Firma Ritual Entertainment udostępniła statystyki dotyczące gry SiN Episodes
Jak kupie gre to zawsze ją kończe. Szkoda kasy, a i smakowite zakończenie może mnie ominąć (Mafia) Jeśli gra jest piekielnie trudna to podchodze do misji 100 razy, aż mi się uda. Jaka potem jest satysfakcja!
Szczerze mowiac, mozliwosc, ze wielu graczy nie wiedziala, ze moze wyslac swoje statystyki, jest bardzo prawdopodobna. I mowie to, bo domyslam sie, ze ja sam rowniez nie skorzystalbym z takiej mozliwosci.
A zatem - wierze w to, co powiedzieli przedstawicielele studia Ritual.
Część nie wiedziała, części się po prostu nie chciało wysyłać, osobiście uważam że takie statystyki to niewiele mówią.
Piotr44 ---> Mylisz pojęcia. Tłumaczenie twórców jest bardzo dziwne, bo przecież statystyki tworzone są przez ludzi, którym "chciało się" wysłać swoje osiągnięcia, a to oznacza, że niespełna 18% spośród tych osób ukończyło grę. To oczywiście w wariancie, że statystyki nie są wysyłane automatycznie, w co nie wierzę, bo myślę, że panowie z Ritual postąpili tak samo jak spece z Valve - dane były zbierane wbrew woli gracza.
Ukończyłem SiN, obejrzałem napisy, zwiastun drugiej części i nigdzie nie otrzymałem zapytania, czy chcę wysłać swoje osiągnięcia.
U.V. Impaler-->Szczerze mówiąc to nie grałem w Sin’a i nie wiem na pewno jak to jest liczone, ale z wywodu wynika że to było liczone tak:
Ilość tych którzy się pochwalili że skończyli
--------------------------------------------------- * 100 = 17.94%
Ilość zarejestrowanych gier
Zakładając że rejestracja gry przez steam'a jest obowiązkowa, a chwalenie się ukończeniem gry już nie i trzeba chcieć się tym pochwalić i wiedzieć jak się pochwalić. To i tak wysoki odsetek. No Chyba że jestem w błędzie i było to liczone inaczej, ale jak?
U.V. Impaler-->Generalnie podtrzymuje to co napisałem, czyli że te statystyki guzik obrazują, a właściwie to obrazują, ale ile procent graczy chce się chwalić, a nie ilu ukończyło grę. Prawdopodobnie również Ty według tego sondażu, też jesteś w tej grupie która kupiła, a nie ukończyła gry.
To co piszesz jest bardzo rozsądne, ale moim zdaniem liczba zarejestrowanych w Steamie gier nie ma tu nic do rzeczy. Spójrz na bardzo podobne statystyki sporządzone dla Half-Life: Episode One. Jest tam taki wykres "Highest Map Played". Wynika z niego, że w pierwszy etap grali niemal wszyscy użytkownicy, ale słupki spadają w zastraszającym tempie. Wychodzi na to, że do ostatniej planszy dotarła niewiele ponad połowa graczy, całość ukończyło 34.08% użytkowników.
Nie mamy takich samych statystyk dla SiN Episodes, ale śmiem twierdzić, że zależność jest bardzo podobna. 18% to mizerny wynik świadczący, że ludziom nie chciało się tej gry kończyć. Przypominam, że cały czas powołuję się tu na słowa panów z Ritual Entertainment:
"This number is much lower than what we suspect is the actual number of completed games, because most players did not know they could upload stats, or did not submit after they finished the game."
Oczywiście musimy założyć, że np. część graczy, która gry nie ukończyła, wysłała swoje statystyki w trakcie zabawy. Wydaje mi się to jednak mało prawdopodobne. Mnie nikt o uploadowanie czegokolwiek po ukończeniu gry nie prosił, przypuszczam, że dane poleciały na serwer automatycznie.
Tutaj masz statystyki z HL2:E1
http://www.steampowered.com/stats/ep1/
mysle ze ten ich system robienia statystyk troszke szwankuje. albo oni robia blad gdzies w zalozeniach albo gdzies w systemie jest blad. przynajmniej nie chce mi sie wierzyc ze 80% ludzi nie konczy gry ktora kupilo.