Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Efekty DirectX 10 na konsolach obecnej generacji są możliwe

21.05.2008 08:28
1
musio3
82
Konsul

ale co "mi" się stanie?

21.05.2008 08:36
2
odpowiedz
zanonimizowany315478
93
Legend

Niech probuja,zobaczymy co z tego wyjdzie

21.05.2008 08:38
3
odpowiedz
zanonimizowany550528
2
Junior

Jak to co, DX10 ci się stanie na ekranie telewizora, ot co. :D A tak na poważnie to w sumie żadna niespodzianka, że konsole mogą pociągnąć część z tych efektów ale co z tego skoro ich wydajności nie wzrośnie i w sumie gry będą wyglądały ostatecznie tylko trochę lepiej i pewnie tylko dla tego kto będzie potrafił wyłapać dodatkowe smaczki. PS3 prawdopodobnie miała by problem z płynnym liczeniem Crysisa w formie takiej jaka jest na PC i to pod DX9 a z włączonymi wodotryskami 10 to już w ogóle. Niemniej zawsze lepsze te kilka dodatkowych efektów niż ich brak ;)

21.05.2008 09:03
4
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

To już nikt nie pamięta przekrętu z demem Crysisa? Jak za pomocą hakerskiego urządzenia "notatnik" zmieniało się parametry i na WinXP z DX9 było efekty z DX10? Powiedzmy sobie szczerze DX10 to chwyt marketingowy.

21.05.2008 09:04
GunarDAN
5
odpowiedz
GunarDAN
122
Konsul

DX10 miał przynieść rewolucję. Na razie objawiła się ona spadkiem wydajności gier...

21.05.2008 09:20
6
odpowiedz
zanonimizowany550528
2
Junior

Rewolucja nie nadejdzie od tak. Potrzeba czasu, zresztą jej promyki już się pojawiają w postaci STALKER Clear Sky. Niech tylko programiści zaczną masowo pisać gry pod DX10, wtedy nastanie rewolucja. :)

21.05.2008 09:20
7
odpowiedz
Drau
82
Legend

Bo tu nie chodzi o 'da sie czy sie nie da' tylko o performance, tyle.

21.05.2008 11:10
hansatan
8
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Co do crysisa i jego demka i dx10 pod winxp to fakt, niektóre elementy się włączały, ale nie wszystkie!

Wkrótce i tak będziemy musieli się przerzucić na vistę, choć wolę tego uniknąć...

21.05.2008 11:38
9
odpowiedz
Drau
82
Legend

Nie bedziemy musieli. I nie wkrotce. Zanim developerzy beda robic gry dx10 only minie jeszcze latek troche, wiec spokojnie, bez pospiechu.
Osobiscie czekam na nastepny OS msu, bo Visty nawet tykac kijem nie zamierzam.

21.05.2008 11:55
10
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Chyba na porządną optymalizację Visty.... bo ma swoje zalety, ale wad też ma sporo... więć Mikroszkop niech działa.

21.05.2008 13:16
Docenci
😈
11
odpowiedz
Docenci
69
Pretorianin

LOL... no to jak są możliwe na obecnych konsolach to i są możliwe na DX9. :)

21.05.2008 13:32
yazz_aka_maish
12
odpowiedz
yazz_aka_maish
118
Legend

Osobiscie czekam na nastepny OS msu, bo Visty nawet tykac kijem nie zamierzam.

Tekst roku :D Ciekawe czy testowales dluzej niz widziales u kolezanki na nowym laptopie :DDD
Sorry, za offtopa, ale musialem bo takiej bzdury dawno nie slyszalem, zwlaszcza z ust, wydawaloby sie, szanowanego usera forum...

21.05.2008 13:44
Cainoor
😊
13
odpowiedz
Cainoor
264
Mów mi wuju

Taki offtop: Ja Viste ruszyłem kijem jakieś pare miesięcy temu i teraz XP jakiś toporny mi się zdaje.

21.05.2008 14:08
yazz_aka_maish
14
odpowiedz
yazz_aka_maish
118
Legend

Cainoor, otoz to :)

Offtopic mode off.

21.05.2008 14:38
15
odpowiedz
zanonimizowany533042
10
Konsul

Jak się da to niech próbują. Ale wolałbym dokładne sterowanie (jeśli na padzie sie da )

21.05.2008 14:56
Szefoxxx
16
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

Też mi nowina - dx10 to tylko api - żeby zrobić dobrą grafikę wcale dx10 nie jest potrzebny, a dlatego z niego korzystają bo ma funkcje ułatwiające pewne rzeczy - tak więc gra może wyglądać tak dobrze jak dx10 i na xbox360 i na ps3 zależy tylko czy twórcy mają dobry pomysł aby to zrealizować.

21.05.2008 16:38
17
odpowiedz
Drau
82
Legend

@yazz_aka_maish [ Level: 66 - Legend ]: korzystam z Visty bardzo czesto z pracy, bo instaluje ja na sprzetach klientowskich. Czy to, co napisalem, to bzdura, to kwestia gustu - ja nie zamierzam kupowac dobrego komputera tylko po to, by mi system jakostam na nim dzialal, ani Nie zamierzam czekac wiekow na usuwanie plikow w nieskonczonosc, co jest - w moim odczuciu - duza bolaczka Visty. Wodotryski, dx10 i pozmieniane niepotrzebnie menusy nie sa mi specjalnie potrzebne do codziennej pracy. To samo tyczy sie zajmowanego miejsca przez system - wykorzystam je lepiej w inny sposob, niz instalujac Viste.

21.05.2008 18:23
yazz_aka_maish
18
odpowiedz
yazz_aka_maish
118
Legend

Drau, przesada. Wodotryski i wyglad menu mozna wylaczyc/zmienic/dostosowac. Usuwanie plikow w nieskonczonosc - hmmm, serio pierwszy raz spotkalem sie z taka opinia. Przy przeskoku Win98/2000 na XP tez byly takie krzyki, koniec koncow kazdy musial zmienic, wiec predzej czy pozniej i Ciebie to czeka. Ale coz, Twoj wybor.

21.05.2008 19:47
remekra
19
odpowiedz
remekra
59
Horonrzy

Nikt nigdy nie mówił że efektów, które są w DX10 nie można osiągnąć na DX9, bo można ale nie po to powstał DX10. DX10 powstał po to aby te efekty można było uzyskać szybciej, łatwiej i prościej.

21.05.2008 23:41
20
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Wszystko ladnie pieknie . Tylko po co ten belkot jak wydajnosc ukladow graficznych w konsolach marniutka i ledwo sobie z dx9 radza ;] ,a co dopiero babrac sie w robieniu shaderowego przekladan.ca tylko po to aby wygladalo to podobnie do natywnego dx10

22.05.2008 03:10
TRX
21
odpowiedz
TRX
196
Generał

@B4r4n
"Jak za pomocą hakerskiego urządzenia "notatnik" zmieniało się parametry i na WinXP z DX9 było efekty z DX10?"
Bzdury piszesz, kolego. Owszem, zhakować sobie mogłeś plik konfiguracyjny ale efektów DX10 nie mogłeś w żaden sposób uzyskać, a "jedynie" lepsze tekstury. Shader Model nadal pozostawał 3.0. A jak wiemy, SM 4.0 to właśnie DX10.

22.05.2008 22:10
22
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

TRX dodawalo nie tylko textury ,a volumetryczne oswietlenie i inne mniejsze pierdolki jak parralax ;] . Ale tak czy siak nadal to nie wyglada jak very high pod dx10 ,roznice nadal widac .

22.05.2008 22:31
remekra
23
odpowiedz
remekra
59
Horonrzy

http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html?msg_sort=1

Ja tam dużej różnicy nie widzę, praktycznie to nie widzę żadnej, oprócz tego że na XP Very High obraz jest trochę jaśniejszy.

Wiadomość Efekty DirectX 10 na konsolach obecnej generacji są możliwe