Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zapowiedziano grę Merchants of Brooklyn, wykorzystującą silnik CryENGINE2

04.07.2007 12:49
1
zanonimizowany357735
0
Senator

znaczy ten silnik z crysisa ?

04.07.2007 12:50
2
odpowiedz
maciek_ssi
133
false nine

Tak.

04.07.2007 13:01
3
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

silnik sie jeszcze nie sprawdzil, sterowniki dx10 raczkują, vista kuleje, a oni juz wykorzystuja... Wiem ze to nie ma nic do rzeczy, chocby na przykladzie unrealengine , ale do tego dochodzi sprawa dx10, ktorej nie bylo przy UE3. Nie watpie ze crysis bedzie najpiekniejsza gra w historii, ale jakie bedzie miala wymagania? Skoro Lost Planet, CoH i CoJ przy dx10 maja nieporownywalnie wolniejsze renderowanie do dx9, przy porownywalnej grafice... Do niedawna bylem slepo zapatrzony w dx10. Teraz moge miec jedynie nadzieje ze ta kiepska wydajnosc jest wina sterownikow i visty. BTW pamietam jak nvidia pisala ze na 8500 (wtedy to jeszcze byl 8300) bedzie srednia wydajnosc w dx9, ale na dx10 bedzie osiagal lepsza grafike niz najlepsze karty dx9. Coz, sceptykiem nie bede, ale wole byc zaskoczony pozytywnie niz rozczarowany.

PS "dla posiadaczy PC" ... stawiam 10zl ze za jakis czas powiedza ze bedzie jeszcze na nextgenowe platformy, a potem znowu za jakis czas, ze wyjdzie tylko na x360..... nie no dobra, zartuje.

04.07.2007 14:39
Pilav
4
odpowiedz
Pilav
143
Generał

$aimon ---> DX10 choćby nie wiem ile niósł ze sobą wad, to i tak jest jedyną słuszną drogą jaką mogą teraz obrać producenci, których gry wyjdą za 2-3 lata. O ile obsługa DX10 w Unreal Engine 3 oraz w silniku Techlandu została dodana "na siłę", o tyle CryEngine 2 był od początku (?) pisany z myślą o nowych bibliotekach Microsoftu. Wydaje się być więc najlepszym wyborem dla gier, których developing zaczyna się teraz.

IMO dema CoJ i Lost Planet pod DX10 zostały zrobione małym kosztem w jak najkrótszym czasie, więc nic dziwnego, że to po prostu nic nie warta reklamówka kart graficznych (to nie przypadek, że Lost Planet działa dobrze tylko na Nvidii, a CoJ z kolei woli ATI).

A jeśli chodzi o Viste, to zanim postawimy krzyżyk na tym systemie poczekajmy do pierwszego service packa. Do tego czasu dużo się może zmienić.

04.07.2007 15:03
5
odpowiedz
zanonimizowany469849
13
Pretorianin

Szkoda, że producenci gier nie chcą skupić się bardziej na OpenGL. Odpowiedni ich wkład z pewnością przyśpieszyłby rozwój tych bibliotek, gwarantowałoby to przynajmniej mozliwośc grania niezależnie od posiadanego systemu. Dzisiaj, gdzie króluje DX użytkownicy zmuszani są do inwestycji w system MS lub zabawy w emulację tego środowiska, która niestety wciąż nie jest jeszcze doskonała.

04.07.2007 15:23
6
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

angalo- nowy silnik od Id (chciałem napisać silnick :D ) i Carmacka będzie w OpenGL. Takie też API jest w PS3 więc developerzy o nim nie zapomną.

04.07.2007 15:32
Docenci
👎
7
odpowiedz
Docenci
69
Pretorianin

Pilav->Vista SP1 - Myślisz, że wywalą ten beznadziejny backend do DRMu co przyspieszy działanie systemu o kilkadziesiąt procent i usunie niezbyt rozsądne ograniczenia na sterowniki? :) Bo na razie to cokolwiek niesamowitego DX10 wprowadzi, to system skutecznie spowolni poprzez szyfrowanie, sprawdzanie i szpiegowanie w tle...

04.07.2007 15:44
8
odpowiedz
zanonimizowany47980
118
Generał

QW wykorzystuje OpenGL i nie wygląda to najgorzej. Widać, że jak się chce to można.

"Pilav->Vista SP1 - Myślisz, że wywalą ten beznadziejny backend do DRMu co przyspieszy działanie systemu o kilkadziesiąt procent i usunie niezbyt rozsądne ograniczenia na sterowniki? :) Bo na razie to cokolwiek niesamowitego DX10 wprowadzi, to system skutecznie spowolni poprzez szyfrowanie, sprawdzanie i szpiegowanie w tle..."

Usuną czy nie, nie będzie to miało ogromnego znaczenia. XP też miał spore wymagania, a gdy teraz się na nie zobaczy to można się tylko pośmiać. Procesory będą szybsze, w komputerach będzie po 4 gb ramu i Vista z SP1 będzie śmigać (albo i nie, bo nigdy nie wiadomo co kolesiom z M$ do głowy przyjdzie.).

04.07.2007 15:54
9
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

Xp tez byl na poczatku do bani, teraz uwazam go za najlepszy system. Tak czy siak, tez nie bede przekreslal ani dx10 ani visty. Mam nadzieje ze dotychczasowe demka dx10 sa czyms w stylu pre-alphy, a ostatecznie programy pisane tylko z mysla dx10 beda chodzic tak jak w zalozeniach i planach nvidii i amd, czyli przy tej samej grafice znacznie szybciej, a nie odwrotnie. Co do visty - niewatpliwe ze znaczaco wplywa na mizerna wydajnosc dx10 w tych demkach, no ale tez to jest noworodek wiec nie ma sie czego spodziewac, trza poczekac na pierwszy a moze i wiecej servicepackow.

Pilav---> nie wiem wlasnie czy cryengine2 jest od poczatku pisany pod dx10, bo crytek mowil ze bedzie wersja crysisa dx9 i dx10. No, ale mozliwe ze te dwie wersje to dwa rozne, pisane od zera silniki, a nie jakies latki czy pododawane kilka bibliotek.

PS Poza tym, podejrzewam ze czy to jakies niezalezne studio, czy nawet microsoft wypusci w koncu dx10 na XP. Pewnie znowu jakis inny gigant wypowie ms'owi zazrzut ze dx10 tylko pod vista narusza prawa konsumenckie i jest przejawem monopolingu :)

edit:
pawcyk3---> "XP też miał spore wymagania, a gdy teraz się na nie zobaczy to można się tylko pośmiać"

zainstalowalem u siebie viste, i zezarla mi 380 !!! mb ramu z 512. I co, nie liczac sterownikow w systemie, zostaje mi 100 mb na gry? Phi. A jeszcze lepiej, bo u kumpla ktory ma 1gb ramu vista zre mu 700 mb!!! toz to jakas paranoja. Potem sie dziwic ze mu gothic3 nie chcial sie odpalic bo wyskakiwal komunikat ze ma za malo ramu...

Jak wyszedl xp, byl rok 2001 a standardem byl procek 1 GHz. A tu widzisz mam drugiego kompa w domu, grata ze hoho: p3 400, 128 sdr 100, riva tnt, i nie dosc ze xp mi na nim lajtowo chodzi, to sie szybciej laduje niz na moim p4 2,6, 512 ddr3200. Q3 na nim smiga ze hej, nie widze wogole roznicy w fps miedzy 98 i xp.

Wychodzi vista - rok 1007, standardem jest np. najtanszy core2duo i 1gb ramu. a tak jak pisalem wyzej, kumpel kupil miesiac temu kompa za 3000zl bez monitora i w nic na viscie nie moze zagrac bo wszystko mu tnie albo nawet wogole sie nie odpala.

Roznica w wymaganiach (wglednie) jest ogromna miedzy 98-xp a xp-vista. Wiec raczej prawidlowe jest Twoje ostatnie zdanie - to w nawiasie.

btw ciekaw jestem kiedy 4gb ramu bedzie standardem :]

04.07.2007 16:08
Pilav
10
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Docenci ---> DRM to wrzód na dupie, którego się z Visty nie pozbędziemy. Na pewno jednak wcześniej czy później mechanizm szyfrowania zostanie udoskonalony, a producenci sterowników dostosują się do stawianych im wymogom. Myślę, że MS zwyczajnie trochę zapomniał się z supportem dla twórców sterowników, ale już odrabia zaległości, czego konsekwencją może być za jakiś czas dosyć nagły wzrost wydajności.

Poza tym Vista wymaga optymalizacji w wielu innych aspektach, że chociażby wspomnę o Aero, które nie wiedzieć czemu zżera zasoby bardziej niż powinno. Ale dobrze pamiętam jakie to oburzenie było podczas premiery XP, który wymagał do sprawnego działania 128 MB ramu. Wkrótce natomiast standardem stanie się 2GB czyli tyle ile wymaga Vista.

Wraz z kolejnymi łatami Vista działa co raz lepiej i co raz rzadziej się wiesza. Uważam, że teraz wciąż mamy wersje beta systemu, a wersja 1.0 nadejdzie wraz z SP1. Dlatego zaczekajmy do tego momentu. Może wówczas gry na DX10 będą chodzić szybciej niż na emulowanym DX9 ;P.

05.07.2007 07:58
Docenci
👎
11
odpowiedz
Docenci
69
Pretorianin

Pilav --> Nie wiem, jak dla mnie, to SYSTEM OPERACYJNY powinien być niezauważalny jeśli chodzi o wymagania i ułatwiać życie użytkownikowi. Nie chcę oglądać filmów HD? Klik, DRM wyłączony, komp chodzi normalnie. Tej opcji MS nam nie dał bo zabezpieczenie siedzi głęboko w jądrze systemu. Poza tym założenia zabezpieczenia są takie, że system domyślnie jest niejako "uszkodzony" i pewnych rzeczy się zwyczajnie nie da na nim robić wydajnie.

Polecam artykuł takiego jednego prof. - tu jest wersja przetłumaczona na PL: http://www.eioba.com/a70249/analiza_kosztow_systemu_ochrony_tresci_windows_vista

05.07.2007 12:37
Pilav
12
odpowiedz
Pilav
143
Generał

Docenci --> Już kiedyś czytałem ten artykuł, jest dosyć znany na sieci. Mimo to dobrze go było sobie przypomnieć. Z wieloma zawartymi wnioskami się zgadzam, lecz wiele też jest zwyczajnie teoretycznych (bazujących na samej specyfikacji), niekoniecznie mających pokrycie w praktyce (bo w rzeczywistości nie jest tak źle jak mogłoby być).

Artykuł dotyczy w zasadzie problemu rosnących kosztów, straty czasu i niesprawiedliwego traktowania legalnego sygnału audio-video. Z perspektywy gracza największy problem stanowi coś innego - słaba wydajność systemu, zasobożerność i duża awaryjność. Jak już mówiłem, na szczęście ten aspekt może ulec jeszcze drastycznej poprawie.

Zawsze byłem ewolucjonistą i uważam, że ewolucjonizm sprawdza się także w postępie technologicznym. Jeśli więc DRM, albo nawet cała Vista, to ślepy zaułek, to wcześniej czy później wszystko automatycznie powróci na właściwą ścieżkę.

I jeszcze taka mała dygresja. Po ilości cytatów autorstwa ATI, które zostały zawarte w w/w artykule stwierdzam iż ta firma to jedna wielka zrzęda i maruda. Ich bezpośrednia konkurencja (Nvidia) potrafi bez słowa krytyki sprostać stawianym im trudnościom. Ba, potrafi nawet na tym zarabiać dzięki sprytnemu marketingowi.

05.07.2007 13:27
Docenci
👎
13
odpowiedz
Docenci
69
Pretorianin

Pilav --> Może i się skoryguje, może nie - w przeciwieństwie do ewolucji - MS załatwia sprawy trochę inaczej. Po prostu powiedzą, że XP jest już "not supported" i zmuszą ludzi do zmiany. SP3 już do XPka zdaje się wycofali.

Nvidia sobie radzi... no nie wiem - ich sterowniki na vistę pozostawały w stanie beta zdaje się do zeszłego miesiąca. Nic już nie mówię o opóźnieniu update'u oficjalnych sterowników do XP/2000 o przeszło pół roku bo wszystkich programistów chyba rzucili na klepanie Vistowych. :)

Creative też raczej zawiódł... miesiąc temu zerkałem to na Vistę64 dalej tak średnio były sterowniki do Audigy. No i ten cudowny emulator EAX przez OpenAL dosyć skutecznie spowalniający każdą grę - pycha... :)

Na razie rozbrajają mnie te gry "Vista-Exclusive" co piraci naprawiają jednym pliczkiem... Widać jak działa MS - jak ktoś wątpił, że przekupują firmy, żeby pisały gry tylko na platformę X (czy to będzie ich konsolka, czy Vista) - to tu jest wyraźnie widać odpowiedź.

Się mi się rozpisało ale wnerwia mnie to... Kasa kasa kasa a postęp to oni mają gdzieś.

05.07.2007 13:44
Pilav
14
odpowiedz
Pilav
143
Generał

MS wbrew swojej monopolistycznej pozycji i tak musi się liczyć z okrutnymi prawami wolnego rynku. Jeśli więc jakieś rozwiązania się nie sprawdzają (tzw. błąd ewolucji, ślepy zaułek) to wówczas należy z nich zrezygnować. Może to być rezygnacja dobrowolna (szybsza) albo przymusowa (demonopolizacja Microsoftu).

Poza tym możliwa jest teoria, że Vista jest czymś na wzór Windowsa ME czyli swoistego etapu przejściowego. To taki chomik doświadczalny, na którym przeprowadza się różne eksperymenty. Jednym z takich eksperymentów jest DRM. Możliwe więc, że w pełnoprawnym następcy XP już go nie będzie (przynajmniej nie w takiej postaci).

Wiadomość Zapowiedziano grę Merchants of Brooklyn, wykorzystującą silnik CryENGINE2