Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5

25.10.2023 08:37
1
15
premium341893526
24
Pretorianin

Patrząc na deweloperów w dzisiejszych czasach, wrzucających do wymagań powyższe technologie, to największą ich zaletą jest to, że w ich mniemaniu nie trzeba optymalizować gier :D

25.10.2023 08:53
ODIN85
😐
2
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
ODIN85
29
Senator

Kup 4090 albo graj i płacz.

25.10.2023 08:37
1
15
premium341893526
24
Pretorianin

Patrząc na deweloperów w dzisiejszych czasach, wrzucających do wymagań powyższe technologie, to największą ich zaletą jest to, że w ich mniemaniu nie trzeba optymalizować gier :D

25.10.2023 08:53
ODIN85
😐
2
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
ODIN85
29
Senator

Kup 4090 albo graj i płacz.

25.10.2023 10:23
😂
2.1
2
Interior666
158
Generał

Obstawiam, że nawet na 4090 nie będzie można grać komfortowo w 60fps.

25.10.2023 10:52
Wiedźmin
2.2
Wiedźmin
37
Senator

Podawali w wym.sprzętowych, że na najwyższych ustawieniach graficznych wraz z RT w 4K komfortowo da się pograć w stabilnych 60 klatkach na RTX 4080. Natomiast bez RT na 4070.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-25 10:52:57
25.10.2023 10:54
2.3
4
Kuba_3
184
Generał

Ale to razem z DLSS Performance, który renderuje obraz w 1080p i skaluje do 4K, w natywnym 4K nie ma szans.

25.10.2023 11:46
Link
2.4
Link
11
Generał

ODIN85
O ile grasz na 1440p lub 4K, to tak.

Jeśli gram na FullHD (1920x1080), to ta RTX 4070 z DLSS 3 mi wystarczy.

25.10.2023 11:50
👎
2.5
1
Interior666
158
Generał

Wiedźmin wydawca wszystko Ci powie żebyś tylko grę kupił, a jak będzie w rzeczywistości to się dowiemy. Ja obstawiam, że jeszcze gorzej.

25.10.2023 12:12
ODIN85
2.6
ODIN85
29
Senator

Interior666
Jeden z recenzentów poinformował że w pierwszym etapie na 4090 w 4k max ustawienia z Dlls Q Fg Rr ma 70 fps.

25.10.2023 12:23
Link
2.7
Link
11
Generał

ODIN85
na 4090 w 4k max ustawienia z Dlls Q Fg Rr ma 70 fps.
Ale to jest w końcu rozdzielczość 4K, więc nie dziw się. Tym bardziej, że prawdziwa sztuka optymalizacja już została powoli zapomniana.

Wiedźmin
Natomiast bez RT na 4070.
Ale nie było napisane o użycie DLSS 3 (DLSS 2 + FG). Było chyba tylko o DLSS 2, bo też jest napisane o FSR 2, a to różnica. Poczekamy na prawdziwe testy PurePC.

post wyedytowany przez Link 2023-10-25 12:24:08
25.10.2023 15:26
😃
2.8
slawomir10
7
Legionista

Kupiłem RTX 4090 i płacze bez UV żre prądu ponad 400 wat , a od stycznia ceny prądu 70% w górę jak unia karze.
W rozdzielczości 1440 bottleneck ze strony R75800X3D w fatalnie zoptymalizowanych grach jak Jedi Survivior, Starfield tylko40-60% wykorzystanie GPU

25.10.2023 09:04
Goozys
😂
3
odpowiedz
Goozys
12
Bis zu 4000 und bin weg!

Via Tenor

25.10.2023 09:14
quark
4
odpowiedz
1 odpowiedź
quark
60
Generał

Ray reconstruction będzie tak samo psuł twarze NPC i tworzył efekt obrazu olejnego jak w Cyberpunku?

25.10.2023 14:10
4.1
FighterFighter
37
Pretorianin

Ray Reconstruction dotyczy tylko RT. Pamiętaj, że RT w grach wciąż wygląda, jak 2s renderowania obrazu FullRT przez CPU -- szumu więcej niż obrazu. Następnie odpalany jest odszumiacz (denoising). Do tej pory działał on na rdzeniach CUDA, a więc nie tylko był relatywnie wolny, ale także zabierał zasoby.

Z Ray Reconstruction denoising działa na rdzeniach Tensor, czyli AI.

25.10.2023 10:59
A.l.e.X
😃
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

to będzie chyba najładniejsza gra na rynku obecnie, wygląda to tak dobrze że aż ciężko uwierzyć że tak będzie gra wyglądać ! Zakupione i czekam na unlock na epicu ;)

25.10.2023 11:25
5.1
5
ShaiGilgeousAlexander
0
Legionista

o alex odklejeniec jak zwykle widzi gry przez rozowe okulary
jak ja cie nie znosze typie plastikowy

25.10.2023 11:59
Ognisty Cieniostwór
😂
5.2
3
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

Tia i jednocześnie będzie optymalizacyjnym bublem.

25.10.2023 12:14
retruśgejmer
😂
5.3
5
retruśgejmer
25
Konsul

Tylko nie zapomnij zostawić kompa włączonego na noc jak w Starfieldzie XD

25.10.2023 15:29
5.4
slawomir10
7
Legionista

Alex jak by sie dało ty byś grał na dwóch RTX4090

25.10.2023 11:11
xKoweKx [stalker.pl]
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

Szczerze mówiąc kompletnie nie dziwią mnie wymagania dla ultra z RT, bo grafika na tym materiale wygląda niesamowicie. A komentujący z jednej strony chcą postępu technologii, a z drugiej żeby to chodziło na PC z niskiej albo średniej półki.

25.10.2023 11:18
quark
6.1
1
quark
60
Generał

Można mieć i jedno i drugie. Cyberpunk z włączonym path tracingiem wyciska ostatnie soki z najnowszych GPU, ale jednocześnie możesz wyłączyć RT i odpalić grę nawet na GTX 1060. Postęp to nie jest żadne usprawiedliwienie.

25.10.2023 11:23
6.2
ShaiGilgeousAlexander
0
Legionista

a co tam takiego niesamowitego? szaro bure, nic nie widac
na mnie ta gra jakiegos mega wrazenia nie robi

25.10.2023 11:24
6.3
sabaru
13
Generał

Tutaj bardziej chodzi o to że coraz rzadziej graczy stać na wypasiony sprzęt, który to uciągnie. Komponenty do komputera są coraz droższe. Np. za takiego RTX 4090 obecnie trzeba dać około 8000zł, a gdzie tu pozostałe komponenty. W tym wypadku byle płyty nie wsadzi się. Te starsze karty wcale nie tańsze, np. taki 4080 ti to wydatek około 6500zł. Jakby każdy mógł sobie pozwoli na kupno wypasionego sprzętu to by nie było problemu. A i tak często zdarza się że gry nie chcą poprawnie działać nawet na takich sprzętach.

post wyedytowany przez sabaru 2023-10-25 11:24:40
25.10.2023 11:31
xKoweKx [stalker.pl]
6.4
1
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

ShaiGilgeousAlexander jeszcze niedawno takie obrazki z pełnym śledzeniem promieni były możliwe jedynie po renderowaniu ich parę godzin w programie do grafiki 3D. Ale spoko, ignorancja na tym forum mnie w ogóle nie dziwi XD

quark tylko ja nie pisałem nic o minimalnych wymaganiach :) To już oddzielna kwestia. Fakt że z tym przegięli, ale może wynika to z tego, że gra na low będzie też wyglądała dobrze i jest to celowy zabieg.

25.10.2023 11:45
quark
6.5
quark
60
Generał

xKoweKx stalker.pl W pierwszym zdaniu faktycznie pisałeś o wymaganiach RT ale już w drugim napisałeś, że gracze chcą postępu ale jednocześnie żeby to chodziło na słabszych sprzętach :)

post wyedytowany przez quark 2023-10-25 11:46:08
25.10.2023 11:58
xKoweKx [stalker.pl]
6.6
1
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

quark rzeczywiście dwuznacznie to zabrzmiało, ale miałem na myśli jedynie maksymalną jakość grafiki. Ogólnie mam takie wrażenie, że nawet jakby RTX 2060 był zalecany do ultra, rt, 1080p to i tak by ludzie narzekali

25.10.2023 14:44
6.7
tynwar
81
Senator

no tylko, że ludzie raczej woleliby, żeby jednak wymagania tak mocno nie podskakiwały z każdym rokiem, mimo że oferują niewiele ładniejszą grafikę. O to się rozchodzi, nieadekwatnie wyższe wymagania, a grafika jednak tylko niewiele ładniejsza, a tak nie powinno być. Gdyby wymagania tylko rosły powoli adekwatnie do postępów w grafice również powolnych, to byłoby ok. No, ale jednak teraz mamy 2 złe rzeczy, które są ostatnio powszechne: bubel optymalizacyjny i powiązany z tym poziom skomplikowania. A jest bubel optymalizacyjny, bo nie optymalizują porządnie jak powinni. To raz, a dwa, że ten niewielki postęp w grafice strasznie dużo kosztuje. Trudno dziś zrobić jeszcze ładniejszą grę, a od kilku lat trwa w najlepsze ten chory wyścig o najładniejszą grę. Toteż gdy tak trudno jest ulepszyć grafikę, to usilnie starają się ulepszyć coś w grafice i jednocześnie na siłę to zrobić kosztem wydajności, bałaganu w kodzie i poziomem skomplikowania, które wszystkie razem nie sprzyjają kompletnie wydajności ani optymalizacji.

25.10.2023 11:38
Link
😐
7
odpowiedz
8 odpowiedzi
Link
11
Generał

Via Tenor

Jak widzę coraz więcej gry takich jak Alan Wake 2 i inne tytuły na DLSS 3/FSR 3, to zaczynam się zastanawiać, czy twórcy/wydawcy gier (albo właścicieli Unreal 5) nie są opłaceni (przekupieni) przez NVIDIA po to, by zmusić gracze do zakupienie karty RTX 4000 i karty AMD z lepsze wsparcie dla FSR 3.0 (im nowsze karty graficzne, tym lepiej działa FSR i więcej FPS)?

Tu śmierdzi spisek.

post wyedytowany przez Link 2023-10-25 11:44:20
25.10.2023 11:46
A.l.e.X
😒
7.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Link - ty masz już 20 konto i jesteś starym użytkownikiem a nadal piszesz jakbyś dopiero co włączył pierwszy raz w życiu komputer. Oprawa graficzna na takim poziomie z RT jest nieosiągalna dla nawet najmocniejszych GPU bez użycia technik rekonstrukcji. Może włącz czasem sobie jakiś program do modelowania i zrób jakąś scenę 3D z fotorealistycznym oświetleniem. Dodanie RT w czasie rzeczywistym wspomagane DLSS jest najważniejszym postępem w rozwoju GPU od lat. Pisanie takich bzdur jak wyżej jest wręcz niedorzeczne w twoim przypadku. Obecnie masz w grach coś co jeszcze niedawno było zarezerwowane do statycznych obrazów które były tworzone w minutach a wcześniej godzinach, dzisiaj masz to w czasie rzeczywistym i dodatkowo w 100 fpsach.

25.10.2023 12:08
Link
7.2
Link
11
Generał

A.l.e.X
Piszę o gry głównie uzależnione od DLSS 3 i FSR 3.

Wiadomo, że ładniejsze gry wymagają coraz mocniejsze GPU. Już widziałem dużo gry od ponad 20 lat i wiem, że da się napisać Alan Wake 2 z takich grafiki i RT i osiągnąć więcej FPS bez pomocą DLSS 3. Chodzi o to, że twórcy gier nie musieli się postarać o optymalizacji gier, bo po co. No, nowy silnik robi swoje. To jest problem w ciągu kilku ostatnich latach. Sztuka optymalizacja już została powoli zapomniana.

Ty masz konto od roku 2004 i 2 gwiazdki, a nadal piszesz bzdury na większości postów ostatnio. Dlatego nie mam obowiązku uwierzyć, co piszesz.

Jakie 20 konto? Gdyby jesteś prawdziwy Alex od samego początku, to wiedziałbyś, że nie usunąłem konto więcej niż 4-6 razy. 20 konto to twoje kolejne wymyślone kłamstwa, więc przestań mnie ośmieszyć publicznie.

Poza tym, mój pierwszy post to był sarkazm.

post wyedytowany przez Link 2023-10-25 12:08:40
25.10.2023 12:29
Wiedźmin
7.3
Wiedźmin
37
Senator

Nie wszystkim się to podoba, ale deep learning super sampling do upscalowania i ulepszania grafiki 3D w czasie rzeczywistym jest przyszłością, bo zapewnia ogromną poprawę wydajności. Na to będą stawiać więc rozdzielczości natywne zaczynają tracić na znaczeniu.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-25 12:30:31
25.10.2023 12:30
A.l.e.X
😜
7.4
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Jakie 20 konto? Gdyby jesteś prawdziwy Alex od samego początku, to wiedziałbyś, że nie usunąłem konto więcej niż 4-6 razy. 20 konto to twoje kolejne wymyślone kłamstwa, więc przestań mnie ośmieszyć publicznie. - ale ja cię nie miałem zamiaru ośmieszać te 20 konto to było napisane w przenośni bo tak samo jak ty nie wiem ile razy już je usunąłeś i założyłeś nowe - sam napisałeś 4-6 a może 3 albo 7 ? ;)

25.10.2023 12:37
7.5
dev1anceONE
24
Centurion

Ale tutaj nawet w artykule masz napisane że gra używa ich silnika Northlight(Quantum Break i Control też go używały), a nie UE5 - ale ogólnie patologia by w wymaganiach podawać DLSS i FSR jako wymagane przy "rekomendowanych" i wyżej

25.10.2023 12:40
Link
7.6
Link
11
Generał

Wiedźmin
Może. DLSS 3 i FSR 3 to świetna sprawa, ale powoli przestanie być korzystny, jak twórcy gier pójdą na łatwiznę w kwestii optymalizacji gier.

Gdyby twórcy gier pójdą na całego w kwestii optymalizacji gier, wtedy w połączeniu z DLSS 3 / FSR 3 byłoby to coś. Wtedy rozdzielczość 4K przestaje być "odległa marzenia" dla przeciętne graczy i można chodzić na tańsze karty graficzne. Tak jak Last of Us 2, Horizon 2, God of War, Metro Exodus czy Red Dead Redeption 2 dla słabsze konsoli PS4 i FullHD.

Ale w tej chwili niestety graczy z przeciętne portfeli muszą zostać przy 1920x1080 na razie, jeśli chodzi o najnowsze gry AAA. Nawet DLSS 3 lub FSR 3 to "musi mieć". Dla 4K trzeba kupić RTX 4090.

Czasem nowa technologia prowadzi do większa lenistwa. Taka natura ludzka. Prawda?

post wyedytowany przez Link 2023-10-25 12:41:42
25.10.2023 14:13
Link
7.7
1
Link
11
Generał

A.l.e.X
sam napisałeś 4-6 a może 3 albo 7 ? ;)
Pierwszy konto usunąłem bardzo dawno temu, więc nic dziwnego, że nie pamiętam dokładnie. Bo nie chcę o tym przypomnieć. Ale zdecydowanie nie 20, ani 10.

Jak nie wiesz dokładnie, to nie pisz dokładne liczby, by wprowadzać innymi w błąd o mnie. Jak zwykle przesądziłeś.

post wyedytowany przez Link 2023-10-25 14:15:05
25.10.2023 14:49
7.8
tynwar
81
Senator

"Dodanie RT w czasie rzeczywistym wspomagane DLSS jest najważniejszym postępem w rozwoju GPU od lat" lol XD

25.10.2023 11:45
😁
8
1
odpowiedz
mieta33
23
Pretorianin

Bez pudełka niech mnie pocałują w sam rofffek

25.10.2023 12:00
👎
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1390890
8
Pretorianin
Image

RTX 4090 pozwala na grę w MAX ~33FPS
Wynik +120fps osiągnęła Nvidia przy użyciu DLSS3.5 FG w trybie Performance.

Ptaszki ćwierkają, ze gra jest bardzo liniowa, korytarzowa z śladową interakcją z światem i marnym AI.

post wyedytowany przez zanonimizowany1390890 2023-10-25 12:01:42
25.10.2023 15:34
9.1
slawomir10
7
Legionista

Path Tracingi duperele a zarówki sie nie da rozbić

25.10.2023 12:21
Roniq
10
2
odpowiedz
Roniq
102
Unknown

Że PT masakruje wydajność to oczywiste, ale ciekawe jak gra będzie działać bez niego. Tak szczerze, to jak dla mnie nie wygląda to dużo lepiej niż np. RE4 Remake.

25.10.2023 12:31
kęsik
😒
11
odpowiedz
10 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

Dla mnie to wcale nie wygląda lepiej niż np. Resident Evil 2 Remake. RE2R, który na GTX 1060 śmigał w 60 klatkach na wysokich...

post wyedytowany przez kęsik 2023-10-25 12:35:20
25.10.2023 12:37
👍
11.1
1
zanonimizowany1376576
5
Generał

Brawo, jeden mądry.

25.10.2023 12:45
A.l.e.X
😂
11.2
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

potem się dziwią czemu kolejki do okulisty na zabiegi po 2 lata do przodu. Może warto dbać o wzrok ;)

25.10.2023 12:52
Wiedźmin
11.3
1
Wiedźmin
37
Senator

Re2 remake ma szare, nijakie barwy. Dopiero po dograniu porządnego presetu Reshade wygląda rewelacyjnie, gdy mamy idealną czerń i dużo lepszą kolorystykę. Prezentuje się wtedy o połowę lepiej. Identycznie jest z pozostałymi Residentami na ReEngine, które bez Reshade ogromnie tracą wizualnie.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-25 12:52:46
25.10.2023 12:53
11.4
1
zanonimizowany1376576
5
Generał
Image

Prawie 4 lata różnicy, wymagania wzrosły 10 krotnie?

RE3 Remake czysty ---->

25.10.2023 12:54
11.5
1
zanonimizowany1376576
5
Generał
Image

RE3 Remake + ReShade ---->

Czy różnica graficzna jest naprawdę tak duża aby wymagania o tyle wzrastały z roku na rok? Rozumiem, że Alan Wake 2 jest ładniejszy no ale bez przesady nie ma przecież takie różnicy jak np. grą z 2000 roku, a takim Crysisem z 2007 roku.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-10-25 12:55:40
25.10.2023 13:04
Wiedźmin
11.6
Wiedźmin
37
Senator

Kran

Po co wklejasz taki marny przykład z byle jakim presetem skoro przy lepszych różnica jest o wiele większa?
Wystarczy wejść w sekundkę na sfx.thelazy.net i każdy zobaczy jak słabe dałeś porównanie, a na żywo po odpaleniu jest dopiero to widać.

Co do dalszej treści to przecież wiadomo, że grafika 3d dynamicznie zmieniała się od 1992 do 2007 (premiera Crysis), a potem było gwałtowne wyhamowanie, bo co raz trudniej było o takie przeskoki jak kiedyś. Wcześniej co 3 lata grafika miała większy progres niż teraz co 10 lat.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-25 13:24:34
25.10.2023 14:13
Last_Redemption
11.7
Last_Redemption
40
Senator

No to ten bez reshade wyglada lepiej

To, ze Raytracing nie sprawia, ze gra nagle wyglada 4x lepiej to oczywista oczywistość, wymagnia jednak podnosi znaczaco

Zawsze mnie jednak bawię te płacze ludzi o to, ze wymagania wysokie a gry jeszcze nie ma i widzieli jedynie na YT

Ja jednak po YT widzę tutaj topke graficzną i nie mam zamiaru sam sie oszukiwac

25.10.2023 14:21
Link
11.8
1
Link
11
Generał

A.l.e.X
To tylko ich pierwsze wrażenie oparte na screeny i filmiki, więc mają prawo do wyrażenie opinie. Nikt tego nie zabroni.

A ty zamiast obrażać innymi, to lepiej jest poczekać na premiery Alan Wake 2 i zobaczyć to na własne oczy, by móc obalać mity innymi.

Ty czasami za bardzo przechwaliłeś niektóre gry takich jak Starfield, a rzeczywistość jest taki rzeczywistość.

Ja o Alan Wake 2 na razie nic nie piszę, dopóki to nie pogram na własne skórze, eee..., oczy.

post wyedytowany przez Link 2023-10-25 14:23:33
25.10.2023 14:26
Wiedźmin
11.9
1
Wiedźmin
37
Senator

Last_Redemption

Residenty na ReEngine z Reshade wyglądają o wiele lepiej. Po to ludzie dogrywają Reshade, bo widzą jak kiepsko to wygląda bez dogrania tego, a różnica jest ogromna.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-10-25 14:27:55
26.10.2023 01:50
11.10
Znubionek
42
Konsul

Wiedźmin
Sprawdziłem te reshade'y do re2 i one wyglądają okropnie. Dla fanów ledow RGB i fortnajta. Zarowiaste kolory i black crush, no cudownie xd. Czerwone ubranie Claire świeci w ciemnościach jakby było zrobione z ledów. Weź wyjdź kiedyś na dwór, dotknij trawy, bo ty chyba zapomniałeś jak rzeczywistość wygląda, skoro taka zbrodnia na kolorach ci się podoba. Przykre to jest

post wyedytowany przez Znubionek 2023-10-26 01:52:48
25.10.2023 12:38
12
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1376576
5
Generał

Nvidia to Mafia, a te jej wszystkie technologię to jeden wielki wał aby robić baranów na kolejne $ i mieć miliardowe zyski.

25.10.2023 14:17
12.1
1
FighterFighter
37
Pretorianin

Jakiś typ pisał na Twitterze, że Nvidia to inwestycja. Dlatego DLSS3.5 nie działa już na RTX3000. I pewnie kolejne gówno nie będzie działać na RTX4000, a tylko na RTX5000. Ja się dziwię, że Nvidia w ogóle leci w rynek gier, skoro na serwerach robią 9x wiecej hajsu.

Oczywiście, inwestycja na rynku :)

post wyedytowany przez FighterFighter 2023-10-25 14:17:57
25.10.2023 14:57
12.2
tynwar
81
Senator

no w sumie. W końcu wydali pierwszą serię rtx z rdzeniami rt specjalnie dla tej jednej popierdółki. To raz, a dwa na potrzeby rt jednocześnie musieli wydać dlss jako sztuczkę optymalizacyjną, bo rt zżerał tak dużo mocy obliczeniowej, że bez dlss ani rusz xd.

02.11.2023 11:08
Link
12.3
Link
11
Generał

FighterFighter
Dlatego DLSS3.5 nie działa już na RTX3000
Raczej DLSS 3 czyli Frame Generation działa tylko na RTX 4000. Jeśli chodzi o DLSS 3.5 czyli Ray Reconstruction powinno działać na wszystkie karty RTX, więc RTX 2000 i RTX 3000 też. NVIDIA oficjalnie tak napisali.

Ray Reconstruction ma dokładnie takie same wymagania jak DLSS Super Resolution i tutaj wcale już nie musimy posiadać najnowszego układu graficznego – wystarczy bowiem karta z serii co najmniej GeForce RTX 20XX. Niezależnie więc, czy masz RTX-a np. 2070, czy 3060, możesz zrobić użytek z DLSS-a 2 (czyli, innymi słowy, DLSS Super Resolution) i zobaczysz przy tym jakościowy skok grafiki opartej na ray tracingu i tworzonej z jego wykorzystaniem.

DLSS 3 = DLSS 2 + Frame Generation
DLSS 3.5 = DLSS 2 + Frame Generation + Ray Reconstruction

Ray Reconstrucion można włączyć bez FG. Zapamiętaj to.

Wiadomo, Alan Wake 2 ma tak wysokie wymaganie, że bez wydajność RTX 4000 czy RTX 3080 ani rusz (powyżej 30 FPS). Chyba że ktoś wyłączy ray tracing.

Proszę nie wprowadzaj innymi w błąd.

post wyedytowany przez Link 2023-11-02 11:11:06
25.10.2023 12:39
Metaverse
13
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Jesli chodzi o gameplay (normalny a nie ten fap do RT) nie podoba mi sie ze kolka oznaczajace interaktywne obiekty pojawiaja sie juz z daleka. Powinny sie pojawiac tuz przed nimi a nie 5m wczesniej. To jest prowadzenie za reke i psuje immersje. Mam nadzieje ze bedzie je mozna wylaczyc.

post wyedytowany przez Metaverse 2023-10-25 12:40:13
25.10.2023 12:54
😡
14
1
odpowiedz
Dragoon84
98
Generał

To trzeba mieć tupet, żeby takie coś pokazywać...

25.10.2023 13:31
mirko81
15
odpowiedz
mirko81
63
Slow Gaming

Nikt nie zmusza do grania na premierę. Niestety, jest to towar exclusive na sprzęty za 10k, których na rynku sporo.
Można zagrać za 5 czy 10 lat przy takiej grafice.
Bardziej szkoda że nie mogę teraz poznać na PC nawet pierwszej części, bo remaster to ponoć gniot.
A że 2ka nie odpali prawdopodobnie na żadnym GTX ? Trudno. Przeżyje, mam w co grać

post wyedytowany przez mirko81 2023-10-25 13:39:22
25.10.2023 13:32
\/
16
odpowiedz
3 odpowiedzi
\/
28
Lara x Panam

Via Tenor

Dziwne jest to, że w 4k AW2 lepiej sobie radzi na 4090 od CP2077. 16fps vs 33fps native 4k max path tracing.
Za to w 1080p o wiele gorzej bo potrzebuje 3070 do medium i to z dlss performance, gdzie w takim CP2077 odpalasz ultra, bez rt ofc.

25.10.2023 14:31
16.1
2
FighterFighter
37
Pretorianin

To pierwsza gra, która używa Mesh Renderingu. Dlatego nie zadziała na kartach, które tego nie wspierają. Generalnie pozwala to generować obraz ze ZNACZNIE bardziej szczegółowymi modelami znacznie szybciej (bo oparte są o wzory matematyczne, a nie o miliony trójkątów, coś w stylu skalowania modeli). Problem polega na tym, że punkt wejściowy jest dość wysoki. Potem, używając tej technologi, wymagania nie będą specjalnie rosły, o ile nie zaczną używać więcej i więcej promieni RT.

post wyedytowany przez FighterFighter 2023-10-25 14:38:44
25.10.2023 15:56
\/
16.2
\/
28
Lara x Panam
Image

Zgadza się, ale nadal dziwne, że wymagania nie maleją(lub nie rosną) proporcjonalnie.
No a co do ilości rays i bounces w Path Tracingu to na bank w przyszłości będą zwiększać ich ilość. Można to robić w takim CP2077. Vanilla ma 2 bounces 2 rays na gameplayu. Photo mode 2 bounces 6 rays. Najlepszy efekt daje zwiększenie rays nawet do 24. Ilość bounces na poziomie 3-4 w zupełności wystarcza.
No a jeśli chodzi o wykorzystanie mesh shaders to rasteryzacja, nie jest to zależne od PT. Szczegółowość obiektów będzie taka sama z PT off.
A z tymi wymaganiami to coś pokręcili. Wydajność 4060 1080p max settings PT On, które jest słabsze od 3070.

post wyedytowany przez \/ 2023-10-25 16:04:05
02.11.2023 11:21
Link
😈
16.3
Link
11
Generał

Via Tenor

FighterFighter
\/
Do czasu, aż dostaniemy RTX 5000 na rynku, wtedy podnoszą wymaganie sprzętowe dla gry jeszcze bardziej. Bo ktoś na wywiadzie już pisał, że do pokazanie 100% możliwości grafiki (fotorealistyczna) z Unreal Engine 5 dla gry nie wystarczą nam RTX 4090. He he he...

Tak. Czytałem teksty o Mess. Wszystko ma swoją cenę.

post wyedytowany przez Link 2023-11-02 11:22:37
25.10.2023 14:27
mario7777
17
odpowiedz
mario7777
137
JUVENTINI FOREVER

Pamiętam jak Quantum Break na premierę wymagał chyba direct 12 oraz win 10 i był tylko oferowany w sklepie MS. Gra nie działała idealnie i nie wyglądała jakoś mocno obłędnie. Jakieś dużej sprzedaży im to nie przyniosło. Dopiero jak gra pojawiła się na STEAM po jakimś czasie oraz brak wymogów do direct 12 zmieniła ta sytuacje, a cena gry ładnie spadła :) Ciekawe czy tu będzie podobnie?

post wyedytowany przez mario7777 2023-10-25 14:31:45
25.10.2023 15:39
marcing805
18
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

Wszystkie gry Remedy na premierę miały ogromne wymagania co do najwyższych ustawień. Nie inaczej będzie i tym razem. Za dwa lata się może poprawi i w grę zagra większa ilość osób na PC. Chyba, ze ktoś gra na konsoli i się tym nie przejmuje, choć taki Control na PS4/Xone działał raczej słabo i często miał spadki do 15-20 klatek.

25.10.2023 15:45
19
odpowiedz
forzaroma
74
Pretorianin

Mocno ciekawi mnie ta gra, ale szczerze mówiąc te wymagania mnie nie za bardzo obchodzą bo i tak będę ogrywał to na konsoli. To nie jest FPS, żeby granie na padzie w czymś przeszkadzało, może nawet wręcz przeciwnie.

25.10.2023 20:28
\/
😁
20
odpowiedz
\/
28
Lara x Panam

nie tu, do usunięcia

post wyedytowany przez \/ 2023-10-25 20:28:45
Wiadomość Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5