Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Pierwszy benchmark obsługujący DirectX11 już dostępny

24.10.2009 12:00
Reavek
1
Reavek
137
Koza

usłyszeniu sowa benchmark

Też fajnie :)

24.10.2009 12:01
Cziczaki
2
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Te rozmazania rzeczywiście nie wyglądają za fajnie.

24.10.2009 12:13
3
odpowiedz
niepyt
74
Pretorianin

kamera jest prowadzona tak, zeby pokazac to co chcieli pokazac

24.10.2009 12:18
Reavek
😁
4
odpowiedz
Reavek
137
Koza

kamera jest prowadzona tak, zeby pokazac to co chcieli pokazac

Lepiej niech będzie pokazywała wszystko to co nie chcieli pokazać :)

24.10.2009 12:45
5
odpowiedz
zanonimizowany570098
54
Konsul

Eee lipa
ładniejszą grafike mam za oknem xD

24.10.2009 12:51
SebeqPLEQ
6
odpowiedz
SebeqPLEQ
109
Pretorianin

chciałbym zobaczyć coś takiego ale w formie filmika porównującego DX9-DX10-DX11

24.10.2009 13:05
👎
7
odpowiedz
zanonimizowany646591
9
Pretorianin

Nie widzę żadnego postępu, trochę poprawione cienie i nic poza tym... nic specjalnego, tak samo jak z DX10.

24.10.2009 13:09
8
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Jak nie widzisz roznicy to po co przeplacac xD Pewnie oprocz wymagan nie ma zadnej roznicy...

24.10.2009 13:15
Jeh'ral
9
odpowiedz
Jeh'ral
171
.bírarov d'ní

Różnica jest taka, że jak (po ściągnięciu dema) uruchomicie to demko pod DX9/10 to np. ten smok jest całkowicie pozbawiony kolców. Żeby je zobaczyć trzeba mieć kartę obsługującą DX11 :)

Na moim GF8800GT taka tekstura schodów to całkowicie płaski obrazek.

24.10.2009 13:21
10
odpowiedz
zanonimizowany570409
40
Pretorianin

Wydaje mi się, że takie efekty można by także uzyskać dzięki dx9. Najbardziej podobała mi się zmiana ukazania domku i przy użyciu niby efektów dx11 dachówki i cegły były o wiele wiele bardziej uwypuklone. Ale wydaje mi się, że to jest chwyt marketingowy i to samo dało by się uzyskać przy dx9.

24.10.2009 13:24
Morgul Maugoth
11
odpowiedz
Morgul Maugoth
165
Konsul

Pewnie mozna by, ale zabiloby to karty graficzne

24.10.2009 13:37
12
odpowiedz
Migfirefox
1
Junior

Właśnie zrobiłem ten benchmark i wyszło mi tak

Unigine

Heaven Demo v1.0

FPS:
6.7
Scores:
169
Hardware

Binary:
Windows 32bit Visual C++ 1500 Release Oct 22 2009
Operating system:
Windows 7 (build 7100) 64bit
CPU model:
Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz
CPU flags:
2621MHz MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 HTT
GPU model:
ATI Radeon HD 4600 Series 8.632.1.2000 1024Mb
Settings

Render: direct3d11
Mode: 1280x1024 8xAA fullscreen
Shaders: high
Textures: high
Filter: trilinear
Anisotropy: 4x
Occlusion: enabled
Refraction: enabled
Volumetric: enabled

No i muszę powiedzieć,że jestem pod wrażeniem efektów.

24.10.2009 14:07
13
odpowiedz
Krzych Ayanami
107
Konsul

Na szczęście dałem już sobie spokój z rozbudową komputera i takie rzeczy są dla mnie wyłącznie ciekawostkami.

24.10.2009 14:33
14
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Blackthorn [ Level: 0 - Pretorianin ]: trzeba byc slepym, by nie widziec roznicy, naprawde.

24.10.2009 14:36
PitbullHans
15
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

Różnicy nie ma praktycznie wcale (drobne niezauważalne w czasie gry). A to jest zrobione na tyle sprytnie by różnica była bardzo widoczna, wiadomo w jakim celu.

24.10.2009 15:34
16
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Drau -> Trzeba umiec czytac ze zrozumieniem, mialem na mysli ze ten sam efekt daloby rade uzyskac na dx 10 i dx9, jak dla mnie to jest tylko chwyt marketingowy

24.10.2009 15:41
17
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Blackthorn [ Level: 0 - Pretorianin ] >Jak nie widzisz roznicy to po co przeplacac xD Pewnie oprocz wymagan nie ma zadnej roznicy...

Jak na moje, to ani nie piszesz nic o poprzednich dx, ani nic o chwycie marketingowym.
Nie wnikam w to, co miales na mysli, bo to twoja dzialka, by te informacje przekazac, a nie moja, by sie jej specjalnie jeszcze domyslac.
Takze uwaga o czytaniu ze zrozumienem warta mniej niz zero.

A roznice widac olbrzymia. Dzieki tesselacji - zageszczeniu siatki modeli, mozna z powodzeniem uzyc displacement map, a dzieki temu z kolei, uzyskac efekt niezwykle realistycznej wypuklosci, autentycznie trojwymiarowej. Dziwie sie, ze Ati poszlo po rozum do glowy tak pozno i zaczeli reklamowac ten feat, bo sama tesselacje wspieraja od lat, bodajze od serii 8xxx czy 9xxx starych radeonow.
I jasne, da sie to zrobic na dx9. Tylko kosztem jak wysokich wymagan? kosmicznie wysokich.

24.10.2009 16:28
18
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Drau -> zamiast sie czepiac to nie skupiaj sie nad 1 postem tylko nad poprzednimi(dokladnie poprzednim, moj post byl do niego odpowiedzia jakbys nie zauwazyl). Wiec ponownie namawiam Ciebie do czytania ze zrozumieniem, zanim co kolwiek napiszesz.

24.10.2009 16:45
DanuelX
19
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Nono kolejny bajer do wirtualnej masturbacji dla zakompleksionych facecików.

24.10.2009 16:59
20
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

Nie ma się co sugerować tym demem, bo to prawdopodobnie działanie marketingowe Ati.
To co najbardziej rzuca się w oczy, to brak jakiejkolwiek różnicy między DX9, a DX10. Mówiąc wprost, jest to demo jednego efektu: sprzętowej teselacji. Zgoda wygląda to przyzwoicie, ale jest na siłę pokazywana różnica między teselacją on/off. Niech mi ktoś powie, kto w obecnych czasach zostawiłby takie płaskie schody w grze? Z resztą wystarczy popatrzeć na budynki np. w Assasin's Creed, żeby ujrzeć to co tutaj nazywa się nową technologią.

To co ostatecznie przekreśla to demo w moich oczach, to brak możliwości włączenia generowania software'owej emulacji teselacji. Przecież wystarczy tylko więcej poligonów na ekranie narysować, nic więcej. Wówczas mógłbym porównać jak małą wydajność ma moja karta graficzna względem nowych kart z DX11.
Pytanie tylko, czy czasem nie zostałby ten DX11 i nowe radeony ośmieszone. Jeśli mój GF 8800 GT wyciąga ok. 30 fps w 1680x1050 z wszystkim włączonym, to nowy GF z górnej półki będzie miał ponad 80 fps. Jeśliby nawet włączyć renderowanie większej ilości poligonów, to pewnie poniżej tych 20 fps by nie spadł.
Tymczasem wydajność nowych Radeonów w demie to coś ok. 30 fps z tego co ludzie w komentarzach pisali (jak się mylę, to niech ktoś mnie poprawi).

Zatem trudno jest w ogóle wyciągnąć z tego dema jakiekolwiek wnioski. Najlepiej po prostu poczekać na konkretne gry wykorzystujące tą technologię w jakiś spektakularny sposób i dopiero zdecydować się na zakup karty.

24.10.2009 17:34
21
odpowiedz
zanonimizowany412862
20
Centurion

likfidator2
To co ostatecznie przekreśla to demo w moich oczach, to brak możliwości włączenia generowania software'owej emulacji teselacji. Przecież wystarczy tylko więcej poligonów na ekranie narysować, nic więcej. Wówczas mógłbym porównać jak małą wydajność ma moja karta graficzna względem nowych kart z DX11.

Nie masz pojęcia o czym mówisz. Tyle w temacie.

24.10.2009 17:38
22
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

>>> likfidator
Rozumiem, ze Ty jestes jedna z tych osob co to zapewne w dawnych czasach probowalo wlaczysz programowa elumacje pixel/vertex shaderow?

24.10.2009 17:44
Trane
23
odpowiedz
Trane
89
Konsul

Haha, a znacie cos takiego jak Unreal Engine 3 pod dx 9?

24.10.2009 17:45
24
odpowiedz
zanonimizowany646591
9
Pretorianin

Dawniej mówiono że DX11 będzie obsługiwać sprzęt przystosowany do DX10, widzę że jednak poszło to w inną stronę... fukin' shit!

24.10.2009 18:00
25
odpowiedz
zanonimizowany620262
19
Pretorianin

mam r4870 a niby dx11 działa na kartach dx10 więc dlaczego nie działa mi do cholery poprawnie tesselacja? Między on i off nie ma żadnej róźnicy

24.10.2009 18:06
26
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

ako, Piotrek.K --> Gdybyście choć trochę znali się na generowaniu grafiki/programowaniu, to nie pisalibyście takich bzdur.

Teselacja (ang. tessellation)- dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze, dzięki czemu wyświetlany obiekt może być dokładniej narysowany. Podczas teselacji powstaje siatka wielokątów, która reprezentuje powierzchnię obiektu. Najczęściej obiekt dzielony jest na trójkąty (triangulacja) lub ich grupy. Teselacja znajduje zastosowanie także w przetwarzaniu informacji geograficznej.

Każda karta od VooDoo 3dfx (żeby nie wspominać wcześniejszych) to potrafi, tyle tylko, że DX11 może robić to w inny, teoretycznie szybszy sposób.

24.10.2009 18:29
27
odpowiedz
Drau
82
Legend

@VildWolf [ Level: 7 - Centurion ]: kto ci powiedzial, ze dx11 bedzie dzialalo na kartach z dx10? Nigdy tak nie bylo. Owszem, jakas czesc wspolnych funkcji moze dzialac, ale tylko czesc.

@likfidator2 [ Level: 0 - Centurion ]: tyle tylko, ze karty ati te funkcje obsluguja hardware'owo.
Bo samo zageszczanie software'owe to nie problem. problemem byla zawsze wydajnosc.
W koncu m.in. stad wzial sie ten boom na te wszystkie falszywe techniki typu bumpmapping i normalmapping, generowane z obiektow hi-res do stosowania na obiektaw low-res, sztucznie podnoszace ilosc detali na tych drugich.

24.10.2009 18:33
28
odpowiedz
zanonimizowany412862
20
Centurion

likfidator2
Dostęp do Wikipedii nie tworzy z Ciebie eksperta w dziedzinie grafiki, zastanów się. Wiem co to teselacja. W porzedniej wypowiedzi odniosłem się do tego:
Przecież wystarczy tylko więcej poligonów na ekranie narysować, nic więcej.
Poczytaj o kartach graficznych i generowaniu grafiki, to zrozumiesz dlaczego uważam to zdanie za specjalne;)

Ale skoro jesteś takim specem, to czekam na implementację tego w sposób jak to nazwałeś "software'owy", zgłaszam się na betatestera z nadzieją że uzyskasz równie doskonałe efekty jak te na tym demie.

(nie, nie twierdzę że nie da się tego zrobić, bo się da).

24.10.2009 19:05
Storm
😊
29
odpowiedz
Storm
59
Generał
Image

Ta teselacja również u mnie chyba nie działa tak jak powinna, anyway z wszystkim na full taki oto wynik ->

Miły bench :)

24.10.2009 19:54
😒
30
odpowiedz
zanonimizowany620262
19
Pretorianin

ehh czyli karty z dx10 obsługują dx11 ale bez tesselacji, zal po prostu...

24.10.2009 20:29
legrooch
31
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

ehh czyli karty z dx10 obsługują dx11 ale bez tesselacji, zal po prostu...

Nie no... Oczywiście, że silnik Malucha powinien mieć po wyjściu nowego Ferrari taką samą moc. Pomijając resztę elementów.

25.10.2009 00:16
32
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Fiu fiu fiu sami tu "znafcy" . Wiekszosc nei widzie roznicy , druga polowa nie wie o czym pisze ;p (sa wyjatki ofcourse) .
Teselacja ftw ;] . Skoncza sie czasy gownianego parallax'a i przejdzie sie na prawdziwy displace :] . Mmmmmm , mmm mmmmm.

25.10.2009 01:56
33
odpowiedz
Dudzin18
68
Konsul

To jak Karty Ge Force od Seri 9 bedą obsługiwały Dx11? czy może już karty z wyższego rzędu jak Geforc Quardo itp ?

25.10.2009 10:37
34
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Dudzin18 LOL . Odpowiedz bedzie krotka :] . NIE .

25.10.2009 10:40
Slasher11
35
odpowiedz
Slasher11
183
Legend

Skoro już dobrą kartę z DX11 można kupić za jednego 'patyka', a jeszcze nie ma gier z niego korzystających, to gdy na dobre się zagości to pewnie będzie w cenie obecnej 8800gt. Oby :)

25.10.2009 11:23
Ares
36
odpowiedz
Ares
76
Konsul

Wow, tesselacja hardware'owa robi naprawdę niezłe wrażenie. Wreszcie tekstury przestaną być takie płaskie. A kart obsługujących DX11 od NV jak nie było tak nie ma. Podobna NV boryka się z problemami finansowymi, może to dlatego. Kto by pomyślał, że ATi tak szybko nawiąże równą walkę z NV. Do tego jeszcze oficjalne wsparcie Blizzarda dla kart ATi i vice versa. No cóż nigdy nie miałem nic do ATi, Radeony jakość obrazu i kolory zawsze miały lepsze od GeForców tylko czasem ze sterownikami były problemy ale zazwyczaj po miesiącu rozwiązywane. Wygląda na to, że czas na zmianę karty.

25.10.2009 15:13
dolek_17
37
odpowiedz
dolek_17
127
pawian_akrobata

no super ale czy ktoś z was ma tak w ogóle karte z DX11??

25.10.2009 15:19
legrooch
38
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

Tak.

26.10.2009 17:09
39
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

No spoko spoko ale ja zostanę jeszcze do 2010 roku na 9.

Technologie Pierwszy benchmark obsługujący DirectX11 już dostępny