8 zasad robienia dobrych gier
A ja ze swojej strony dodam 9 zasadę, która brzmi następująco : " Nigdy, ale to przenigdy nie używajcie słowa FOREVER w tytułach bądź podtytułach swoich gier :DDD
Ja w kwestii formalnej - czy Elrond był przy tej dyskusji?
Po dziewiate: kontunuuj wydawanie tytulow, ktore odniosly sukces wydajac je w wersji Gold, Premium, w kupie, w speszyl ediszyn, w DVD superpack, w mega kolekszyn itd. To nie ma nic wspolnego z dojeniem kasy - biznes to biznes. Jak ktos nie chce to nie kupi, nie? Przeciez dysponuje wolna wola, prawda? :-))
A pisze to, bo punkt osmy to porada do artykulu "8 zasad jak zarabiac na grach", bo mala sprzedaz gier niszowych nie oznacza, ze gra jest slaba. Oznacza, ze jest przeznaczona dla wezszej grupy odbiorcow i trzeba miec tego caly czas swiadomosc. Glownie ustalajac budzety :-)
"Po piąte: powtarzalność rozgrywki - statystyki są brutalne i nie kłamią - tylko 15% graczy kończy każdą grę. Tak więc przed wydaniem gry należy położyć duży nacisk na zbadanie jej powtarzalności aby nie marnować zarówno pieniędzy potencjalnych nabywców jak i wysiłków projektantów i programistów. "
Jasne! A kogo z producentów, tudzież sprzedawców obchodzi, co się dzieje z produktem, który został zakupiony. :-) Kupili, to najważniejsze i żeby tylko się nie psuło. A w ogóle to może porastać kurzem na strychu, w piwnicy, na półce...
A nie marnowanie pieniędzy nabywców, to oczywiście cel nadrzędny! LOL
Odpowiadam:)
maverek : no normalnie mnie znukeoutowałeś forever tym komentarzem :D
gladius : zgadnij, dla podpowiedzi dodam, iż nie ruszałem się z Polski :)
rothon : zgadza się, to tego nie oznacza - oznacza to ni mniej ni więcej, że lepiej zainwestować w tytuł który kupi 10000 osób niż a taki który kupi 100 - zysk wiekszy a teraz mało jest firm które nie myślą w ten sposób
lechiander : no wiesz, jeśli kupisz od kogoś shit, którego po 2 godzinach grania odstawisz na półkę, to potem dwa razy się zastanowisz na zakupem innej gry tego producenta, czyż nie ? a w ten sposób traci się klientów
dodam tylko, iż to są przemyślenia tych panów i widowni biroącej udział w dyskusji, a nie moje własne :)
howgh :)
i po ktorej tam - wazne jest przyjemne dla oka logo :) no i jak to w CLICKU! chyba napisali. Gołe babki z pieknymi samochodami i wielkimi gierwami sprzedają sie najlepiej :)
ElNinho--> Ja wiem co znaczy. I nie twierdze, ze to nie jest prawda. Pisze natomiast, ze jest niezgodne z tematem. Winno byc w niusie "8 zasad jak zarabiac na grach", a nie o tym, jak dobre gry zrobic. Bo dobre nie zawsze znaczy zyskowne i odwrotnie. Cos musialem niezrozumiale wczesniej namalowac ;-)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-05-18 16:49:59]
rothon: a to też prawda :) poza tym nie wierzę, że Ci panowie stali się nagle Świętymi MIkołajami i będą rewelacyjne gry za friko rozdawać :)
Chcę tylko napisać, że 7. punkt ma się nijak to na stępnego newsa:
"Unreal Engine 3, a sprawa ilości pamięci na karcie graficznej"
Chyba pracownicy z Epic Games nie uznają tych zasad...