Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Na co komu remake Wiedźmina 1, skoro mamy Wyzimę w Dzikim Gonie. Stolica Temerii błyskawicznie trafiła do „trójki” dzięki REDkitowi

22.05.2024 22:55
IIIIIIIIIIIIII
👍
1
2
IIIIIIIIIIIIII
65
Generał

Szkoda że tak późno dali narzędzia do modowania. Za kilka miesięcy lub lat moderzy będą cuda robić. A my dostaniemy może coś ala ,, Pożegnanie białego wilka ,, ;)

22.05.2024 23:42
👍
2
odpowiedz
Squirrel
14
Centurion

Robi wrażenie, w tak krótkim czasie przenieść... Tylko pogratulować. Z niecierpliwością czekam na remake 1 i nową odsłonę, a niepogardziłbym odświeżeniem nawet 2 ;)

23.05.2024 08:26
👍
3
odpowiedz
1 odpowiedź
final_bot
60
Pretorianin

moim zdaniem Wyzima klimatyczniejsza niż Novigrad.
można po raz kolejny zapytać - czemu tak późno to udostępnili

23.05.2024 16:35
Man From The Moon
3.1
Man From The Moon
40
Pretorianin

Pracowali nad CP77 i zdali sobie sprawę, że ten silnik nie ma przyszłości w porównaniu do tego co oferuje Unreal Engine. Zamknęli rozdział i stwierdzili, że oddadzą narzędzie graczom. REDKit z W2 nie był popularny, bo nie dość, że gra do dziś jest kiepsko zoptymalizowana to silnik nie posiadał i nie posiada możliwości dodawania lipcsyncu. Nie chcieli tego powtarzać z kolejną wersją silnika, więc dopracowali go po latach na użytek modderów. Nawet Ubi stworzył edytor misji dopiero po Odyssey a Aurora przecież jest już stara jak świat:)

23.05.2024 08:36
eJay
👍
4
4
odpowiedz
eJay
243
Quaritch

gameplay.pl

Novigrad był bardzo fajny, ale Wyzima jednak ma "to coś". Ciasne uliczki, charakterystyczne domy i mury... Jak na szybki import wygląda to bardzo dobrze.

23.05.2024 09:01
5
odpowiedz
7 odpowiedzi
robertoV
4
Pretorianin

Szczerze to tym Redkitem Redzi właśnie strzelili sobie lekko w stopę. Moderzy na 95% przeniosą w bardzo krótkim czasie W1 i W2 na ten silnik. Wydadzą to PRZED remakiem wiedzmina 1, przez co przesycony rynek może słabo odebrać to i słabo się sprzeda (podobnie jak to miało miejsce wcześniej z dead space i calisto protocol) bo dostaną mniej więcej to samo w ładniejszej oprawie a mod nie dość, że za darmo to jeszcze wcześniej.

Redkit miał sens jakieś 4 lata temu, przed cyberpunkiem by zapełnić lukę. Ale teraz ? Chyba, że remake wiedzmina 1 wyjdzie dopiero za 6 lat, po wiedzminie 4.

post wyedytowany przez robertoV 2024-05-23 09:02:12
23.05.2024 09:09
5.1
1
Tasdeadman
47
Generał

Chyba nie rozumiesz czym jest remake. Co z tego, że modderzy zrobią makiete lokacji, skoro to dalej będzie Wiedźmin 3? Nikt nie przerobi całej gry na to, żeby gameplayowo była jak poprzednie Wiedźminy a różnice są kategoryczny, bo W3 nie jest kontynuacją W2 a W2 nie jest kontynuacją W1 (od strony mechanik rozgrywki).
Samej fabuły też ci nie przeniosą, udźwiękowienia nawet nie mają prawa ruszyć przez własność intelektualną, nikt się nawet takiego projektu nie podejmie.

23.05.2024 09:15
AccKid
5.2
1
AccKid
48
Konsul

robertoV
Chłopie, taki Skywind powstaje już ponad 10 lat. Na tym filmiku jest makieta, nie ma to nic wspólnego z całą grą.

23.05.2024 09:36
5.3
Samaritan
14
Konsul

Może być przeciwnie, mod (uboższy od nowej gry) może wzbudzić zainteresowanie i skłonić do kupna remake'a - zwłaszcza dotyczy to zachodnich graczy, którzy nie poznali jedynki lub odbili się od niej.

23.05.2024 10:13
Darth KingMan
5.4
Darth KingMan
90
Kapitan Fandom

Chyba, że remake wiedzmina 1 wyjdzie dopiero za 6 lat, po wiedzminie 4.
No i taki jest plan, ponieważ remake ma działać na rozwiazaniach wypracowanych przy Polarisie.

23.05.2024 10:53
5.5
Linok2
10
Pretorianin

Nie będzie żadnych dużych modów do W3 w najbliższych kilku latach. A o przeniesieniu W1 czy W2, to można zapomnieć. Moderzy zawsze mają wielkie palny i na tym się kończy. Zanim zrobią jakieś konkrety, to już będzie kolejna część i tak znowu. Każdą praktycznie grę, która jest serią, próbowano przenieść na nowy silnik i nic z tego nie wychodziło. Skywind powstaje wiele lat i nigdy nie zostanie ukończony. Wyjdzie VI, to zajmą się przenosinami na VI.
Gothica moderzy znają na wylot. Można z tą grą robić cuda, a nic konkretnego w jakimś sensownym czasie nie powstało.
Jedynie chyba tylko Half-Life 1 i ten mod Black Messa, ale oni mieli chyba wsparcie dość mocne od vavle.

23.05.2024 12:02
Niguraj
5.6
Niguraj
1
Junior

Te remaki nie będą prawdopododbnie już na REd Engine tylko unrealu więc żaden strzał w stope. Poza tym coś robione przez fanów vs twórców.

23.05.2024 14:11
MilornDiester
5.7
1
MilornDiester
34
Generał

Linok2

Jak to nic sensownego nie powstało?

Przecież nawet pomijając Kroniki to co jakiś czas pojawia się nowy, czasem duży projekt z jakiejś części świata. Mam wrażenie, że dopiero w ostatnich latach zaczęły wychodzić naprawdę duże, złożone modyfikacje, które są czymś więcej niż nieoszlifowaną fantazją moderów.

I tak samo pewnie będzie w przypadku W3 - najpierw fala drobnych modów, często bez ładu i składu, na których moderzy będą się uczyć a dopiero po latach przemyślane i spójne koncepcyjnie projekty. Tym bardziej szkoda, że udostępnili te narzędzia dopiero teraz bo zanim zaczną się pojawiać konkrety to już W4 wyjdzie...

23.05.2024 10:22
cenzura
6
2
odpowiedz
cenzura
39
Pretorianin

Czekam na mod żeby stworzyć postać i nie grać Wieśkiem

23.05.2024 11:21
7
odpowiedz
1 odpowiedź
katai-iwa
46
Senator

Będzie ciekawe, jak fani lepiej przeniosą pierwszego Wieśka na silnik trójki, niż Cedep.

23.05.2024 14:12
MilornDiester
7.1
MilornDiester
34
Generał

Na pewno zrobią to lepiej bo CDP w ogóle nie przenosi jedynki na silnik trójki...

23.05.2024 12:06
Iselor
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Iselor
28
Generał

Dla mnie remake KAŻDEJ gry wydanej po 2000 roku to jest cyrk i kuriozum. Remake to powinno dostać Ishar albo Betrayal at Krondor a nie....

24.05.2024 08:30
8.1
Twoja stara 1993
47
Generał

No nie przesadzaj z tym rokiem.
Jednak fakt robienia Remake ale bardziej po 2010 roku uważam za głupotę ale najbardziej nie lubię remasterów zwłaszcza kiedy nic prawie nie poprawiono a koszt gry to połowa albo i więcej niż normalna nowa gra AAA.

23.05.2024 13:28
BlurekPL
9
odpowiedz
1 odpowiedź
BlurekPL
132
Generał

Imo straszna głupota żeby to tak późno udostępnić, gdyby udostępnili ze 2-3 lata po premierze to teraz byśmy mieli świetne mody.

24.05.2024 01:43
SpoconaZofia
9.1
SpoconaZofia
82
Legend

Do modów Skyrima nie ma startu Wiesiek. Za późno i niepotrzebne nikomu narzędzie.

23.05.2024 14:06
MilornDiester
10
odpowiedz
MilornDiester
34
Generał

Zaledwie kilka dni temu dzieliłem się swoimi pomysłami na wymarzone mody a zaledwie chwilę potem widzę jak jeden z nich urzeczywistnia się na moich oczach (tak naprawdę mod ten pojawił się kilka godzin po premierze RedKita)!

Niesamowite doświadczenie...

Zadziwiające jest to jak dobrze te stare modele sprzed kilkunastu lat prezentują się na nowym silniku - wystarczyłoby podbić rozdzielczość tekstur (chociażby AI), tu i ówdzie poprawić kanciatość modeli, dodać więcej drobiazgów i (nade wszystko) NPCów i mamy wspaniałą mapę, która może służyć za podstawę do kolejnych godzin wyśmienitych przygód.

Tak jak pisałem wcześniej - tutaj aż się prosi o przedstawienie Wyzimy pod okupacją Nilfgaardu! Rodzący się ruch oporu, lokalne grupy przestępcze próbujące zachować swoje wpływy pod nową władzą, spiski, intrygi... A to wszystko w znanych nam klimatach z pierwszej części, tylko tym razem jako jedna otwarta przestrzeń (najlepiej ze wszystkimi dzikimi terenami wokół), po której możemy poruszać się w każdą stronę, konno, pieszo, wpław, na łódce.

Jeśli już udało się wrzucić mapę z jedynki (pytanie czy to zostało zrobione jeszcze na starych narzędziach czy już na nowych...) to jakie to otwiera ogromne możliwości w przyszłości! Poprzednie dwie części oferują mnóstwo materiału, który można przenieś 1:1 a następnie zapełnić zupełnie nowymi treściami, ew. trochę zmodyfikować żeby odzwierciedlić upływ czasu.

23.05.2024 14:59
MilornDiester
11
odpowiedz
MilornDiester
34
Generał

Swoją drogą - warto by wspomnieć, że REDzi wrzucają również materiały instruktarzowe, więc zapowiada się na to, że dostaniem też wnikliwy poradnik jak się z narzędziami obchodzić.

23.05.2024 16:40
-=Esiu=-
😜
12
odpowiedz
-=Esiu=-
200
Everybody lies

Jakby tego REDkita wydali po premierze, to kilka lat później widzielibyśmy rimejka pierwszego Wiedźmina...

Na bank fani by go przenieśli :)

23.05.2024 19:29
Talbis
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Talbis
28
Kawy?

Powinni odtworzyć jedynkę i dwójkę w Dzikim Gonie. Lepsze to niż remake na silniku malware'owym...

24.05.2024 02:28
13.1
WokeSra
0
Chorąży

Talbis

malware'owym...

Co masz dokładnie na myśli?

24.05.2024 09:42
Talbis
14
odpowiedz
Talbis
28
Kawy?

EOS - Epic Online Services. Gryzą się ze Steam Deck'iem i Linuxem, wpychane są nawet do gier jednoosobowych jak Pathfinder czy Disco Elysium i szperają po folderach Steam'a wysyłając dane do Epic Games.

EAC - Easy Anti-Cheat. Częściowo czyta pamięć kernel, co jest wbrew polityce prywatności w większości krajów świata, a szczególnie Unii Europejskiej. To daje tej niby anty-cheaterskiej nakładce czytać wszystkie dane z komputerów, na których jest zainstalowane. Nawet te nie związane w żaden sposób z grami. Nie jest to Vanguard od Riot, ale całkiem im bliskie rozwiązanie, Vanguard jest gorszy, bo działa czy gra jest odpalona czy nie zjadając zasoby systemu i ciągle wysyła dane - jak masz limit Internetu, to zapomnij o graniu w Valorant'a czy LoL'a.

Kilka lat temu Epic kazał zamknąć forum dokumentujące Unreal Engine, przed premierą UE5. Mają więc coś do ukrycia, kto wie jaki kod Chińscy i Rosyjscy inwestorzy kazali wpisać do silnika... ale wyobraź sobie popularną grę na silniku, który tak naprawdę tworzy zwykły botnet. Tylko osioł instalowałby cokolwiek od Epic Games.

Wiadomość Na co komu remake Wiedźmina 1, skoro mamy Wyzimę w Dzikim Gonie. Stolica Temerii błyskawicznie trafiła do „trójki” dzięki REDkitowi