Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Assassin's Creed - za wcześnie by mówić o kontynuacji gry

02.08.2007 10:04
😐
1
zanonimizowany425192
12
Generał

Na początku podchodziłem do tej gry bardzo entuzjastycznie. Ale teraz, po tym wszystkim - m.in. brak dema, słabe wypadnięcie na E3, i ten news - znacznie ochłodziły mój zapał.
Początkowo twórcy mówili, że gra będzie miała trzy części połączone fabułą - tymi "genetycznymi wspomnieniami" czy czymś tam. Czyżby więc ograniczyli jednak fabułę do każdej części z osobna? Albo - co gorsza - czyżbyśmy w pierwszej części nie poznali całej fabuły, a przez ewentualne słabe przyjęcie nie poznali jej nigdy??? Działania UbiSoftu w tym przypadku są co najmniej kontrowersyjne...

A co do wersji PC, to bardziej niż o wymagania obawiam się tego, jak poradzą sobie ze sterowaniem. No chyba że będzie ono kontekstowe - tego nie wiem bo wobec Assassin's Creed UbiSoft dopuszcza się ostatnio różnych dziwnych chwytów, a że w tym roku będzie kilka innych znakomitych gier to jakoś tak Assassin's Creed zszedł teraz dla mnie na dalszy plan.

02.08.2007 10:57
Pilav
2
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Tribunal --> Hmm ja wręcz przeciwnie - po filmikach z minionych E3 nakręciłem się na tą grę jeszcze bardziej. Osobiście zauważyłem tylko trzy niedoróbki podczas tej prezentacji z czego ta najpoważniejsza jest już podobno naprawiona. To co mnie urzekło to przede wszystkim wielkość miasta - gdy Altair widzi z dachu kościoła całą panoramę, te wszystkie budynki, ulice, tłum, dachy, wszystko dopracowane do najmniejszych szczegółów. Obszar gry był teraz kilkukrotnie większy niż w przypadku miasta prezentowanego w tamtym roku - i można się udać dosłownie wszędzie, pełna swoboda. To takie GTA w średniowieczu. No i oczywiście free running, który wygląda po prostu super, te animacje!

Assassins's Creed ma być pierwszą częścią trylogii, ale jest wręcz oczywiste, że jeśli pierwsza część się nie sprzeda w odpowiednio dużej ilości to o kontynuacji nie ma mowy. Jakt to mówią - business is business więc choćby nie wiem jak piękne snuli plany to i tak zostaną one zweryfikowane przez popyt na grę. Myślę, że część pierwsza pod względem konstrukcji fabuły będzie przypominać PoP:SoT czyli, że zamknięta całość nie będzie musiała koniecznie oznaczać zamkniętej historii.

A jeśli chodzi o wersje na PC - to będzie to prawdopodobnie najgorsza wersja. Ta gra jest całkowicie dostosowana do pada - ma zresztą podobno rewolucyjne sterowanie, według którego każdy przycisk i każda gałka na padzie jest odpowiedzialna za inną część ciała bohatera (nie wiem niestety ile w tym prawdy). Można mieć nadzieje, że wersja PeCetowa będzie obsługiwać pada z 360-tki, bo kupno takowego to niewielki wydatek.

02.08.2007 11:03
3
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Pilav ====> jeżeli na PC sterowanie będzie skopane, a gra ostatecznie mi się spodoba to kupię ją na PS3, a nie będę zawracał sobie głowy kupnem pada od Xbox360 ;)
A co do miasta i freeruningu - w pełni się z Tobą zgadzam i to jest chyba jeden z najważniejszych elementów, dla których ta gra mnie interesuje. I miejmy nadzieję, że naprawią to, co na E3 było skopane, a brak dema nie będzie oznacza produktu niedorobionego ;)

02.08.2007 11:15
Haron
😁
4
odpowiedz
Haron
40
the boatman

Najwięcej problemu autorzy mają z wersją na „blaszaki”, która w chwili obecnej potrzebuje do działania superkomputera. Firma stara się zoptymalizować grę w taki sposób, aby można było ją bez problemu uruchomić na maszynach dostępnych zwykłym śmiertelnikom.

penie będzie "brzydsza, badziewiasta i do tego najpewniej okrojona." (cytat z innego wątku - nie mój) :D

02.08.2007 11:23
Pilav
5
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Tribunal --> Moja propozycja z padem była skierowana do tych osób, które z jakiegoś powodu (zazwyczaj finansowego) nie chcą nabyć całej konsoli dla jednej gry. Ja prawdopodobnie zagram w Assassina na konsoli Microsoftu. Mimo to podłączanie xboxowego pada do kompa jest szybkie i proste a efekt jest bardzo podobny jak podczas grania na konsoli.

Brak dema natomiast jest dla mnie całkowicie zrozumiały. Siła tej gry tkwi w wielkości środowiska w jakim bohater się porusza, a zapewne trudno byłoby w demku zmieścić całe miasto. Tym bardziej, że wielu osobom wystarczyłoby jedno takie miasto do zabawy i z tego powodu nie kupowaliby pełnej wersji. Ten sam problem dotyczy serii GTA, ale kolejne jej edycje gracze kupują już w ciemno.

02.08.2007 11:42
👍
6
odpowiedz
Zax_Na_Max
116
Bo Emeryt Znał Karate

Pilav --> Wyobraź sobie, że Gothic 3 też miał swoje demo. A świat w jakim bohater porusza się w pełnej wersji jest NA PEWNO większy niż ten z Assassin'sa...

02.08.2007 11:43
7
odpowiedz
zanonimizowany408075
0
Generał

Gra miała na tyle dużo szumu i zapowiada się ciągle na tyle dobrze, że bez problemu sprzeda się w ponad milionie sztuk. Nawet gdyby nie bylo idealnie myślę, że zobaczymy kolejne części :)

02.08.2007 11:53
Pilav
8
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Zax_Na_Max --> Nie grałem w demo Gothica 3. Możesz mi powiedzieć jak rozwiązano w nim ten problem. Czy może świat w demie został jakoś okrojony, wykastrowany? A może demo miało 2 giga? Jestem ciekaw.

02.08.2007 11:57
9
odpowiedz
zanonimizowany408075
0
Generał

Pilav-> Zauważ, że Gothic 3 był crapem. A AC ma być hitem.

02.08.2007 11:59
marcing805
10
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

dr. Acula

Gothic 3 też miał byś hitem :)

02.08.2007 12:01
11
odpowiedz
zanonimizowany408075
0
Generał

W takim razie skoro Gothic 3 miał być hitem, a wyszło u niego demo. To lepiej by demo AC nigdy nie wychodziło ;]

02.08.2007 12:04
Stranger.
12
odpowiedz
Stranger.
201
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Nie żebym starał się jakoś tłumaczyć decyzję producentów, ale w jaki sposób można byłoby stworzyć demko gry, w której mamy free-roaming na poziomie dowolnego GTA?

02.08.2007 12:06
Drackula
13
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

hehehe znow dzieci-jasnowidze uskuteczniaja dyskusje nad wyzszoscia marchewki nad pietruszka.

ale faktycznie jak ktos tylko gra na padzie to sterowanie klawiatura i myszka moze sie mu wydawac kosmiczne :p, to to tyle klawiszy trzeba ogarnac.

02.08.2007 12:07
😁
14
odpowiedz
zanonimizowany4207
83
Legend

Zaryglować wszystkie bramy w mieście i ograniczyć je murem, z napisem "demo version"?

02.08.2007 12:12
15
odpowiedz
Zax_Na_Max
116
Bo Emeryt Znał Karate

Pilav --> Demo zajmowało ponad 1 GB . Ale to i tak staje się już standardem . Były znaki z napisem, że tutaj kończy się demo i nie można było wykraczać poza określony obszar.

Tak samo mogłoby być z Assassin'sem :) ... Ograniczyć ludzi tylko do jakiejś strefy aby zobaczyli na czym gra tylko polega i wio ...

Stranger --> A czym różni się GTA od Gothica w aspekcie poruszania się po świecie? :D

02.08.2007 12:23
Stranger.
😜
16
odpowiedz
Stranger.
201
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Zax_Na_Max --> Tym, że można odrywać się od ziemi. :P

02.08.2007 12:27
Pilav
17
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Stranger, Judith ---> Dokładnie! Po co wypuszczać demo gry, które nie miałoby największej zalety pełnej wersji - ogromnej swobody?

Drackula --> Jestem wielki zwolennikiem klawiatury i myszki. Uważam, że do FPS-ów i RTS-ów najlepsza jest myszka, bo nie ma wygodniejszego i precyzyjniejszego urządzenia do celowania. 90% gier gram na kompie, pozostałe 10% na konsoli. Mimo to uważam, że są (nieliczne) gry, w które lepiej gra się na padzie. I po wysłuchaniu wywiadów z twórcami AC mogę wnioskować, że ich gra właśnie taka będzie.

02.08.2007 12:48
18
odpowiedz
zekke
34
Generał

Assassin's Creed - za wcześnie by mówić o kontynuacji gry

Ta, pewnie juz trzaskaja dwojke od paru miesiecy a w planach maja cala serie.

02.08.2007 12:58
19
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Pilav ====> dokładnie. W większości gier, w których się skacze, wspina, robi salta i takie tam lepiej gra się na pewno na padzie. Nie wyobrażam sobie np. jak Capcom chce dostosować sterowanie Devil May Cry 4 na PC, skoro ta gra będzie jeszcze bardziej zaawansowana pod względem animacji/poruszania się niż Devil May Cry 3. A jak to wyglądało na PC wiemy. Są po prostu gry stworzone przede wszystkim pod myszkę i klawiaturę oraz są gry stworzone przede wszystkim pod pada.
Dla mnie jedynym problemem jest to, że nienawidzę - no po postu nienawidzę - trzymać pada w rękach i nim grać. Nie lubię kiedy na TV wyświetla mi się rysunek pada lub przyciski podpowiadające mi co mam robić - to niszczy mi całą frajdę z gry bo przypomina mi, że to tylko gra i przechodzę do rzeczywistości, nie pozwala mi się zaangażować w grę. Np. widziałem gameplaye z Jericho - potwory, najróżniejsze obrzydliwości, wszechobecna ciemność i mrok, spada się w przepaść, akcja, walczymy o przetrwanie! A kiedy w tym momencie mi wyskakuje czerwone "A", zielone "X", niebieskie "C" (z oznaczeniami literowymi teraz zmyślam) no to sorry!... Zamiast mrocznego FPS-a czuję się w takich momentach jakbym grał w kreskówkę (te kolory!...). Albo Lair - aby odciąć wrogowi głowę trzeba potrząsać padem. Bardzo fajne, naprawdę mi się to bardzo podoba! Ale dlaczego, do jasnej cholery, twórcy nie napiszą tylko w instrukcji "Aby odgryźć/odciąć przeciwnikowi głowę należy potrząsać padem ażdo skutku"?! Ale nie, oni muszą pokazać pada (i to trzęsącego się pada) na ekranie! Podobnie np. też w Uncharted w momentach przechodzenia przez powalony pień! Po co takie podpowiedzi! Twórcy traktują graczy jak dzieci, które nie wiedzą jak sobie poradzić w danej sytuacji! Żadnych większych trudności, przez co przejście gry nie sprawia mi takiej frajdy jak na PC. Nie można oznaczeń zostawić tylko w instrukcji? Dlaczego twórcy tak robią? Dlatego m.in. wolę grać w tę samą grę na PC niż na konsoli.
No, ale prędzej czy później będę musiał się przyzwyczaić, więc może Assassin's Creed będzie jedną z pierwszych gier, które pozwolą mi się przyzwyczaić do trzymania pada (konkretnie tego z PS3)... ;)

02.08.2007 13:03
20
odpowiedz
Drau
82
Legend

Szczerze watpie, aby kolejne czesci mialy nie powstac.

02.08.2007 13:12
21
odpowiedz
zanonimizowany471757
13
Centurion

Ubisoft juz sie przejechał na beyond good and evil, to zaczął działać bardziej zachowawczo, ot wszystko.

02.08.2007 13:26
22
odpowiedz
zekke
34
Generał

Przejechal sie? ign 90%, gs 83%.

02.08.2007 13:31
Stranger.
23
odpowiedz
Stranger.
201
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

zekke --> Powszechnie wiadomo, że pomimo świetnych ocen w prasie BG&E słabo się sprzedawał. Podobnie np. jak równie dobry Psychonauts.

02.08.2007 14:11
24
odpowiedz
zanonimizowany303410
27
Centurion

zekke --> niestety tak jest z ambitnymi grami. Mala ktora sie dobrze sprzedaje :) ( tylko czasmi zdazaja sie wyjatki ).

02.08.2007 14:25
Pilav
25
odpowiedz
Pilav
143
Generał

zekke --> BG&E to była klapa. Pieniądze wydane na produkcję tej gry nigdy się nie zwróciły. Aby mieć choć odrobinę mniejsze straty Ubisoft w przeciągu kilku miesięcy musiał obniżyć cenę gry ze 100 złotych do około 15 zł! IMO to jeden z najbardziej niedocenionych przez graczy tytułów - bo przez krytyków i recenzentów gra była bardzo dobrze oceniana, co niestety nie przełożyło się na wyniki sprzedaży.

Dlatego wydaje mi się, że aby nie powtórzyła się historia z 2003 roku, Ubi postanowił nie wydawać jednocześnie (czyli w tym samym czasie) Splintera i Assassina. Bo gdyby nowy SC i AC wyszły w listopadzie to powstałaby wewnętrzna (bo w ramach tej samej firmy) konkurencja pomiędzy tymi dwoma produktami, co przełożyłoby się ujemnie na ich sprzedaż (tak jak to było z BG&E vs. PoP).

Tribunal --> Hmm, ciekawe - mnie jakoś nigdy zbytnio nie przeszkadzały te kolorowe "wskazówki". Fakt - w Jericho na pewno psuje to klimat, tak jak w każdym horrorze czy innej mrocznej grze, ale w grach pokroju Gears of War albo Dead Rising mi to nie przeszkadza. Uznaję to za część HUD-a, który jak dobrze wiemy też potrafi psuć klimat, ale bez niego nie da rady.

W padzie podoba mi się to, że mogę go trzymać (w szczególności jeśli jest bezprzewodowy) byle jak. Nie muszę się nad nim garbić tak jak nad klawiaturą - trzymam w obu łapach, opierając o brzuch, rozwalam się na kanapie i normalnie żyć nie umierać :). A że dla głupich amerykańców zrobiono jakieś graficzne wskazówki - niech będzie, przynajmniej o parę minut szybciej opanuję sterowanie.

I jeszcze taka ciekawostka - w RE4 grywam na padzie od 360-tki bo sterowanie myszką było... za łatwe, a sterowanie na samej tylko klawiaturze było z kolei za trudne :D.

02.08.2007 15:50
Haron
26
odpowiedz
Haron
40
the boatman

Tribunal a w RTSach nie przeszkadza Ci, że masz panel z budynkami u dołu ekranu? jak chcesz coś zbudować, to pojawia się taka forma niby budynku na ziemi, która pokazuje czy w danym miejscu jest możliwe jego zbudowanie. to nie przeszkadza? mogliby w instrukcji napisać: chcesz zbudować budynek "xxx" naciśnij klawisz "G". ;)
w PESie jest radar na dole ekranu, to już nie przeszkadza?
w Call of Duty jest kompas, z pokazanym kierunkiem marszu. to jest ok?

02.08.2007 16:25
Stranger.
😊
27
odpowiedz
Stranger.
201
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Haron --> Nie wiem jak innym, ale mnie też podoba się gdy w tytułach z widokiem FPP (TPP już niekoniecznie, bo to widoczek z oczu bohatera pozwala się najlepiej wczuć w akcję) HUD jest całkowicie wycięty, ewentualnie widać tylko mało rzucający się pasek zdrowia... Od wyświetlania ikon i zapoznawania się ze sterowaniem są IMO tutoriale. A co do interaktywnych cut-scenek, nigdy nie byłem ich zwolennikiem i będę się upierał przy tym, że wciska je zawsze wtedy, gdy nie ma się pomysłu ani ochoty na przygotowanie normalnej sceny walki. :)

Pilav --> Nie zapominaj, że polski rynek dla Ubi jest (delikatnie mówiąc) mało znaczący.

02.08.2007 16:39
Pilav
28
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Stranger --> Porażka BG&E odnosi się do całego świata. Domyślam się, że wszędzie ceny wersji pecetowej pikowały w dół, ale podałem przykład polskiej ceny bo w tym przypadku znałem konkretne liczby.

02.08.2007 16:41
Stranger.
29
odpowiedz
Stranger.
201
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Spoko, w każdym razie sam się zdziwiłem widząc tę grę w bardzo przystępnej cenie i to stosunkowo niedługo po premierze.

02.08.2007 19:43
30
odpowiedz
zanonimizowany471757
13
Centurion

zekke, ty tak piszesz by sie do kogos przysrac i sobie popisac, pokazac jaki to jestes guru, czy jest w tych twoich postach ukryty jakis głębszy sens którego zwykły śmiertelnik nie jest w stanie zauważyć?

02.08.2007 21:34
31
odpowiedz
zanonimizowany478634
10
Legionista

Według mnie AC na PC będzie nieco gorszy niż na Xboxa 360 i na PS3(to moje zdanie mimo iż sam posiadam tylko blaszaka). Uważam tak, gdyż gra ta od samego początku była robiona na konsolę PS3...a że X360 to także konsola, to później grę łatwo było "przystosować" do sprzętu Microsoftu, a do PC już nie... :/ Wymagania mnie nie straszą bo i tak niedługo kupuję nowego kompa, mam jednak wątpliwości co do sterowania, tak jak poprzednio zauważył Tribunal...A tak apropos, pecetowcy mają tą przewagę, że w AC będą mogli grać bez interfejsu. :) Premiera gry 9*listopada, więc tylko czekać. :)

Wiadomość Assassin's Creed - za wcześnie by mówić o kontynuacji gry