Powstaje nowe środowisko graficzne - artefact engine
To jakiś program na zaliczenie? Sądząc po liczbie błędów w wyświetlanej grafice co najwyżej 3 rok...
Jak ten program miał być na zaliczenie, to na 4 może i z plusem zasługuje. Ale jak to ma być narzędzie do tworzenia czegokolwiek, to zasługuje na pałe z wykrzyknikem.
No pewnie Ty napisalbys od podstaw engine, przy ktorym source czy tam ue3 wydawalby sie tez praca na zaliczenie 3 roku ;] Chyba nie zdajesz sobie sprawy z roznic pomiedzy zwyklym programem a kompletnym enginem graficznym... wiec do roboty, pokaz co Ty potrafisz ;]
Raczej bym nie napisał, piszę troszkę inne programy. Ale nie muszę sam zrobić swetra na drutach, żeby zauważyć, że ktoś inny spartaczył taki sweter.
Obejrzyj film (link do strony w newsie- 5 megsow)... dalej uwazasz, ze to nie zasluguje na uznanie? Wez pod uwage tez ze to nie dzielo Valve, Id soft. czy innego giganta, ktory na zrobienie enginu wydaje setki tysiecy albo i miliony $ No w kazdym razie na mnie zroblo calkem niezle wrazenie... wiecej sadze nawet ze dzisiejsze giery np hl2 czy d3 nie wygladalyby na tym duzo gorzej o ile w ogole (wiem, engien wymaga dopracowania doszlfowania itd ale jednak na filmie wdac ze to na prawde kawal swetnej roboty- przynajmniej dla mnie)
StroogeR - a ja nie jestem do końca przekonany. Do tego 3/4 engine'ów wygląda świetnie do czasu jak ktoś chce w końcu zrobić coś więcej niż 1/2 efekty na scenę + jedna postać.
Nie masz pojęcia jak potrafi się to zachować przy większych scenach - gdy dorzucisz na prawdę kilka źródeł światła z area shadows, kilkanaście postaci, LOD, AI, tekstury w wys. roździelczości.
W tych czasach napisać shaderek dlakart ze wsparciem 3.0 to nei problem - problemem jest jego szybkość działania gdy przyjdzie mu współgrać z kilkunastona innymi.
Zauważ, że obecnie czasy obiektów z jedną teksturą się skończyły. Teraz Min. potrzeba 4 - diffuse/color, normal, specular, bump + wszelkie dodatkowe (ot choćby załamanie i odbicie, efekty chromowych obiektów i wiele innych).
Ja na tych 5mb nie widzę nic co by się wybijało pow np Torgue czy też TrueVision.
No i jak na razie chłopaki mają problem z ładnym przedstawieniem możliwości engine'u.
Nie przekreślam ich ale obecnie na rynku engine'ów jest całkiem spory wybór (i tych za 100,000$ i tych za 1,000$ i tych za 100$) i co najważniejsze SPRAWDZONYCH w boju engine'ów.
Tym niemniej życzę im jak najlepiej.
(I tak jak Piotr44 NIE NAPISAŁEM żadnego engine'u - ale pracuję przy produkcji gier i już niejeden engine widziałem z neijednym pracowałem i wiele żali programistów też przeczytałem gdy podczas produkcji zaczynały wychodzić błędy które nie miały prawa się pojawiać).
kNOT to malkontent i ciota, wiec nie bierzcie jego biadolenia na powaznie :D
Tak, _Jotun_, tak, tylko się już nie denerwuj. Policz te białe kropy, to dowiesz się, ile wynosi Twoje IQ ;-)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 13:29:36]
Dla porownania tak wyglada program na zaliczenie. Dodam ze piatkowy i zespolowy.
Piekniutki - mlodzi utalentowani widzial bym przed nimi wielka kariere, no ale jak sam autor wiadomosci napisal "polak potrafi"........
Prezentujecie tutaj naszą główną narodową „zaletę” – potrafimy tylko szczekać na innych, że nic nie umieją robić, i wszystko co robią jest beznadziejne. Tak samo było z Doom 3 i half –life 2 też znaleźli się tacy co narzekali. Polecam odwiedzić tą stronę [http://www.artefactengine.com/artefact.php] i zapoznać się z wszystkimi materiałami. Ja w niektórych dostrzegam elementy przypominające unreal 3.0, oczywiście w mniejszej skali i nie prezentowane z takim rozmachem. Przypominam, że budżet half-life 2 wyniósł ponad 20 mln $. Jeżeli w naszym kraju większość będzie myślała jak wy, to ktoś na zachodzie(lub na wschodzie…) ich dostrzeże i zamiast płacic za grę 20 złotych będziemy bulic 50$.
A teraz opis idealnej gry dla polaka:
Grafika- doom 3, half-life 2, unreal 3.0, dźwięk “super dollby digital dts EX, ZX, YX, XX 12.1”, IQ przeciwników powyżej 160, długość rozgrywki nieograniczona, całość do ściągnięcia w 15 min. z internetu(przez modem) za darmo oczywiście.
Wymagania systemowe:
System operacyjny; nie wymagany, zalecany byle jaki
Procesor pentium 100 Mhz, 16KB ram, karta graficzna riva(ale nie konieczna) pozdrawiam
PS. Całkowicie zgadzam się z opinią _Jotun_
wydaje mi sie ze teksturki na screenach sa słabe... gdyby je poprawic, całość przentowałaby się znacznie efetowniej ;)
Brawo dla tych mlodych ludzi. Swietnie sie zapowiadaja na przyszlosc...
Piotr44-------->Tak oczywiscie. Kazdy powinien startowac od poziomu engine'uHalf Life 2. Tylko,ze taki silnik jest tworem 50 ludzi, a Artefact Engine to twor co najwyzej 5 osob.
m_freman -> Ależ oczywiście, masz całkowitą rację, my tylko marudzimy, a dla odmiany autorzy tego dzieła we własne słowa wierzą i podpisują się pod nimi własnymi nazwiskami...
Knot - nie obraź się ale głupi tyt taki jesteś, głupi :P
w tym silniku chodzi głownie o cieniowanie ?
eJay -> Ile gier do tej pory zrobiłeś? Dla przykładu cudzą grę Konflikt na Bliskim Wschodzie miałeś czelność zjechać. AI Ci się nie podobało? To zrób lepsze...
Fett -> Na szczęście trole nie są w stanie mnie obrazić...
kNOT -> Musiales uzyskac bardzo niski wynik w tescie na inteligencje, gdyz ciagle prawisz komus aluzje o IQ :> Poza tym, musisz miec jakies zajebiste umiejetnosci, po jednym poscie i obrazku wiesz dokladnie ile wynosi IQ osoby ktora z toba rozmawia... :>
No tak, GOLowe trole już się zleciały. O dyskusji na temat mowy już być nie może...
.kNOT----->Zrecenzowalem Terrorist takedown i nie wiem czemu masz do mnie pretensje. 95% ludzi tez zjechalo ta grę, dlatego powinienes docenic to, ze zauwazylem w niej jakies plusy (co prawda na sile, bo wspieram polskie produkcje itd.) i nie przyznalem jej oceny 20% (bo na taka zasluguje). Gier nie tworze, ale tworze inne rzeczy, o ktorych ty nawet nie masz pojecia. Nie rozumiem twojego nastawienia wobec tych studentow. Napisali fajny engine, ktory z pewnoscia pomoze im zaliczyc rok, stworzyc grę, a ty ich krytykujesz..Zazdroscisz im?
eJay -> Piętnaście lat temu może bym im zazdrościł. Dzisiaj tworzę rzeczy, o których Ty nie masz nawet pojęcia, ale zapewne na co dzień z nich korzystasz i chwalisz. To mi wystacza. Wskazałem na ewidentne błędy w wyświetlaniu grafiki, a Wyście je zignorowali. Zapewne dlatego, że nie macie o tym pojęcia. Tylko po co w takim razie bzdury piszecie?
.kNOT------>A kim ty jestes? Wyjdz ukrycia. Jak masz na nazwisko: Carmack, Molyneux, Meier czy Crammond??? Pochwal sie.
Nie przekreślam ich ale obecnie na rynku engine'ów jest całkiem spory wybór (i tych za 100,000$ i tych za 1,000$ i tych za 100$) i co najważniejsze SPRAWDZONYCH w boju engine'ów.
Daj im popracowac jeszcze, a nie ochrzaniasz jeszcze w trakcie wytezonej pracy. Tym bardziej, ze stale beda poprawiać osiagi swojego dziela. Te silniki wymienione powyzej byly tworzone przez duza grupe ludzi, doswiadczonych w swojej pracy. A to są tylko studenci...
eJay - pewnei lepiej słodzić, pisać że jest KO, że ma dobre możliwości, że jak na mały team jest bardzo dobrze i pozwolić się rozpłynąć w zachwytach?
Do tego gdzie napisałem, że to ZŁY engine? Po prostu wygląda przeciętnie i ma nieduże szanse O OBECNEJ FORMIE na zaistnienei na rynku (a chyba taki jest główny cel jego twórców).
Może jest on i o wiele potężniejszy ale kuleje np sposób prezentacji (który jest koszmarny i odrzuca dlatego może tworzyć takie mylne wrażenia).
Co do engine'ów robionych przez małą grupę ludzi -> polecam SarKos (tworzony przez JEDNĄ osobę) obecnie w wersji 0.2 wraz z demem gry komputerowej na nim powstającej będzie zaprezentowany na E3 (a z zapowiedzi ma nie odbiegać od U3).
Po prostu to co zobaczyłem pod ww. linkiem nie powala - ot przeciętniak w chwili obecnej z występującymi przekłąmaniami w wyśw. grafiki + shaderami (o które jak juz pisałem teraz nie trudno -> liczy się za to ich szybkość i optymalizacja).
I bardzo chętnie będę obserwowałdalszy jego rozwój bo sam bardzo bym chciał by kolejny polski engine wybił sie ponad przeciętność i powstawały na nim wysokobudżetowe produkcje.
eJay -> Wydawało mi się, że byłeś już dzisiaj wystarczająco śmieszny, ale Ty nadal swoje...
Mój kolega, z którym w jednym pokoju w pracy jeszcze niedawno siedziałem, wydziergał z nudów podobny engine. Z tą różnicą, że jego filmiki zrywają po prostu czapki z głów. W dodatku on ma świadomość, że póki co to zwykłe guano jest. Też chce w oparciu o swoje dzieło grę robić. Niestety nie ma znajomości wśród redaktorów GOLa, nikt mu więc bezpłatnej reklamy (cytując jego własne słowa) nie zrobi. W sukces jego produkcji jestem gotów jednak uwierzyć. W reklamowy bełkot nieznanych mi osób, które wstydzą się nawet podpisać, nie bardzo. Ale skoro Ty jesteś tak bardzo w możliwości anonimowych absolwentów przekonany domyślam się, że byłeś w grupie osób odwiedzających ich siedzibę i widziałeś więcej, niż na stronie jest pokazane. Podziel się w takim razie z nami swoimi wrażeniami...
Logadin------->Nie twerdze, ze jest to rewelacyjny engine, ale naprawde jak na projekt kilkuosobowy nie jest zly. SarKos jest wyjatkiem bo pracuje nad nim jakis maniak:) Dobijaja mnie glosy w stylu "Polskie jest zle, nie robmy chaly". Przeciez nikt nie zaczyna od wysokiego pulapu, dlatego Artefacta traktuje jako swoista rozgrzewke. Dla porownania sciagnij sobie demonstracje "Flashpoint engine" z 1997 roku. Prezentuje sie on mizernie, ale 3 lata pozniej spowodowal rewolucję bo napedzal on Op. Flashpoint. Wystarczylo troche czasu i efekty przyszly same...
.kNOT----->Naprawde jestes zabawny. Wytwor twojego kolegi z pewnoscia bylby zauwazony przez jakas grupe developerską (sa oferty z Techlandu, Metropolis..Nie mogl sie zalapac??), ale widocznie naprawde wygladalo to jak guano.
Ale skoro Ty jesteś tak bardzo w możliwości anonimowych absolwentów przekonany domyślam się, że byłeś w grupie osób odwiedzających ich siedzibę i widziałeś więcej, niż na stronie jest pokazane. Podziel się w takim razie z nami swoimi wrażeniami...
O czym ty piszesz??? Czlowieku, ja tylko wspieram polską dzialanosc, bo mamy mnostwo utalentowanych grafikow i koderow. Kazda proba zaistnienia Polakow na rynku konczy sie twoja pesymistycza wizją. Wyjdz sie przewietrz, bo wejdzie ci to w nawyk.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 15:09:01]
eJay - ja też jestem całym sercem za tym by się autorom udało stworzyć pożądny engine. Ale nie wiem po co dopisujesz słowa typu "Polskie jest złe, nie róbmy chały" bo nawet nie wiem gdzie to w moich postach wyczytałeś.
Jak dla mnie to może byc i team z Filipin - po prostu skomentowałem to co AKTUALNIE widziałem - zapewne autorzy mają coś w zanadrzu i jeszcze będą pracować nad rozwojem engine'u.
I życzę im jak najlepiej.
Logadin----->To tyczylo sie wypowiedzi kNota:) Jesli Cie urazilem to nie bylo to moim zamiarem:)
Widze ze tu nie wszyscy rozumieja ide enginu a gre:|
Przegladnał ktos ta strone wogole?
.kNOT -> czym sie zajmujesz? Jesli mozna oczywiscie spytac?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 15:14:59]
dzięki Knot, pierwszy raz mnie Trollem nazwano :D tylko chłopcze ja tu nie widziałem dyskusjii tylko kłutnie, znasz jakiekolwiek podstawy oratorstwa ? :D
eJay -> On się w tej chwili robieniem gier zajmuje zawodowo, własną po godzinach. Ja jedynie po godzinach...
A o tym, że cała ta wspaniała wiadomość nie została w żaden spoób zweryfikowana (ani zaopatrzona w odpowiedni dopisek - materiał prasowy) wiedziałem od samego początku. Koledzy kolegom pomagają po prostu frajera z forsą znaleźć...
To ja może jeszcze tylko dodam, że nazywanie kogoś ciotą czy głupim, ewentualnie wywyższanie się pisaniem per chłopcze świadczy wyłącznie o Was, drogie trole...
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 15:16:46]
.kNOT -> pieprzysz trzy po trzy :|
Koledzy kolegom pomagają po prostu frajera z forsą znaleźć...
Pokaz dowody a nie zucaj slow na wiatr, pokaz co ty potrawisz ocenimy przekonamy sie, pczytajac twoje posty mozna dojs do przekonania ze nie masz pojecia o czym mowisz.
Wyjdz przed dom i pobaw sie w piaskownicy moze tam "stworzysz" gre :|
.kNOT---->Wymien tytuly gier jakie stworzyl (oraz twoje). Chetnie ocenie srodowisko graficzne w tych programach. News wcale nie musi byc "kolezenski", wystarczy przegladnac kilka forow o sprawach technicznych, tam zazwyczaj takie osoby jak ci studenci oglaszaja się ze swoimi propozycjami.
To ja może jeszcze tylko dodam, że nazywanie kogoś ciotą czy głupim, ewentualnie wywyższanie się pisaniem per chłopcze świadczy wyłącznie o Was, drogie trole...
Nie wyzywam nikogo, bo nie lezy to w mojej naturze.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 15:20:24]
matisf -> Nie potrafisz dwóch krótkich tekstów porównać? Serdecznie współczuję...
eJay -> Jedną z gier, w której maczał palce nawet wysoko oceniłeś, ale nie chodzi chyba o to, kto kim jest, tylko co ma do napisania. Czyż nie, chłopcze?
.kNOT - faktycznieja też z chęcią poznam gry nad którymi pracujesz i na czym opierasz swoje zdanie.
Bo akurat poza przekłamaniami w engine w wyśw. więcej faktów w twoich agresywnych postach nie znalazłem. Miłoby było jednak dowiedzieć się na czym opierasz swoje wypowiedzi.
.kNOT------->Skoki 2005??? Ocenilem dobrze bo lubie polskie produkcje. Grafika wcale nie byla taka dobra, no ale jak sam pewnie zauwazyles - nie czepiam sie tego co jest made in Poland...
BTW. Twoj koles nie napisal engine tylko uzyl Renderware (darmowy engine), a tego raczej nie mozna nazwac "napisaniem" silnika...
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 15:24:19]
kNOT -> nie no teraz to je Cie juz całkiem nie rozumie,
PS nie odpowiedzałes na moje pierwsze pytanie...
Knot - w tej chwili to już spadłem z krzesła ze śmiechu
15:18 - To ja może jeszcze tylko dodam, że nazywanie kogoś ciotą czy głupim, ewentualnie wywyższanie się pisaniem per chłopcze świadczy wyłącznie o Was, drogie trole...
15:26 - eJay -> Jedną z gier, w której maczał palce nawet wysoko oceniłeś, ale nie chodzi chyba o to, kto kim jest, tylko co ma do napisania. Czyż nie, chłopcze?
Otóz to, otóż to :D:D:D J z tad idie bo mi przepuklina ze śmiechu siadzie
Fett -> "Zapomniałeś" zapewne przez przypadek, jak wszystkie zresztą trole, o dorzuceniu na początek tego:
--->
12.03.2005 | 14:31 eJay [ Gladiator ]
.KNOT-------->LOL:D Rozbawiles mnie chlopcze:)
12.03.2005 | 15:22 eJay [ Gladiator ]
To ja może jeszcze tylko dodam, że nazywanie kogoś ciotą czy głupim, ewentualnie wywyższanie się pisaniem per chłopcze świadczy wyłącznie o Was, drogie trole...
Nie wyzywam nikogo, bo nie lezy to w mojej naturze.
<---
Na Twoje szczęście od trola zbyt dużo oczekiwać nie sposób...
Matisf -> Dziwisz się, że nie chcę z Tobą rozmawiać? Siedzę przecież przed domem i gry z piasku robię...
.kNOT------>Wybacz, prosze, bede umierać ze smiechu:) Nie dosc, ze masz strasznie zryty poglad na polską scene developerską to jeszcze nie masz poczucia humoru.
czapki z głów
koniecznie ściągnijcie filmiki z ich strony, szczena opada
eJay -> O kurczę! To ja się gdzieś o polskiej scenie developerskiej wypowiadałem!? Muszę przestać tyle pić. Albo przywyknąć do GOLowych troli...
.kNOT------>Zapewne jestes wielkim znawcą skoro oceniasz engine na rok przed jego ostateczną wersja. Gratuluje...
eJay -> Masz dzisiaj takie zadanie, żeby całkowicie się zbłaźnić? A co mam niby oceniać? Końcowy efekt ich pracy? To zrobię za rok. Albo dwa. Ewentualnie trzy...
Logadin -> Wiesz, co to jest wzajemność? Na Twoje szczęście nie zamierzam się podpierać moimi dotychczasowymi dokonaniami. Na tym forum jest za dużo troli...
A juz zaczynalem pisac do Logadina, zeby zapomnial o dostaniu jakichkolwiek konkretow...
.kNOT------>To nie ja sie osmieszam. Ja poprostu mam argumenty ktorych Tobie brak. Chwalisz sie swoimi "osiagnieciami" ale wstydzisz sie je pokazywac bo tak naprawde jest to wielkie G.
O! Kolejny trol zwołujący kolegów. Spadam...
eJay -> Gdzie ja się czymś chwaliłem. Jakie masz podstawy, żeby sądzić, że to wielkie G? Ile rozumów zjadłeś, że na takiego wielkiego trola wyrosłeś?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-12 16:10:50]
LOL. Dostajesz bardzo konkretne pytania, ludzie oczekuja konkretnych odpowiedzi. Na tym polega dyskusja.
A jedyne co dostaja, to wyzywanie od troli. Brawo.
.kNOT----->
Dzisiaj tworzę rzeczy, o których Ty nie masz nawet pojęcia, ale zapewne na co dzień z nich korzystasz i chwalisz.
Ekhmmmm:) My master!!!!
tak, wysiu jak zwykle ma rację, to jest komputer więc zawsze ma rację w kwestiach w których się wypowiada :P
kNOT ---> może i jestem trollem? nie wiem...
Mój kolega, z którym w jednym pokoju w pracy jeszcze niedawno siedziałem, wydziergał z nudów podobny engine. Z tą różnicą, że jego filmiki zrywają po prostu czapki z głów. W dodatku on ma świadomość, że póki co to zwykłe guano jest. Też chce w oparciu o swoje dzieło grę robić. Niestety nie ma znajomości wśród redaktorów GOLa, nikt mu więc bezpłatnej reklamy (cytując jego własne słowa) nie zrobi.
może po prostu wie że to jest bardzo nijakie i po prostu boi się z czymś jakim nijakim wychodzić do ludu.
a może to po prostu nieudolność. jakby miał naprawdę coś do wypromowania, to da się to zrobić nawet bez kasy i znajomości.
a jak piszesz że zrywa czapki z głów, może nam pokażesz coś z tego? w słowa mało kto potrafi uwierzyć...
W reklamowy bełkot nieznanych mi osób, które wstydzą się nawet podpisać, nie bardzo.
...
eJay -> Jedną z gier, w której maczał palce nawet wysoko oceniłeś, ale nie chodzi chyba o to, kto kim jest, tylko co ma do napisania.
zastanów się o czym ty piszesz.
ja nie wierzę w ani jedno słowo które napisałeś, o koledze, o tym że masz jakiekolwiek dokonania czy umiejętności i w ogóle o niczym. w końcu się nie podpisałeś...
Tutaj mamy bardzo ciekawy przypadek z punktu widzenia fizyki.
Jak wiemy ladunki + i - sie przyciagaja.
ladunkiem plus (+) jest eJay - wszystko mu sie podoba.
ladunkiem minus (-) jest .kNOT - nic mu sie nie podoba.
Wiec jako ladunki roznoimienne, przyciagaja sie a nawet tworza dipol. Juz nic ich nie rozdzieli :)
kNOT masz prawo do swojego zdania jak i kazdy inny tutaj . Musze sie doczepic jednego ze w kazdym twoim zdaniu jedynym argumentem jest wyzywanie od troli a to raczej za dobrze o tobie nie swiadczy :-]
.kNOT -> faktycznie...
Np. Dajmy na to ktos napisal poradnik :
eJay - super poradnik, duzo sie napracowales, solidna praca.
.kNOT - dziadostwo, tandeta, masa literowek, na rumusnkiej stronie jest za darmo i lepszy. Poza tym nie wspomnieli o tym, ze za rogiem 34 etapu jest apteczka +30 a nie +35.
Ci ludzie nie maja prawa sie kiedykolwiek zgodzic. Jak ktos, dla kogo wszystko jest do dupy, moze sie zgodzic z kims, dla kogo wszystko jest idealne?
Oj przepraszam, dla mnie nic nie jest idealne:) Nawet ten engine w newsie. Ale nie moge zniesc tego, ze ktos poprostu mowi, ze jest zly dawajac przy tym cieniutkie argumenty w stylu "ja mam cos lepszego w zadarzu".
Moim zdaniem ten Engine to duży krok Polski w stronę oprogramowania 3D.Artefact Engine moze stać sie za parę miesięcy Enginem gry o grafice jak Doom 3 i fizyce Half-Life 2.Chociaż muszę przeznać ze są zaóważalne niedociągnięcia.Ale myslę że ci ,,Studenci" dpracują swoje dzieło.kto wie może za parę lat na tym Enginie powstanie jakaś POLSKA rewolucyjna gierka :)
P.S kNOT jeżeli wszedłeś na to forum tylko po to żeby wyzywać ludzi od ,,Troli" i mówić że ten Engine jest do dupy.To mogles w ogole nie wchodzić ciekawe czy ty byś zrobił lepszy Engine JA SIE ZAŁOŻE ŻE NIE !!!!!
mają jeszcze czas na poprawienie błędów.
swoją drogą bardzo chętnie bym się tym pobawił już teraz :D
Wszyscy się tu jarają powstawaniem nowych enginów, także w naszym pięknym kraju, ale co z tego?
Skoro i tak duża część producentów stawia na reaniowane gnioty, czyli Q3 na sterydach, co ani nie wygląda ładnie ani nie chodzi dobrze :)
A rewelacyjne enigny za niskie pieniądze szybko przepadają w zapomnienie, np. wspomniany Torque - kto go jeszcze dziś pamięta poza graczami Tribes 2? :D
Nawet dorzucenie shaderów nie sprawiło, że taki np. Call of Duty czy MoH, nie wyszedł na wszechstronnie ograniczonym ;) Quaku.
kNOT: wybacz ale gdzie ty studiujesz ? na wyzszej szkole rozwijania baranow czy cos ?
ktora _OBECNA_ gra posiada displacement mapping (pewnie wiesz o czym pisze?) ? ktora obecna gra posiada _TAKI_ env mapping ? ktora obecna gra posiada wyjenbiste miekkie cienie ? ( nie obrazaj mnie piszac o soft shadows w riddicku bo jedbne) ? ? ktory _obecny_ engine posiada choc polowe w/w wymienionych rzeczy ?
bo jestes przelamus i patrzysz na screeny ? bo tam zamiast potworka i pokemona masz ludzika ? a kogo kurw aobchodzi ze jestes taki pokemon i nie czaisz polowy rzeczy tam opisanych ? czytales mozliwosci unreal3 engine ? a przyjrzales sie temu co jest w w/w engine i _CO WIDAC NA AVIKACH? _ widziales, ze system szkieletowy to moze possac kazdemu ? bo w _U3)_ jest mega wyjebane obiekty i super ?
o kurwa stary idz lepiej kopac rowy bo na tym silniku mozna takie U3 puszczac z palcemw dupie, a patrzac w same aviki i opisy ze strony to mozna w choj wiecej;
zajmij sie lepiej pisaniem opowiesci dla dzieci, bo na 3D to chuja znasz, a wybacz ale w/w engine to przebija KAZDY polski obecny engine3D od reki, a to ze twoja makowka musi miec wyjebane sceny 3d i sreeny z su;er texturami zapewne nikogo nie interesuje. zgin plebsie.
greetz, dajcie rade bo sam engine poprostu miazdzy, zrobie scenki alal U3 i przestana takie lamusy jak knot ()akak sprzedawca w markecie czy "programista"w clandzie?) pierdolic glupoty;
nie no miekne, w glupim HL2: Source mamy zwykle super hires textury i gdzie niegdzie jakis pixe shader, a wpada taki knot i pierdoli ze to lamerskie, stary poronaj to do engine chocby Hl@ (poczytaj specyfik!) i pote mw ogole zabieraj zdanie na ten temat; MIAZGA LOL ROTF!
jestes poprostu pokemonem dla ktorego wystarczy wrzucic super screen z super texturkami i obiektem i mamy "super gre i w ogole"; na tym engine mozna zrobic screeny nie gorsze jak nie lepsze niz robia w Elders Scroll 4 i daj Bog aby powstalaa na tym gra RPG ala gothic,
i dla ziomka kNOTA jeszcze:
wiesz co lamusie ? znam osobiscie kilka osob z People Can Fly; chyba by cie zaorali koparka jakby zobaczyli twoje wypociny na w/w engine oraz jak bys zobaczyl poczatki ich enginu; japierdole skad sie taki plebsowe lamostwo bierze, ledwo potrafi painta odpalic a wielki kurwa haxor, napisz mi prosciutki wzor na 100.000 scian -> normalne -> 1000 scian obiekt i z checia z toba podyskutuje. O kurwa miekne poprostu, pojawia sie screenshot hunter i ROTFL!
dobrze ze takich wypierdkow jest malutko i NASI (PL!) maja ich gleboko w D.
ps. people can fly tworza wyczesana next gre, niestety nie moge napisac jaka ani w jakim stylu, ale fanii serii SH beda zadowoleni :-)
Realsolo - Jeśli idzie o wykorzystywanie dissplacement mappingu to chyba żadna gra nie wykorzystuje tego(no chyba, że liczyć wersje prezentacyjną U3 i wersje prezentacyjną dla NV Far Cry), jednak można uruchomić paralax mapping (to samo co dissplacement, tyle, że podobno szybsze :P) w HL2, jednak to bardziej ciekawostka, bo efektów żadnych z tego nie ma.
realsolo -> Pozdrów w takim razie ode mnie Adriana. Pamiętam go jeszcze z czasów wrocławskich. Choć szczerze wątpię, żeby pod Twoją budką z piwem bywał. Ale wyobraźnię masz naprawdę sporą ;-)
knot -> twoje wypowiedz to jedynie puste slowa , no i za duzo troli...
Niektórzy to straszni debile. Nie potrafią docenić czyjejś pracy. Chłopaki harują jak woły, a potem będą trzepać z tego kasę, a wy nadal będziecie siedzieć przed komputerem wchodzić na GOLA, pokazywać swoją mądrość i jacy to wy dobrze jesteście. Żałosne. Nie potrafią nikogo pochwalić za staranie się. A ja chwale chłopaków. BO to pierwszy krok do lepszej przyszłości...
btw knot tylko stwierdził, że na jednym screenie widać białe kropki... bo widać, no i wtedy dopadła go zgraja trolli.
Ramirez_QueTzatl -> A czego Ty się po trolach spodziewałeś? Merytorycznej dyskusji? Jeszcze by wyszło, że nie mają racji ;-)