Rozpoczęły się testy edytora The Witcher 3 REDkit. CD Projekt RED prosi graczy o pomoc
Szkoda, że tak późno. Taki W3 będzie mieć zaraz 10 lat, ile to wspaniałych rzeczy stworzyliby pewnie gracze przez ten czas.
Widzę, że nie jest przypisany jako dodatek do gry i można zgłosić chęć bez posiadania gry na Steam(chociaż jest adnotacja, że trzeba grę, żeby go dostać). Ciekawe czy będzie współpracował z grą na GOGu. Obstawiam że nie będzie problemu. Przynajmniej jak bedzie juz w pełnej wersji.
Fajnie byłoby, gdyby to narzędzie było choć na poziomie tego od Techlandu. Na screenach wygląda w miare, z pewnością lepiej niż poprzedni RedKit.
Mam też nadzieje, że Twórcy pokusza się choćby o krótkie wprowadzenie na YT do tego Redkita. To bardzo ułatwia podejście do takiego narzędzia.
Szkoda, że tak późno. Taki W3 będzie mieć zaraz 10 lat, ile to wspaniałych rzeczy stworzyliby pewnie gracze przez ten czas.
Zacna gra, ale 10 lat po premierze to już zbyt późno na edytor.
BTW w 2030 ma podobno wyjść tez redkit do cp’77.
Wypuszczają 10 lat po premierze, a potem zaś będą narzekać "nie opłaca nam się robić narzędzi moderskich bo za dużo z tych zachodu, a potem nikt tego nie używa."...
wypuścili by do Cyberpunk 2077 ! szczególnie że to ten sam silnik.
Wiesiek 3 na 3 wersji leci z 2012 roku Cyberpunk na 4 wersji z 2017 . Trochę różnic jest. Ten nowszy wspiera śledzenie promieni oraz funkcję Nvidia DLSS 2.0, a w wersji na Microsoft Windows jego jedynym graficznym API jest DirectX w wersji 12. Dodatkowo silnik zawiera system animacji twarzy stworzony przez przedsiębiorstwo Jali Research. We wcześniejszych wersjach tego nie było.
Zwariowałem czy już kiedyś był wypuszczony jakiś REDKit do tworzenia modów, i questów? Co się z tym stało?
No właśnie nie wiem, bo też mi się coś wydaje, że kiedyś jakieś bardzo podstawowe narzędzia o ograniczonej użyteczności były. Albo po prostu w okolicy premiery gry ten edytor obiecywali i to nam się kojarzy.
Nawet jakiś zwiastun był do tego. I widziałem jak inni tworzą kontent z dialogami i misjami (a może to było w trailerze) tylko ludziom się gęby nie ruszały przy dialogach...
Narzędzie o nazwie REDKit powstało do Wiedźmina 2. I właśnie tam się dało dodawać nowe dialogi i postacie nie ruszały ustami. Teraz wydali pełnoprawny edytor do trójki.
W trójce też to było. Widziałem jakby trailer, czy pokaz rozmieszczania obiektów na bagnach w Białym Sadzie.
AIDIDPl
Tak, było coś takiego. Kondzioplayer zrobił kiedyś o tym materiał. To podajże nazywało się Modkitt czy jakoś tak i dzięki temu modowi mogłeś tworzyć własne questy oraz lokacje do nich i postacie do W3 ale jak wyszło po latach, mało kto się tym zainteresował. Póki co powstało parę modów (1 testowy z tą uśmiechniętą wysepką oraz fanowski dodatek z Orianą której akcja dzieje się po dodatku Krew i Wino)
modyfikacje do Wiedźmina 3 pojawiały się rzadko
Ponad 6,5 TYSIĄCA modów na samym tylko Nexusie. Zgoda, dzisiaj wychodzi 1 lub kilka modów dziennie. Ciekawe jak scena zareaguje na te zaawansowane narzędzia.
Pewnie chcą dopracować narzędzie, wtedy łatwiej będzie zrobić nowe do W4, bo po prostu skopiują sobie większość sprawdzonych rozwiązań.
Zły ruch ze strony REDów, to narzędzie powinno się pojawić rok po premierze 3, a nie teraz. A dlaczego ? już mówię:
-raz, że wtedy kiedy był hype na wiedźmina to moderzy podtrzymywali by ogień tak jak jest to ze skyrim, które de facto dalej dobrze się sprzedaje ze względu na mody
-dwa, teraz moderzy zajmą się podejrzewam stworzeniem moda wiedźmin 1 na nowym silniku, który zostanie wydany szybciej niż remake, osłabi to sprzedaż bo może, jeśli naturalnie mod będzie dopracowany, po prostu graczom się "przeje" jedynka w nowej wersji.
Nie wiem jak oni mogli popełnić ten sam błąd co przy dwójce. Tam też wypuścili narzędzia moderskie jak grą już się nikt nie interesował.