Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gracze wymyślili, jak wyłączyć denerwujące czarne paski w Hellblade 2

22.05.2024 14:36
3
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
tadek[5]
218
pięć

Część graczy lubi letterboxing

Ciekawe jacy gracze. Nie po to ludzie kupują odpowiednio duże monitory żeby mieć obraz w małym okienku.

post wyedytowany przez tadek[5] 2024-05-22 14:38:00
22.05.2024 14:44
4
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
silesius
3
Junior

Jeśli już twórcy koniecznie chcą implementować takie "filmowe" dyrdymały jak letterboxing czy film grain, to co najwyżej jako opcjonalne. Nie wiem kto normalny chciałby grać w ten sposób.

22.05.2024 14:33
dzony85
1
dzony85
44
Generał

Fajnie że każdy moze zagrać :)

22.05.2024 14:35
ODIN85
😊
2
odpowiedz
ODIN85
31
Senator

Na Oledzie nie denerwują.

22.05.2024 14:36
3
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
tadek[5]
218
pięć

Część graczy lubi letterboxing

Ciekawe jacy gracze. Nie po to ludzie kupują odpowiednio duże monitory żeby mieć obraz w małym okienku.

post wyedytowany przez tadek[5] 2024-05-22 14:38:00
22.05.2024 17:02
Szefoxxx
3.1
Szefoxxx
77
Doradca

Masz na myśli duże ultrawide 21:9 czy 32:9 po 49 cali?

29.05.2024 18:58
Link
😂
3.2
1
Link
13
Generał

tadek[5]
Dokładnie. Czarne paski są tak naprawdę zrobione dla filmy z myślą o kina i telewizory o dużej szerokość. To kwestia kompatybilność, a nie dla wrażenie. Twórcy Hellblade tego nie zrozumieli. Gry 3D tego nie potrzebują.

22.05.2024 14:44
4
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
silesius
3
Junior

Jeśli już twórcy koniecznie chcą implementować takie "filmowe" dyrdymały jak letterboxing czy film grain, to co najwyżej jako opcjonalne. Nie wiem kto normalny chciałby grać w ten sposób.

23.05.2024 08:34
4.1
Fitnesiak&Gamer
4
Pretorianin

99% osob nie ma z tym problemu i gra jak czlowiek zamiast szukac dziury w calym

23.05.2024 10:12
Wrzesień
4.2
Wrzesień
60
Stay Woke

Ja bym chciał. Ale oczywiście prawda, że powinno to być opcjonalne.

22.05.2024 15:07
5
odpowiedz
dwrrr
29
Centurion

ta jedna komenda usuwa paski , zmienia współczynnik proporcji na 16;9 przez co mamy bardzo niski fov , jest już na to dodatkowa komenda oraz szereg innych usprawnień wizualnych
https://youtu.be/KOxNLzjM-_s

22.05.2024 15:10
6
odpowiedz
micin3
128
Buc

No właśnie kto lubi letterboxy. Co prawda, na 32:9 pasków nie ma, ale jakbym miał to bym pierwsze co zrobił, to albo je wywalił, albo poczekał na mody/patcha usuwającego.

22.05.2024 16:06
7
odpowiedz
TraxPL
41
Pretorianin

Ja do teraz nie wiem co to niby za kinowe doświadczenie niby mają dawać te paski. Wiele kinowych filmów jest realizowanych w znacznie bardziej zbliżonych do 16-9 proporcjach i nie odbiera im to "filmowości". A gry jako medium które może się skalować bez problemu do różnych proporcji ekranu posiadanych przez użytkowników nie powinny mieć takich ograniczeń.

post wyedytowany przez TraxPL 2024-05-22 16:12:27
22.05.2024 16:12
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Linok2
10
Pretorianin

Takie rzeczy dobre są w przerywnikach filmowych, by nadać klimatu trochę filmowego, ale nie podczas gry. Nie po to mam wielki TV żeby pół ekranu to były paski podczas gempleju.

22.05.2024 16:13
8.1
TraxPL
41
Pretorianin

W przerywnikach też dużego sesnsu tu nie ma. Zresztą w kinie to promują filmowcy Imaxa gdzie są proporcje mniej "kinowe".

22.05.2024 16:39
8.2
Linok2
10
Pretorianin

Ma sens, bo takie pasy z automatu kojarzą się z formatem filmowym.
Takie pasy są wryte świadomość ludzi i jednoznacznie kojarzą się z jednym.
Nie chodzi o to co jest teraz w kinie promowane, tylko co jest w świadomości ludzi.

22.05.2024 16:46
Little Joe
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
Little Joe
189
Silent Man

A czy czasem usunięcie pasków nie zwiększa wymagań sprzętowych gry? Pytam serio.

22.05.2024 16:56
Kwisatz_Haderach
9.1
Kwisatz_Haderach
15
Blade of Miquella

To zalezy czy czarne pasy sa tlyko nakladane na renderowana grafike 3D jako overlay/postprocess a grafa zostaje "rozciagnieta" bez ruszania samej grafiki i procesu jej tworzenia.
Czy tez mamy tutaj rzeczywiste przeliczenie wspolczynnikow proporcji oraz liczby rzeczywiscie liczonych pikseli na poziomie samego tworzenia grafiki.

Tak mniej wiecej.

Pierwsze nie zmienia nic, drugie odpowiednio obnizy/zwiekszy wymagania.

Z czym mamy tutaj do czynienia nie wiem. Cynik we we mnie podpowiada ze pierwsze, ale moge sie mylic. ;)

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-05-22 16:58:32
22.05.2024 17:13
Szefoxxx
9.2
Szefoxxx
77
Doradca

Tak, jakieś ~20%, zawsze tak jest, z każdą grą, osoby, które na co dzień używają ekranów 21:9 tyle też mniej więcej zyskują w każdym tytule.

22.05.2024 20:25
Little Joe
9.3
Little Joe
189
Silent Man

Właśnie przetestowałem, usunięcie pasków zwiększa wymagania w tym przypadku. Z paskami mam około 32-35 fps'ów na srednio-wysokich ustawieniach z fsr3 włączonym (gtx1080). Po usunięciu klatkarz spadł do 25 fps.

22.05.2024 16:48
Cziczaki
10
odpowiedz
Cziczaki
185
Renifer

Takie czarne pasy są zrozumiałe dla monitorów o proporcjach 4:3, później aby się pozbyć tych pasów ludzie zaczęli kupować 16:9, teraz znowu pojawiają się czarne pasy. Co następnie? Nowym standardem grania będą monitory w 21:9 żeby nie psuć sobie ekranu czarnymi pasami?

22.05.2024 17:12
Szefoxxx
11
odpowiedz
Szefoxxx
77
Doradca

To jest format ultrawide, w filmach też wyłączacie? xD Ano nie, bo nie macie wyboru, a filmy większość tak ogląda, bo ma 16:9 i mało kto narzeka.

Chyba, że macie ekran 21:9, 32:9, tylko co za różnica skoro wtedy zamiast czarnych pasów, bo prostu nie macie fizycznie ekranu.

Coś wam zdradzę, ja tak gram cały czas, z czarnymi pasami, bo mam ekran 40+ cali 16:9 i na nim wymuszam 21:9, najlepsza opcja, i nie narzekam, nie wiem czemu tak ludzie na czarne pasy narzekają, w niczym to nie przeszkadza, patrzysz na obraz, nie pasy.

Choć rozumiem, że po prostu obraz może być dla kogoś za mały, bo taka zabawa 21:9 na 16:9 to najlepiej mieć właśnie te 40+ cali, wtedy obraz nie jest za mały.

Ba, 21:9 na 16:9 to jest jedyna opcja by tworzyć interfejs gry po za obrazem z samej gry, to jest pierwsza gra gdzie to użyto, i nie wiem czemu wszyscy tego nie robią.

22.05.2024 17:22
animatiV
12
odpowiedz
animatiV
91
Generał

Jak się posiada ekran w formacie obrazu 21:9 to tych pasków nie ma. Dobrze że nie są sztucznie dorzucone do prerenderowanych scenek.

22.05.2024 18:30
13
1
odpowiedz
dwrrr
29
Centurion
Wideo

obraz po wszystkich poprawkach
https://youtu.be/VhMC533HQ7A

Wiadomość Gracze wymyślili, jak wyłączyć denerwujące czarne paski w Hellblade 2