Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiedźmin 4 przełamie granice gatunku RPG, twierdzi reżyser gry Sebastian Kalemba

01.12.2023 10:57
Sorkvild19
4
17
odpowiedz
4 odpowiedzi
Sorkvild19
57
Król Kruków

Terefere dudki. Jak ktoś mi znajdzie twórcę gier z dużego studia, który przed premierą nie gada głupot jaka to gra nie będzie wielka, przełomowa, piękna graficznie czy innowacyjna to będę nieźle zaskoczony.

01.12.2023 10:50
konewko01
2
13
odpowiedz
1 odpowiedź
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Najpierw niech wyjdzie, potem pogadamy.

01.12.2023 10:46
MrPawlo112
1
12
MrPawlo112
46
Pretorianin

Cyberpunk też miał przełamać granicę, przełamał ale chyba w liczbie bugów porównując Bethesde xD

post wyedytowany przez MrPawlo112 2023-12-01 10:46:42
01.12.2023 11:12
ddawdad
7
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
ddawdad
63
Przegryw

Czyli już zaczynają się obiecanki cacanki?

01.12.2023 10:46
MrPawlo112
1
12
MrPawlo112
46
Pretorianin

Cyberpunk też miał przełamać granicę, przełamał ale chyba w liczbie bugów porównując Bethesde xD

post wyedytowany przez MrPawlo112 2023-12-01 10:46:42
01.12.2023 10:50
konewko01
2
13
odpowiedz
1 odpowiedź
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Najpierw niech wyjdzie, potem pogadamy.

13.12.2023 11:23
2.1
kojirohyuga
41
Konsul

tez tak mowili o wiedzmini 3 i co? gra roku XD

01.12.2023 10:55
NOWAHUTANACZASIE
👍
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
NOWAHUTANACZASIE
12
Konsul

Ta gra chyba dopiero zjechała ze stołu kreślarskiego, a już pompują balonik? Odważnie. Zawsze chcieli być jak Rockstar, więc niech się zachowują jak to studio - cisza, dopóki gra nie jest już w takiej fazie produkcji, że obietnice faktycznie mają pokrycie i można je śmiało artykułować.
*
Lepiej by zrobili, jakby tym razem nic nie mówili, tylko po prostu wydali dobrą grę, bez bugów i działającą na premierę.

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-12-01 10:55:30
01.12.2023 10:59
tgolik
3.1
tgolik
136
Generał

Zaraz będziesz miał od kłamczuszka Rockstara (co obiecał a nie dął dodatku do GTA 5 ) trailer GTA6. Dwa lata przed premierą.
Wiedźmin 4 za 2-3 lata a trailera jeszcze nie widzieliśmy.

01.12.2023 10:57
Sorkvild19
4
17
odpowiedz
4 odpowiedzi
Sorkvild19
57
Król Kruków

Terefere dudki. Jak ktoś mi znajdzie twórcę gier z dużego studia, który przed premierą nie gada głupot jaka to gra nie będzie wielka, przełomowa, piękna graficznie czy innowacyjna to będę nieźle zaskoczony.

01.12.2023 14:44
4.1
adis19
68
Pretorianin

Todd Howard, daleko nie trzeba szukać.

01.12.2023 17:54
😜
4.2
MattRicks
6
Legionista

Na razie to chyba tylko Swen Vincke, ale wszystko jeszcze przed nim :P

01.12.2023 20:07
4.3
Nomadd
28
Pretorianin

adis19 ziomuś... simping Bethesdy za mocno wszedł? Przecież Howard to drugi Molyneux. To co on pier... to aż przykro słuchać.

13.12.2023 11:22
4.4
kojirohyuga
41
Konsul

tutaj akurat sie z toba nie zgodze XD to samo mowilem jak mowili tak samo o wiedzminie 3 jaki to boski nie bedzie przed premierą (rezyser i tworcy wiedzmaka tak mowili) napisalem to samo co ty i co sie okazalo? gra roku i jedna z najlepszych produkcji rpg.

Redzi potrafia i przez to im ufam ze tak bedzie bo sie wtedy pomylilem.

post wyedytowany przez kojirohyuga 2023-12-13 11:22:57
01.12.2023 11:08
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
sthoss
40
Chorąży

Och jej! To fantastyczna wiadomość! Gdzie mogę kupić tę grę?

01.12.2023 14:07
5.1
2
Kuba_3
184
Generał

Dbaj o zdrowie to może dożyjesz premiery.

01.12.2023 19:04
5.2
sthoss
40
Chorąży

Niestety ja juz w takim wieku ze to naprawde może być problem :)

01.12.2023 11:11
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
Gosen
155
Generał

Prawda jest taka, że nikt nie rozumie jak zrobić hit, bo to zbiór wielu czynników i szczęścia. Większość hitowych piosenek to dzieła zespołów, o których mało kto słyszał, choć utwór każdy kojarzy, to samo z grami czy filmami czy naukowcami. To są twórcy jednej idei, która akurat wypaliła. Wyjątki geniuszy się zdarzają, ale to bardziej wynika z ich wyjątkowego stylu, który uniwersalnie się sprawdza w większej ilości dzieł. Można śmiało założyć że Wiedźmin 3 to magnum opus CDP i nic lepszego już nigdy nie wydadzą, choć na sukcesie tego jednego mogą ciągnąć bardzo długo. Gdy słyszę, że ktoś chce budować nową społeczność to już widzę gdzie to zmierza - dla wszystkich i dla nikogo, chęć przypodobania się trendom, jak głupie by one nie były. Nie jedna gra już padła z taką filozofią.

01.12.2023 11:23
K4cz0r93
6.1
2
K4cz0r93
168
Drummer

Wiedźmin 3 to magnum opus CDPR? A co to za bzdury? Przecież Cyberpunk w niemal każdej kwestii jest po prostu lepszy od Wiedźmina...
W momencie premiery, W3 graficznie był dobry, ale nie powodował jakiegoś niesamowitego opadu szczęki. Cyberpunk to obecnie wzór do naśladowania w kwestii cutscenek, mimiki twarzy, prowadzenia dialogów czy implementacji RTX.
Wiedźmin 3 cierpiał cholernie na bardzo nieintuicyjne poruszanie się Geraltem czy Płotką, czego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Cyberpunk ma świetne poczucie sterowania postacią i może na początku po premierze jazda autem nie była najprzyjemniejsza, tak obecnie po dziesiątkach patchy - jest co najmniej dobrze.
Moim skromnym zdaniem - mroczna i niezbyt szczęśliwa fabuła Cyberpunka też jest lepsza, bardziej angażująca i...osobista, niż Geralta. Nie mówię oczywiście, że jest zła, jednak zdecydowanie bardziej chciałem przeć do przodu z historią V, czekałem na kolejne pyskówki i rozmówki z Johnnym czy kapitalne, długie i angażujące historie poboczne Judy czy Panam i całego Aldecaldos.

No i kwestia samego gameplayu. Walki Geralta były przyjemne, gdy po czasie się nauczyło ten niezbyt skomplikowany schemat z blokiem, odskokiem i atakiem. Jednak nużyło to szybko i niemiłosiernie.
Cybepunka póki co przeszedłem 2 razy (na premierę i w okolicy patcha 1.5, żeby zobaczyć jak się rozwinął) - oba razy przeszedłem głównie używając modliszkowych ostrzy, bo każde kolejne posiekanie przeciwnika sprawiało mi niesamowitą frajdę...fruwanie niczym modliszka. :) Jednak wiem też, że gunplay zarówno pistoletami maszynowymi, jak i snajperkami czy pistoletami po cichu, jest też cholernie przyjemny i tą grę można przejść nawet ponad 5 razy, na totalnie różny sposób. I każdy będzie przyjemny.
Dodajmy do tego intuicyjne mechanizmy z włamywaniem się i oszukiwaniem NPCów czy minigrę z hakowaniem komputerów i punktów dostępów.

I zanim ktoś zacznie burzyć się o stan techniczny Cyberpunka...Wiedźmin 3 też był na premierę w słabym stanie, tym bardziej na konsolach. CDPR dosłownie powtórzył cały proces z Cyberpunkiem, o czym wielu zapomniało. Grzechy zostały wybaczone i Cyberpunk cały czas jest w kwestii popularności w tendencji wzrostowej, tym bardziej dzięki dobremu dodatkowi. Jeszcze 2-3 lata, a i Cyberpunk bedzie miał swój kult i zostanie doceniony, jak Wiedźmin, który wcale nie oczarował tak świata od razu, niczym ostatni Baldur.

A obalając Twój mit szczęścia i przypadku. Rockstar...? Czego nie zrobią, zamieniają w złoto. Każde kolejne GTA na nowo definiuje piaskownice i gry z otwartym miastem, z drobnym przystankiem, który też wprowadził rewolucję w kwestii immersji i ilości detali - RDR2.

EDIT:
Cygi, ale wiesz, że producentem GTA Advance było Digital Eclipse...nie Rockstar? A mi chodzi o PRODUCENTA gier - Rockstar Games. Nie wydawcę...

post wyedytowany przez K4cz0r93 2023-12-01 13:54:40
01.12.2023 13:44
Cygi
6.2
Cygi
20
Pretorianin

K4cz0r93

Rockstar...? Czego nie zrobią, zamieniają w złoto. Każde kolejne GTA na nowo definiuje piaskownice i gry z otwartym miastem

GTA Advance przesyła pozdrowienia.

01.12.2023 15:51
Matioza1234
😉
6.3
Matioza1234
74
Pretorianin

O ile zgadzam się, że to wyjątkowy styl (talent?) sprawia, że sukces odnosi się w sztuce więcej niż raz, tak nie mogę się zgodzić, że przykłady seryjnych sukcesów należą do rzadkości.

Już w przykładach historycznych mamy twórców osiągających sukcesy z niemal każdym dziełem jak Fidiasz, Shakespeare, Da Vinci czy Mozart. To byli oczywiście ponadczasowi geniusze, jednak nawet w normalnej produkcji kultury i sztuki, większość dobrych dzieł dostarczają twórcy, którzy już posiadają pewną renomę. W takiej muzyce rozrywkowej np. Beatles, Queen, Abba, Michael Jackson, Eminem, Lady Gaga, Taylor Swift... to wszystko są twórcy wypuszczający hity w sposób masowy. Oczywiście, swoje robi uzyskana przez nich renoma, jednak poziom artystyczny przez całą karierę utrzymywali stale wysoki. W innych dziedzinach jest zresztą podobnie, Stanley Kubrick, Miloš Forman, Steven Spielberg czy James Cameron właściwie nie mieli większych zjazdów formy. Animacje — Disney i Pixar niemal wszystko zamieniają w złoto, zarówno pod względem artystycznym, jak i komercyjnym. A jak jest w branży gier? Pomimo spektakularnych zjazdów formy czołowych firm, wciąż jest sporo producentów dostarczających regularnie najwyższej jakości produktów, jak Rockstar, Naughty Dog czy nawet CDP Red.

Wydaje się, że niektórzy po prostu wiedzą, jak zrobić hit. Mają do tego talent. Niemiecki muzyk - Frank Farian jest dobrym przykładem takiego talentu. W końcu dwukrotnie działając z cienia, startując od zera i nie korzystając z korzyści wynikającej z renomy, doprowadził tworzone przez siebie zespoły do wielkiej popularności.

post wyedytowany przez Matioza1234 2023-12-01 15:54:27
02.12.2023 08:23
6.4
1
LukaszRei
50
Pretorianin

K4cz0r93
Jazda samochodami w Cyberpunku dalej jest okropna i idiotyczna. To już lepiej z buta przemierzać miasto. Jedynie motocykle jakoś się bronią i dość dobrze się nimi jeździ. Co reszty się zgadzam. Wiedźmin 3 jest dobrą grą, ale strasznie przereklamowaną, nie wiem dlaczego jest wokół jej jest taki kult. Jedynie graficznie mocno przewyższa 2, gameplayowo jest tylko trochę lepiej, a fabularnie sporo gorzej.

01.12.2023 11:12
ddawdad
7
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
ddawdad
63
Przegryw

Czyli już zaczynają się obiecanki cacanki?

01.12.2023 15:43
Asasyn363
7.1
Asasyn363
160
Senator

Zaraz będziesz mógł kupić jeszcze energetyka Wiedźmin 4 w Żabce czy coś takiego. Machina promocyjna Redów znów rusza chyba o kilka lat za szybko.

post wyedytowany przez Asasyn363 2023-12-01 15:44:13
13.12.2023 11:23
7.2
kojirohyuga
41
Konsul

tez tak mowili o wiedzmini 3 i co? gra roku XD

01.12.2023 11:16
8
2
odpowiedz
BajoJajo
14
Pretorianin

Chyba w kwestii zabugowania

01.12.2023 11:23
9
odpowiedz
katai-iwa
44
Senator

Jakoś wątpię w super jakość z tym silnikiem od Epic.

01.12.2023 11:33
10
1
odpowiedz
bullyPL
48
Pretorianin

Czy to jest to tak zwane "Wyciągnęliśmy wnioski po CP77 i drugi raz nie popełnimy tego samego błędu"?
Tak pan Iwański i inni mówili że nie zrobią tego samego a teraz już hajpują oba projekty dwa razy bardziej niż ten CP77. xD

01.12.2023 11:35
11
odpowiedz
Marv
27
Pretorianin

Taaa :)
Tyle razy słyszałem już tego typu bajdurzenie, że nie zliczę. Co firma to chcą przesuwać granice gatunków, definiować na nowo i w ogole ich kolejna gra to nas na pewno z kapci wywali. Z takiego gadania finalnie nic nigdy nie wynika, najczęsciej jest to zagrywka marketingowo - biznesowa (a że CDP jest notowany na giełdzie, to resztę dodajcie sobie sami). Nowoczesność: teraz robienie gier zwyczajnie dobrych przy których gracz się bawi lub/i w jakiś sposób rozwija jest już passe. W obecnych czasach wydawcy z uporem godnym lepszej sprawy wmawiają nam że ich kolejna gra będzie 3x B - bardziej bardziej bardziej. Jakby stworzenie gry po prostu dobrej w swoim gatunku było powodem do wstydu.

post wyedytowany przez Marv 2023-12-01 11:38:22
01.12.2023 11:36
12
1
odpowiedz
MewsoNs
61
Generał

Wieźmin 3 na czas premiery miał wszystko co trzeba w kwestii RPG, budowy swiata i ciekawości zwiedzania. Jak dla mnie mało było rozwoju postaci, trochę perków i kilka setów z róznych szkól wiedzmińskich to trochę mało. Tu bym liczył na poprawę, żeby cały czas mieć progres w rozwoju eq, bo w takim krew i wino z samego początku zdobyłem arcymistrzowski set i potem w zasadzie 20 h grania z tym samym sprzętem a moc poszerzałem jedynie o mutageny i ewentualne perki. Fajnie jakby utrzymali poziom zadań i ciekawości świata oraz zrobili upgrade graficzny ( bo to nawet dzisiaj jest naprawdę na wysokim poziomie i wiele więcej nie ma aż tak potrzeby ulepszać ) na dzisiejsze czasy, bo po prawdzie gra wyjdzie 10 lat po trójce i jednak grafika poszła do przodu w tym czasie. Generalnie liczę na ewolucję części 3, bo tutaj nie ma co przerabiać drastycznie, jedynie ulepszyć, powielić i dodać nieco nowego na dzisiejsze standardy. Czemu tak uważam ? A no dlatego, że gra na 2015 rok wyznaczyła wiele wysokich standardów, które przykro byłoby zmieniać na gorsze. Fajnym pomysłem był twierdze w krwi i wino. tu bym pociągnał temat o jakieś dungi, ale z potworami, np jakieś siedliska niektórych potworów, gdzie po przedarciu się przez pomniejsze jendnostki trafiamy do leża. Jakaś duża krypta/mauzoleum na cmentarzu, które jest siedliskiem ghuli, z jakimś potężnym stworzeniem na końcu. Dobrze jakby to było rozbudowane o loot statyczny, gdzie byłby powód tu przychodzic, po np. schemat na odporność przeciw zgniliżnie bez któego nei bylibyśmy w stanie wygrać z innym potworem, który używa zgnilizny. Pomysłów jest mnóstwo ;p

01.12.2023 11:36
Zły Wilk
13
4
odpowiedz
Zły Wilk
67
Konsul

Wiedźmin 4 ukaże się dopiero za kilka lat, od poprzedniej części minie sporo czasu, więc nie możemy kierować gry tylko do odbiorców, którzy znają i lubią sagę. Musimy zbudować nową społeczność.

To może oznaczać że pójdą drogą serialu netfliksa, czyli wstawieniem mnóstwa idiotyzmów by zadowolić idiotów.

01.12.2023 12:06
jumper in Oslo
14
odpowiedz
jumper in Oslo
11
Chorąży

Dopóki gracze nie mają gry w rękach mogą nawijać makaron na uszy, ogra się za 2-3 lata i dopiero oceni.

01.12.2023 12:26
15
1
odpowiedz
Jerry_D
57
Senator

"Naszym celem jest przekraczanie granic. Chcemy wyjść poza nie. Chcemy spróbować zrobić coś nowego w porównaniu do tego, co obecnie oferują gry fabularne"
Zaczyna się wychodzenie poza granice. Tak to jest, jak gry "produkuje" zespół marketingowy.

01.12.2023 13:14
😂
16
1
odpowiedz
Asami
16
Konsul

To będzie 16x times the detail.

post wyedytowany przez Asami 2023-12-01 13:14:40
01.12.2023 13:21
kęsik
😉
17
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Na 100% dalej pod paroma względami będą odstawać od staruszka Gothica.

01.12.2023 13:38
Ojboli
18
odpowiedz
Ojboli
141
Konsul

Oby W4 nie wyszedł jak nowy MAD MAX Saga..

01.12.2023 13:38
😉
19
2
odpowiedz
dwapierogi
38
Pretorianin

Podobno gra zadziwiająco dobrze chodzi na PS4

01.12.2023 13:39
Wronski
😂
20
odpowiedz
Wronski
17
Generał

Wiedźmin 4 przełamie granice gatunku RPG

Zesra sie a nie przelamie :D

01.12.2023 13:39
21
odpowiedz
zanonimizowany1393001
1
Legionista

Pierdolcie, pierdolcie... I tak grane bedzie. PCiarze ogarna pirata pod którym pewnie bedzie.

"Jeśli gra ci sie spodobała wesprzyj twórców - kup oryginał".

A potem bedzie podnieta jaka to super gra. Oczywiscie po 40 patchach tak jak W3 i CP77. Nie dogodzisz graczom którzy wolą kolejna fife pod innym szyldem. Tam jakoś bugi nie przeszkadzają. Lewitującę postacie znikające piłki. Tam jest wszystko ok...

01.12.2023 13:45
Wrzesień
22
1
odpowiedz
Wrzesień
58
Stay Woke

opowie bardziej intensywną historię i zaoferuje bardziej intensywną rozgrywkę
Dla mnie jest to o tyle proste, że wystarczy pozbyć się otwartego świata. W Wieśka 3 grałoby mi się dużo lepiej gdyby był grą zwyczajnie mniejszą, z lokacjami bardziej w stylu pierwszej części. Pewnie nie ma szans, żeby znowu w to poszli, ale pomarzyć wolno.

01.12.2023 14:02
Korposzczurek
23
1
odpowiedz
Korposzczurek
28
Pretorianin

"nowa saga będzie skierowana zarówno dla nowych graczy, tych którzy do tej pory nie mieli jeszcze okazji sięgnąć po poprzednie odsłony, jak i dla zagorzałych fanów przygód Geralta
"
Te zdanie bardzo mnie zaniepokoiło... produkcja pegi 13 dla niedzielnych graczy ? No bo nikomu sie jeszcze nie udało stworzyć gry dla hardkorowych graczy i casuali w jednym. Brzmi jak utopia.

post wyedytowany przez Korposzczurek 2023-12-01 14:03:20
01.12.2023 14:37
24
odpowiedz
4 odpowiedzi
TraxPL
39
Pretorianin

Wiedźmin 3 dał światu skopany system pytajników i jeden z najgorszy systemów rozwoju postaci w historii. To ciekawe co tym razem zepsują w branży.

post wyedytowany przez TraxPL 2023-12-01 14:38:19
01.12.2023 14:45
24.1
Jerry_D
57
Senator

Z tym systemem rozwoju postaci to niestety prawda. Pytajniki najbardziej dokuczały na Skellige.

01.12.2023 14:52
Wrzesień
24.2
1
Wrzesień
58
Stay Woke

Zwłaszcza na morzu na Skellige. Te respawnujące sie syreny to był dla mnie ten sam case, co skrzekacze w Morrowindzie.

01.12.2023 18:39
24.3
PawKowal
13
Pretorianin

Rozwiniesz mysl z tym systemem rozwoju?

02.12.2023 12:25
24.4
Jerry_D
57
Senator

Dwie sprawy. Zdobywane umiejętności są mało spektakularne. +2% do obrażeń od miecza itp. Nie ma nic takiego, co po zdobyciu danej umiejętności rzeczywiście by robiło różnicę. Ja rozumiem, że Geralt, jako zabójca potworów z latami doświadczenia nie może się dopiero skutecznych technik walki uczyć od podstaw, ale po prostu nie czuć, że te nowe umiejętności coś dają.

I druga rzecz to aktywne sloty. Nie ważne, ilu nowych umiejętności się nauczyłeś, aktywnych w danym momencie możesz mieć tylko kilka. Powiedzmy, że nauczyłeś się lepiej walczyć walczyć mieczem, używać wzmocnionego Igni i stałeś się odporniejszy na trucizny i aktywnie te umiejętności wykorzystujesz. Teraz postanowiłeś nauczyć się czegoś nowego i wzmocniłeś sobie kolejny znak. Tylko, że nie masz już na niego miejsca i musisz "zapomnieć" swoją odporność na trucizny, żeby na jej miejsce wstawić ten nowo wzmocniony znak, bo inaczej ta nowa umiejętność będzie sobie leżeć i nic nie robić.

Przez to albo wybierasz sobie kilka umiejętności, które ewentualnie wzmacniasz i nigdy ich nie zmieniasz, albo godzisz się z upierdliwym żonglowaniem aktywnymi umiejętnościami (przy okazji rozpieprzając sobie "synergie", bo jest jeszcze taki mechanizm, że jak do slotów zapakujesz umiejętności z tej samej kategorii, to tam dostajesz jakiś niewielki bonus powiązany z daną kategorią, np. za ileś tam umiejętności bojowych +x do obrażeń). Ten system rozwoju nie leżał mi tak bardzo, że to chyba jedyna gra RPG, w której wymasowałem parę umiejętności, a potem wo9lne punkty mi leżały niewykorzystane, bo nie widziałem sensu w ładowaniu ich w umiejętności, w których i tak nie skorzystam, skoro nie będą aktywne.

01.12.2023 14:47
25
odpowiedz
realsolo
213
Generał

MrPawlo112
3 lata starszy od Starfielda Cyberpunk ma o 5 lig lepsze scenki/narracje niz "to znow 2003" Betsheda. Tu nawet nie ma co porownywac, taka jest przepasc. Pisze to jako fan Starfielda (100h).

01.12.2023 15:04
26
odpowiedz
4 odpowiedzi
Jaya
55
Generał

Coś mogą przełamać, ale w pierwszej kolejności zmianę silnika na Unreal Engine.

Do tej pory ich przełomy były dosyć duże, jakby popatrzeć na open world z W3, ale tak czy siak sukces bazuje na dobrej fabule, reżyserii.

Dla exploracji i rozwoju postaci wolałbym włączyć starego Skyrima.

UE5 sam w sobie zapewnia fajne funkcjonalności pod wieloma względami i nie muszą wspominać, ze ten postęp/przełamanie jest głównie związane z Gameenginem.

Seria z Geraltem poza tym jest trochę ograniczona, bo ile razy można się uczyć co część tej samej kuli ognia. Też nie można zwolnić ogranicznika rozwoju bo wyjdzie z tego Dragon Ball gdzie rozpierdzielane są całe planety i galaktyki.

Raczej studio potrzebuje zapasowych tytułów, ale to universum Wiedźmina i nowe w nim postacie mają największy potencjał.

Tyle, że ciężko zrobić 2-gą taką oryginalną postać, i to jak to w gamedevie bywa najczęściej podczas tworzenia gry.

----------------

Bez książki raczej firma może podzielić los Hogward Legacy, ale z drugiej strony raczej CDP udowodnił, że potrafi pisać fabułę, wątki poboczne itp. jeśli mają już zbudowane gotowe Universum.

post wyedytowany przez Jaya 2023-12-01 15:04:47
01.12.2023 15:14
Wrzesień
26.1
1
Wrzesień
58
Stay Woke

Tyle, że ciężko zrobić 2-gą taką oryginalną postać
Osobiście uważam, że to akurat mogłaby być zaleta. Geralt był spoko, ale to jest postać, którą już dobrze znaliśmy. Wiadomo było jak się zachowywał, jakie podejmował wczesniej decyzje... Przez to nie można było np. grać złą postacią, czy projektować questów pod działania, które Geralta by nie pasowały.
Nowa postać pod tym względem byłaby dużo bardziej elastyczna, co by mogło dobrze wpłynąć na ogólną "erpegowość" gry. Szczerze to chyba nawet wolałbym, żeby bohaterem był ktoś zupełnie nowy (jakiś nowy, młody wiedźmin?), a Geralt, czy Ciri pojawili się tylko jako Npc.

01.12.2023 16:08
Matioza1234
26.2
1
Matioza1234
74
Pretorianin

Wrzesień Nie sądzę, żeby fakt narzuconej osobowości Geralta stanowił aż taki problem. Kiedyś gdzieś czytałem o badaniach przeprowadzonych wśród graczy, w których wyszło, że w gracze RPG niemal zawsze kreują swoje growe postaci na pozytywnych bohaterów, podejmujących moralnie słuszne wybory i broniące NPC'owe ofiary przed niesprawiedliwością, zaś odgrywanie złego bohatera traktują jedynie jako ciekawostkę. Czyli generalnie ludzie po prostu lubią się wcielać w takich Geraltów, pozytywnych superbohaterów. Pewnie jest jakoś głęboko zakorzenione w naszej kulturze, a może nawet naturze.

Znacznie bardziej uciążliwym ograniczeniem serii Wiedźmin jest natomiast fakt, że narzucony jest pewien określony sposób rozgrywki i rozwoju postaci. W końcu, jak bardzo Geralt by nie chciał, nie zostanie ostatecznie tak dobrym czarodziejem, jak Yen czy Triss, chociaż inwestując w Dzikim Gonie w drzewo znaków, aż tak daleko od tego nie było.

01.12.2023 16:41
Wrzesień
26.3
Wrzesień
58
Stay Woke

Znaczy wiesz, ja nie twierdzę, że to jest jakiś wielki problem, po prostu niesie ze sobą pewne ograniczenia, których świeża postać, którą dopiero będziemy kształtować nie ma.

Znacznie bardziej uciążliwym ograniczeniem serii Wiedźmin jest natomiast fakt, że narzucony jest pewien określony sposób rozgrywki i rozwoju postaci
Zgadzam się. Sam nie miałbym problemu, żeby np dano graczowi więcej niż jedną postać do wyboru i można było wcielić się w wiedźmina, ale też np w czarodzieja, czy krasnoludzkiego wojownika, ale wtedy pewnie byłby straszny kwik o to, że przecież seria nazywa się "Wiedźmin" i czemu nie gramy Geraltem.

04.12.2023 09:18
26.4
Jaya
55
Generał

Wrzesień i Matioza1234 Wydaje się, że obydwa kierunki mają sens i inne grupy odbiorców.

Sony/Playstation w swoich exclusivach raczej stawia na fabułę God Of War, Spider Man,... sandbox ogranicza się głównie do zwiedzania i odhaczenia dość krótkiej/niezbyt bogatej fabuły (nie będę się już czepiał sensowności i fizyki w tych grach w gameplay'u)

W3 daje więcej sandboxu ilością contentu fabularnego, co dawało więcej poczucia "sandboxu".
CP77 dawał jakieś drogi wyboru, raczej nieistotne wybory i nie wyszło to na dobre. Nie przepadam gdy oglądam co odcinek niepowiązane wydarzenia, bo przez to musieli dać cienki pień i grubsze gałęzie. Nawet można sobie wyobrazić takie dziwne drzewo - nieprzyjemne.

W3 trzymał w napięciu przez długo swoim pniem fabularnym, co też dawało jakąś atmosferę wątkom pobocznym. Przydałby się na pewno jakiś happy end, albo więcej mrocznego klimatu, żeby unhappy end zaakceptował. Życie NC nie jest, aż tak brutalne, bo jakby charakteryzacje postaci są zbyt jednolite, nie mają jeszcze odpowiedniego charakteru, na pewno z czasem dokłada się nowe "klocki" układanki.

-----------

Po przeciwnej stronie z pustymi kartkami stoją np. MS/Xbox i postawili na Starfielda i Minecrafta. Dać pustą kartkę to zaraz będzie narzekanie, znane bardzo na tym forum. Odnośnie minecrafta przed modami z nową grafiką też bym powiedział, że to kiepska gra.

Gry na puste kartki to najlepsza alternatywa do gier/usług na długie lata dla single playera. Głównie w tego typu grach wchodzą dużo bardziej skomplikowane warianty i ryzyko, że coś nieliniowo się wypierniczy i trzeba przez dodanie nowych obszarów, ograniczyć coś gdzieś, gracz sam musi dbać o to, żeby nie wrzucił za dużo geometrii w jednym miejscu.
Żywot wielu sandboxów all in one jest podobny. Z czasem dopiero gracz przestanie narzekać na wymagania gdy dojdą elementy, które będzie mógł sam układać. Path Of Exile też można do tej grupy gier dorzucić i z tym co mają nic przez długo im nie zagrozi, chyba, że zrobią P2W.

post wyedytowany przez Jaya 2023-12-04 09:19:32
01.12.2023 15:45
UrBan_94
27
odpowiedz
UrBan_94
40
Geralt z Rivii

Kalemba to ten co twierdził, że Cyberpunk dobrze działa na PS4, także nawet gadki Pawła Sasko biorę bardziej na poważnie.

01.12.2023 15:54
28
odpowiedz
1 odpowiedź
Inquerion
34
Konsul

Czyżby W4 jednak w 2025, a nie 2026/2027 skoro marketing już się budzi?

02.12.2023 01:26
Vroo
28.1
Vroo
145
Generał

Gracze już nie pamiętają ile obsuw zaliczyły Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077?
Zapomnij o tej grze na tej generacji.

01.12.2023 16:30
29
1
odpowiedz
Cordite
41
Generał

jak to lecialo? dwa razy ludzi oklamac to prawie jak raz spelnic przedpremierowe obietnice i zapowiedzi? :) no ale premiera dopiero za kilka lat wiec sporo smiechu przed nami.

01.12.2023 17:19
30
1
odpowiedz
inceltears
54
Konsul

UWAGA, RUSZYŁA MACHINA MARKETINGOWA

01.12.2023 20:09
31
odpowiedz
Nomadd
28
Pretorianin

No cóż, w sumie przy CP przełamali pewne granice - 90% budżetu na marketing, 9% na Keanu i 1% na grę ;)

(zanim się jakiś uber simp przypier*oli - tak, to przerysowany żart)

01.12.2023 20:21
Klimot221
👍
32
odpowiedz
Klimot221
28
Pretorianin

Mam nadzieję, że w ciągu tych kilku lat zrobią dobrą kontynuacje.

02.12.2023 01:23
Vroo
33
odpowiedz
Vroo
145
Generał

Dla Wiedźmina 3 brałem urlop, a potem się okazał moim największym, zaraz po Gothic 3 rozczarowaniem w mojej growej karierze. O Cyberpunku nawet nie wspominam, tak że tego.
Niech gra będzie jeszcze większa, jeszcze więcej pustych, nudnych połaci terenu z respawnującymi się w kółko utopcami, albo zdziczałymi psami, ewentualnie 3 rodzaje pytajników x 250 i GOTY, a także rozkosznie obsrani gracze gwarantowani.
Nie zapominajmy o najgorszym w historii RPG rozwoju postaci.
Wiedźmin 2 > Wiedźmin 1 > Wiedźmin 3 > Cyberpunk 2077.
Oczywiście miliardy kilometrów przed nimi w kategorii najlepiej zaprojektowanego, żyjącego świata w grach: Gothic 1 i 2.

post wyedytowany przez Vroo 2023-12-02 01:24:36
02.12.2023 08:51
34
odpowiedz
zanonimizowany1218483
12
Generał

Niepotrzebnie się czepiacie, gość mówi prawdę, zakładam ze będzie przełom conajmniej na miarę Starfielda.

02.12.2023 11:36
35
1
odpowiedz
AWgracz
1
Junior

Sposób na wywrócenie stolika jest tylko jeden. Wiedźmin izometryczny. Albo przynajmniej całe towarzystwo przenieść do świata GTA lub post-apo, ewentualnie jakiś Wiedźmin w kosmosie. To byłby PRZEŁOM.

02.12.2023 11:40
36
odpowiedz
VerminLord27
16
Legionista

Niech ogarną jakiś dobry system walki

02.12.2023 11:47
Man From The Moon
37
odpowiedz
Man From The Moon
38
Pretorianin

W komentarzach praktycznie wszyscy hejterzy, więc się standardowo zesrali.

02.12.2023 12:36
38
1
odpowiedz
noobmer
41
Generał

Nie nauczyli sie po cyberpanku o nie rzucaniu słów na wiatr. Nie lepiej zapowiadać rzeczy na bieżąco kiedy faktycznie są zrobione/w trakcie tworzenia

03.12.2023 15:04
Jaq87
39
odpowiedz
Jaq87
38
Chorąży

Chcieć to można. Zresztą pytanie co chcą takiego przełomowego wrzucić jako RPG? Możliwości daje zaprzęgnięcie generatywnej AI do dynamicznego zarządzania NPCami, tworzenia nieschematycznych wzorców walk z bossami itd. Idąc jeszcze dalej, neverending story: AI będzie generować ciąg dalszy głównego wątku fabularnego, może uboższą itd. ale cały czas. Ciri odwiedza cię w Toussaint i po prostu sobie pogadaliście? Otóż po tym proponuje ci wyprawę na wspólne polowanie, które może być zwykłym polowaniem, a może mieć głębszy plot fabularny. Taki rozbudowany AI dungeon master.

03.12.2023 19:51
ProfesorXxx
40
odpowiedz
ProfesorXxx
53
Pretorianin

Takie głupoty to połowa twórców obiecuję.

03.12.2023 22:06
41
odpowiedz
Jango Kane
59
Konsul

Mam nadzieję, że będzie to pierwszy Wiedźmin z kreatorem postaci.

04.12.2023 08:25
arianrod
😂
42
1
odpowiedz
arianrod
60
Generał

Ech, gdybym tak dostawał złotówkę, za każdym razem gdy kolejne studio "przełamuję granice"...

13.12.2023 11:24
43
odpowiedz
kojirohyuga
41
Konsul

tez tak mowili o wiedzmini 3 i co? gra roku XD
smialem sie jak inni przed premiera wiedzmina 3 ze ich ponioslo bo co chwila materialy kilkunasto minutowe materialy jaki to wiedzmin 3 boski nie bedzie jak wyjdzie i dotrzymali slowa :D wiec przez to ze sie mylilem im ufam (oczywiscie jesli chodzi o wieska) cyberpunk to inna sprawa.

13.12.2023 13:56
Leo Tar
44
odpowiedz
Leo Tar
60
Wyjątek Krytyczny

Oni znowu kręcą na siebie bat.
Będzie taki sam żal graczy jak przy okazji CP2077.
Hajp kręcony na wiele lat przed premierą, poskutkował tworzeniem się wielu teorii, co to w tej grze nie będzie.

I znowu twórcy będą zaprzeczać ale nie da się tej maszyny zatrzymać i znowu będą uciszani/banowani na redditach.

Ech...

Wiadomość Wiedźmin 4 przełamie granice gatunku RPG, twierdzi reżyser gry Sebastian Kalemba