Procesor Cell oficjalnie
Na papierze wygląda to bardzo smakowicie - niestety jeszcze daleka droga do masowego rozpowszechnienia...
a ja tam mysle, ze jest zazdrosny, ze to nie intel wprowadzil ta technologie. rysyko jest - to logiczne (wystarczy popatrzec na wpadke z PSP) ale kazda nowa technologia jest ryzykowna a na skostnialym rynku procesorow czas juz na ich nowa generacje i od prawie zawsze jest tak, ze takie technologie wprowadzna sa w procesorach PowerPC
(tzn. chodzi oczywiscie o procesory RICS)
czy firma Motorolla ma w tym jakis wklad, czy tylko sie beda iblizywac ?
No ładne cacko. Tylko pytanie jak będzie śmigać w porównaniu do dzisiejszych proców Intela i AMD?
Thomouls-> ze specyfikacji technicznej wynika że będzie jakieś 10 razy szybszy...
jozef911 -----------> tyle zdążyłem się dowiedzieć, ale jestem ciekaw jak wypadnie w praktyce.
Jak to się sprawdza w praniu zobaczymy w maju, kiedy na E3 zaprezentują PS3. Może nawet w wersji grywalnej.
Nie wiem czy to prawda, czy jedynie ploty, ale gdzieś mi się obiło o uszy (raczej oczy), że ponoć w PS3 mają być montowane 4 takie układy (wydaje mi się to mało prawopodobne, gdyż znacznie podbiłoby to cenę konsoli). Nawet z jednym takim prockiem zapewne PS3 będzie niezłym kombajnem.
jozef911- a ja slyszalem ze ma byc 100 razy szybszy od najszybszego pentium, ale to chyba jakis kit. A co do ilosci tych chipow w jednej konsoli to wystarczyloby ich maxymalnie 2.
W jednym serwicie czytałem, że w PS3 ma się znaleźć chyba 9 układów Cell, więc w sumie to może tyle wyjdzie :) .
Tak, wogle, miliard ukladow cell znajdzie sie w ps3, wezcie sie niektorzy zastanowcie, ile musi kosztowac takie cacko, tym bardziej ze ma az 2,5mb pamieci podrecznej, a wystarczy zobaczyc jaka jest roznica cenowa miedzy prescotami z 0,5 mb a 1 mb cachu, a tu az 2.5mb (wniosek->pamiec podreczna slono kosztuje).
Stojacy na ziemi obserwator rynku z pewnoscia wyrokuje,ze aby cena ps3 nie wyniosla powyzej 500-700$ na poczatek w konsoli znajdzie sie zapewne okrojona wersja tego cell'a
tez slyszalem, ze w PS3 beda 4 jednostki CELL. ale to bylo jakis czas temu.. mogli zmienic.
P.S. o jaka wpadke z PlayStationPortable chodzi?
w PS3 ma się znajdować procesorr 100x szybszy od najszybszego dostępnego obecnie na rynku (dane sprzed kilku miesięcy ale i tak sic!) a sama konsola ma reagować na ruchy i gesty gracza :)
yazz_aka_maish --> jakos mi sie nie chce w to wierzyc :P Ale pewnie bedzie potrafila robic kawe !!!
tom666 -> weź poprawkę na fakt, że rynek konsol rządzi się nieco innymi zasadami niż części do komputerów. Sony przez długi czas dokładało do PS2, Microsoft z Xboxem cały czas jest na minusie... Ale produceńci się na to godzą, ponieważ zarabiają na grach.
Więc nie oglądałbym się na to ile będą kosztować poszczególne podzespoły urządzenia.
od serwerów począwszy po telefony komórkowe skończywszy[\i]
Już się nie mogę doczekać nowej NOKII z 2 systemami operacyjnymi i radiatorem wielkości kartonu 0.5L MLEKA. Ciekawe co poza marketingowymi hasłami będzie naprawdę pożyteczne w konsoli do gier?
wypas ciekawe kiedy bedzie na pc
BYKPAKO --->LOL a nawet powiedziałbym, że ROTFL.
Docelowo procesor dla Playstation #3 ma być wytwarzany w technologi 0.65um a następnie w technologi 0.5um .Sama konsola miała być sprzedawana w Europie w roku 2007.
Procesor i fabryka to dzieło kilku firm głownie IBM i Tosbia oraz Motorola no i Sony jako główny sposnsor i kierujący oczewiście.
Procesor wielordzeniowy w konsoli to gier to nie jest wynalazek trzeciego milenium.
Sony PS2 produkowane od 98' ma taką architekturę która powodowała zreszta liczne kłopoty z programowaniem i wykorzystywaniem mocy maszyny szczególnie w pierwszej generacji gier.Bardzo skomplikowaną architekturę miała też Sega Saturn która konkurowała z prostym (w pozytywnym tego słowa znaczeniu tj.elegancko zaprojektowanym) Sony Playstation w połowie lat dziewiędziesiątych ubiegłego stulecia.
Ja tam juz szykuje kase na podwojnego dwurdzeniowego Intela ktory w dodatku bedzie mial HT (wersja EE procesora dwurdzeniowego ) . Czyli w sumie komp zlozony 2x CPU = 2x2x2 = 8 jednostek logicznych . Wtedy juz roznica miedzy kompem a ps3 nie bedzie bardzo duza (pod wzgledem mocy obliczeniowej) .
Ramz ---> Taaa, tylko że gry wykorzystujące Cella pojawią się w dniu premiery PS3. A kiedy pojawią się gry wykorzystujące moc dwurdzeniowego Intela? Kiedy wydawcy stwierdzą: OK, olewamy Pentiumy, robimy gry tylko pod nowe procesory?
micpl187 - a kto powiedzial ze chce to wykorzystywac do gier ??
Obecnie rendery w programach do grafiki 3D moga obslugiwac bardzo duza liczbe procesorow (mowa tu ilosciach duzo wiekszych niz 8 cpu) :D
Ramz --> Wiesz, myślałem, że na forum Gry-Online z założenia rozmawiamy o grach i sprzęcie do nich przeznaczonym. Szczególnie jeśli piszesz o "różnicach między kompem a ps3", która zdecydowanie będzie konsolą do gier.
micpl187 - nie tylko o grach i o sprzecie - spojrz na inne watki a sie przekonasz :P :P
Ramz ---> No dobra. Czyli nie będzie wielkich różnic między grami na PS3, a renderami na piecu z dwurdzeniowym prockiem Intela. Rozumiem, że to chciałeś powiedziec?
micpl187 - mi chodzilo o moc obliczeniowa prockow, a nie o jakosc robionych na nich rzeczy. Jest ogromna roznica pomieczy tym co robi konsola, a renderem. Wprawdzie to co robi konsola to tez rendering ale on zawsze musi wynosic ( a bynajmniej powinien ) ok 25fps, natomiast rendering sceny 3D moze i trwac tydzien, a to ze wzgledu na jakosc (odbicia, pochlanianie swiatla przez materialy itp.)
PS3 wyjdzie w okolicach 2006/07 roku, a wtedy i na kompy wyjdą świetne procki. Pamiętajmy jednak, że ilość herców nie jest najważniejsza. Weźmy pod uwagę IP IV, który to ma dużo (jak na 2005 r.) herców (częstotliwość), ale osiągnięto ten wynik dzięki zwiększeniu ilości jednostek wykonawczych (na 10). Przez to ten procesor w grach sprawował się nie lepiej od kilkunastokrotnie tańszego AMD Athlona.
Ramz - czas renderingu jest uzalezniony jak powiedziales od zlozonosci sceny, ale tez jej rozdzielczości.... oczywiście jeszcze wchodzą tu takie składniki jak moc obliczeniowa procesora (nie mhz !)... przy mocy procesora cell moim zdaniem niezbyt skomplikowana scena w rozdzielczości PAL albo NTSC renderowala by sie wlasnie mniej niz 1/25s :P
chociaz.... ja jednak jestem mysli (nie przepadam za konsolami) procesory tak samo szybkie albo szybsze niż cell niedługo znajdą się na platformie PC... chodzi tu właśnie o wielordzeniowe...
ps. wszystko też zależy od oprogramowania, na pccie soft musi być optymalizowany pod wiele platform sprzętowych w ps3 nie ma problemów z tym chyba ze wydadzą jak zapowiadali kilka wersji konsoli...
EG2005_83328177->Athlon jest kilkanaście razy tańszy od P IV? Cóżź to za specyfik wprowadził Cię w ten odmienny stan świadomości?
Vein - jednak zastosowanie tego procesora, zmuszalo by do stworzenia nowej architektury PC, a na to intel pozwolic sobie nie moze.
Ramz->A co Intel miałby tutaj do gadania? Dlaczego by nie wziąć jakiegoś porządnego nowoczasnego procesora, dobudować całą architekturę i stworzyć w ten sposób coś, co zastąpi pecety - bez oglądania się na staruszków typu Intel/AMD? Trzeba by było jeszcze tylko przekonać Micro$oft, żeby przeniósł Windows na nową architekturę i zapewnił na niej emulację starego systemu (Windows NT posiada przenośną architekturę - swego czasu istniały wersje na Alphę, MIPS i chyba na coś jeszcze). Apple swego czasu tak zrobił - przesiedli się z procesorów Motorola 68040 na PowerPC - i jakoś świat Macintoshy się nie zawalił...
Romanujan - Intel (jak i AMD) maja praktycznie caly rynek PC-etow. I gdyby na areny wszedl jeszcze jeden producent cpu, grozily by tym firmom ogromne straty i oddanie pewnej czesci rynku. Tak ze gdyby sony probowalo sie targnac na nowa platforme (PC), firmy te wypuscily by procki przewyszajace je mozliwosciami. Firmy te juz maja pewnie opracowane procki na 2 generacje w przod (bynajmniej Intel), i wedlug mnie woleli by rzucic na rynek produkt ktory jeszcze nie powinien sie ukazac, niz oddac jego czesc. Juz w koncu AMD bardzo kosztuje Intela :P
Witajcie przybywam z przyszłości! Cell okazał się skomplikowanym gównem i został uśmiercony przez swoich wynalazców!!!