Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra The Whispered World | PC

23.03.2009 20:12
1
zanonimizowany354129
22
Centurion

W Waszej pięknej Encyklopedii Gier brakuje klasyka przygodowego Discworld 2. GG.

23.03.2009 21:39
2
odpowiedz
PSXFAN
67
Last Samurai

Kto chce w to zagrać ja Tak

05.06.2009 08:27
😊
3
odpowiedz
polish_farmer
51
Konsul

Pełen wyczes :D Niedługo wychodzi - na pewno kupię. Już po obrazkach można stwierdzić że w produkcje gry wpakowano mnóstwo energii i zaangażowania.

12.06.2009 13:46
👍
4
odpowiedz
zanonimizowany607890
10
Pretorianin

Piękne scenerie, artystycznie wykonane, ciekawa fabuła...ale w Polsce nie ma. Nasi kochani dystrybutorzy śpią.

12.06.2009 15:48
5
odpowiedz
Thilus
3
Junior

Nie jestem tylko pewien skąd informacja na GOLu, że gra pojawi się 12 czerwca. Game designer na forum gry pisze, że gra pojawi się W NIEMCZECH dopiero 28 sierpnia, natomiast wersja anglojęzyczna powinna wyjść do końca roku.

01.07.2009 19:34
6
odpowiedz
Lord_Destroyer
8
Legionista

Kolejna gra bez obsługi monitorów panoramicznych. Już czuję jak te piękne obrazki dla rozdzielczości 1024x768, rozmywają się i spłaszczają przy mojej 1440x900. No tak, tradycja przygodówek - nigdy nie idź z duchem czasu, zawsze wyglądaj archaicznie. Jak ludzie nie pokochają Cię za fabułę i zagadki, to i tak nic cię nie uratuje...

BTW najgorsze przygodówki w jakie grałem, to te z "nowoczesną grafiką", w pełni 3D i bajery szmery. A gameplay żaden. Dlaczego twórcy tych dobrych nie starają się trafić w gusta większego grona odbiorców? Nie czuliście nigdy że przygodówki zawsze były gatunkiem niejako "niszowym"?
Gdyby zadbać o takie rzeczy jak grafika (mówię tu o użyteczności, np. interface, nie o tym jak pięknie jest zrobiona, bo niektóre to naprawde arcydzieła), gdyby postawić je na półce obok FarCray'ów i innych sztampowych wyciskaczy potu z procesorów, to wszystkie leżałyby i kwiczały u stóp gier przygodowych.
No chyba że faktycznie większość graczy pod których jest wycelowany przemysł "growy" ma gust szympansa...

02.10.2009 00:08
7
odpowiedz
Elum
104
Generał

Producentem gry nie jest bad brain tylko Daedalic Entertainment. Premiera z kolei odbyła się nie w czerwcu, tylko w sierpniu. Może warto by te "błędy" w Encyklopedii w końcu poprawić?

11.08.2010 13:47
👍
8
odpowiedz
Kayleigh_
54
Centurion

Gra jest rzeczywiscie sliczna, zabawna, mimo smetnego nastroju nieustannie wzdychajacego Sadwicka, pelna dziwacznych stworzen i z ciekawymi funkcjami towarzysza klauna - Spota.
Bardzo sie ciesze, ze wreszcie ktos to u nas wydaje i mam nadzieje, ze tlumaczenie nie popsuje klimat oryginalu. :)

12.08.2010 19:53
9
odpowiedz
Bibel
140
Konsul

kocham gry tego typu! NIEZAPOMNIANY BROKEN SWORD 1&2!

14.08.2010 15:51
10
odpowiedz
Felipe94
18
Legionista

mi to najbardziej machinarium przypomina

18.08.2010 13:10
11
odpowiedz
Madzius888
65
Konsul

Pojawiła się recenzja polskiej wersji, może ktoś miałby ochotę przeczytać:
http://www.adventure-zone.info/fusion/articles.php?article_id=1183
:)

24.08.2010 17:00
👍
12
odpowiedz
joka1
26
Pretorianin

Bardzo mocno czekam na ukazanie sie gry w Polsce. To czego do tej pory zdołałam sie o grze dowiedziec ( szczególnie dzieki pewnej " dobrej duszy ", ktora juz grając, grę z deczka przybliżyła ) jeszcze bardziej w/w porządana przeze mnie czyni ;) Premiera tuszzzz, tuszzz i oby sie nie opózniła.

26.08.2010 14:20
13
odpowiedz
elemoretal
22
Centurion

The Whispered World to bardzo dobra, rewelacyjna gra. Grafika jest porywająca, na poziomie Runawaya, zagadki różne ale ciekawe, muzyka też trzyma poziom. Z początku gdy usłyszałem o tej grze i przeglądałem screeny z gry nie byłem zbyt przekonany do gry, jednak zmieniłem diametralnie zdanie gdy zagrałem w demo. Historia klowna Sadwicka i jego kompana Spota wciąga i porywa, chociaż dziwna z nich para bohaterów i na początku mogą budzić pewien dystans, jednak każdy do tej sympatycznej dwójki przekona się, polubi ich. Czekam na pełną wersję, na szczęście już niedługo jeśli oficjalne zapowiedzi się potwierdzą. Poniżej podaje moje przejście dema, ale przedtem parę drobnych szczegółów. W trakcie gry do przejścia do menu głownego naciskamy klawisz Esc. Gorące punkty w danej lokacji wyświetlamy naciskając i przytrzymując spację. Inwentarz wywołujemy PPM - prawym przyciskiem myszy. Podręczne menu każdego gorącego punktu wywołujemy naprowadzając kursor na ten gorący punkt, naciskamy go LPM - lewy przycisk myszy i przytrzymujemy aż te podręczne menu się pojawi. Podręczne menu każdego gorącego punktu składa się z trzech opcji, dobrze jest wszystkie te opcje sprawdzać gdyż pominięcie niektórych w pewnych momentach gry pozbawia nas informacji i możliwości posuwania gry do przodu.

POCZĄTEK DEMA. Od kilku dni Sadwickowi śni się ten sam koszmar. Budzi się i wstaje z łóżka. Rozgląda się po baraku. Przy łożku znajduje poszarpaną kartkę(Torn Note) która zawiera instrukcję wystrzelenia osoby z armaty, zawiesił ją jego starszy brat Ben. Przy łóżku znajduje się też piec(Stove) ale on nie działa. W rurze odprowadzającej spaliny na zewnątrz jest dziura(Hole) a na dodatek brak klamki u drzwiczek w piecu. Drzwiczki można otworzyć od środka pieca ale Sadwick tego sam nie zrobi. Z podłogi podnosi niedźwiedzią łapę(Claw). Uderza w głowę niedźwiedzia(Bear Head). Pojawia się klucz(Key). Bierze go. Ukrył go tam Ben. Otwiera szufladę(Drawer) i bierze z niej kartkę(Note), na której znajduje się plan jego zajęć na cały dzień. Teraz otwiera drzwi(Door) i wychodzi z baraku. Robak Spot chce napić się wody. Sadwick daje mu się napić wody z balii(Bucket). Bierzę łopatę(Shovel). Rozmawia z Benem i z dziadkiem.

Wchodzi do dziadka baraku. Rozgląda się po całym baraku. Bierze siatkę do włosów(Hairnet), sztuczną szczękę(Dentures), oraz chusteczkę(Handkerchief). Za drzwiami baraku dziadka znajduje korek(Cork), musi je przedtem zamknąć będąc w środku baraku. Teraz otwiera drzwi i wychodzi z baraku dziadka. I idzie do jesiennego lasu(Autumn Forest) ale się w nim gubi i wraca do swego obozu. Rozmawia z Benem i się dowiaduje że potrzebuje mapy i kompasu by nie zgubić się w jesiennym lesie. Mapa jest ukryta w baraku Bena a kompas ma dziadek. Rozmawia teraz z dziadkiem w sprawie jesienego lasu i dostaje od dziadka kompas. Sadwick idzie poszukać mapy do baraku Bena. Ben i Sadwick korzystają z tego samego baraku. Piec nie ma klamki u drzwiczek, może celowo żeby coś tam ukryć? Sadwick próbuje Spota wsadzić do pieca(Stove) przez dziurę(Hole) ale Spot jest zbyt duży, przesuwamy kursor w prawy górny róg ekranu.

Wysuwa się grafika służąca do zmiany kształtu Spota, klikamy w lewą kolistą ikonę z kształtem w środku jakby gór. Spot zmienia kształt. Spota wstawiamy do dziury pieca. Spot otwiera od środka drzwiczki pieca. W środku pieca widać zamkniętą szkatułkę(Casket). Sadwick bierze ją. Jak ją otworzyć? Może będzie pasował klucz który był ukryty w głowie niedźwiedzia. Pasuje. Sadwick otwiera szkatułkę i znajduje mapę jesiennego lasu. Całą tą operację wykonuje się w inwentarzu. Teraz Sadwick i Spot mogą się udać do jesiennego lasu. W jesiennym lesie(Autumn Forest) Sadwick idzie na brzeg jeziora(Shore) i rozmawia z posłańcem(Messenger). Jeśli Sadwick złapie rybę dla posłańca(Messenger-Chaski) to on opowie mu swojej misji. Sadwick potrzebuje wędki. Siatkę już ma, bierze gałąź(Branch). Łączy gałąź z siatką na włosy(Hairnet) w inwentarzu, otrzymuje siatkę na gałęzi(Dip Net). Łowi nią rybę w jeziorze. Rybę daje posłańcowi.

Podnosi ość(Fishbone). Posłaniec opowiada mu o swojej misji. Mówi mu wyroczni Shanie która może mu dostać się szybciej do króla poprzez radę o krótszej drodze a Sadwickowi może pomóc w zrozumieniu jego snu. Sadwick idzie do ruin(Ruins). Bierze rzeźby(Statue) żółwi. Używa chusteczki(Handkerchief) na mechu(Moss). Mech zasłaniał tarczę herbową króla(Escutcheon), tarcza ta posiada dziurę(Hole) do której może pasować jakiś rodzaj klucza. Badając ponownie posąg(Statue) Sadwick zauważa że posąg może być jakiegoś rodzaju mechanizmem i musi o tym powiedzieć posłańcowi Bobbowi. Sadwick idzie do posłańca Bobba na brzeg jeziora(Shore). Posłaniec obawia się że znalazł go Asgil. Sadwick mówi mu że coś znalazł w ruinach. Po rozmowie z posłańcem, posłaniec daje Sadwickowi kamień(Whispering Stone). Sadwick wraca do ruin. Wkłada kamień(Whispering Stone) do dziury(Hole) w posągu(Statue).

Powoduje to trzęsienie ziemi. W baraku Bena pęka rura co powoduje upadek kapelusza(Hat) na podłogę. Brama(Gate) w ruinach rozpada się. Kamień wypada z dziury posągu, Spot go połyka. Sadwick wraca nad jezioro by o tym powiedzieć posłańcowi. Posłańca Bobba nie ma. Widać ślady walki. Sadwick podnosi z ziemi bomby(Bombs) oraz nóż(Knife). Idzie do obozu cyrkowego(Circus), rozmawia z Benem i dziadkiem. Wchodzi do baraku Bena i bierze kapelusz(Hat). Próba dotknięcia rur(Pipes) powoduje utratę przytomności Sadwicka. Sadwick wraca do ruin. Nożem(Knife) toruje sobie drogę przez krzaki(Bush). Idzie odkrytą w ten sposób ścieżką dalej. Rozmawia z kamieniami(Rock Bros.), w tym o Shanie i gra z nimi w trzy pytania, ale zawsze przegrywa. Aby otworzyć drzwi(Door) do komnaty Shany, Sadwick musi stanąć pod drzwiami(Door) po tej samej stronie po której są kamienie(Rock Bros.).

Aby dostać się do komnaty Shany, Sadwick musi przejść przez otwarte już drzwi (Door) od strony przeciwnej niż są kamienie(Rock Bros.). Pojawi się wtedy strzałka skierowana w dół. W komnacie Shany, Sadwick podchodzi do zegara(Clock). Zegarowi brakuje wskazówki godzinowej. Z inwentarza bierze ość(Fishbone) i używa jej na tarczy zegara(Clock Face). Zegar działa. Ale co dalej, jaką godzinę ustawić? Idzie porozmawiać z kamieniami(Rock Bros.). Kamienie mówią mu że wyrocznia Shana pojawia się w swojej komnacie w pół do pierwszej po południu(half past noon). Sadwick wraca do komnaty i ustawia zegar na tę godzinę czyli 12:30 . Wskazówkę godzinową(Hour Hand) ustawia na XII. Klikamy wskazówkę godzinową, zostaje ona podświetlona i klikamy następnie na tarczy liczbę XII. Wskazówkę minutową (Minute Hand) ustawiamy na cyfrze VI. Klikamy wskazówkę minutową, zostaje ona podświetlona i klikamy następnie na tarczy cyfrę VI.

Teraz klikamy przycisk(Button). Przez okrągłe okno pada promień światła, koniec tego promienia światła wskazuje na kartkę(Note). Sadwick odczytuje ją i dostaje wskazówkę-zagadkę. Brzmi ona "Zrób śpiącemu olbrzymowi przysługę."("Do a sleeping giant a favor."). Sadwick zna jednego śpiącego olbrzyma jest to Bruno, jest to zwierzę które w nocy ciągnie baraki ich objazdowego cyrku. Sadwick w inwentarzu znajduje kartkę(Note) z planem jego zajęć na cały dzień. Znajduje na niej pozycję 12:15 - mycie Bruno. Podchodzi do zegara i ustawia czas na 12:15 . Przez okrągłe okno pada promień światła, koniec tego promienia światła wskazuje na kartkę(Note) ale w innym miejscu. Sadwick odczytuje ją i dostaje wskazówkę-zagadkę. Brzmi ona "Kolory wracają do świata."("The colors come back into the world."). Kiedy kolory wracają do świata? Kiedy kończy się noc i zaczyna dzień czyli o świcie, czyli ze wschodem słońca.

Sadwick w inwentarzu znajduje kartkę(Note) z planem jego zajęć na cały dzień. Znajduje na niej pozycję 5:30 - oglądanie wschodu słońca. Podchodzi do zegara i ustawia czas na 5:30 . Pojawia się wyrocznia Shana. Sadwick rozmawia z nią. Sadwick na koniec rozmowy dowiaduje się ku swojemu przerażeniu że jego przeznaczeniem jest zniszczyć świat. KONIEC DEMA.

19.09.2010 00:00
14
odpowiedz
se7e
29
Pretorianin

Gra jest naprawdę bardzo fajna i ładna, jeśli chodzi o angielską wersję to język jest bardzo przystępny, nie ma żadnych trudności w zrozumieniu całości.

28.09.2010 20:19
15
odpowiedz
Soark
8
Legionista

Właśnie skończyłam. Bardzo starannie wykonana gra, to trzeba przyznać. Grafika bajkowa, muzyka buduje nastrój a i miłośnicy zagadek nie będą zawiedzeni. Być może nie są wybitnie trudne, ale sensowne i nieprzekombinowane. Fabuła prezentuje też coś innego wśród nowszych przygodówek (bo ostatnio przeważają te typowo "komediowe" oraz śledcze). Zakończenie poruszające. I miło że wreszcie spotkałam się w grze z tak naturalnie wprowadzonym morałem- z reguły twórcy sobie nie żałują i jak już chcą coś przekazać to niemalże z buta. Całkiem sympatyczne postacie, choć jest ich raczej mało. Powtórzę opinie wielu, mówiąc że do angielskiego głosu Sadwicka trudno się przyzwyczaić. Zdecydowanie polecam innym miłośnikom przygodówek, zwłaszcza tym lubiącym baśniowy klimat.

30.07.2012 16:05
16
odpowiedz
elemoretal
22
Centurion

Właśnie skończyłem pełną grę. Długo jakoś nie mogłem się zebrać do tej gry i nie tylko tej. Koniec gry mnie zaskoczył, ale nie będę psuł innym zabawy pisząc o nim. Krótko, jest dobra.

13.06.2013 01:08
17
odpowiedz
1Jaro1
5
Junior

Bardzo fajna i przyjemna gra, polecam wszystkim miłośnikom przygodówek. Na początku trochę się zraziłem, gra wyglądała jak dla dzieci, z sepleniącym głównym bohaterem, ale to było złudne wrażenie, gra jest bardzo zabawna, trzeba nieźle nakombinować żeby ją przejść. Dla mnie rewelacja.

14.06.2018 11:59
😃
18
odpowiedz
siggard11
1
Junior

Gra jest dostępna w najnowszym 07/2018 numerze CD-Action.

Gra The Whispered World | PC