generowania software'owej emulacji teselacji. Przecież wystarczy tylko więcej poligonów na ekranie narysować, nic więcej. Wówczas mógłbym porównać jak małą wydajność ma moja karta graficzna względem nowych kart z DX11.
Nie masz pojęcia o czym mówisz. Tyle w temacie.
>>> likfidator
Rozumiem, ze Ty jestes jedna z tych osob co to zapewne w dawnych czasach probowalo wlaczysz programowa elumacje pixel/vertex shaderow?
Dawniej mówiono że DX11 będzie obsługiwać sprzęt przystosowany do DX10, widzę że jednak poszło to w inną stronę... fukin' shit!
mam r4870 a niby dx11 działa na kartach dx10 więc dlaczego nie działa mi do cholery poprawnie tesselacja? Między on i off nie ma żadnej róźnicy
ako, Piotrek.K --> Gdybyście choć trochę znali się na generowaniu grafiki/programowaniu, to nie pisalibyście takich bzdur.
Teselacja (ang. tessellation)- dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze, dzięki czemu wyświetlany obiekt może być dokładniej narysowany. Podczas teselacji powstaje siatka wielokątów, która reprezentuje powierzchnię obiektu. Najczęściej obiekt dzielony jest na trójkąty (triangulacja) lub ich grupy. Teselacja znajduje zastosowanie także w przetwarzaniu informacji geograficznej.
Każda karta od VooDoo 3dfx (żeby nie wspominać wcześniejszych) to potrafi, tyle tylko, że DX11 może robić to w inny, teoretycznie szybszy sposób.
@VildWolf [ Level: 7 - Centurion ]: kto ci powiedzial, ze dx11 bedzie dzialalo na kartach z dx10? Nigdy tak nie bylo. Owszem, jakas czesc wspolnych funkcji moze dzialac, ale tylko czesc.
@likfidator2 [ Level: 0 - Centurion ]: tyle tylko, ze karty ati te funkcje obsluguja hardware'owo.
Bo samo zageszczanie software'owe to nie problem. problemem byla zawsze wydajnosc.
W koncu m.in. stad wzial sie ten boom na te wszystkie falszywe techniki typu bumpmapping i normalmapping, generowane z obiektow hi-res do stosowania na obiektaw low-res, sztucznie podnoszace ilosc detali na tych drugich.
likfidator2
Dostęp do Wikipedii nie tworzy z Ciebie eksperta w dziedzinie grafiki, zastanów się. Wiem co to teselacja. W porzedniej wypowiedzi odniosłem się do tego:
Przecież wystarczy tylko więcej poligonów na ekranie narysować, nic więcej.
Poczytaj o kartach graficznych i generowaniu grafiki, to zrozumiesz dlaczego uważam to zdanie za specjalne;)
Ale skoro jesteś takim specem, to czekam na implementację tego w sposób jak to nazwałeś "software'owy", zgłaszam się na betatestera z nadzieją że uzyskasz równie doskonałe efekty jak te na tym demie.
(nie, nie twierdzę że nie da się tego zrobić, bo się da).
Ta teselacja również u mnie chyba nie działa tak jak powinna, anyway z wszystkim na full taki oto wynik ->
Miły bench :)
ehh czyli karty z dx10 obsługują dx11 ale bez tesselacji, zal po prostu...
ehh czyli karty z dx10 obsługują dx11 ale bez tesselacji, zal po prostu...
Nie no... Oczywiście, że silnik Malucha powinien mieć po wyjściu nowego Ferrari taką samą moc. Pomijając resztę elementów.
Fiu fiu fiu sami tu "znafcy" . Wiekszosc nei widzie roznicy , druga polowa nie wie o czym pisze ;p (sa wyjatki ofcourse) .
Teselacja ftw ;] . Skoncza sie czasy gownianego parallax'a i przejdzie sie na prawdziwy displace :] . Mmmmmm , mmm mmmmm.
To jak Karty Ge Force od Seri 9 bedą obsługiwały Dx11? czy może już karty z wyższego rzędu jak Geforc Quardo itp ?
Dudzin18 LOL . Odpowiedz bedzie krotka :] . NIE .
Skoro już dobrą kartę z DX11 można kupić za jednego 'patyka', a jeszcze nie ma gier z niego korzystających, to gdy na dobre się zagości to pewnie będzie w cenie obecnej 8800gt. Oby :)
Wow, tesselacja hardware'owa robi naprawdę niezłe wrażenie. Wreszcie tekstury przestaną być takie płaskie. A kart obsługujących DX11 od NV jak nie było tak nie ma. Podobna NV boryka się z problemami finansowymi, może to dlatego. Kto by pomyślał, że ATi tak szybko nawiąże równą walkę z NV. Do tego jeszcze oficjalne wsparcie Blizzarda dla kart ATi i vice versa. No cóż nigdy nie miałem nic do ATi, Radeony jakość obrazu i kolory zawsze miały lepsze od GeForców tylko czasem ze sterownikami były problemy ale zazwyczaj po miesiącu rozwiązywane. Wygląda na to, że czas na zmianę karty.