Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowe MMO Blizzarda popularniejsze od World of Warcraft?

15.09.2009 09:48
👍
1
dresX94
51
Senator

Nie przepadam za grami Blizzarda ale trzeba przyznać, że jak coś już wydadzą to jest wielkim hitem

15.09.2009 09:59
2
odpowiedz
GameOman
55
Konsul

Pewnie dlatego ze wydaja gry bardzo rzadko, i gdy juz sie jakas przyjmie, to kolejna czesc ....no bądzmy szczerzy - zadnym przełomem nie jest w porównaniu do poprzedniej.

15.09.2009 10:01
3
odpowiedz
dominik676
15
Legionista

Dobrze jeszcze byłoby, gdybyśmy wiedzieli jakiego rodzaju będzie to gra. Nie wydaje mi się, że wpadli na pomysł kolejnej gry fantasy (mogliby odebrać sobie graczy WoWa), więc strzelam, że będzie to jakaś gra dziejąca się w przyszłości.
Nie ważne jaka to gra będzie to i tak raczej w nią nie zagram, bo gram w AoC i wątpię, aby jakaś gra MMO mogła ją pobić (dla mnie WoW jest dużo słabszy).
Pozdro :)

15.09.2009 10:07
Zdenio
4
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Mogliby dać jakiejś najmniejsze info na temat tego MMO. Zarys świata, w jakim ma być umiejscowiona akcja, czy coś... Chociaż z drugiej strony, nie ma sensu, bo premiera zapewne za parę - od trzech, czterech w górę - ładnych lat.

15.09.2009 10:32
_agEnt_
5
odpowiedz
_agEnt_
105
Tajniak

Jeffery Kaplan, główny kowal sukcesu World of Warcraft

Kaplan to główny kowal upadku World of Warcraft.

15.09.2009 13:03
😃
6
odpowiedz
sdbhftedfsgh
8
Legionista

jeśli będzie to na pewno będzie lepsze od WoWa

15.09.2009 13:30
7
odpowiedz
stachu1899
69
Pretorianin

A moze World of Starcraft xD ?

15.09.2009 13:50
Ambitny Łoś
8
odpowiedz
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

Co z tego, że może być lepsze jak to pewnie będzie klon WoWa, tylko że w innym świecie.

MMO 2.0 to The Old Republic i The Secret World - gry napędzane historią.

15.09.2009 14:41
Nolifer
9
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Blizzard a co za tym idzie bd platne ;(

15.09.2009 14:43
😐
10
odpowiedz
zanonimizowany560164
42
Centurion

Nowe MMO ma być jeszcze bardziej przyjazne graczom niż WoW?
Odpada, jestem negatywnie nastawiony w takim razie.

15.09.2009 14:44
11
odpowiedz
zanonimizowany27234
27
Senator

Jedyne MMO, ktore ma jakiekolwiek szanse z WoW to to o Gwiezdnych Wojnach.

15.09.2009 14:47
👍
12
odpowiedz
zanonimizowany457879
31
Legend

No to w najbardziej optymistycznym wariancie gra wyjdzie za jakieś 10 lat.

15.09.2009 15:00
😁
13
odpowiedz
zanonimizowany65013
82
Konsul

jak zwykle wszyscy krytykują a potem 15 milionów będzie ciupać z wypiekami na twarzy.

15.09.2009 15:15
14
odpowiedz
Kisp
42
Pretorianin

Temat troche nijak sie ma do arta ;x przypomnieliście nam tylko ze jakies tam mmo robia i tyle

15.09.2009 15:35
kalzar
15
odpowiedz
kalzar
54
Pretorianin

Jak dlamnie najbardziej ciekawym mmo jakie się zapowiada to The Secret World, mam nadzieje że Funcom tego nie skopie, Aoc i wyszedł super z tym że sami sobie gwoździe do trumny wbijają nie słuchając graczy i nie wykorzystując ich pomysłów, po oglondnięciu gameplaya na gry-onlie z Gwiezdnych wojen to jestem zażenowany jak ta gra wyglonda lol. , co do nowej pordukcji bllizarda to bankowo odniesie sukces , nieważne czy będzie dobra, bllizard nakręci kampanie wokół gierki.

15.09.2009 15:47
16
odpowiedz
Bajta
46
Pretorianin

Noo i zrobią jeszcze "Sanctuary. The MMO Game".

15.09.2009 17:07
😊
17
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Będzie niezła bitka o fotel lidera!

15.09.2009 17:21
Mastyl
18
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Wierzę, że dopiero to może być pierwszy "wow-beater".

15.09.2009 18:06
A.l.e.X
19
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Na pewno zrobią grę dla większych głąbów bo jest ich najwięcej - WoW2 dostaniesz questy z epikami na starcie i będziesz mógł dokupić za 299USD pada z przyciskiem One Hit -> Dead Boss. WoW w chwili obecnej to rozbudowane płatne GG.

15.09.2009 20:24
20
odpowiedz
Invader01
96
Konsul

Wdupili nieco z WotLKiem. Jak dla mnie wepchnęli go tylko po to, żeby był król lisz i WoW był kompletny. No ale napchali tam za dużo pierdołów, a jednak gra przeciętnego hi lvlowca polega na doexpieniu do max poziomu, zebranie dobrego ekwipunku i bezustanne farmienie. Dostosowują się do każuali i zbijają przy tym jeszcze więcej kasy. Teraz już nie ma dobrych gier. Wszyscy wydają kolejne przełomy, które i tak niczym się od siebie nie różnią. Kiedyś to musieli się postarać, teraz gracz łyknie wszystko.

15.09.2009 21:21
21
odpowiedz
zanonimizowany227597
72
Generał

Widziałem niedawno 20 minutowy gameplay z Star Wars: The Old Repubilc, i trzeba niestety przyznać, że nic nowego tam nie było, a walka sama w sobie była kiepska (jedyny fajny pomysł to system chowania się)... Więc nowa, tajemnicza gra Blizzarda jest chyba jedynym MMO które ma szanse pobić WoWa, który BTW idzie w coraz lepszym kierunku (świetny WotLK i jeszcze lepiej zapowiadający sie Cataclysm :)).

15.09.2009 22:30
Mastyl
22
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Invader01 - właśnie odwrotnie, w czasach kiedy gier było mało, łykało się wszystko, teraz gracze wybrzydzają i nudzą ich naprawdę świetne produkty.

15.09.2009 22:54
DanuelX
23
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Mastyl a te świetne produkcje to:

15.09.2009 23:30
Hellmaker
24
odpowiedz
Hellmaker
258
Legend

Gorsza sprawa jest taka, że naprawdę świetnie zapowiadające się produkcje są w sposób straszliwy niszczone przez wydawców. Ciśnienie na kasę i terminy potrafi pogrążyć nawet najlepiej zapowiadający się tytuł.
Popatrzcie na trzy z nich:
Vanguard - gra rewelacyjna, świetna grafika, grywalność, wypasiony crafting, questy, itd. ale była tak przepotwornie zbugowana, że przez pierwsze cztery miesiące się prawie grac nie dało.

Warhammer Online - bugów jak mrówków. Wydany bez faktycznego end-game, bez dokończonego craftingu, itd.

Age of Conan - całkowity i absolutny brak end-game. Diabła tam ... od 3/4 levelowania nie było co robić. Bugów jakby mniej, chociaż czasem cholernie dotkliwe.

Wszystkie trzy gry - nie czarujmy się - poniosły kosmiczną porażkę.

16.09.2009 13:00
Mastyl
25
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Danuel X - ludzie narzekają na WoW - że dziecinny. Na Obliviona - że powtarzalny, na Gothic 3 - że zabugowany. I to zwykle nie narzekają doświadczeni gracze, tylko młodziaki, których staż gracza wynosi mniej niż 5 lat. Możnaby mnożyć przykłady, a przecież wymienione przeze mnie gry to masa pracy włożonej w ich stworzenie, i adekwatnie masa rozrywki, która zapewniają, mimo pewnych subiektywnych wad. Ludzi ciężko dzisiaj zadowolić. A w czasach na przykład wczesnego 486 cieszył każdy cRPG, nawet badziewny, a każde FPP, nawet takie słabe jak Rise of the triad przechodziło się z wypiekami na twarzy, aż do finałowego bossa.

16.09.2009 14:08
26
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

"Wdupili nieco z WotLKiem. Jak dla mnie wepchnęli go tylko po to, żeby był król lisz i WoW był kompletny. No ale napchali tam za dużo pierdołów, a jednak gra przeciętnego hi lvlowca polega na doexpieniu do max poziomu, zebranie dobrego ekwipunku i bezustanne farmienie. Dostosowują się do każuali i zbijają przy tym jeszcze więcej kasy. "

100% prawdy w prawdzie. WoW sie skonczyl po wydaniu TBC. Jedyna szansa dla mnie na zmiane zdania byloby calkowita zmiana wiekszosci rzeczy o czym chyba Blizzard wie bo w Cataclysmie bedzie mnostwo zmian. Jednoczesnie na 100% nudna do zarzygania farma badgy i honoru aby kupic itemek ktory rozni sie az tym ze ma +3 staminy wiecej i dalsze gwalcenie lore i coraz bardziej poglebiajacy sie brak balansu w PvP bedzie kontunuowane plus zabijanie world/open PvP przez latajace mounty i coraz nizszy poziom trudnosci (i tu nie chodzi wcale o raidy tylko o zwykle questy, crafting i cala mase innych rzeczy - BTW raidy w WOLTK posysaja a ukoronowaniem "drogi" po ktorej idzie WoW (wg niektorych dobrej lol jest ostatni patch, robiony pare miesiacy i zawierajacy az jedno pomieszczenie i kilkanascie durnych daily questow, ktore musisz robic przez miesiac aby kupic sobie mounta, ktory rozni sie od tego zwyklego kolorem siodla).

Tylko slepi i uzaleznieni nie widza ze WoW idzie w strone wielkiego gowna, ewentulanie rozumiem ludzi ktorzy graja dla znajomych w gidlii - ale wtedy to nie MMO tylko rozbudowane graficzne GG. JEsli komus sie podoba to co jest teraz to ma poprostu malutkie wymagania co do gier MMO.

Pisze wszytko z swiezej perspektywy bo wlasnie 4 dni temu cancelnolem konto po 2 miesiecznym ostrym testowaniu WOLTK (wczesniej jakos nie mialem czasu). Syf nad syfy. :)
Jesli nowe MMO Blizzarda ma kontunuowac filozofie z TBC/WOLTK to dziekuje, nie skorzystam.
100 razy bardziej wole TOR.

"Danuel X - ludzie narzekają na WoW - że dziecinny. Na Obliviona - że powtarzalny, na Gothic 3 - że zabugowany" We wszystkich 3 przypadkach maja racje.

"Możnaby mnożyć przykłady, a przecież wymienione przeze mnie gry to masa pracy włożonej w ich stworzenie, i adekwatnie masa rozrywki, która zapewniają, mimo pewnych subiektywnych wad." Powtarzalnosc i zabugowanie to nie sa ubiektywne wady tylko fakty. Wg ciebie mam grac z usmiechem na twarzy w najwieksze gowno bo ktos tam nad tym sie niby napracowal? lol
Wg ciebie granie w G3 na kompie za 4-5k (w momencie premiery) z predkoscia 15fps i wywalka do Win co 10 min to masa rozrywki? Gratuluje dobrego samopoczucia. :)

"A w czasach na przykład wczesnego 486 cieszył każdy cRPG, nawet badziewny, a każde FPP, nawet takie słabe jak Rise of the triad przechodziło się z wypiekami na twarzy, aż do finałowego bossa." To chyba ciebie - slabe gry byly zawsze i zawsze byly one slabe. W slabe gry sie nie gra bo po co? Sa lepsze, ciekwasze sposoby zmarnowania tego czasu niz meczenie slabej gry. Chyba ze jest sie np fanem serii..... Masz dziwne podejscie - bardzo dziwne. :)

"Age of Conan - całkowity i absolutny brak end-game. Diabła tam ... od 3/4 levelowania nie było co robić. Bugów jakby mniej, chociaż czasem cholernie dotkliwe." W tym momencie AOC jest odbugowany, contentu jest troche, PvP jest bardzo fajne ( w porowaniu z WoW to nieba a ziemia wrecz), grafika swietna, engine dosc dobry, combat swietny i skilowy, polskie tansze serwery - gdyby ta gra byla taka od poczatku top w tym momencie byloby z 3-4 miliony subskrypcji pewnie. Niestety zmarnowala swoja szanse a srodowisko graczy MMO nie wybacza. :)

16.09.2009 14:40
Max_101
27
odpowiedz
Max_101
57
Mów mi Max

Mastyl -> dużo starszych graczy Ci powie, że WoW był najlepszy bez dodatków. Z jednej strony było świetne World PvP, super dopracowane raidówki i wspaniale battlegroundy. W TBC pododawali mounty od 30 lvl, liniowe instancje (3 bossy bez łażenia). Jedyne co było udane, to arenki. W WOTLKa już nie grałem, gdyż przestałem po pierwszych miesiącach gry w TBC.

Co to tematu, liczę na grę równą podstawce WoWa, bez zbędnych dodatków.

17.09.2009 09:10
Mastyl
28
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Pinokio21 - słabe to rzecz względna. Jak masz na rynku w sezonie 10 czy 15 świetnych, wysokobudżetowych najnowszych FPP z dopracowaną grafiką, to każdy produkt, który jest odorobine słabszy uznasz za shit. A zobacz na miłośników wymarłych albo wymierających gatunków: przygodówek czy symulatorów lotu- zamiast wybrzydzać - cieszą się tym co jest.

17.09.2009 23:02
29
odpowiedz
Djas
35
Generał

Jestem strasznie ciekawy tego nowego MMO, pewnie trzeba będzie poczekać co najmniej 3 lata na ta grę. Lepsze MMO od WoW-a mogą chyba zrobić tylko twórcy WoW-a.

18.09.2009 15:08
Sathorn
30
odpowiedz
Sathorn
65
Pretorianin

@Pinokio21

"Jedyna szansa dla mnie na zmiane zdania byloby calkowita zmiana wiekszosci rzeczy o czym chyba Blizzard wie bo w Cataclysmie bedzie mnostwo zmian."
Niezle, zmiana wiekszosci... wiekszosci czego? O tym juz nie piszesz. A Blizzard wie to zmienia w Cataclysmie... chyba chodzi ci o scenografie gry? No tak, bardzo wazna zmiana w MMO.

"nudna do zarzygania farma badgy i honoru aby kupic itemek ktory rozni sie az tym ze ma +3 staminy wiecej"
Zaraz, czy o to wlasnie nie chodzi w RPG zeby rozwijac postac i wlasnie zdobyc ten itemek z powiekszona o 5 stamina lub nawet o 1?

"...i dalsze gwalcenie lore" - no to jest dosc ciekawe. Moglbys to rozwinac?

"i coraz bardziej poglebiajacy sie brak balansu w PvP" - no ciekawe po co te patche wydawane prawie co dwa tygodnie sa? Przyklady jakies? Czy masz na mysli ze "kurde moj rogal jest zjadany na sniadanie przez warka - niesprawiedliwe kurna!".

"zabijanie world/open PvP przez latajace mounty" - nastepna ciekawostka... a juz myslalem ze czytalem kazdy idiotyzm.

"Pisze wszytko z swiezej perspektywy bo wlasnie 4 dni temu cancelnolem konto po 2 miesiecznym ostrym testowaniu WOLTK" - 2 miesiace w WOTLK no no. Musiales sporo zobaczyc. Na Ulduar pewnie cie wzieli z mety zaraz po wbiciu 80tki :P na ToC 25 pewnie ownowales z kumplami a Blizniakow lykneliscie za pierwszym podejsciem? Podaj nam linka na armory z twoja postacia zebysmy sie poslinili tu na forum :D

Generalnie bzdury, woda z domieszka testosteronu ze szczytowej fazy dojrzewania i beczka smiechu w tym poscie.

18.09.2009 17:05
😒
31
odpowiedz
zanonimizowany590525
21
Generał

"...od samego początku są dawkowane niezwykle skrupulatnie..."

Chyba autor chciał napisać "oszczędnie", nie pierwszy raz już zauważam iż pisanie na łamach gola nie wymaga znajmości słownictwa które się w tekstach używa.

18.09.2009 17:48
32
odpowiedz
Pinokio21
30
Konsul

"Generalnie bzdury, woda z domieszka testosteronu ze szczytowej fazy dojrzewania i beczka smiechu w tym poscie. " A co tam.. odpisze ci mimo iz nie ma za bardzo komu bo widze ze WoW jest twoim pierwszym i jedynym MMo w ktore grales. Jedziemy:

"Niezle, zmiana wiekszosci... wiekszosci czego? O tym juz nie piszesz. A Blizzard wie to zmienia w Cataclysmie... chyba chodzi ci o scenografie gry? No tak, bardzo wazna zmiana w MMO. "

Zmiana systemu levelowania (chainy do unlockowania leveli a nie tylko abstrakcyjna liczba exp do wbicia), zmiana itemizacji (wywalenie wiekszosci niepotrzebnych statow z itemow), zmiany w talentach (i to ogromne - wywalenie tych ktore nic nie robia - passiive, plus Mastery System), Zmiana systemu customizacji postaci (Path Of The Titans zamiast "Items Only". To wszystko zmieni sie w Cataclysm - i to sa zmiany na dobre. Jednoczesnie na 100% zostana Badge i Emblemy (jakos podstawka doskonale sie bez nich obywala), PvP zamkniete w BG/Arenach, fruwajki i proste, krotkie, liniowe do bolu (jedna droga z trzema salami na krzyz) instanty (ehhh.. gdzie czasy BRD, Maraundon czy chociazby Wailing cawerns, ktore mozna bylo nazwac DUNGEONAMI bo byly duze, skomplikowane i epickie).

"Zaraz, czy o to wlasnie nie chodzi w RPG zeby rozwijac postac i wlasnie zdobyc ten itemek z powiekszona o 5 stamina lub nawet o 1? " Nie tylko o to chodzi. Problem jest taki ze w WoWie po wbiciu 80tki chodzi tylko o to i jest to wykoanane w sposob ktory mnie po tygodniu farmy doprowadzil do /rzyg. PO raz kolejny widac ze nie grales w PreTBC, gdzie filozofia itemizacji byla zupelnie inna i lepsza. Bylo duzo itemow z ciekawmi procami, upgrade sprzetu nie sprowadzal sie do sciagania jakis RAWRow i patrzenia czy mam 3500 czy 3505 DPS. Nie bylo "zbierania capa" (i to zniknie w Cataclysmie - na szczescie), ktory powoduje ze kazda postac jest identyczna. Dasie zrobic rozwoj postaci o wiele lepiej i ciekawiej niz najebac statow do itemow niczym w Diablo i zeby sie w tym nie pogubic to trzeba sciagac mody i programy zewnetrzne - nie tedy droga, to jest slepy zaulek, zwlaszcza ze WoW jest Item Based gra.

""...i dalsze gwalcenie lore" - no to jest dosc ciekawe. Moglbys to rozwinac?"

Bezsensowne zabijanie coraz potezniejszych istot (nawet Old Gods - super) przez losowe grupy 25 smiertelnikow, dosc naciagane historie uwiarygadniajace nowe kombinacje rasa/klasa, jeszce bardziej naciagana zdrada Death Knigtow (os fabuly WOTLK), Idiotyczny sposob wprowadzenia do gry Dreanei (TBC), Wlasciwie caly Icecrown (porazka, Widmo zniszczenia Azeroth przez Lich Kinga i Scourge a ludziki sobie organizuja turniej i jezdza beztrosko na konikach pod brama cytadeli Lich Kinga - priceless. Wogole ostatni patch to smiech na sali, fabularnie i contentowo).

""i coraz bardziej poglebiajacy sie brak balansu w PvP" - no ciekawe po co te patche wydawane prawie co dwa tygodnie sa? Przyklady jakies? Czy masz na mysli ze "kurde moj rogal jest zjadany na sniadanie przez warka - niesprawiedliwe kurna!". " No wlasnie - patche co dwa tygodnie..... hotfixy bo przesadzili, hotfixy bo "nie dosadzili", co dwa miesiace darmowe respece i zmiany w talentach, ktore powoduja ze dana klasa jest OP (Palek !!), po czym pol roku nerfow i okazuje sie ze klasa jest najslabsza w grze - no i znowyu buff do "I Win Button". I tak w kolko. Calkowita porazka z DK w PvP, ktorzy mieli pare miesiecy nieustajacych nerfow bo betatesterzy od PvP w Blizzardzie chyba byli pijani jak go testowali. Tak jest od premiery zreszta - Shaman, ktorym gram (gralem) byl juz najlepszy, potem calkiem fajny, potem tak zbufowali inne klasy ze od razu sie klikalo "release Spirit", potem znowy byl OP a teraz znowu jest do dupy. Tak samo z Palkiem tylko teraz Palek zabija wiekszosc klas w pierwszym stunie. A np. taki Rogal zawsze wymiatal w PvP - to jest balans? I dont think so..... No ale WoW to nie gra stricte PvP wiec to najmniejszy z moich problemow.

""zabijanie world/open PvP przez latajace mounty" - nastepna ciekawostka... a juz myslalem ze czytalem kazdy idiotyzm. " Oczywiscie ze to jest prawda i powie ci to wiecej osob. Nie grales w preTBC tak? Sorry ale gra na Northrend i Outlands polega na latniu od spota do spota (kwiatki, ore), 3 sekundy na ziemi i juz lecimy dalej. Nikt wlasciwie sie nie bije chyba ze z nudow pod instantem albo mozesz sobie pogankowac levelujacych co ich jeszce nie stac na latajke. Latajace mounty zabily world PvP w WoWie, nie ma poprostu czegos takiego - a bylo i to na duza skale. W koncu to "World Of WARcraft" i mamy konflikt no nie? W grze tego konfliktu juz nie ma. Chcesz wojny? Idz nosic flage lol.

""Pisze wszytko z swiezej perspektywy bo wlasnie 4 dni temu cancelnolem konto po 2 miesiecznym ostrym testowaniu WOLTK" - 2 miesiace w WOTLK no no. Musiales sporo zobaczyc. Na Ulduar pewnie cie wzieli z mety zaraz po wbiciu 80tki :P na ToC 25 pewnie ownowales z kumplami a Blizniakow lykneliscie za pierwszym podejsciem? Podaj nam linka na armory z twoja postacia zebysmy sie poslinili tu na forum :D " WoW to nie tylko najtrudniejsze raidy - sorry ale pirdolisz. Gralem jeszce w koreanska bete, preTBC (za czasow hardore nie casual raidow) miale zrobione wszytko do Naxx, wiec nie pisz mi o radiach plz. Rzygam nimi - sa nudne i powtarzalne. Zaczynalem na ok. 50 levelu - w tydzien zrobilem do 68 - zostaje 7 tygodni na WOTLK. W tydzien dolevelowalem do 80tki, potem tydxoen jeszce porobilem questy i daily do rep mi potrzebnych, wyfarmilem kase na epic flying i dual spec, potem grind heroicow i pare raidow. Po paru tygodniach mi sie znudzilo. Moglem raidowac, mialem gildie ale mi sie nie chcialo bo mnie to nudzi. Bylem Ulduar 10 - widzilem caly inst - wystarczy. Sorry ale nie mam cisnienia na jakies glupie achievemny w stylu wszytkie frakcje na exalted albo 500 Emblemow, ktore wymagaja trzech miesiecy robienia non stop tego samego codziennie (zaprzecz plz). PvP w stylu Fantasy CounterStrike (areny) mnie nie interesuje i nie zatrzyma mnie w grze. Wybacz ale dwa miesiace spokojnie mozna sobie opinie o WOLTK wyrobic, zwlaszcza ze jakbym nolifowal tak jak kiedys to te dwa miesiace wystarcza (zakladajac ze masz ogarnieta gildie) na przejechanie calego contentu raidowego. Wez pod uwage ze w ta gre graja rozni ludzie i maja rozne do niej podejscie. Jesli dla ciebie wyznacznikiem tego ze ktos moze krytykowac WoW'a jest to ze zrobil WSZYSTKIE RAIDY w grze i poswiecil na to 8 miesiecy to kkthxbye...... Umarlbym z nudow z polowie tego czasu. Zwlaszcza ze radiowalem w WoWie jeszce w czasach gdy bylo to cos naprawde wymagajacego i skila i czasu.

"Generalnie bzdury, woda z domieszka testosteronu ze szczytowej fazy dojrzewania i beczka smiechu w tym poscie. " Dokladnie to samo moge napisac o twojej pseudo odpowiedzi. Gralem w EQ2, EVE, FFXI (tu tylko trial), WoW'a, GW, WAR, AOC, LOTRO (obecnie). Wiem co pisze i wiem o czym pisze. Pokaz mi ze ty tez wiesz, w co szczerze watpie.

Z niecierpliwoscia oczekuje odpowiedzi. Tylko mi nie pisz ze tobie sie WoW podoba bo to wiem i wiem tez ze masz malutkie wymagania jesli ci sie podoba. Napisz cos madrego. Jesli ci sie niechce komentowac calosci posta to konkuzje jest taka: WoW byl fajny PreTBC, oba dodatki i wszytkie pomysly w nich zawarte prowadzily gre po rozni pochylej w stan dla mnie niegrywalny dluzej niz dwa miechy (zeby zobaczyc 90% contentu i quitnac). Jednoczesnie jestem dosc podbudowany zapowiedziami Cataclysm, ktory ma duzo rzeczy zmienic i to na lepsze co byc moze spowoduje ze zostane wtedy w grze na dluzej niz ten miesiac/dwa aby wylewelowac do 85 i oblukac all zony i instanty i zrobic pare raidow aby je po prostu zobaczyc i poznac fabule w nich.

23.09.2009 16:58
Sathorn
33
odpowiedz
Sathorn
65
Pretorianin

Nie siedzę na forum codziennie wiec nie odpowiadałem tylko z tej przyczyny.

Zaczynajmy:

Najpierw generalnie: to co ktoś sobą reprezentuje (czy to jest wiedza czy dobre wychowanie) da się stwierdzić tylko organoleptycznie, z praktyki. Innej drogi nie ma, więc siłą rzeczy odnosząc się do kogoś odnosisz się tylko i wyłącznie do tego co widzisz, nie do tego co (byc moze ta wartosciowa w gruncie rzeczy osoba) ma w sobie w środku. To samo odnosi się do słowa pisanego, nie można zakładać ze autor wiec coś lub ma na myśli coś czego wcześniej sam nie napisał.

Ja odnosiłem się do tego co napisałeś a nie do tego co wiesz lub zrobiłeś - tego po prostu nie wiem. Cała ocena łącznie z końcową bazowała na tym co napisałeś a wtedy, jak już zauważyłeś punktowałem je bezlitośnie.

1. "zmiana większości..." jest sztandarowym przykładem. Nie dopisałeś o co ci chodzi, więc i moje luźne domysły były podobne - bo na pierwszy rzut oka zmiany największe zachodzą właśnie w scenografii w tym dodatku.

2. "...bo widze ze WoW jest twoim pierwszym i jedynym MMo w ktore grales" to jest przykład na to jak nie powinieneś reagować. Nie masz i nie możesz mieć bladego pojęcia kim jestem ile mam lat i co najważniejsze w co i ile czasu grałem. Ja w swoim poście odnoszę się do tego co piszesz, nie do tego kim jesteś ani kim i w co grasz.
Ale pozwól mi się przedstawić: mam 39 lat, gram w gry komputerowe od 1985, dwa lata pracowałem jako recenzent dla gazety RESET, znam wszystkie tytuły z gatunku MMO od strony praktycznej gdyż już w 1997 grałem w redakcji w UO (eh ciezko szlo na 14400 Motoroli), a nie będę wymieniał całej listy bo są to po prostu wszystkie MMO płatne jakie były/są na rynku. To ja stworzyłem i utrzymywałem na zewnętrznych serwerach BOTPOLA na serwerze Anarchy Online a służącego do zintegrowania polskiego community w tej grze. Również co było ówczesną tajemnicą (podpisywałem cyrograf), byłem pierwszym polskim ARKiem w tej grze (pomocnicy GMow wywodzący się z community) i nie wiem czy nie jedynym po tym jak przestałem w to grać. Co do WoWa: gram oczywiście od samego początku co możesz sobie łatwo prześledzić na www.mmorpg.pl gdzie występuję pod tym samym nickiem. W koreańską betę nie grałem bo był to czysty masochizm :P A to link do mojej postaci obecnej http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Azjol-Nerub&n=Sathorn
Więc niestety pomyliłeś się w ocenie mojej osoby.

3. Zgadza się co w ostatnim poście napisałeś na temat zmian ale Twoja ocena tego czy obecne rajdowe instanty są gorsze czy lepsze jest tylko i wyłącznie Twoją subiektywną oceną która wybacz ale nie dotyczy wszystkich. Moim zdaniem właśnie droga która obrał Blizz jest właściwą a te tytuły które właśnie podążają Twoim tokiem rozumowania będą marginesem (i na marginesie: dostawałem w podstawce gęsiej skórki jak miałem spędzić w BRD swój CAŁY wieczór). Nie ma sensu się spierać bo to jest bezcelowe.

4. "powiekszanie staminy" - po pierwsze to nie prawda że "w PreTBC, gdzie filozofia itemizacji byla zupelnie inna i lepsza. Bylo duzo itemow z ciekawmi procami". Dobrze że mamy wowhead.com gdzie można sobie posortować itemki po iLevelu oraz sprawdzić że itemów z procami "chance on" np w Molten Core było.... 18 sztuk :) oto link dla niedowiarków http://www.wowhead.com/?items&filter=cr=107:16;crs=0:2717;crv=chance:0
Poza tym moim zdaniem powiększanie statystyk o 1 jeden czy 5 punktów to właśnie jest rzecz podstawowa w grze w RPG, gdzie każdy nawet najmniejszy stat jest ważny a to czy robisz to lepiej za pomocą RAWRa czy maxdps.com to już każdego prywatna sprawa. Powiększając swoje możliwości dajesz innym szanse którzy robią to samo na osiągnięcie zamierzonych wspólnych celów. Na tym polega szacunek dla innych - nie chcesz aby ciągnęli Cie ze sobą tylko dlatego że Cię lubią - chcesz sam też im pomóc.
Nie chcesz, to robisz "world eventy" czy cokolwiek innego w tym świecie który daje największe możliwości spędzania czasu z przyjaciółmi poza wspólną walką. A to już nie moje zdanie a fakt.

5. "gwałcenie lore" to lapsus językowy do którego się z wrodzonej złośliwości doczepiłem prowokując Cię do odpowiedzi, która swoją drogą nie jest już głupia tyle że jak zwykle w Twoim przypadku użyta argumentacja pokazuje że mylisz jak większość osób prywatne zdanie z bezspornymi faktami. "Bezsensowne zabijanie coraz potężniejszych istot przez losowe grupy 25 smiertelników" - jeśli uważasz że powinni zginąć albo że nie powinni dostąpić zaszczytu to obejrzenia twarzy takiego piksel-owego herosa to nie bardzo teraz rozumiem po co grać w taką grę. Przecież zabawa polega na tym żeby pokonywać właśnie takie bariery raz po raz. Jeśli natomiast chodzi Ci o to że jest to "przypadkowe społeczeństwo" to spieszę Ci donieść ze po pierwsze każdy ma prawo to zrobić - nie da się tego zakazać, a po drugie to jest właśnie genialność systemu Blizzarda. Każdego encountera w założeniu ma pokonać każdy... tyle że w różnym czasie. Gildie profesjonalne, z zapleczem oraz co już jest coraz częstsze sponsoringiem zrobią to zaraz po release - jako pierwsze, jednocześnie otrzymując odpowiednie achievmenty. Potem po kilku zapewniam Cie planowanych nerfach danego encountera może już zabić go mniej profesjonalna gildia a na samym końcu po następnej fali upgrade'ów oraz nerfów - już prawie każdy lub każdy. Tyle że już wtedy nie ma się czym pochwalić. I na tym to polega. Bo ta profesjonalna gildia opisana przeze mnie na początku jest już daleko daleko w przodzie ze swoim progressem.
To ciężko zauważyć ale schemat postępowania Blizzarda jest wyraźny. Tym sposobem bawią się wszyscy a nie tylko "pro" gracze - a ja osobiście mam niesamowitą przyjemność grać z moimi kumplami którzy nie są super extra wyjadaczami ale za to wspaniałymi kumplami. Prędzej czy później zobaczę więc cały content nie będąc częścią hardcorowej gildii.

6. "PvP" - mnogość zmian? toż to właśnie jest dowodem na to że ludzie tam pracujący siedzą i myślą jak wyrównać szanse między klasami, był zresztą chyba na GOLu tekst mówiący ile oni ludzi zatrudniają w QA z tego co pamiętam więcej niż w jakimkolwiek projekcie innej firmy wszystkich do kupy. Dlaczego WoW ma takie wzięcie? Czyżby dlatego ze wszyscy głupcy świata skrzyknęli się żeby w to grać? Nie, ludzie czują i widzą że ten świat żyje, zmienia się i po prostu nie pozwala się nudzić. Czy brak "open PvP" oznacza że gra jest zła? Nie, to tylko prywatne kogoś odczucie - wszyscy inni naparzają w BG i mają z tego niezła uciechę bo jeśli nie - to po prostu przestają grać.
Co do latających mountów to idiotyzm polega na tym że open/world PvP zabiło pojawienie się BattleGrounds'ow a nie latajace mounty. Pamiętam doskonale swoje boje w SouthShore z Hordą więc wiem o czym mówię, skleroza jeszcze mnie nie dopadła. A noszenie flagi a propos to jakaś ujma?

7. Rajdy. Tutaj mam po prostu wrażenie że nie lubisz rajdować, fakt są powtarzalne, fakt że czasem nudne - ale takie są rajdy. Taka jest gra PvE, kto tego nie akceptuje niech szuka czegoś nowego ale powtarzam, nie oceniaj gry przez pryzmat własnych zachciewajek. Masz prawo mówić że Ci się gra nie podoba ale już stwierdzenie że gra jest denna mija się z prawdą o kilka długości - skąd to wiem? Taka jest zasada demokracji - to większość ma rację. Więc jeśli gra w to ileś tam milionów ludzi to znaczy że gra jest parę długości przed innymi tytułami mogącymi się pochwalić setkami tysięcy jeśli już.

No i na sam koniec, jeszcze raz prośba: nie pisz o swoim przeciwniku w dyskusji bo zostaniesz uznany za dzieciaka która jak nie ma argumentów to używa bluzgów - pisz na temat i używaj argumentów. W paru punktach nieźle Ci poszło ale podlałeś to za mocno sosem "a mi się nie podoba".

Peace.

23.09.2009 17:03
34
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Czy pinokio to nasz slawny mark24 ?

Wiadomość Nowe MMO Blizzarda popularniejsze od World of Warcraft?