Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Eksploracja w Titan Quest 2 ma być nie lada gratką dla graczy. Twórcy powiedzieli „nie” proceduralnemu generowaniu świata

04.02.2024 09:33
1
1
Felo74
115
Konsul

Będzie nie lada gratką za pierwszym razem...
Co do grafiki to nic nadzwyczajnego. Akurat TQ1 uważałem zawsze i uważam, że jak na tamte czasy gra wyglądała obłędnie i nie niszczyła kompów wymaganiami.
TQ1 grałem na przestrzeni lat chyba z 4-5 razy i zawsze mi się ta gra nudziła. Na początku było fajnie, a potem a połowie gry dochodziło do mnie, że to wszystko polega do spamowania tych samych 2-3 skilli przez całą grę.

04.02.2024 10:41
Karollo
👍
2
1
odpowiedz
Karollo
38
Zbawca Khorinis

Studio Grimlore Games pochwaliło się, że cały świat w Titan Quest 2 tworzony jest ręcznie

No i to jest dobra wiadomość. Pozwoli im to skupić się na szczegółach, detalach i smaczkach w świecie gry, coś na zasadzie Grim Dawn.

post wyedytowany przez Karollo 2024-02-04 10:41:42
04.02.2024 10:41
Rumcykcyk
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Z drugiej strony to minus bo drugie czy trzecie podejście będzie takie samo.

04.02.2024 12:01
SpoconaZofia
3.1
SpoconaZofia
80
Legend

Pewnie kwestie finansowe, czas pracy, ilość ludzi lub cały budżet gry wymusił częściowo na takie rozwiązanie.

04.02.2024 13:19
Szefoxxx
3.2
2
Szefoxxx
75
Doradca

Ale co to ma z tym wspólnego, a w której grze jest inaczej???

Chyba nie do końca wiesz o czym piszesz, proceduralne generowanie w tego typu grach nie oznacza w czasie rzeczywistym, a w trakcie tworzenia gry, podczas gry tego już nie ma, masz gotowe mapy i obiekty na nich, efekt końcowy narzędzi proceduralnych.

Im chodzi o to, o proces powstawania mapy.

04.02.2024 15:39
3.3
toyminator
74
Senator

Nie przeszkadza to, jeśli można stworzyć sporo różnych postaci. W Grim Dawn też masz wszystko tak samo, i a klepałem w to 13 razy ;D Ale fakt, przy 10 razie już mi się nie chciało.

09.02.2024 10:56
Bieniu05
3.4
Bieniu05
145
The100

Rumcykcyk w generowanym i tak bedziesz znal na pamiec po czasie wiecej lepiej tak

04.02.2024 11:37
Godetsu
4
odpowiedz
Godetsu
45
Centurion

Swietnie to wyglada, milo bedzie wrocic do tego swiata po chyba prawie 2 dekadach, pol zycia temu gralem w TQ1. Ta gra wlasnie wzbudzila we mnie duze zainteresowanie tego typu klimatami. Chyba dzieki TQ1 tak uwielbiam AC Odyssey, a zadnego innego AC nigdy nie skonczylem i zaden mi sie nie podobal, aby zrobic go na 100%. SpellForce jest tez bardzo specyficzna gra, jedna z tych do ktorych czesto wracam. Czesc 3 mam kupiona 2x na gogu i st, chyba z zadna inna gra tak nie zrobilem, chyba ze mowa o jakims Majesty 2 za 8zl, lub Twierdzy. SP3 zwlaszcza z dodatkami, tez jest bardzo solidna gra, pieknie wyglada, dobrze dziala, ciezko miec jakies zarzuty do tej gry. Mam nadzieje, ze TQ2 bedzie rownie udaną produkcja po latach, jak mialo to miejsce w przypadku SpellForce. Cos czuje, ze nie ma wielu powodow do zmartwien, trzeba tylko poczekac :]

04.02.2024 11:43
5
1
odpowiedz
kucu95
16
Legionista

"Titan Quest II zapowiada się na jedno z najciekawszych nadchodzących RPG akcji."
Powiedział kto? Gre robi inne studio niz pierwsza czesc i swietne Grim Dawn. O grze wiemy tylko ze ma ten sam "setting" i widzieliamy pare screenow trawy. Poznamy wiecej szczegolow to bedzie mozna stawiac takie smiałe tezy. Moze sie wam zle przetlumaczyło w translatorze?

04.02.2024 11:49
Valthiar
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
Valthiar
23
Centurion

"Przede wszystkim autorzy zdecydowali, że nie skorzystają z proceduralnej generacji świata. Zamiast tego każdy element odwiedzanych lokacji stworzony zostanie ręcznie"
Niech się Larian uczy od Grimlore Games jak się projektuje gry !

04.02.2024 12:05
6.1
Silas1415
5
Centurion

Ale... co to ma do Lariana? Tam też nie ma proceduralnych lokacji.

04.02.2024 12:18
Valthiar
6.2
Valthiar
23
Centurion

Opinie o Baldur's Gate 3 są zgodne: lokacje są mało charakterystyczne, mętne kolorystycznie, zrobione jak w sieciówkach MMORPG. Jacyś wynajęci za parę groszy studenci dorabiali sobie na wakacje rzeźbiąc te toporne mapy. W poprzednich częściach wyglądało to porządnie ale zeszli na psy w tej najnowszej produkcji.

04.02.2024 12:38
6.3
8
Silas1415
5
Centurion

Hmm, jako fan śledzę opinie o tej grze od dawna i nie widziałem jakiegoś wielkiego wspólnego narzekania na lokacje, jeśli już, to na mapę i to też dość rzadko, ale też sprawdziłem twoje komentarze o Baldurze i widzę w czym rzecz...

04.02.2024 12:41
Butryk89
6.4
Butryk89
151
Senator

Nie podpisuję się pod tymi opiniami, więc opinie nie są zgodne.

post wyedytowany przez Butryk89 2024-02-04 12:41:56
04.02.2024 21:10
6.5
2
TheFrediPL
97
Konsul

Kto dał te opinie? Jedynie z czym się spotykałem to z tym że lokacje są stworzone świetnie, wielowarstwowo itd, sam przeszedłem to póki co dwa razy, i w życiu mi nie przeszło przez myśl że lokacje są słabo stworzone.

05.02.2024 16:10
6.6
Jaya
55
Generał

W BG3 mają dobych "rzeźbiarzy" i ciężko narzekać na design...., ale rzeczywiście wszystko wygląda jakby rzucali kośćmi co ma być gdzie - wygląda jakby wymyślili fabułę w ramach sesji gry z tabletopem bez prądu.

Jakby porównać to z pisaniem książek przez George R. R. Martin - gry o Tron to jakbym grał w jakiś filler anime, albo Wiedźmina Netfixowego późniejsze sezony, czy może Rings Of Power - brak długoterminowego przemyślenia pomysłu.

W ramach tej długoterminowości wpasowuje się chaos przy designie lvli co widać zwłaszcza przy projektach DoS'ów - dla mnie to już totalny chaos nawet jakby się ograniczyć tylko do gier PC DnD.

Titan Q2 raczej nie będzie miał wspinania przez co nie ma szans na pewne funkcjonalności - bo będzie dużo płaskiego terenu - za dużo, ale i tak wolę to od tabletopowej klaustrofobii.

07.03.2024 08:40
😂
6.7
MattRicks
6
Legionista

Hahaha... Rozbawiłeś mnie! Naprawdę stary, zrobiłeś mi dzień. xDDD

04.02.2024 11:59
John_Wild
😊
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
John_Wild
34
Okropnie_Wściekły_Dzik

Eksploracja w Titan Quest 2 ma być nie lada gratką dla graczy. Twórcy powiedzieli „nie” proceduralnemu generowaniu świata To trochę przeczy samemu sobie. Nie jest to może wielki minus( mój ulubiony Grim Dawn też tak ma). Jednak uważam, że każdorazowe przejście gry z nico innym układem świata byłoby ciekawsze :)

04.02.2024 15:36
Szefoxxx
7.1
Szefoxxx
75
Doradca

Tak jak kolega powyżej, nie rozumiesz o czym piszesz, oni piszą o tworzeniu gry, a nie technikach proceduralnych w czasie rzeczywistym.

Pełno gier, które korzystają z proceduralnego generowania podczas tworzenia gry, nie ma takiej funkcjonalności w grze w ogóle, użycie takich narzędzi w ogóle nie oznacza, że gra będzie cokolwiek proceduralnie generowała już na sprzęcie gracza.

Ubi we wszystkich swoich grach open world używa generowania proceduralnego, ale same gry już podczas rozgrywki tego nie mają.

To żaden minus.

04.02.2024 15:53
GrzechuGrek
7.2
GrzechuGrek
35
Pretorianin

Szefoxxx
Już rozumiem, co miałeś na myśli. Ale dla końcowego gracza to i tak będzie oznaczało to samo - brak proceduralnego generowania lokacji w czasie rzeczywistym.
Ale nie miałbym nic przeciwko temu, jakby niektóre(bonusowe/specjalne) dungeonowe lokacje, które z założenia miałyby być jakimś labiryntem, były generowane losowo podczas gry.

post wyedytowany przez GrzechuGrek 2024-02-04 15:54:27
05.02.2024 10:46
John_Wild
😊
7.3
John_Wild
34
Okropnie_Wściekły_Dzik

Szefoxxx To raczej Ty nie rozumiesz. Właściwie to Ty o czy innym a my o czy innym. Suma sumarum, brak generowania oznacza taki sam świat za każdym razem. Rozmieszczenie skrzyń, beczek i innych skrytek też będzie pewnie takie samo. Przy dużym świecie to nie problem, bo i tak nie zapamiętany szybko. Grim Dawn jest w porządku pod tym względem. Ale jak świat gry będzie mniejszy to może być nudno. Dziwne rozwiązanie jak na dzisiejsze czasy jeśli chodzi o grę h&s :)

04.02.2024 12:49
Sevek007
😜
8
odpowiedz
Sevek007
79
Lost Heaven citizen

Może Grimlore chociaż tej serii nie zepsują.

04.02.2024 15:02
9
1
odpowiedz
akixd
36
Centurion

Co im szkodzi mieć ręczne miejscówki z proceduralnymi drogami do nich?

04.02.2024 15:39
GrzechuGrek
10
odpowiedz
1 odpowiedź
GrzechuGrek
35
Pretorianin

Nie bardzo rozumiem sens tego newsa - to przecież już dawno było oczywiste dla każdego, kto grał w TQ1, tak więc nie jest to żadną nowością ani tym bardziej zaskoczeniem. Czy ktoś spodziewał się, bądź liczył na to, że tym razem będzie inaczej?

04.02.2024 22:33
Kwisatz_Haderach
10.1
Kwisatz_Haderach
13
Blade of Miquella

Mogli sie zapatrzyc np w PoE i isc ta droga. Na szczescie jak widac robia "klasycznie". ;)

04.02.2024 21:11
11
odpowiedz
TheFrediPL
97
Konsul

Jakoś nie wierzę w tę grę, ale może moje przeczucie się mylić, poczekamy zobaczymy na konkretne info.

04.02.2024 21:16
Barklo
12
odpowiedz
Barklo
114
Generał

Drugie zdjęcie z domkiem wygląda przepięknie ta ilość detali i obiektów pieści oko.

04.02.2024 22:25
Kwisatz_Haderach
13
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
13
Blade of Miquella

I bardzo dobrze. Eksploracja map Titan Questa i Grim Dawn (oraz dodatkow do tych gier) to cos wspanialego. Grim Dawn w dodatkach to juz wogole jest exploracyjne cudo, tyle jest poukrywanych,, opcjonalnych rzeczy i roznych pierdoletow. Dotego na kolejnych poziomach trudnosci niektore lokacje maja jeszcze dodatkowe, nowe sekrety/loot i nieraz poukrywane cale gigantyczne, wielopietrowe dungeony.

Nikt nie powiedzial ze HnS musi miec losowo generowane mapy, dungeony czy swiat gry.
Zwlaszcza ze Titan Quest nie byla gra nastawiona na "zoom, zoom" byle szybciej i grindowanie sezonow i tego typu rzeczy, itd.

Podobnie milo wspominam design swiata obydwu Sacred'ow.

Mam tez nadzieje ze gameplay bedzie podobny desgnersko (glownie chodzi mi o szybkosc gry ogolna) do TQ/GD i nie bedzie sie zapatrywal np w to co robi PoE.
Zadnego zoom, zoom i trzymanie jednego przycisku obserwujac ekran zasrany wybuchami i 15fps. PLX

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-02-04 22:31:23
05.02.2024 11:48
14
odpowiedz
1 odpowiedź
kaagular
72
Generał

Nie bardzo rozumiem co news chce przekazać. Czy całe mapy będą stworzone ręcznie i tyle czy "klocki" będą tworzone ręcznie, a potem mapy się będą generowały automatycznie z ręcznie wykonanych klocków. Obstawiam to pierwsze i to jest problem. To jest fajne rozwiązanie na raz, a H&S to gatunek, który uwielbia olbrzymią regrywalność. Dwa razy tej samej mapy nie przejdę bo i po co. Nawet inny build tu nie wiele pomoże.
PoE tutaj jest nie do pobicia, kampanię trzeba jakoś przeboleć ale potem w każdym sezonie jest rotacja map, które wewnętrznie się różnią (nie wszystkie) oraz cała masa innych opcji do grania plus cudowny zoom-zoom pozwalający "ominąć" powtarzalność. Gram teraz w LE i... no bieda trochę. Po dwóch dniach wpada się w ogromną powtarzalność.
Oby było szybko bo w TQ1 grało się ślimakiem. Nie cierpię jak postacie poruszają się wolniej niż moja 80 letnia babcia pod koniec dnia.

05.02.2024 17:13
Kwisatz_Haderach
😂
14.1
Kwisatz_Haderach
13
Blade of Miquella

Mozesz sobie od razu odpuscic i wracac do PoE w sumie. Masz gre pod swoje gusta, nie kazda musi byc sprofanowana i czerpac zle wzorce z trade simulatora.

To nawet nie jest zadna gra usluga, tylko normalna gra singleplayer, nie widze zadnych powodow aby na sile wciskac tu crap z PoE.

O tym jak zaj...sta regrywalnosc BEZ NUDY ma PoE niech swiadcza tony jekow przy starcie kazdego sezonu na to ze ludzie musza przechodzic kampanie, w ktorej sa wlasnie takie losowo generowane Z prefabrykowanych klockow mapy, co nic absolutnie nie zmienia i wlasnie to czyni ja nawet bardziej meczaca za kazdym razem.

Swoja droga to PoE mogloby zatrudnic jakiegos sensownego map designera i nauczyc sie jak robic ciekawe gameplayowo i eksploracyjnie lokacje. Raz sprobowali i dzieki ich zajebistemu mindsetowi mamy labirynt (lol).

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-02-05 17:22:30
05.02.2024 19:40
Bri
15
odpowiedz
Bri
148
Hekatonhejr

Też kilka razy zaczynałem, odpadałem w połowie egiptu czy jakoś tak. Pamiętam że po Diablo2 gdzie za każdym uruchomieniem gry lokacje były inne - gdy grałem w TQ to od razu był niesmak że u nich to nie działa. Potem chyba był proceduralny Torchlight i było git, a potem D3 i zatrzęsienie "statycznych" designów.

Dla mnie zrobienie map/światów dobrze - to zrobienie tak jak w D2. Więc D3/D4/POE/TW nie są zrobione dobrze pod tym względem.

06.02.2024 15:15
👍
16
odpowiedz
Arturo1973
63
Konsul

Titan Quest to mega dobra gra, którą przechodziłem co najmniej 5 razy. Jeśli dwójka będzie co najmniej tak samo dobra, no to będzie grane przez wiele, wiele godzin.

13.02.2024 14:27
17
1
odpowiedz
Artur676
41
Konsul

Jeśli to ma poprawić jakość gry to jestem na tak. Czas skończyć z bylejakością która trawi branżę od kilku lat.

Wiadomość Eksploracja w Titan Quest 2 ma być nie lada gratką dla graczy. Twórcy powiedzieli „nie” proceduralnemu generowaniu świata