Od narodzin pierwszej gry komputerowej twórcy kolejnych ich generacji stają przed ważkim pytaniem: w jaki sposób należy stworzyć grę aby ta odniosła sukces, co w niej zawrzeć a czego unikać, wreszcie jakie kwoty można przeznaczyć na produkcję i jakie technologie wykorzystać? Z tym pytaniem postanowili zmierzyć się panowie biorący udział w panelowej dyskusji o wszystko mówiącym tytule 8 Rules for Making Great Games (8 zasad robienia dobrych gier), która odbyła się podczas tegorocznych targów E3. Uczestnikami byli John Schappert, wiceprezes EA Canada, Grant Collier, prezes Infinity Ward, Tim Willits, współwłaściciel i główny projektant id Software oraz Jordan Mechner, niezależny projektant gier, który brał udział m.in. przy tworzeniu Prince of Persia: The Sands of Time. Poniżej przedstawiamy konstruktywne wnioski do jakich doszli uczestnicy tej dyskusji.
Maciej Myrcha
Od narodzin pierwszej gry komputerowej twórcy kolejnych ich generacji stają przed ważkim pytaniem: w jaki sposób należy stworzyć grę aby ta odniosła sukces, co w niej zawrzeć a czego unikać, wreszcie jakie kwoty można przeznaczyć na produkcję i jakie technologie wykorzystać? Z tym pytaniem postanowili zmierzyć się panowie biorący udział w panelowej dyskusji o wszystko mówiącym tytule 8 Rules for Making Great Games (8 zasad robienia dobrych gier), która odbyła się podczas tegorocznych targów E3. Uczestnikami byli John Schappert, wiceprezes EA Canada, Grant Collier, prezes Infinity Ward, Tim Willits, współwłaściciel i główny projektant id Software oraz Jordan Mechner, niezależny projektant gier, który brał udział m.in. przy tworzeniu Prince of Persia: The Sands of Time. Poniżej przedstawiamy konstruktywne wnioski do jakich doszli uczestnicy tej dyskusji.
Tak więc jeśli kiedykolwiek zajmować się będziecie tworzeniem gier, nawet jeśli nie zgadzacie się z częścią powyższych zasad lub nawet z wszystkimi, rozważcie je uważnie - może to zaowocować.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google